Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikkani etätyökäytäntö. Mielipiteitä?

Vierailija
01.04.2022 |

Meillä voi saada yhden etätyöpäivän viikossa jos:
1. Toimittaa esimiehelle sähköpostitse suunnitelman milloin aikoo etätyöpäivän pitää ja mitä työtehtäviä silloin tekee (yleispiirteinen kuvaus tyyliin kaupan alan asiantuntijatehtävät ei riitä. Pitää olla listattuna raportit se ja se, puhelut, sähköpostit, kokoukset jne).
2. Esimiehen suostumuksen saatuaan hakee sähköisessä järjestelmässä etätyöpäivää. Hakemukseen pitää listata sähköpostissa lueteltu työsuunnitelma etätyöpäivän tehtävistä.
3. Toimittaa jälkikäteen sähköpostitse esimiehelle excel-muotoisen raportin, johon on listattu etätyöpäivänä suoritetut työtehtävät ja niihin kulunut aika.

Kuulemma tämä käytäntö on tarpeen, koska joku saattaa kysyä esimieheltä mitä yksittäinen työntekijä on etätyöpäivänään tehnyt.

Mitä ajatuksia tämä herättää?

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama, kunta kyseessä

Terve vaan sinulle, jos satut olemaan kollegani. Oletko sinäkin alkanut etsiä uutta työpaikkaa?

Vierailija
122/130 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama, kunta kyseessä

Ruuvia kiristämällä kunta-alan vetovoima nousuun! Eiköhän tuollainen työnantaja menesty huonosti osaavista työntekijöistä kilpailtaessa myös kunta-alan sisäisessä kilpailussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
124/130 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut esimiehenä ja jo vuosia sitten tiimini oli pelkästään etänä ympäri Eurooppaa. Kaikissa maissa ei edes ollut yrityksellä mitään toimistoa minne mennä vaan kaikki saivat tehdä etänä mistä halusivat. Joka päivä tiimi kokoontui palaveriin ja katsottiin missä mennään. Työnantaja tarjosi kotiin sähköpöydän, työtuolin, netin ja läppärin ja näytön. Tuntikirjaukset tehdään suoraan asiakasprojekteille, sitten sisäiset palaverit erikseen

Vierailija
125/130 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävää byrokratiaa ja säätämistä. Onneksi meillä ei ole noin. Esimies sanoo, että teet työtä paikassa, jossa teet sitä parhaiten ja tulet toimistolle, jos siltä tuntuu. Kannustaa sopimaan työkavereiden kesken yhteisiä toimistopäiviä , mutta pakko ei ole tulla jollei halua.

Käväisen kerran viikossa tai kahdessa hakemassa toimistolta erinäistä materiaalia ja tosiaankin sovitaan muutaman ihmisen kesken, milloin tullaan toimistolle.

Olen kateudesta vihreä.

Vierailija
126/130 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa siihen onko tämä aloitus aprillipila vai ei niin, niin itselleni on työpaikka, jossa etätyö on periaatteessa mahdollista. Käytännössä harvalla on mahdollisuus etäilyyn.

Oma lähipomoni torppaa etäpäiväehdotukseni. Kerran kuussa olen saanut pitää puolikkaan etäpäivän pakottavissa olosuhteissa.

Asiantuntijaorganisaatio, jossa työvälineet epäilyyn olemassa.Tekisin ap:n kuvaileman kuvion, jos sillä etäpäivän itselleni saisin.

Aiemmassa työpaikassa etäily kerran viikossa toimi. Palkan takia tässä ollaan ja etsitään uutta työtä.

Tiesitkö työpaikkaa vaihtaessa nykyisen työpaikan käytännöistä? Vai tuliko puskista kun olit jo aloittanut tuolla?

Työhaastattelussa en kysynyt, että saanko olla tässä roolissa etänä. En kysynyt edellisessäkään paikassa ja etäily toimi luontevasti. Vaihdoin lyhyemmän työmatkan takia. Aiemmin 45 min suunta, nyt 30 min.

Vierailija
127/130 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa siihen onko tämä aloitus aprillipila vai ei niin, niin itselleni on työpaikka, jossa etätyö on periaatteessa mahdollista. Käytännössä harvalla on mahdollisuus etäilyyn.

Oma lähipomoni torppaa etäpäiväehdotukseni. Kerran kuussa olen saanut pitää puolikkaan etäpäivän pakottavissa olosuhteissa.

Asiantuntijaorganisaatio, jossa työvälineet epäilyyn olemassa.Tekisin ap:n kuvaileman kuvion, jos sillä etäpäivän itselleni saisin.

Aiemmassa työpaikassa etäily kerran viikossa toimi. Palkan takia tässä ollaan ja etsitään uutta työtä.

Tiesitkö työpaikkaa vaihtaessa nykyisen työpaikan käytännöistä? Vai tuliko puskista kun olit jo aloittanut tuolla?

Työhaastattelussa en kysynyt, että saanko olla tässä roolissa etänä. En kysynyt edellisessäkään paikassa ja etäily toimi luontevasti. Vaihdoin lyhyemmän työmatkan takia. Aiemmin 45 min suunta, nyt 30 min.

Harmi, että sinulla sattui osumaan kohdalle noin joustamaton työpaikka.

Vierailija
128/130 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti oli aprillipila. Jos olette kaksi vuotta etäilleet, niin tuo on pelkkää kettuilua.

Meillä syksyllä kokeiltiin sitä, että piti olla kaksi päivää viikossa toimistolla. Siitäkin tuli hirveä huuto. Nyt meillä ei ole mitään pakotettuja toimistopäiviä.

Vierailija
129/130 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti oli aprillipila. Jos olette kaksi vuotta etäilleet, niin tuo on pelkkää kettuilua.

Meillä syksyllä kokeiltiin sitä, että piti olla kaksi päivää viikossa toimistolla. Siitäkin tuli hirveä huuto. Nyt meillä ei ole mitään pakotettuja toimistopäiviä.

Miten paljon ihmiset nykyään sitten käyvät toimistolla? Tekisin itse varmaan lähinnä etänä töitä, jos saisin valita työskentelypaikan täysin vapaasti. Työmatkoihin menee aikaa ja se on silloin pois kaikesta muusta.

Vierailija
130/130 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon ihmiset nykyään sitten käyvät toimistolla? Tekisin itse varmaan lähinnä etänä töitä, jos saisin valita työskentelypaikan täysin vapaasti. Työmatkoihin menee aikaa ja se on silloin pois kaikesta muusta.

Mun työpaikalla siellä käy lähinnä ne, jotka oli etätyösuosituksenkin aikana. Maaliskuussa kun loppui etätyösuositus niin ainakin puolet toimistolla käyneistä on saanut sieltä koronan.

Itse teen 100% etänä. Työ on hyvin itsenäistä eikä työpaikalla ole sellaisia ihmisiä, joita haluaisin nähdä. Omaa tiimiä näen viikoittain Teamsissä, se riittää mulle.