Kuopio ahdistaa
Olen asunut jo vuosia Kuopiossa ja ahdistaa.
Työpaikka on hirveä. Ihmiset juoruilevat toistensa yksityisasioista, kiusaavat, arvostelevat kohtuuttomasti seläntakana, nöyryyttävät. Olen ollut kolmessa työpaikassa täällä, kaikissa sama juttu. Ilmaa kahvihuoneessa voisi leikata veitsellä.
On vaikea löytää avarakatseisia ja maailmaa nähneitä ihmisiä vapaa-ajalla. Ihmisten aika menee töissä ja perheen kanssa. Todella harva käy shoppailemassa (mikä tosin ei Kuopion tarjonnalla olisi järkevääkään), ulkona syömässä tai kahvilla, brunssilla...yli kolmekymppisistä iso osa ei edes harrata mitään kunnon liikuntaa, mikä näkyykin ylipainona katukuvassa.
Lisäksi paikallisten huumorintaju...niin vastenmielistä. Esim. jos joku pukeutuu vähänkin tyylikkäämmin töihin hänelle naureskellaan todella ikävästi seläntakana ja kysellään "juhliinko olet menossa?. Ilkeys ja pahantahtoisuus paistaa läpi ja vahingonilo ja juoruilu.
Kauankohan tässä menee, ennenkuin tänne sopeutuu?
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:22"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:12"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:58"]
Kuopiossa ei muuten ole mitään kulttuuritarjontaakaan. Pesäpallostadion kylläkin löytyy.
[/quote]
Ai ei kaksi suht isoa musiikkifestaria + komediafestari ole mitään?
[/quote]
Kaksi musiikkifestaria ja joku kälyinen komediafestari ei ole oikein mitään Kuopion kokoiselle kaupungille. Esim. Oulussa ja Tampereella on useita festareita, tapahtumia, tapahtumaviikkoja ympäri vuoden. Ei vain kahta. Kuopio herää "eloon" kesällä ja mitään uutta sinne ei saa tuoda, kun ei ole ennenkään ollut ja kaikki nykyisetkin haluttaisiin viedä pois läheltäkään keskustaa.
[/quote]
Kyllä minä rockfanina ainakin olen tyytyväinen hyvään keikkatarjontaan Henry's pubissa jne, ei kaikkialla tarvita mitään taideroskatapahtumia.
[/quote]
Tämä kiteyttää Kuopiolaisen asenteen. Koska minulle on tähänkin asti riittänyt niin muillekin on riitettävä. Ja muunlaista ei saa olla eikä tulla tai tulee paskaa niskaan ja kuumaan linjaan tekstaria.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:30"]
Muakin ahdistaa. Likaa ihmisiä täällä Kuopiossa. Kerrostalotkin on silleen toisiaan vastakkain että näkyy suoraan toiseen taloon toisistaan, jos meen vaikka partsille, niin vastapäätä on yli 200 ikkunaa kattomassa minuun päin. Pitäis varmaan muuttaa johonkin enemmän tuppukylään.
[/quote]
Puut ja metsiköt hakataan ja niihin ne kerrostalot rakennetaan vieri viereen. Itse tykkäisin nähdä metsää kun ikkunasta katson. Täällä on ihan hirveä puidenhakkuutauti, joka paikassa.
[/quote]
Missä muussa kaupungissa on luonto niin lähellä kuin Kuopiossa?
Kuopio on täynnä puistoja, viheralueita jne.
Tuskin Kuopiosta löytyy paikkaa, josta olisi yli 1km matka metsään\metsikköön.
Uusia asuinalueita nousee, mutta metsä- puistokaistaleita jätetään asutuksen väliin.
[/quote]
Niinpä, ja koko kaupunki on myös järven ympäröimä. :)
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:30"]
Kuopiossa ei muuten ole mitään kulttuuritarjontaakaan. Pesäpallostadion kylläkin löytyy.
[/quote]
[/quote]
Kaksi musiikkifestaria ja joku kälyinen komediafestari ei ole oikein mitään Kuopion kokoiselle kaupungille. Esim. Oulussa ja Tampereella on useita festareita, tapahtumia, tapahtumaviikkoja ympäri vuoden. Ei vain kahta. Kuopio herää "eloon" kesällä ja mitään uutta sinne ei saa tuoda, kun ei ole ennenkään ollut ja kaikki nykyisetkin haluttaisiin viedä pois läheltäkään keskustaa.
[/quote]
Kyllä minä rockfanina ainakin olen tyytyväinen hyvään keikkatarjontaan Henry's pubissa jne, ei kaikkialla tarvita mitään taideroskatapahtumia.
[/quote]
Aina siellä sitä samaa on.
[/quote]
Painukee snopit muualle jos ee kelepoo.
Olen turkulainen ja Kuopio on kyllä ihan wt-alue. Köyhyyttä, paskaisuutta ja perhesurmia. Jatkuva muuttovirta etelään koska ette pysty elättämään asukkaitanne.
Todella huvittavaa, että ette tajua maillainen maine teillä on.
En ole koskaan käynyt Kuopiossa enkä aio käydä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]Kuopio on oikeastaan aika kuollut paikka noinkin isoksi kaupungiksi ja se tunnelma on siellä jotenkin "lannistava" ja olen huomannut saman että paljon spurguja keskustassa, etenkin niissä anttilan penkeillä ja mielenterveyspotilaita joista kuuluisin oli se hammastahnamummo. Mä uskon että se on se ympäristö joka tekee ihmisistä hulluja... kuka tuolla täysissä järjissä muka selviäisi, vieläpä raivoraittiina?
Itse olen menossa tänään Matkukseen shoppailemaan. Tuletko mukaan? T.suht nuori ja huumorintajuinen nainen
Muuta Etelä-Savoon, Savonlinnaan.
Siellä ruoho on vehreämpää....ainakin kesäisin.
Muuta ketjua lukematta voin vain vastata, että ihmekös tuo että Kuopio ahdistaa - sehän on täynnä savolaesia.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:42"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]Kuopio on oikeastaan aika kuollut paikka noinkin isoksi kaupungiksi ja se tunnelma on siellä jotenkin "lannistava" ja olen huomannut saman että paljon spurguja keskustassa, etenkin niissä anttilan penkeillä ja mielenterveyspotilaita joista kuuluisin oli se hammastahnamummo. Mä uskon että se on se ympäristö joka tekee ihmisistä hulluja... kuka tuolla täysissä järjissä muka selviäisi, vieläpä raivoraittiina?
[/quote]
Onko hammastahnanaisesta tullut jo mummo? Voi, miten aika rientää..=)) Teininä tuo hammastahnanainen oli legenda ja näinkin hänet kerran tai pari. Ei se silloin mikään mummo ollut..Tosin en minäkään enää teini ole..
kertokaa lisää kokemuksia kuopiosta, juuri noita negatiivisia ja myös positiivisia (jos niitä on)
Ihan normaali kaupunki se on, kusipäitä löytyy joka kaupungista niin kuin myös hyviä tyyppejä. En tajua miksi kuopiolaisia mollataan.
Olen asunut Helsingissä, Berliinissä ja Barcelonassa, vaan ei silti ole Kuopion voittanutta paikkaa :)
Savolaista vittumaisempaa persereikää ei tällä planeetalla ole.
Eikös siellä oo ihan kaupunginteatterikin just parilla miljoonalla remontoitu. Vai oliko se jopa parillakymmenellä?
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 10:26"]
Musta Kuopio ei ollut erityisen kaunis.Olin aika pettynyt,kerran käynyt.Lauantainakin oli tosi autiota eikä kukaan jutellut yhtään mitään,outo homma sekin.
[/quote]
Lauantaina kaikilla persevituilla on krapula Kuopiossa. Selvinpäin eivät kestä kun kuitenkin tiedostavat oman vittumaisuutensa.
Opiskelin Kuopiossa, olin välillä töissä muualla ja palasin Kuopion kupeeseen Siilinjärvelle. Minulle olisi unelma kun saisin vielä töitäkin täältä. Itse olen muuttanut tänne Etelä-Pohjanmaalta ja aika nopeasti tänne sopeutui. Oma huumorini on vielä karumpaa kuin savolaisten, joten enemmän ne savolaiset minua pelkää kuin minä niitä =) Minä tykkään asua täällä. Luonto on kaunis, on Ikea ja Matkus, Tahko on lähellä. Minulle olisi kauhistus muuttaa Helsinkiin. Stadilaiset ne vasta ilkeää porukkaa onkin maalaisia kohtaan.
hammantahnanainen on kuollut jo aikoja sitten
Täysin samaa mieltä Kuopiosta ja savolaisista. Syntynyt savossa ja asunut pariin otteen kuopiossa, eikä koskaan ole masentanut niin paljon kuin Kuopiossa. Ilkeitä ihmisiä todellakin. Heti helpotti kun pääsi pois sieltä.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:13"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:03"]
ja tuo nyt vaan on sitä savolaisuutta.
[/quote]
Tuolla asenteella ei ole kovin valoisa tulevaisuus kaupungilla
[/quote]Niin sitä luulis mut Kuopio tulee aina saamaan uusia asukkaita kun siitä ympäriltä muuttaa niitä tuppukylien savolaisia.