Kuvailkaa, millaisen vaatteen haluaisitte löytää liikkeestä, mutta ette löydä?
Kommentit (784)
Vierailija kirjoitti:
155 cm pitkälle oikean mittasuhteen vaatteita.
Kaikki me haluamme omien mittasuhteittemme mukaisia vaatteita. Eivät kaikki 155 cm pitkätkään ole identtisiä. Joillekin varmasti sopii jo nykyisin kaupassa myytävät vaatteet.
Missä ovat sellaiset puuvilla-elastaaniset t-paidat (t-paitatoppi taisi olla oikea nimitys), jotka ovat siis malliltaan myötäileviä ja kaula-aukkokin on usein laajempi kuin perus-t-paidassa? Joskus 80- ja/tai 90-luvulla nuoruudessani ostin niitä jatkuvasti, koska perus-t-p (suora väljä malli) ei pue omaa vartaloani lainkaan. Nyt niitä ei enää edes löydä. Urheiluosaston polyesterpaidat ovat ainoita samaa mallia olevia.
Muutenkin kaikki klassiset vaatteet, kuten klassiset suorat housut vyötärön sivulta lähtevin laskosrypytyksin ovat vähentyneet. Samoin samaa mallia oleva housuhame.
Vierailija kirjoitti:
Arkimekko, jossa on kietaisumallinen yläosa ja väljä alaosa. Tavalliset 3/4 hihat Ei ainakaan mitään puhvihihoja.
Kotimekon nimellä voi netistä löytää. 3/4-hihaisen löysin Marimekolta, ei kylläkään kietaistava. Yleisesti ottaen juuri suomalaisilta merkeiltä voi löytää.
Vierailija kirjoitti:
Paitoja, joissa resori alareunassa. Tykkään kun paita on hieman väljä, mutta jos se roikkuu lantion päälle leveänä niin tekee tasapaksun näköiseksi. Resorin avulla pysyisi lantion yläpuolella ja jättäisi lantion kaaren näkyviin. Tällaisia paitoja oli vajaa kymmenen vuotta sitten saatavilla, mutta nyt ei enää missään.
Tarkoitatko collegepaitoja vai mitä materiaalia nämä olisivat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
155 cm pitkälle oikean mittasuhteen vaatteita.
Kaikki me haluamme omien mittasuhteittemme mukaisia vaatteita. Eivät kaikki 155 cm pitkätkään ole identtisiä. Joillekin varmasti sopii jo nykyisin kaupassa myytävät vaatteet.
Mä olen 157 pitkä ja yllättäen pukeutuminen on alkanut helpottua mulle tässä ihan parin viimeisen vuoden aikana. Ilmeisesti XS- ja S-kokoja on kasvatettu jonkin verran, ja ne ovat taas alkaneet hyvin mahtua mulle. Aiemmin jouduin ostamaan usein M-kokoa, ja sen kokoisissa vaatteissa mittasuhteet olivat usein minulle väärät.
XS-koon mittasuhteet ovat lähes aina oikeat ja nyt oon esimerkiksi ostanut pari XS-koon takkia. Mahtavaa, kun vaate istuu päälle!
n50
Vierailija kirjoitti:
Kiva mekko, joka olisi mairitteleva päällä. Nyt on pidempään ollut muodissa karmeita pikkikukkakuosisia ylös kaulaan asti napitettuja kolttuja, joista tulee lähinnä rumat siskopuolivibat. Sopivat ehkä juuri ja juuri nuorille ja kauniille, jotka näyttäisivät hyvälle jätesäkissäkin. Tai sitten on tarjolla Marimekon muodottomia jättikuosisia säkkejä, jotka sopivat aniharvalle.
Markkinoilta löysin joskus polka dot-kuviollisen mekon, joustavaa kangasta, sisäänotetuin saumoin, helma vähän leveni. Italialaisesta telttakojusta. Tervemenoa kesällä markkinoille katselemaan. Moni on kyllä huonolaatuista, tarkista saumat. Ostamani mekko oli ok, mutta on tullut myös susikappaleita ko. kojuista ostettua, kun en katsonut sisäpuolta ja saumat ja reunat rispaantuivat.
Laadukkaita isojen kokojen vaatteita, jotka on tehty kurvikkaalle vartalomallille. Ja ei, en tarkoita pallon muotoista, sellaisia vaatteita on kyllä tarjolla, vaan vaatteita jotka on tehty vartalolle, jolla on rinnat ja lantio, mutta myös kapea vyötärö ja leveähköt hartiat. Ja tarpeeksi pituutta lahkeisiin ja hihoihin, kiitos.
Yläosan, joka on tyköistuva. Puserot, neuleet ja neuletakit ovat 99% laatikkomallisia tai sitten A-linjaisia. Ne näyttävät kamalalta tiimalasivartaloisen päällä.
Tyköistuvan, normaalipituisen (ei perseen päälle jatkuva eikä navan yläpuolelle loppuva), puuvillaisen hupparin vetoketjulla ja vetoketjutaskuilla. Koko xs ja joku muu väri kuin musta, valkoinen tai harmaa. Nykyään vaatteet polyesterisekoitus napapaitoja, telttoja ja tunikoita. En ymmärrä.
Vaaleansiniset trumpettilahkeiset farkut matalalla vyötäröllä.
Valkoinen, kevyttä, laskeutuvaa kangasta oleva housuhame. Sellaisen näinkin tässä myynnissä joskus jossain verkkokaupassa, mutta ei ollut varaa juuri silloin. Housuhameet ovat harvinaisia nykyään. Joskus niitä sai ihan hyvin. Omistan edelleen yhdet kukalliset, joita käytänkin joskus. Näkyy miellyttävän ihmisten silmää edelleen, joten ihmettelen, miksi niitä ei tehdä.
Myös kuviollisia viskoosihousuja löysi joskus hyvin, jotka olivat suorien housujen malliset.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä on, kun vaatevalmistajat kuvittelevat plussakokoisten naisten olevan lähes aina mallia päärynä eli Isotakapuolisia, paksureitisiä ja yläosan suhteessa pienempi? Itselläni plussakoon naisena rinnanympärys on 5-10 cm suurempi kuin lantionympärys (lantio kuitenkin levenee vyötäröstä). Siksi ostan mieluummin yläosa ja alaosan erikseen. Tosin kellomekot kyllä sopivat, mutta haluaisin muitakin mekkoja kuin kellomekkoja.
Tämä onkin jännä, kun itse isona päärynän ja tiimalasin välimuotona tuntuu, että löydän vain vaatteita, jotka on mitoitettu omenamallisille. Ikinä ei tunnu löytyvän pitään, jossa olisi tarpeeksi pieni keskiosa. Sitten virittelen vöitä vyötärölle, että en näyttäisi ihan muumien möröltä.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin löytää jostain kunnon vanhanajan mummokalsarit, puntilliset ja ”silkkiset”, mutta en vain löydä. Täällä Porvoon vanhassa kaupungissa oli vielä jokin aika sitten Wikströmin vaateliike ja sieltä niitä sai, mutta ikävä kyllä se liike on lopettanut toimintansa. Onkohan mitään verkkokauppaa mistä niitä saisi?
Tamsilk-verkkokauppa.
Pienirintaiselle persjalkaiselle siiderivatsan omaavalle naiselle tarpeeksi lyhyitä housuja ja vyötäröä armahtavia ei mummomaisia yläosia, jotka ei ole tehty E-kupin rinnanympärys mitan mukaan. Yksivärinen tai kuva kuosi. Ei unikkoa eikä muitakaan kukkia eikä vaakaraitaa. Laadukkaita, matalia nahkaisia talvisaappaita kapealla lestillä mutta tarpeeksi väljällä pohkeella.
Tunikan, jossa olisi täysimittaiset hihat.
Lämpimän talvimekon ja hameen, joissa olisi pituutta polven alapuolelle.
Minulla on luomu tiimalasikroppa, 175 cm ja 97-63-95 cm, ja haluaisin täydellisesti istuvan cocktailmekon. Takapuoli on luonnostaan pyöreä myös eli sivusta katsottuna olen S-kirjaimen muotoinen, edestä päin X-kirjaimen muotoinen, siis kirjaimellisesti :D
Aina käy niin että pepusta istuu hyvin mutta vyötäröön jää pussi ja rintoja puristaa.
Olen yrittänyt muokkauttaa vaatetta ja jopa teettää, muttei ole onnistunut, jotenkin oudosti jää pyörimään vyötärön kohdalta eri suuntiin ylä- ja alaosan suhteen.
Vai pitäisikö lähteä rinta- ja perspienennykseen ja laittaa lisärasvat vyötäröön? :(
Suorat housut ilman prässejä isossa koossa.
Vierailija kirjoitti:
Talvi- ja kesämekkoja. Tyylikästä.
Niitähän myydään, varsinkin netissä. Neulemekko on nyt muodissa, joka on kuin pitkä neulepusero.
Kertokaa mistä ihmeestä saisin sellaiset hieman paksummat treenitrikoot joissa EI ole mitään logoja näkyvillä?
Sellaiset joiden päälle voi vetaista vaikka pepun peittävän neuleen ja käyttää housuina (ettei tarvitse pakata kassiin erikseen muita housuja).
Naisten puuvillaiset pitkät kalsarit - värikkäät siis. Kaikki myynnissä olevat on mustia tai 50e merinovillaisia. Haluan käyttää kotona hauskoja kalsareita!
Minulle ei ole ikinä käynyt noin, mutta olen yksin mielipiteineni, koska kaikki muut (85) ovat toistaiseksi yläpeukuttaneet tuota kommenttia.