Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on teidän tapanne syödä karkkia tms?

Vierailija
01.04.2022 |

Itse en koskaan tiedä etukäteen, milloin syön karkkia. Minulla on aina karkkia kaapissa. Saatan syödä sitä kerran kuussa tai sitten kaksi kertaa kuussa. Joskus muutaman karkin, joskus 15 karkkia. Näin kävi tänään: alkoi yhtäkkiä tehdä mieli lakua, joten otin pussin kaapista ja seisoin sen kanssa ja söin, kunnes ei enää tehnyt mieli. Tämän mieliteon täyttämiseen meni noin 15 karkkia.

Samoin sipsejä minulla on aina kaapissa. Niitä saatan ottaa useamman kerran viikossa muutaman sipsin, samalla tavalla seisten kaapin vieressä pussi kourassa. Olen hyvin vähään tyytyväinen sipsien kanssa, muutama riittää.

Kakkua yms. syön niin harvoin, etten niille osaa mitään lainalaisuutta antaa. Ihan muutamia kertoja vuodessa.

Entä te?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että lopetin karkinsyönnin kokonaan noin puolitoista vuotta sitten. Tai siis ensin jätin pois hedelmäkarkit ja hetken päästä suklaan. Muita karkkeja, kuten salmiakkia en aiemminkaan juuri syönyt. Nyt on kiva, kun on yksi päänvaiva ja rahanreikä vähemmän. Nyt yritän tosin taistella sitä vastaan, etten käyttäisi sitä aikaa, joka ennen meni karkkien syömiseen, jonkun keksin tai vaikkapa murojen pupeltamiseen.

Vierailija
2/7 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että lopetin karkinsyönnin kokonaan noin puolitoista vuotta sitten. Tai siis ensin jätin pois hedelmäkarkit ja hetken päästä suklaan. Muita karkkeja, kuten salmiakkia en aiemminkaan juuri syönyt. Nyt on kiva, kun on yksi päänvaiva ja rahanreikä vähemmän. Nyt yritän tosin taistella sitä vastaan, etten käyttäisi sitä aikaa, joka ennen meni karkkien syömiseen, jonkun keksin tai vaikkapa murojen pupeltamiseen.

Minäkään en pariin vuoteen tullut syöneeksi ollenkaan karkkia, mutta sitten ajattelin, etten mene miksikään, vaikka söisinkin aina välillä karkkia. Tosi harvoin kuitenkin syön, ja aika vähän. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena totesin että koska karkin syömistä on kovin vaikea lopettaa, niin parempi olla ostamatta. Mitä harvemmin syön, sitä harvemmin tekee mieli. Siispä syön karkkia vain silloin kun tarjotaan ja muutkin syövät.

Vierailija
4/7 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostan karkkia, syön kaiken saman tien tunkien suuhun niin paljon kuin mahtuu. Onneksi pystyn hillitsemään ostohimoa aika hyvin, ehkä 1-2 kertaa kuukaudessa. Ja mahdollisimman vähän, no tämä lipsuu aika ajoin kun tarjouksessa.

Vierailija
5/7 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä leivon sitä mitä tekee mieli. Lähtökohtaisesti en pidä makeasta, joten näitä hetkiä tulee lähinnä kun on nälkä tai tarve vaikkapa nopealle "ruualaittoruualle". Usein pakkasessa on montaa sorttia leivonnaisia aiempien mielitekojen jäljiltä, niin saatan ottaa sieltä esim. yhden mokkapalan.

Olen köyhä, siksi herkuttelen itse tehdyllä.

En jaottele herkkuja epäterveellinen-terveellinen-kategorioihin. Tänhetkinen arkiherkku on mansikkarahka 👌 Ja tämä siis ihan aidosti. Pyrin siihen, että tavallinen arkiruoka on vaihtelevaa ja oman suun mukaista. En kiellä itseltäni mitään. Musta ruoka maistuu parhaalta yhdessä syötynä, siksikin oma yksinasujan arkiruokailu on tällä hetkellä aika ...arkista. Mutta olen aikuinen ja voin ottaa omaa lempihilloa iltapuuron päälle juuri niin paljon kuin haluan 😄

Vierailija
6/7 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä leivon sitä mitä tekee mieli. Lähtökohtaisesti en pidä makeasta, joten näitä hetkiä tulee lähinnä kun on nälkä tai tarve vaikkapa nopealle "ruualaittoruualle". Usein pakkasessa on montaa sorttia leivonnaisia aiempien mielitekojen jäljiltä, niin saatan ottaa sieltä esim. yhden mokkapalan.

Olen köyhä, siksi herkuttelen itse tehdyllä.

En jaottele herkkuja epäterveellinen-terveellinen-kategorioihin. Tänhetkinen arkiherkku on mansikkarahka 👌 Ja tämä siis ihan aidosti. Pyrin siihen, että tavallinen arkiruoka on vaihtelevaa ja oman suun mukaista. En kiellä itseltäni mitään. Musta ruoka maistuu parhaalta yhdessä syötynä, siksikin oma yksinasujan arkiruokailu on tällä hetkellä aika ...arkista. Mutta olen aikuinen ja voin ottaa omaa lempihilloa iltapuuron päälle juuri niin paljon kuin haluan 😄

Tässä on mielestäni hyvän elämän ja painonhallinnan perusta.

Vierailija
7/7 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostan niin se on suklaata. Syömiseen ei saa tulla taukoja vaan sitä lapetaan suuhun niin kauan kuin suklaata riittää. Yksi levy ei riitä mihinkään. Naisen on parempi ostaa omat silloin kun mässyn mussutan. En varsinaisesti kiellä mutta katson kuulemma pahalla silmällä jos ottaa mun suklaata.