Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>>>>>> Tiedättekö paljonko 4 000 €:n palkasta jää käteen? <<<<<

Vierailija
21.09.2015 |

Mies tienaa 4 000 €/kk ja tuosta menee ennakonpidätystä 1 400 € eli tilille tulee vain 2 600 €/kk.

Siitä vielä asuntolainaan 1 100 €/kk niin elämiseen jää vain 1 500 €/kk. Onneksi kuukaudessa tulee vielä muutama satanen verottomia korvauksia niin jää n. 2 000 €/kk elämiseen. Ja kyllähän näillä tuloilla eläkekin kertyy kivasti ja työttömyyskassan rahakin olisi sentään jotain - tosin ko. alalla työttömyyttä ei tarvitse pelätä.

Ihan vain tiedoksi kuinka keskituloistakin kuritetaan tässä maassa. 4 000 €/kk tekee vain köyhäksi.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa APn mies elää velaksi.

Vierailija
22/84 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 11:43"]

Kun joku kysyi:

Minulla bruttotulot hieman alle tuon 4000 ja ottaisin tosiaan mieluummin kaiken käteen ja maksaisin itse omat terveydenhoitokulut ja lasten päivähoidon jne. Maksan nämä nimittäin jo nyt. Meillä kaikilla on vakuutukset sairauksien varalle ( toki niissä on katto jos tulisi joku syöpä niin siihen ei ehkä sitten riittäsi).

Lapset on yksityisesä päiväkodissa( ei saada yksityisen hoidon tukea)

Neuvolassa käydään mutta muita yhteiskunnan palveluja ei käytetä .

[/quote]

Kouluunkaan et ajatellut lapsiasi laittaa? Ette liiku ulkona ja käytä teitä? JNE JNE.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:27"]

Kun joku kysyi:

Minulla bruttotulot hieman alle tuon 4000 ja ottaisin tosiaan mieluummin kaiken käteen ja maksaisin itse omat terveydenhoitokulut ja lasten päivähoidon jne. Maksan nämä nimittäin jo nyt. Meillä kaikilla on vakuutukset sairauksien varalle ( toki niissä on katto jos tulisi joku syöpä niin siihen ei ehkä sitten riittäsi).

[/quote]

Siis ette käytä moottoriteitä, käy kirjastossa, teatterissa tai uimahallissa? Lapsenne eivät käytä urheilukenttiä, itse ette lenkkeile kuntopoluilla? Ette kulje katuvalojen loisteessa? Ette käytä koskaan julkisia kulkuvälineitä? Jos teille murtaudutaan tai joudutte muuten rikoksen uhriksi ette tee rikosilmoitusta? Jos joku perheestänne saa sairaskohtauksen ette soita ambulanssia paikalle, vaan viette yksityiselle lääkäriin? Lapsenne tulevat olemaan kotikoulussa ja silloinkin maksatte omasta pussisstanne virkamiehen kustannukset kun hän varmistaa että opetussuunnitelmaan kuuluvat asiat on opittu?

Näitä keksisi vaikka kuinka. Mutta siis aika erikoista elämää vietätte.

[/quote]

Tämä on aika hedelmätöntä, kun moottoritiet on rakennettu entisten kärrypolkujen tilalle, eivätkä ne kärrypolut mitään maksaneet. Ilman katuvalojakin osaan kävellä, pelkkä otsalamppu riittää yms. yms. 

Vierailija
24/84 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samat tulot kuin miehelläsi, niin tiedän että palkasta jää juuri tuon verran käteen. Oma mieheni tienaa vähemmän 500€/kk ja hänellä vero% on pienempi, mutta saa verovapaita kuluja palkan päälle jonkin verran, joten hälle jää käteen aina yli 3000€. Ei tuokaan tunnu reilulta.

Vierailija
25/84 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla n 2900 eur palkkaa tilille tulee n 1900-2000 euroa riippuen lisistä eli kuinka paljon olen viikonloppuisin töissä, minulle verohelpotusta tulee kilometrikorvauksista ja opintolainasta sekä liitonmaksuista. Vuokra 1000 eur+lapsen menot -> ei jää paljoa elämiseen mut oon onnellinen

Vierailija
26/84 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:27"]

Kun joku kysyi:

[/quote]

Siis ette käytä moottoriteitä, käy kirjastossa, teatterissa tai uimahallissa? Lapsenne eivät käytä urheilukenttiä, itse ette lenkkeile kuntopoluilla? Ette kulje katuvalojen loisteessa? Ette käytä koskaan julkisia kulkuvälineitä? Jos teille murtaudutaan tai joudutte muuten rikoksen uhriksi ette tee rikosilmoitusta? Jos joku perheestänne saa sairaskohtauksen ette soita ambulanssia paikalle, vaan viette yksityiselle lääkäriin? Lapsenne tulevat olemaan kotikoulussa ja silloinkin maksatte omasta pussisstanne virkamiehen kustannukset kun hän varmistaa että opetussuunnitelmaan kuuluvat asiat on opittu?

Näitä keksisi vaikka kuinka. Mutta siis aika erikoista elämää vietätte.

[/quote]

Tämä on aika hedelmätöntä, kun moottoritiet on rakennettu entisten kärrypolkujen tilalle, eivätkä ne kärrypolut mitään maksaneet. Ilman katuvalojakin osaan kävellä, pelkkä otsalamppu riittää yms. yms. 

[/quote]

No joo, trollaaminen on tietysti kivaa, mutta se kannattaa tehdä niin ettei kukaan erehdy luulemaan tyhmäksi. Nyt tässä on se vaara.

Vierailija
27/84 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 09:32"]

Mitä luulet jäävän käteen jos tienaa 2000€ pintaan per kk?!!!!

[/quote]

1800€

[/quote]

ei vaan 1600-1700 eur

Vierailija
28/84 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 09:18"]

Mies tienaa 4 000 €/kk ja tuosta menee ennakonpidätystä 1 400 € eli tilille tulee vain 2 600 €/kk.

Siitä vielä asuntolainaan 1 100 €/kk niin elämiseen jää vain 1 500 €/kk. Onneksi kuukaudessa tulee vielä muutama satanen verottomia korvauksia niin jää n. 2 000 €/kk elämiseen. Ja kyllähän näillä tuloilla eläkekin kertyy kivasti ja työttömyyskassan rahakin olisi sentään jotain - tosin ko. alalla työttömyyttä ei tarvitse pelätä.

Ihan vain tiedoksi kuinka keskituloistakin kuritetaan tässä maassa. 4 000 €/kk tekee vain köyhäksi.

[/quote]

Verotuksella todellakin tasataan tuloeroja tehokkaasti.

Bruttopalkkani on n. 2700 €/kk ja veroja (+muita pakollisia maksuja) maksan alle 700 €/kk. Tilille tulee vähän päälle 2000 €/kk.

Varsinkin yhden tulonsaajan perheet kärsivät tästä. Ap:n tapauksessa jos kumpikin puoliso tienaisi 2000 €/kk bruttona, olisi perheen nettoantsiot selvästi suuremmat kuin tällä hetkellä.

Vierailija
29/84 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku kysyi:

[/quote]

olet yhteiskuntasi syöpä.

Vierailija
30/84 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 09:18"]Mies tienaa 4 000 €/kk ja tuosta menee ennakonpidätystä 1 400 € eli tilille tulee vain 2 600 €/kk.

[/quote]

Paljonko sinä tienaat? Vaikka saisit käteen vain vaikka 1300€/kk, niin teillä jäisi elämiseen reilusti yli kolme tonnia kuukaudessa. Se on yli sata euroa per päivä. Mitä valitat? Vai oletko joku loinen, joka on napannut itselleen "hyvätuloisen" miehen ja nyt itkettää, kun sinunkin pitäisi käydä töissä...

Vierailija
31/84 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4000 € on iso summa, ja ennakonpidätys 35%. Miehesti kannattaisi varmaan kysäistä, josko osa palkasta voitaisiin maksaa vaikka osinkoina. Näin saataisiin verotusta alemmaksi. Pääomatuloista kun verotetaan 30%:ia ja sitäkin vain 80%:sta.

Vierailija
32/84 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tiedän, kun käteen jää juuri saman verran eli 2500 e /kk mutta en saa mitään verottomia korvauksia päälle. Siitä pois asuminen ja auto ja muut laskut niiin saa laskea tarkkaan seuraavaan palkkapäivään. Ei pysty hurvittelemaan tosiaankaan,

Vierailija
33/84 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 09:40"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 09:18"]

[/quote]

Niin ja kun palkka nousee 1000€ 5000€, niin siitä tonnista saa vain 300€.

[/quote]

Minä saan 4700€ palkasta käteen 2950€, joten kyllä siitä tonnin korotuksesta nyt sentän enemmän saa kuin 300.

[/quote]

Minulla on 5000€ kuukausipalkka, josta jää 30% verojen jälkeen käteen 2900€.[/quote]

Mun miehellä sama tilanne.

Mun tulot on bruttona noin 2100 euroa. Käteen jää 1650 euroa. Nostan tosin veroprosenttia tarkoituksella aina pykälän ja pari. Joulun alla on kiva saada muutama satanen palautusta.

Vierailija
34/84 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaah. Itse tienaan kuukaudessa 1100e. Siitä ei jää mitään käteen. Asun vuokralla. Ei ole autoa. Ei salikorttia. Ruokaa vaan pakkaseen ja sitä rataa. Matot on mummoni tekemiä räsymattoja. Villasukat tehty itse.

Lemmikkikanien ruuat kerään kesäaikaan pihalta, niin tulee sekin säästö.

Colleget ja ulkoiluvaatteet on isoveljen vanhoja, futisajoilta "perittyjä".

Astiat pesen käsin.

TV:tä en omista.

On kivaa, kun menkat ei kestä koko viikkoa, niin menee tampooneihin vähemmän rahaa.

En ole tainnut omilla rahoillani käydä koskaan käydä ulkomailla, paitsi Tallinnassa. Olen 30v.

Mulla on kolme koulutusta, kaksi opistoa ja yksi amk.

Olin työtön kaksi vuotta ennen kuin sain tämän nykyisen työn kaverini suhteilla.

Vierailija
35/84 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 11:43"]Kun joku kysyi: Minulla bruttotulot hieman alle tuon 4000 ja ottaisin tosiaan mieluummin kaiken käteen ja maksaisin itse omat terveydenhoitokulut ja lasten päivähoidon jne. Maksan nämä nimittäin jo nyt. Meillä kaikilla on vakuutukset sairauksien varalle ( toki niissä on katto jos tulisi joku syöpä niin siihen ei ehkä sitten riittäsi). Lapset on yksityisesä päiväkodissa( ei saada yksityisen hoidon tukea) Neuvolassa käydään mutta muita yhteiskunnan palveluja ei käytetä . [/quote] Lapset menee varmaan yksityiseen kouluun? Ette käytä julkista tieverkkoa tai julkista liikennettä? Kirjastossa ette käy? Teillä ei ole kunnallistekniikkaa? Teitä ei koske kunnallinen tai valtion päätöksenteko? Ette ole itse käyneet ilmaista koulutusta? Ette ole käyneet julkisessa terveydenhuollossa kuten vaikka synnyttämässä? Ette odota hoitoa vakaviin sairauksiin?

[/quote]

Juu, niin kuin ei suomessa veroja olisi?? ALV, kiinteistö, polttoaineverot yms...

Vierailija
36/84 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs siitä mun mielestä jäädä vähän enemmän. 3754e tilistäni jäi 2599e käteen. En kuulu kirkkoon enkä ammattiliittoon.

Vierailija
37/84 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 18:18"]

Mun miehellä ei jää 4500 eurosta kuin 2600. Muutama vuosi sitten sai vähemmän ja sen ajan lakien mukaan en saanut vastavalmistuneena edes työmarkkinatukea - sitä ennen tein monta vuotta sellaista osa-aikatyötä, mikä ei riittänyt päivärahalle. Me saimme siis lapsilisää toisesta lapsesta lapsilisää, toinen sai opintotukea 15 euroa. Mies elätti meitä kaikkia neljää yhdellä palkalla. Käytännössä meille asumiskulujen jälkeen jäi muihin laskuihin ja ruokaan alle tonni. Tämä oli 2010, sitten sain töitä ja vaikka lapsilisät toisestakin loppuivat, eikä kumpikaan saanut enää opintotukea, meillä jäi säästöön paljon, koska olimme tottuneet elämään vähällä - huolimatta siitä että palkkani ei ollut järin suuri. Mies oli siis yksinhuoltaja ilman yksinhuoltajan etuja. 

[/quote]

Sama täällä, mieheni palkka on 5000€, josta jää käteen 2900€/kk. Minä olen kotona, enkä saa mitää tukia, lapset saavat lapsilisät. Mitään tukia ei saa.

Vierailija
38/84 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 18:11"]

Ehkä ihan hirveän lyhytkatseisesti ei kannattaisi siitä palkastaan kitistä, kun aikanaan se eläke kuitenkin tulee niiden tienattujen eurojen mukaan.

[/quote]

Juu, käyt kaikki kouluasteet läpi, haet vuosia yliopitoon ja kun valmistut ja jos saat töitä olet +30, ei siinä paljon ehdi keräämään..

Vierailija
39/84 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 11:43"]Kun joku kysyi:

[/quote]Keskitulossahan se raja suunnilleen menee. Jos tienaar yli 3200e/kk olet maksaja ja jos tienaat vähemmän olet saaja.

Vierailija
40/84 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 09:32"]

Mitä luulet jäävän käteen jos tienaa 2000€ pintaan per kk?!!!!

[/quote]

1800€

[/quote]

ei vaan 1600-1700 eur

[/quote]

Nii, ilman koulutusta tienaa pari tonnia ja koulutksella 5000€, mutta käteen jaa vain kuitenkin se kakkosella alkava luku..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan