Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuopio ahdistaa

Vierailija
20.09.2015 |

Olen asunut jo vuosia Kuopiossa ja ahdistaa.

Työpaikka on hirveä. Ihmiset juoruilevat toistensa yksityisasioista, kiusaavat, arvostelevat kohtuuttomasti seläntakana, nöyryyttävät. Olen ollut kolmessa työpaikassa täällä, kaikissa sama juttu. Ilmaa kahvihuoneessa voisi leikata veitsellä.

On vaikea löytää avarakatseisia ja maailmaa nähneitä ihmisiä vapaa-ajalla. Ihmisten aika menee töissä ja perheen kanssa. Todella harva käy shoppailemassa (mikä tosin ei Kuopion tarjonnalla olisi järkevääkään), ulkona syömässä tai kahvilla, brunssilla...yli kolmekymppisistä iso osa ei edes harrata mitään kunnon liikuntaa, mikä näkyykin ylipainona katukuvassa.

Lisäksi paikallisten huumorintaju...niin vastenmielistä. Esim. jos joku pukeutuu vähänkin tyylikkäämmin töihin hänelle naureskellaan todella ikävästi seläntakana ja kysellään "juhliinko olet menossa?. Ilkeys ja pahantahtoisuus paistaa läpi ja vahingonilo ja juoruilu.

Kauankohan tässä menee, ennenkuin tänne sopeutuu?

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:30"] Muakin ahdistaa. Likaa ihmisiä täällä Kuopiossa. Kerrostalotkin on silleen toisiaan vastakkain että näkyy suoraan toiseen taloon toisistaan, jos meen vaikka partsille, niin vastapäätä on yli 200 ikkunaa kattomassa minuun päin. Pitäis varmaan muuttaa johonkin enemmän tuppukylään. [/quote] Puut ja metsiköt hakataan ja niihin ne kerrostalot rakennetaan vieri viereen. Itse tykkäisin nähdä metsää kun ikkunasta katson. Täällä on ihan hirveä puidenhakkuutauti, joka paikassa. [/quote] Missä muussa kaupungissa on luonto niin lähellä kuin Kuopiossa? Kuopio on täynnä puistoja, viheralueita jne. Tuskin Kuopiosta löytyy paikkaa, josta olisi yli 1km matka metsään\metsikköön. Uusia asuinalueita nousee, mutta metsä- puistokaistaleita jätetään asutuksen väliin.

[/quote]

Aika pieni kaistale jätettiin meidän retkimetsää kaatamatta.

Vierailija
82/101 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:27"]

Muuta Etelä-Savoon, Savonlinnaan.

Siellä ruoho on vehreämpää....ainakin kesäisin.

[/quote]

Savonlinna on yksi saatanan tuppukylä, ei täällä mitään muuta ole ku ne saatanan oopperajuhlat. Kuopio parempi paikka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
84/101 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:59"]

Kuulostaapa ikävältä, vaikka et otsekään varsinaisesti positiivisuudella loista. Asuin ennen Kuopiossa, 1,5v kaikkiaan, ja kokemukseni ovat ihan päinvastaiset joka saralla.

[/quote]

On totta, että olen muuttunut optimisesta ja valoisasta ihmisestä araksi ja varovaiseksi. Esim. joskus ensimmäisenä päivänä taisin ensimmäisessä Kuopion työpaikassa hymyillä, ja kuopiolainen työntekijä ärähti "Vittuako siinä virnuilet?!" Ja oltiin siis koulutettujen ihmisten työpaikassa, ei autokorjaamossa. -ap
[/quote]

Hmm.. mä en ymmärrä mistä puhut ja olen koko ikäni asunut Kuopiossa. En ole koskaan törmännyt moiseen. Ja mun kokemus on vieläpä se, että kun lähtee esim. Siilinjärvelle niin ihmiset on paljon ystävällisempiä kuin kaupungissa!

Ehkä sun olemuksessa on jotain kummaa. Olet ylpeä tai "liian olevinasi" tai jotain? Täällä tykätään aidoista, tavallisista ja vaatimattomista ihmisistä.

Vierailija
85/101 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 07:59"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:59"]

Kuulostaapa ikävältä, vaikka et otsekään varsinaisesti positiivisuudella loista. Asuin ennen Kuopiossa, 1,5v kaikkiaan, ja kokemukseni ovat ihan päinvastaiset joka saralla.

[/quote]

On totta, että olen muuttunut optimisesta ja valoisasta ihmisestä araksi ja varovaiseksi. Esim. joskus ensimmäisenä päivänä taisin ensimmäisessä Kuopion työpaikassa hymyillä, ja kuopiolainen työntekijä ärähti "Vittuako siinä virnuilet?!" Ja oltiin siis koulutettujen ihmisten työpaikassa, ei autokorjaamossa. -ap
[/quote]

Hmm.. mä en ymmärrä mistä puhut ja olen koko ikäni asunut Kuopiossa. En ole koskaan törmännyt moiseen. Ja mun kokemus on vieläpä se, että kun lähtee esim. Siilinjärvelle niin ihmiset on paljon ystävällisempiä kuin kaupungissa!

Ehkä sun olemuksessa on jotain kummaa. Olet ylpeä tai "liian olevinasi" tai jotain? Täällä tykätään aidoista, tavallisista ja vaatimattomista ihmisistä.
[/quote]
No toi se just on,ei voi olla itsensä tai on ylpeä.Hyi.Oon käynyt Kuopiossa kerran,ahdisti jo sekin.Mutta on niitä muitakin samanlaisia.Muuta ap pois,ei siellä ehkä pysty asumaan kun noi natiivit.

Vierailija
86/101 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 08:15"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 07:59"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:59"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
No toi se just on,ei voi olla itsensä tai on ylpeä.Hyi.Oon käynyt Kuopiossa kerran,ahdisti jo sekin.Mutta on niitä muitakin samanlaisia.Muuta ap pois,ei siellä ehkä pysty asumaan kun noi natiivit.
[/quote]

Et nyt ymmärtänyt.

Vierailija
87/101 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 08:22"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 08:15"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 07:59"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:59"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
[/quote]

Et nyt ymmärtänyt.
[/quote]
Voipi olla joo.Jos kuitenkin joku eroaa musta,niin en mä ajattele sitä sen enempää.Ei se ole musta ylpeyttä esim.jos ei nolona istu seinäruusuna jossain.

Vierailija
88/101 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä olen muuttanut kuopion lähelle pikkupaikkakunnalle. Kyllä ahdistaa! Juoruilua, kyräilyä, lyttäämistä, pikkukettuilua, verotietojen, omaisuuden utsimista jne.

Kaikki suurin piirtein tietävät toisensa, kauppaankaan ei voi mennä rauhassa. 

Täältä olen lähtöisin, mutta kaipaan helsinkiin. Edullinen elämä on kyllä etu täällä, en tiedä pitäisikö ottaa tavaksi käydä jossain vaikka joka toinen kuukausi että kestäisi. Sen minkä asumiskustannuksissa säästää helsinkiin verrattuna(varmaan 500 euroa) niin sillähän jo matkustelisi. 

Onhan täällä myös mukavia ihmisiä ja esim. jumppaan kun menee niin kaikista on tullut tuttuja. Tavallaan tämä yhteisöllisyys on ihan mukavaa mutta myös rasite.

Vierailija
89/101 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että on käyty vuosi hesessä ja nyt on sitten vara mollata omia juuriaan kun ollaan niin heseläisiä ja kuopio on niiiiin ankea ja last season kun eihän siellä ole edes bulgarin kauppaa? Juuh.

Tuuppa tänne ouluun niin tiedät mikä on ankeata. Ihmiset kulkee naama norsunvitulla ja mustassa toppatakissa kesät talvet, 50% yli nelikymppisistä näyttää naamastaan vammaisilta ja ne harvat siedettävän näköiset on niin kopeita ja täynnä itseään ettei riitä järki. Lisäksi smalltalk on täällä täysin käsittämätön juttu ja jos yrität avata keskustelua esim keskustan bussipysäkillä niin todennäköisyys on että saat lyhyen vastauksen ja silloinkin sinua katsotaan kuin hullua kun sanoit jotain tuntemattomalle. Keskusta on pieni ja ankea, stockmann on lähdössä pois, kaupat rakennetaan omituisiin piiloihin 10 km säteelle keskustasta ja aina niin että kaupasta näkyy kulkuväylälle vain se aaltopeltinen selkä, ikään kuin toivoen että jos käännän selkäni asiakkaille niin ne menee pois. Kaupoissa myydään vain mustaa ja harmaata, lääkäriaikoja et saa koska ne on varattu lestoille, pyörät varastetaan, autot poltetaan, puliukot oksentaa ja paskantaa kaupungin paraatipaikalla ja linnutkin laulaa mollissa että kohta kuollaan, kohta kuollaan. Lisäksi tehdas levittää kotoisaa paskan hajua ja sitten kun tuulee sen verran että hajuhaitat pysyy poissa niin kaikki lämpö karkaa merelle ja sateenvarjot kääntyy ankkalammikoiksi. Viimeisimmän hymyn tässä paikassa näin kun kävin yksityisellä hammaslääkärillä ja maksoin sinne rapiat 300 euroa.

Niin että tulukee ooluun. Tiällä om mukavata.

Vierailija
90/101 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 07:59"]

"Ehkä sun olemuksessa on jotain kummaa. Olet ylpeä tai "liian olevinasi" tai jotain? Täällä tykätään aidoista, tavallisista ja vaatimattomista ihmisistä.""

[/quote]

No, huh huh!!! Jos poikkeat tuulipukumassasta, olet "ylpeä ja olet olevinasi" juuri tälläsiä ahdasmielisiä paskanjauhajia Kuopiossa riittää. Kaikkea mahdollista arvostellaan, työpaikoillakin näitä kuvotuksia riittää.

Vierailija
91/101 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä minäkin just aiemmin kritisoin.Ennakkoasenne juuri toi,että jos poikkeat,niin oot ylpeä.Hyi saasta!Miten kestätte?

Vierailija
92/101 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 08:35"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 08:22"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 08:15"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 07:59"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:59"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
[/quote]

Et nyt ymmärtänyt.
[/quote]
Voipi olla joo.Jos kuitenkin joku eroaa musta,niin en mä ajattele sitä sen enempää.Ei se ole musta ylpeyttä esim.jos ei nolona istu seinäruusuna jossain.
[/quote]

Kukaan ei ole niin sanonutkaan. Saa olla erilaisia ihmisiä, mutta jotkut ehkä jos vaikka etelämmästä tänne muuttaa, niin paistaa läpi sellainen tietty asenne savolaisia kohtaan. Ollaan muka jotenkin parempia, sivistyneempiä ja tyylikkäämpiä täällä "junttien" seassa. Se asenne paistaa läpi, sitä tarkoitin.

Vierailija
93/101 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 07:59"]

"Ehkä sun olemuksessa on jotain kummaa. Olet ylpeä tai "liian olevinasi" tai jotain? Täällä tykätään aidoista, tavallisista ja vaatimattomista ihmisistä.""

[/quote]

No, huh huh!!! Jos poikkeat tuulipukumassasta, olet "ylpeä ja olet olevinasi" juuri tälläsiä ahdasmielisiä paskanjauhajia Kuopiossa riittää. Kaikkea mahdollista arvostellaan, työpaikoillakin näitä kuvotuksia riittää.
[/quote]

Käsitätte ihan tahallaan väärin. En mäkään ole mitään "tuulipukukansaa", ihan siististi pukeudun, meikkaan, laitan tukkaa.... tuo teidän oma asenne on tosi ylimielistä.

Vierailija
94/101 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minulla täysin päinvastaiset kokemukset. Työpaikoilla iloista porukkaa, kaikki kavereita keskenään ja muutenkin kaikki paremmin kun täällä Turussa. Voi kun saisi muutettua takaisin :)

Vierailija
95/101 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito, tavallinen & vaatimaton ihminen, eli tyylin pitää olla jämähtänyt vähintään viime vuosikymmenellä. Homssuinen olemus ja rivot jutut. Sillä lailla sopeutuu Kuopion hienoimpiinkin piireihin.

Tosin, jos olet pk-seudulta, on pelisi menetetty.

Vierailija
96/101 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa pitää olla TAVALLINEN. Muulle on ei ole tilaa. Homoseksuaalisuus on uutinen ja vieroksunnan aihe. Ulkomaalainen puoliso on takuuvarma juorujen kohde. Mt-ongelmista juorutaan, jopa hoitohenkilökunta juoruaa potilaidensa asioita ulkopuolisille. Juoruja, juoruja, juoruja...se savolainen jutustelukin on usein tapa yrittää tonkia jotain juoruttavaa.

Vierailija
97/101 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 10:01"]Aito, tavallinen & vaatimaton ihminen, eli tyylin pitää olla jämähtänyt vähintään viime vuosikymmenellä. Homssuinen olemus ja rivot jutut. Sillä lailla sopeutuu Kuopion hienoimpiinkin piireihin.

Tosin, jos olet pk-seudulta, on pelisi menetetty.
[/quote]

Ja ihmettelette vielä jos savossa ei ihmiset ole teille mukavia? Tuo nimenomaan teidän oma asenne paistaa kyllä läpi. Ei täällä mitään juntteja olla ja pääsääntöisesti täällä pukeudutaan siististi eikä mihinkään tuulipukuihin. Maalaiskunnat asia erikseen.

Vierailija
98/101 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiota ei myöskään kannata erehtyä arvostelemaan, sillä alkuasukkaille se on maailman napa ja hienoin kaupunki. Kun maailmaa ei ole nähty, kuvitellaan, että hienossa kaupungissa eletään. Helsinkiläisiä ja turkulaisia tietysti kadehditaan, ne kun ovat niin hienoja.

Vierailija
99/101 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 10:12"]Kuopiota ei myöskään kannata erehtyä arvostelemaan, sillä alkuasukkaille se on maailman napa ja hienoin kaupunki. Kun maailmaa ei ole nähty, kuvitellaan, että hienossa kaupungissa eletään. Helsinkiläisiä ja turkulaisia tietysti kadehditaan, ne kun ovat niin hienoja.
[/quote]

Ei kadehdita. Ja miksi Kuopiolainen olisi nähnyt maailmaa vähemmän kun vaikka Turussa asuva? Tän takia teistä ei pidetä savossa.

Vierailija
100/101 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.