Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nämä muiden vanhempien tavat hämmästyttävät

Vierailija
17.09.2015 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä urpoimman näköinen kuvituskuva vähään aikaan.

Vierailija
2/15 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Minua naurattavat hiekkalaatikolla päivystävät isät ja äidit, jotka selostavat ääneen taaperonsa leikkejä: ’Ei me oteta Minttu-Liisa tytön lapiota’ tai sitten ’Minttu-Liisa vain lainaa pojan ämpäriä’. Enemmän siinä puhutaan toisille vanhemmille, että kuunnelkaa nyt, tässä kasvatetaan ja vedetään rajoja.”

Mun mielestä aika erikoinen näkemys asiasta. Ne taaperothan ymmärtävät puhetta myös, joten ainakin itse olen kokenut järkeväksi ja mielekkääksi puhua sille lapselle samalla, kun tehdään asioita. Sillä tavalla se lapsikin oppii käsitteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInusta olisi ihan asiallista kysyä tuntemattoman lapsen läsnä olevalta vanhemmalta, josko tälle sopii antaa mansikoita. Mistä sitä tietää jos lapsi on pahasti allerginen?

Vierailija
4/15 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja piti sitten laittaa tämä urbaani legenda sokerihumalasta mukaan... Hauskaa on se, että ainakin minulla oli samalla sivulla linkki, jossa jälleen kerran kerrottiin, että sokerihumalaa ei ole olemassa. Mutta joo, maksavan yleisön väärinkäsitysten korjaaminen on tietysti riskaabelia...

Vierailija
5/15 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 09:02"]

”Minua naurattavat hiekkalaatikolla päivystävät isät ja äidit, jotka selostavat ääneen taaperonsa leikkejä: ’Ei me oteta Minttu-Liisa tytön lapiota’ tai sitten ’Minttu-Liisa vain lainaa pojan ämpäriä’. Enemmän siinä puhutaan toisille vanhemmille, että kuunnelkaa nyt, tässä kasvatetaan ja vedetään rajoja.”

Mun mielestä aika erikoinen näkemys asiasta. Ne taaperothan ymmärtävät puhetta myös, joten ainakin itse olen kokenut järkeväksi ja mielekkääksi puhua sille lapselle samalla, kun tehdään asioita. Sillä tavalla se lapsikin oppii käsitteitä.

[/quote]

Tätä minäkin ihmettelin. Mitä tällä tarkoitetaan? Miten lapselle siis pitäisi puhua? Jättää se etunimi pois? Ei kai tämä todella tarkoita sitä, ettei saisi puhua mitään. En ymmärrä ollenkaan.

Vierailija
6/15 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija

18.09.2015 klo 09:02

Tätä minäkin ihmettelin. Mitä tällä tarkoitetaan? Miten lapselle siis pitäisi puhua? Jättää se etunimi pois? Ei kai tämä todella tarkoita sitä, ettei saisi puhua mitään. En ymmärrä ollenkaan.

sama pisti silmään! Just noin mä puhun mun lapselle varmaankin :D ja ihan lapsen vuoksi, sanotan tekemisiä ja tunteita mahdollisimman paljon... Ja just korostan usein että esim lainataan lapiota, koska jos toi pieni uhmaikäinen ei sitä tiedosta, niin riita siinä tulee, kun lapio pitää palauttaa.  Enkä todellakaan muiden äitien vuoksi tätä tee. 

Vierailija
7/15 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo perhekerhossa itkenyt äiti kuulostaa ennemmin hieman huolestuttavalta tapaukselta. Tarina ei nyt kerro, minkä ikäisistä lapsista on kyse, mutta tuollaiseen romahdukseen voisi olla syynä ainakin synnytyksen jälkeinen masennus tai muu iso stressi. Toivottavasti joku otti onkeensa ja jutteli naiselle tuon jälkeenkin.

Vierailija
8/15 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ihmetykseni: Perhekerhossa äidit askartelivat lapsi vieressään lattialla. Äidit siis askartelivat mallin mukaan juuri oikeanlaisen tuotoksen ja lapsi nostettiin syliin äidin pitäessä lapsen kättä kynällä kirjoittaen lapsen nimen askarteluun. Varmasti ihastusta herättää, kuinka taitavia lapset ovatkaan ja ihan osaavat haparoivin kirjaimin kirjoittaa oman nimensä alle vuosikkaina! Aikuisinakin esittelevät "omia" tuotoksiaan kaikille, kuinka taitava olinkaan lapsena...

Vierailija
9/15 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sanottaminen on ensiarvoisen TÄRKEÄÄ vaikka kuulostaisi ulkopuolisista typerältä!

Vierailija
10/15 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma ihmetykseni: Perhekerhossa äidit askartelivat lapsi vieressään lattialla. Äidit siis askartelivat mallin mukaan juuri oikeanlaisen tuotoksen ja lapsi nostettiin syliin äidin pitäessä lapsen kättä kynällä kirjoittaen lapsen nimen askarteluun. Varmasti ihastusta herättää, kuinka taitavia lapset ovatkaan ja ihan osaavat haparoivin kirjaimin kirjoittaa oman nimensä alle vuosikkaina! Aikuisinakin esittelevät "omia" tuotoksiaan kaikille, kuinka taitava olinkaan lapsena...

Hommelin tarkoitus oli vihjaista niille äityleille, että tälleen sen lapsen kanssa voi viettää aikaa sitten, kun se alkaa ymmärtää kynien, liiman ja saksien päälle.

Vierailija
11/15 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tällaisia artikkeleita. Ne antaa vanhemmista sen kuvan, että nämä ovat pikkusieluista kyyläysporukkaa, joiden pienessä maailmassa joku hiekkalaatikkoepisodi aiheuttaa vuosikausia kestävän muistijäljen, ikimuistoisen hetken johon mielellään palataan kun halutaan haukkua jotakuta ihan haukkumisen ilosta. 

Ja mitä on tämä kieli jota näissä jutuissa käytetään? Että paikalle riensi äiti joka mylvi että lapsi ei saa ottaa mansikkaa. Siis mylvi? Käsi ylös, kuka on viimeksi kuullut jonkun käyttävän tuota sanaa ihan normaalissa puhekielessä? Mulle tuli tuosta jutusta jotenkin kiusallinen olo, joku siinä ei täsmää. Aivan kuin en ois aivan varma, oisko sittenkin niin että tässä on toimittaja päässyt kusaseen lukijoita silmään keksimällä itse puolet noista jutuista kun ei muutakaan jutuntynkää löytynyt.

Vierailija
12/15 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää vanhemmat jotka oikeen opettaa lapselle ettei muut saa koskea hänen leluihin vaikka ne on leveillään yleisessä puistossa.tottakai 2-3v ymmärtää ettei ville-Ilmarin traktoriin saa koskea,vaikka se vapaana onkin.minusta pitäis opettaa sitä jakamista ja epäitsekkyyttä.

Lisäksi itse ainakin osaan sanoa muksun kavereille ettei sovi tulla tai milloin sopisi lähteä ....

Vierailija
13/15 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sama mitä legendaa. Tervetuloa meille sokerijuhlien jälkeen :). Tuo on ihan sama kun kaikki muukin kirjoitettu olisi totta. Kyllä se älli ja järki kertoo mikä sopii ja mikä ei ja missä määrin. Myös me ikuiset olemme eri herkkyisiä. Olen kyllä iloinen jos kohdallesi ei moista ole osunut.

Vierailija
14/15 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää vanhemmat jotka oikeen opettaa lapselle ettei muut saa koskea hänen leluihin vaikka ne on leveillään yleisessä puistossa.tottakai 2-3v ymmärtää ettei ville-Ilmarin traktoriin saa koskea,vaikka se vapaana onkin.minusta pitäis opettaa sitä jakamista ja epäitsekkyyttä.

Lisäksi itse ainakin osaan sanoa muksun kavereille ettei sovi tulla tai milloin sopisi lähteä ....

Sitä jakamista ja epäitsekkyyttä ei vaan kannata harjoitella puistossa tuntemattomien lasten kanssa vaan tuttujen lasten kanssa joihin luottaa. Eiväthän aikuisetkaan siellä jaa omastaan jollekin ihan tuntemattomalle tyypille. Ne lelut ja polkutraktorit tms. ovat lapselle tärkeitä, ja niin se vaan on, että ne menevät helposti rikki jos niitä alkaa lainailla. Moni lapsi kohtelee erityisen kovakouraisesti sitä lelua, minkä haluaisi itselleen mut jonka on saanut vaan lainaan ja se on sitten OHO kun pikkuautosta lähtee renkaat ja jalapallo lentää jorpakkoon. Meillä on mennyt esimerkiksi polkutraktorin aisa rikki, kun traktorilla annettiin ajaa kaikkien jotka puistossa oli, ja pitihän yhden sitten pompata tahallaan aisan päälle ja se oli sitten siinä.

Lapsen on opittava myös, että itseään ja tavaroitaan pitää suojata. Pitää erottaa kivat kaverit niistä jotka ei ole kivoja tai joita ei tunne.

Vierailija
15/15 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja nelivuotiaan kanssahan vasta opetellaan tuota että vieraden tarjoiluja ei saa ottaa. Ei nelivuotias pysty erottelemaan onko tilanne turvallinen vai ei, vaan nimenomaan pitää mennä sillä että _mitään_ ei saa ottaa ennekuin vanhemmat antavat luvan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan