Kuvailkaa, millaisen vaatteen haluaisitte löytää liikkeestä, mutta ette löydä?
Kommentit (784)
Arkimekko, jossa on kietaisumallinen yläosa ja väljä alaosa. Tavalliset 3/4 hihat Ei ainakaan mitään puhvihihoja.
Sopivia vaatteita lyhyelle naiselle, housuja ja mekkoja. Rintaliivit, jotka ei purista tai paina mistään kohtaa.
Hame joka laskeutuisi kauniisti, olisi kauniin värinen ja jotain laadukasta materiaalia, säädettävä vyötärö. Olen hoikka, mutta vatsa turpoaa kun syö, niin joustava tai säädettävä vyötärö ihan ehdoton. Yläosaksi joku ihanan värinen ohutta pellavaa oleva paitapusero, ja viileän illan varalle pitkä neuletakki, mielellään tumma..
Vedenpitävä takki, jossa on lämmin ja pehmeä vuori miellyttävää materiaalia. Kaksi sellaista jo on, mutta toinen ei pidä vettä tarpeeksi hyvin ja toinen on pitkä malli, tahtoisin myös vähän lyhyemmän.
Tällaisia saisi olla erityylisiin tilanteisiin. En kamalasti ostele, mutta jos jotain ostan tulevaisuudessa niin tällaisille olisi tilaus.
Vuosia olen hakenut pidemmän mallista valkoista neulepuseroa. En viitsi enää edes hakea. Onhan niitä jotain kaapuja yms. tarjolla, mutta sellaista, mikä laskeutuisi kauniisti ja peittäisi takapuolen, ei ole näköjään tehtykään. Toinen on liian väljä, toinen liian pitkä, jossain on kaula-aukko kuin teltansuu jne. Trikoiden kanssa olisin käyttänyt. Olkoot! Tyhjästä on paha nyhjäistä.
Kaunis värillinen talvitakki, jolla voisi myös pyöräillä. Kaikki ovat jotain tummia ja michelinukkomaisin toppauksin topattuja makkarankuoria.
Housut, joissa vyötärö nousee takaa ylös, mutta edessä olisi matalampi. Isolantioisena housujen tulee olla takaa korkeat, jotta pysyvät ylhäällä kyykistyessäkin, mutta en tykkää kun edessä housujen resori ja nappi pullottaa vyötäröllä tehden vyötärön paksun näköiseksi.
YKSIVÄRISIÄ 100% luonnonkuituja kaikenmaailman printti- logo-ja polyesterihelvettiin.
Pellava pellavan värisenä, kiitos.
Saumattoman ihotopin, samanlaista kuin sukkahousuissa, tukee vähän rintamusta ja toimii rintaliivien alla tai ihan tavallisena lämmittävänä aluspaitana. Niitä on ainakin yhdellä luksusmerkillä mutta aivan törkyhintaisia, en ymmärrä miksi ei ole markkinoilla, koska ei voi olla sen kummoisempaa kuin sukkahousujen valmistus.
Kenkiä, joissa varpaille oikeaoppisesti tilaa. Näitä myös paksummalla pohjalla sekä myös goretexeinä ja talvikenkinä.
Kutittamatonta ja lämmintä, lähinnä luonnonmateriaalia olevan villatakin, jossa on napit. Riittävän väljä malli, riittävän pitkä ja sen verran paksu, että laskeutuu kauniisti. Tällaisia sai vielä 90-luvulla.
Nyt saa ohuita tekokuiduista tehtyjä, edestä avoimena roikkuvia napittomia villatakin irvikuvia tai kutittavaa umpivillaa olevia, harvoin nekään napitettavia.
Kaipaisin omenavartaloisille omaa vaatemerkkiä. Ei kiristäviä tai korostettuja vyötäröitä. Vaatemerkki, jonka kaikki vaatteet olisi omenavartaloisten testaamat. Eikä niissä olisi mitään mummokuoseja. Erityisesti puuttuu omenavartaloisten urheiluvaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Puristamattomia nilkkasukkia jotka ei silti rullaudu. Mulla on kahdet ikivanhat bambuiset sellaset mutta uusia en ole löytänyt mistään, vaan kaikki nykyisin myytävät rullautuu ja rulla puristaa pahemmin kuin mikään.
Tesema valmistaa tuollaisia. Mulla on niitä monet ja olen ollut tosi tyytyväinen.
Rintavalle sopiva kauluspaita, v-kaula-aukkoisia kesämekkoja, naisellisia vaatteita ylipäätään. Tuntuu, että aina vaatteiden koot ja mallit on suunniteltu niin, että jos on rintava ja joutuu ottaa isompia kokoja, niin vaatteesta katoaa vyötärö oletuksena että kantaja on vaan lihava. Olenhan minä toki sitäkin, mutta kyllä mä mieluusti korostaisin vyötäröä ja naisellisia muotoja silti, enkä peittäisi niitä johonkin telttaan..
Minulla on myös pituutta aika paljon, joten olisi kiva jos tavan kauppojen mekkojen helmat ylettyisi reilusti takapuolen alle, liki polveen asti. Aina kaikki nätit vaatteet jää kauppaan, kun ahteri sieltä minulla vaan vilkkuisi.
Paitoja, joissa resori alareunassa. Tykkään kun paita on hieman väljä, mutta jos se roikkuu lantion päälle leveänä niin tekee tasapaksun näköiseksi. Resorin avulla pysyisi lantion yläpuolella ja jättäisi lantion kaaren näkyviin. Tällaisia paitoja oli vajaa kymmenen vuotta sitten saatavilla, mutta nyt ei enää missään.
Vierailija kirjoitti:
Kenkiä, joissa varpaille oikeaoppisesti tilaa. Näitä myös paksummalla pohjalla sekä myös goretexeinä ja talvikenkinä.
Ainakin Sievi valmistaa XL-lestin jalkineita, jossa on tilaa enempi jalan päällä ja varpaissa. On kyllä kalliit. Omat sellaiset maksoivat Prismassa 160 e.
Uniqlon tyyppistä simppeliä ja helposti yhdisteltävää klassista perusvaatetta joka ei mene pois muodista. Tehtynä kestävästä, sopivan laadukkaasta ja ympäristötietoisesta materiaalista. Ja omaan pitkään sekä hoikkaa vartaloon sopivalla mitoituksella - kiitos.
(Se joka sanoo sen tutun "kaikki vaatteet tehdään mallimittaisille" toivon lähteväni kanssani vaateostoksille, sillä en ole 20 vuoden aikana vielä niitä löytänyt)
t. pitkä, hoikka, pienirintainen.
Missä ovat ylipäänsä VÄRIT, niin puseroista, takeista kuin muistakin?! Alusvaatteissa löytyy vaaleaa ja värejä paremmin, mutta ei päälivaatteissa. Pääsääntöisesti on mustaa tai muuta tummaa tai jotain ns. tunkkaista väriä tarjolla kaupoissa.
Olen itse ollut alakuloinen ja värit piristävät minua, minkä takia olen vaihtamassa tummanpuhuvaa vaatekaapin sisältöäni värikkäisiin vaatteisiin. Haluaisin löytää kaappiini väripaletin eri värejä tai sävyjä, mutta kun niitä ei löydy mistään, talvisin varsinkaan. Kotona käytänkin talvisin usein kesävaatteitani, valkoisia housuja ja jotain ohutta värikästä paitaa, mutta hiukan tulee vilu kyllä niissä, kun ne ovat niin ohutta materiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Sievi valmistaa XL-lestin jalkineita, jossa on tilaa enempi jalan päällä ja varpaissa. On kyllä kalliit. Omat sellaiset maksoivat Prismassa 160 e.
Sievishop.fi -sivulta löydät XL-lestillä tehtyjä jalkineita,tietysti tavarataloista ja kenkäkaupoistakin joitakin löytää. Itsellä on tarkalleen ottaen Sievi Aila XL musta nilkkurit, jotka nyt näköjään maksavat Sievin verkkokaupassa jo 199 e. Mutta todellakin, varpaat mahtuvat.
Tuulipukuja jotka ei kahise ja monen värisiä. Näitä ei oikeasti ole kaupoissa ja kun sellaista joskus haluaisi ulkoiluun ostaa, ei mistään löydy. Ehkä etsin vääristä kaupoista, en tiedä, mutta urheiluliikkeissä ne on tosi kalliita enkä ole valmis maksamaan isoja summia, enkä välitä merkeistä.
Ulkoiluvaatteita, housuja ja takkeja kankailla joissa on liukas pinta, johon punkit ja hirvikärpäset ym. ei tartu niin helposti.