Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos työaika pitenee, lupaan pudottaa työtehon 75%:in

Vierailija
19.09.2015 |

Jos ay-liikkeet nyt murtuvat, niin aloitan henkilökohtaisesti italialaisen lakon. Kaikki mukaan!

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:37"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:22"] Siksi että joku raja munkin selkänahalla on. Nytkään en ehdi perhettä nähdä. Työmatkat, tarhastahaku, kauppareissut... arki-illat täyttä kiirettä. [/quote]   Vastasitko minulle, 10:lle? Jos, niin: En oikein tajua miten arjen ajankäyttösi paranee siitä, että työtehosi putoaa 75%:iin. Olet silloin varmaan ihan saman ajan töissä, joten arki-illat ovat täyttä kiirettä sillonkin.  Entä jos pudottaisit työnantajan kanssa sopien työajan, ja myös palkan 80%iin? En tiedä mitä työtä teet kun et sitä kerro. Ja mieti ihan aikuisen oikeasti, älä polje jalkaasi kuin uhmaikäinen taapero: mistä joutuisit oikeasti luopumaan jos tulotasosi alenisi? Minkä arvoista sinulle olisi, että voisit käyttää enemmän aikaa perheelle?  10 [/quote] Aikaa perheelleni aion hankkia saikuttamalla. Ja joku keino ilmaista vastarintaa täytyy olla, jos nämä hulluidet menevät läpi. En sitäpaitsi edes jaksa tehdä pidempää päivää tehokkaasti, joten työtehon lasku tapahtuu ihan automaattisesti.

[/quote]

Olen ollut vakitöissä, mutta suurimman osan työstäni olen tehnyt pätkätyöläisenä. Elämme nyt kiinnostavia aikoja, kun yhteiskunnan ylärakennekin (hallitus, virkamiehet, työmarkkinajärjestöt) alkavat pikkuhiljaa ymmärtää sen, minkä me työntekijät jo tiedämme: työelämä ja -markkinat ovat muuttuneet pysyvästi. Eilisen toimintapäivän julkinen keskustelu eri medioissa jo vähän heijasteli tätä. Sitä oli kiinnostavaa seurata. 

Saikuttamis-strategiasi on vain laastari, tilapäinen keino. Se myös voi huonontaa ilmapiiriä työpaikallasi, kun työtoverisi tekevät sinun työsi samalla kun sinä hoidat perhettäsi saikuttamalla. Se puolestaan lisää viihtymättömyyttäsi työssä ja se taas lisää stressiä ja se puolestaan voi aiheuttaa oikeita sairauslomia, jolloin et jaksa viettää aikaa perheesi kanssa. Oletko ajatellut tätä asiaa yhtään nenääsi pidemmälle?

10

Vierailija
82/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvitse tiputtaa, se tippuu ihan automaattisesti, ainakin työssä jossa tehdään hommia aivoilla, tehdastyö sitten erikseen.

Moni työkaveri on tehnyt gradunsa työaikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:37"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:22"] Siksi että joku raja munkin selkänahalla on. Nytkään en ehdi perhettä nähdä. Työmatkat, tarhastahaku, kauppareissut... arki-illat täyttä kiirettä. [/quote]   Vastasitko minulle, 10:lle? Jos, niin: En oikein tajua miten arjen ajankäyttösi paranee siitä, että työtehosi putoaa 75%:iin. Olet silloin varmaan ihan saman ajan töissä, joten arki-illat ovat täyttä kiirettä sillonkin.  Entä jos pudottaisit työnantajan kanssa sopien työajan, ja myös palkan 80%iin? En tiedä mitä työtä teet kun et sitä kerro. Ja mieti ihan aikuisen oikeasti, älä polje jalkaasi kuin uhmaikäinen taapero: mistä joutuisit oikeasti luopumaan jos tulotasosi alenisi? Minkä arvoista sinulle olisi, että voisit käyttää enemmän aikaa perheelle?  10 [/quote] Aikaa perheelleni aion hankkia saikuttamalla. Ja joku keino ilmaista vastarintaa täytyy olla, jos nämä hulluidet menevät läpi. En sitäpaitsi edes jaksa tehdä pidempää päivää tehokkaasti, joten työtehon lasku tapahtuu ihan automaattisesti.

[/quote]

Olen ollut vakitöissä, mutta suurimman osan työstäni olen tehnyt pätkätyöläisenä. Elämme nyt kiinnostavia aikoja, kun yhteiskunnan ylärakennekin (hallitus, virkamiehet, työmarkkinajärjestöt) alkavat pikkuhiljaa ymmärtää sen, minkä me työntekijät jo tiedämme: työelämä ja -markkinat ovat muuttuneet pysyvästi. Eilisen toimintapäivän julkinen keskustelu eri medioissa jo vähän heijasteli tätä. Sitä oli kiinnostavaa seurata. 

Saikuttamis-strategiasi on vain laastari, tilapäinen keino. Se myös voi huonontaa ilmapiiriä työpaikallasi, kun työtoverisi tekevät sinun työsi samalla kun sinä hoidat perhettäsi saikuttamalla. Se puolestaan lisää viihtymättömyyttäsi työssä ja se taas lisää stressiä ja se puolestaan voi aiheuttaa oikeita sairauslomia, jolloin et jaksa viettää aikaa perheesi kanssa. Oletko ajatellut tätä asiaa yhtään nenääsi pidemmälle?

10

[/quote]
En pode minkään valtakunnan syyllisyyttä. Suomen kohtalo ei ole minun harteillani enempää kuin mitä olen jo tehnyt (töitä, lapsia, veronmaksua). Jos Sipilä haluaa ajaa Suomen alas, niin minkä minä sille voin? Voin yrittää tehdä omasta elämästäni siedettävää.

Vierailija
84/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:34"]Samoin! Onneks mun työssä voi puuhata omiaan koneella ilman että jää kiinni. Oikeasti töitä on varmaan 4 tunniksi ja silti teen 8 tunnin työpäivän... Jos työaika tosta vielä pitenee, ajattelin ruveta kirjoittamaan kirjaa. Mulla on siis pitkään ollut jo romaanin runko hahmoteltuna mutta kirjoitustyöhön en ole vielä alkanut.
[/quote]

Onneksi olkoon, olet näköjään saanut suojatyöpaikan.

Vierailija
85/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia mä lähdin suorittavalle alalle, että kaipaan työpäivään tekemistä ja menoa. Nyt alkaa näyttää siltä että tämä oli virhe. Aina pitäisi jaksaa enemmän ja enemmän.

Vierailija
86/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomessa on tällaista? Miten Ruotsissa voidaan nyt aloittaa jotain kokeilua, että 6 tuntia töitä ja koko palkka, kun Suomessa vaan pidennetään työaikaa samalla palkalla?

Mä en vaan voi ymmärtää...,

Vierailija
87/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika ihme teita vaivaa? Kotimaassani teidat olisi potkittu pois toista jo monta kertaa. Meilla on puolivuotiset tuottavuuskeskustelut ja huonoin yhdeksannes on aina periaatteessa lahtouhan alla elleivat paranna tilannettaan. Yksityisella yrityksella ei ole varaa pitaa loisia tiimeissaan. Ihan uskomatonta menoa, ette tajua etta kasaatte tyot oikeiden tunnollisten tyontekijoiden harteille.

Vierailija
88/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:34"]Samoin! Onneks mun työssä voi puuhata omiaan koneella ilman että jää kiinni. Oikeasti töitä on varmaan 4 tunniksi ja silti teen 8 tunnin työpäivän... Jos työaika tosta vielä pitenee, ajattelin ruveta kirjoittamaan kirjaa. Mulla on siis pitkään ollut jo romaanin runko hahmoteltuna mutta kirjoitustyöhön en ole vielä alkanut.
[/quote]

;-D

Vierailija
89/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:41"]Nyt tulin surulliseksi. Ette te vieläkään tajua, missä mennään. 
[/quote]
Tai vaihtoehtoisesti sinä et vielä oikein tajua... Mutta älä huoli, kyllä se kuva vielä sinullekkin kirkastuu.

Vierailija
90/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:16"]Mika ihme teita vaivaa? Kotimaassani teidat olisi potkittu pois toista jo monta kertaa. Meilla on puolivuotiset tuottavuuskeskustelut ja huonoin yhdeksannes on aina periaatteessa lahtouhan alla elleivat paranna tilannettaan. Yksityisella yrityksella ei ole varaa pitaa loisia tiimeissaan. Ihan uskomatonta menoa, ette tajua etta kasaatte tyot oikeiden tunnollisten tyontekijoiden harteille.
[/quote]
No suomi ei ole amerikka, eikä sellaiseksi halua tulla.

Vierailija
91/96 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kiva kun olis sellaisia koko kansan talkoita välillä, että osan päivästä osallistuu sellaiseen ja niin tulee isokin urakka valmiiksi nopeahkosti. Jokin sellainen kunnan ulkotyö- tai rakennusprojekti, johon ei millään tahdo löytyä palkkarahoitusta, vaan se venyy vuodesta toiseen. Tai vaikka jotain perushoivatyötä. Teoreettista tietenkin, mutta nostattaisi se yhteishenkeä, ja työnantajat pääsisivät osoittamaan isänmaallisuutensa.

Vierailija
92/96 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 13:26"]

Kerrothan saman pomollesi. Sinunkaltaisesi henkilöt syövät uskottavuuden jo nyt kriisissä olevalta suomalaiselta työntekijältä. Teidät korvataan eestiläisillä jotka puskevat 8 tuntia työtä päivässä valittamatta. 

[/quote]

Tietäisit vaan, miten paljon he valittavat! Osaavat vaan näitä vanhanaikaisia tapoja, kuten säästäminen jotakin asiaa varten sekä eläminen varojen mukaan. Nämä taidot ovat monelta suomalaiselta jo täysin unohtuneet.

Vierailija
93/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain se raja menee ja jos tässä nyt aletaan pakkolakeja sorvaamaan niin käytän kaikki protestointimahdollisuudet mitä voin. Italialainen tapa on siinä oivallinen. Siinähän tehostavat, hah.

Vierailija
94/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joustot lopetan minäkin. Työaikani loppuu aamuvuorosta klo 15. Vaikka kuinka olisi jonossa potilaita ja jonon purkuja yritettäisiin tehdä, minä noudatan tästä lähtien työaikaa. Määränsä ihminen jaksaa.

Toivottavasti ihmisillä on rahaa säästössä, koska hoitoa saa kohta vain rahalla.

Vierailija
95/96 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:32"]

Jos ay-liikkeet nyt murtuvat, niin aloitan henkilökohtaisesti italialaisen lakon. Kaikki mukaan!

[/quote]

Kyllä tilallesi löytyy parempi seuraavissa yt-neuvotteluissa. Älä huoli.

Vierailija
96/96 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusituntinen työpäivä olisi ihana. Siihen kuuluu yksi lyhyt tauko, joten töitä voi tehdä ilman katkoja. Taas yksi syy lisää haluta muuttaa Ruotsiin.