Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos työaika pitenee, lupaan pudottaa työtehon 75%:in

Vierailija
19.09.2015 |

Jos ay-liikkeet nyt murtuvat, niin aloitan henkilökohtaisesti italialaisen lakon. Kaikki mukaan!

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:10"]

Miksi Suomessa on tällaista? Miten Ruotsissa voidaan nyt aloittaa jotain kokeilua, että 6 tuntia töitä ja koko palkka, kun Suomessa vaan pidennetään työaikaa samalla palkalla? Mä en vaan voi ymmärtää...,

[/quote]

Sen takia että meillä on paskoja äänestäjiä. Vasemmistoliitto ois jo laittanut 6h päivät, jos ois päässyt suurimmaksi puolueeksi.

Vierailija
62/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:54"]

Ei jumalauta. Herätkää nyt jo tähän päivään.

[/quote]

Herää vaan. Ihmiset eivät ole työnantajien orjia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:32"]Jos ay-liikkeet nyt murtuvat, niin aloitan henkilökohtaisesti italialaisen lakon. Kaikki mukaan! [/quote] Juuri näin. Tällä tavalla me saadaan Suomi nousuun. Perseet vaan penkkiin. Siitä se lähtee.

[/quote]

Työtä tehdään palkan mukaan. Jos työnantaja on maksavinaan palkkaa niin työntekijät on tekevinään töitä.

Vierailija
64/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:34"]

Samoin! Onneks mun työssä voi puuhata omiaan koneella ilman että jää kiinni. Oikeasti töitä on varmaan 4 tunniksi ja silti teen 8 tunnin työpäivän... Jos työaika tosta vielä pitenee, ajattelin ruveta kirjoittamaan kirjaa. Mulla on siis pitkään ollut jo romaanin runko hahmoteltuna mutta kirjoitustyöhön en ole vielä alkanut.

[/quote]

Tämmöisiä tyyppejä täällä ja vielä joku kehtaa ihmetellä että kansantalous on kuralla. Jos olet julkisella niin olet loinen pahimmasta päästä, jos olet yksityisellä niin työnantaja todenäköisesti odottaa kieli pitkällä että saisi irtisanoa sinut.

Vierailija
65/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:45"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:34"]

Samoin! Onneks mun työssä voi puuhata omiaan koneella ilman että jää kiinni. Oikeasti töitä on varmaan 4 tunniksi ja silti teen 8 tunnin työpäivän... Jos työaika tosta vielä pitenee, ajattelin ruveta kirjoittamaan kirjaa. Mulla on siis pitkään ollut jo romaanin runko hahmoteltuna mutta kirjoitustyöhön en ole vielä alkanut.

[/quote]

Eli Suomessa on vielä pitämättömiä YT-neuvotteluja. Nykyään yrityksissä kiinnitetään huomiota tuottavuuteen ja tehokkuuteen ja niitä läpivalaistaan. Tulosten valmistuttua sinunkin työtehtäväsi lakkautetaan ja työt jaetataan muille joista muodostetaan 8-tunnin päivittäisiä työtehtäviä. Oletan että et ole työtehtävässä mistä aikoinaan jäät eläkkeelle. Oletan että sulla ei ole duunia vuoden päästä.

[/quote]
Hah hah. Tietotyöläiset ja toimistotyöntekijät käyttävät niin suuren osan päivästä nytkin aivan muihin puuhiin, mutta pomot eivät tajua. Työ on helppo lavastaa näyttämään hyödylliseltä.

Vierailija
66/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että joku raja munkin selkänahalla on. Nytkään en ehdi perhettä nähdä. Työmatkat, tarhastahaku, kauppareissut... arki-illat täyttä kiirettä.

Vierailija
67/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:22"]Siksi että joku raja munkin selkänahalla on. Nytkään en ehdi perhettä nähdä. Työmatkat, tarhastahaku, kauppareissut... arki-illat täyttä kiirettä.
[/quote]
Ap

Vierailija
68/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:32"]

Jos ay-liikkeet nyt murtuvat, niin aloitan henkilökohtaisesti italialaisen lakon. Kaikki mukaan!

[/quote]

No siinä tapauksessa maksan sinulle vain 75% palkkaa. T. Työnantajasi

Vierailija
69/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usempien tehokas työaika on nelisen tuntia. Työpäivän pitäisi olla kuusituntinen ja palkka sen kuuden tunnin mukaan.

Työpäivästä menee turhan monilla suuri osa tupakalla juoksemiseen kerran tunnissa (tauko kestää mukavasti vartin), kahvin hakemiseen, juoruiluun, yksityispuheluihin, esimiehen panettelemiseen, netissä notkumiseen, simppelien lasten ohjailuun ("Kyllä kulta, ruokaa on tänäänkin siellä jääkaapissa!") ja laiskotteluun. 

Pidentyvä työpäivä on järjetön ajatus. Tietenkin lapset maksavat mielellään vanhempien holtittomuuden 20 vuoden kuluttua!

Vierailija
70/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpä sinä arvon työnantaja et pysty tekemään. Aion myös saikuttaa vaikka tähän mennessä en ole sitä tehnyt. Ei kiinnosta enää antaa mitään itsestäni, kun työntekijä on aina se jonka pitää joustaa ja jaksaa ja kantaa syyllisyyttä firman edusta ja olla kiitollinen vähäisestä työllä ansaitusta palkastaan. Se on loppu nyt, viesti on tullut selväksi.

Vierailija
71/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:22"]

Siksi että joku raja munkin selkänahalla on. Nytkään en ehdi perhettä nähdä. Työmatkat, tarhastahaku, kauppareissut... arki-illat täyttä kiirettä.

[/quote]

Ja se 3min lisä työaikaan per päivä vaikuttaisi näihin miten?

Vierailija
72/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:22"]

[/quote]

Vastasitko minulle, 10:lle? Jos, niin:

En oikein tajua miten arjen ajankäyttösi paranee siitä, että työtehosi putoaa 75%:iin. Olet silloin varmaan ihan saman ajan töissä, joten arki-illat ovat täyttä kiirettä sillonkin. 

Entä jos pudottaisit työnantajan kanssa sopien työajan, ja myös palkan 80%iin? En tiedä mitä työtä teet kun et sitä kerro. Ja mieti ihan aikuisen oikeasti, älä polje jalkaasi kuin uhmaikäinen taapero: mistä joutuisit oikeasti luopumaan jos tulotasosi alenisi? Minkä arvoista sinulle olisi, että voisit käyttää enemmän aikaa perheelle? 

10

Vierailija
73/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:45"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:34"]

[/quote]

Eli Suomessa on vielä pitämättömiä YT-neuvotteluja. Nykyään yrityksissä kiinnitetään huomiota tuottavuuteen ja tehokkuuteen ja niitä läpivalaistaan. Tulosten valmistuttua sinunkin työtehtäväsi lakkautetaan ja työt jaetataan muille joista muodostetaan 8-tunnin päivittäisiä työtehtäviä. Oletan että et ole työtehtävässä mistä aikoinaan jäät eläkkeelle. Oletan että sulla ei ole duunia vuoden päästä.

[/quote]
Hah hah. Tietotyöläiset ja toimistotyöntekijät käyttävät niin suuren osan päivästä nytkin aivan muihin puuhiin, mutta pomot eivät tajua. Työ on helppo lavastaa näyttämään hyödylliseltä.
[/quote]

Höpö höpö, pomot tajuavat mutta ne tekee vielä vähemmän kun voivat teettää kaiken alaisilla.

Vierailija
74/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:37"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:22"]

[/quote]

Ja se 3min lisä työaikaan per päivä vaikuttaisi näihin miten?
[/quote]
Oletko niin tyhmä että uskot kolmen minuutin työajanpidennykseen. Se ei näille porvareille riitä.

Vierailija
75/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:34"]

Sitäpä sinä arvon työnantaja et pysty tekemään. Aion myös saikuttaa vaikka tähän mennessä en ole sitä tehnyt. Ei kiinnosta enää antaa mitään itsestäni, kun työntekijä on aina se jonka pitää joustaa ja jaksaa ja kantaa syyllisyyttä firman edusta ja olla kiitollinen vähäisestä työllä ansaitusta palkastaan. Se on loppu nyt, viesti on tullut selväksi.

[/quote]

Yt:ssä onkin sitten kiva olla ensimmäisten lähtijöiden joukossa. :) Luuletteko oikeesti että pomot ei tajua missä mennään. Esim. meidän firmassa mä teen kahdessa tunnissa ne työt mihin toisella työntekijällä menee koko päivä. Tällä hetkellä oon äitiyslomalla ja pomo odottaa kuin kuuta nousevaa minun paluuta.

Vierailija
76/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:37"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:22"]

[/quote]

Vastasitko minulle, 10:lle? Jos, niin:

En oikein tajua miten arjen ajankäyttösi paranee siitä, että työtehosi putoaa 75%:iin. Olet silloin varmaan ihan saman ajan töissä, joten arki-illat ovat täyttä kiirettä sillonkin. 

Entä jos pudottaisit työnantajan kanssa sopien työajan, ja myös palkan 80%iin? En tiedä mitä työtä teet kun et sitä kerro. Ja mieti ihan aikuisen oikeasti, älä polje jalkaasi kuin uhmaikäinen taapero: mistä joutuisit oikeasti luopumaan jos tulotasosi alenisi? Minkä arvoista sinulle olisi, että voisit käyttää enemmän aikaa perheelle? 

10
[/quote]
Aikaa perheelleni aion hankkia saikuttamalla. Ja joku keino ilmaista vastarintaa täytyy olla, jos nämä hulluidet menevät läpi.

En sitäpaitsi edes jaksa tehdä pidempää päivää tehokkaasti, joten työtehon lasku tapahtuu ihan automaattisesti.

Vierailija
77/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin teen toimistotyötä
jos 3-4 tuntia päivästä on töitä olen jo onneni kukkuloilla. Helvetti puolituntia lisää.. Mitähän puuhaa sitä sitten keksisi? Onneksi jään äitiyslomalle 4kk kuluttua. Pidän pitkän hoitovapaan, sitten keplottelen itseni vanhan palkan muakiselle ansiosidonnaiselle ja mietin että minkälaisen firman laittaisi pystyyn.

Vierailija
78/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:40"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:34"]

[/quote]

Yt:ssä onkin sitten kiva olla ensimmäisten lähtijöiden joukossa. :) Luuletteko oikeesti että pomot ei tajua missä mennään. Esim. meidän firmassa mä teen kahdessa tunnissa ne työt mihin toisella työntekijällä menee koko päivä. Tällä hetkellä oon äitiyslomalla ja pomo odottaa kuin kuuta nousevaa minun paluuta.
[/quote]
Yt:t eivät ole todennäköisiä meillä...

Vierailija
79/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että en enää ota vastaan kokopäivätyötä.

Vierailija
80/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi pidän tauot minuutilleen. Lopetan joustamisen. En suostu ottamaan mitään lisätyötä tai jäämään ylitöihin.