Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuvailkaa, millaisen vaatteen haluaisitte löytää liikkeestä, mutta ette löydä?

Vierailija
30.03.2022 |

?

Kommentit (784)

Vierailija
341/784 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sensuellin yöpaidan, jossa ei ole naruolkaimia vaan kunnolla olkapäät peittävät. Saan niskakipuja jos nukun naruolkaimisilla (vetoa), mutta en haluaisi aina pukeutua muumipaituleihin, jotka tuntuvat olevan seuraava vaihtoehto.

Vierailija
342/784 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukkahousut, jotka eivät purista vyötäröltä eivät rullaudu alas, kun vaikkapa kävelee.

Osta isompaa kokoa. Sukkahousujen koot on yleensä melko pieniä.

Ei auta valumisongelmaan. Päinvastoin. Sitten ne vasta valuukin, kun ovat isompia. 

t. saman ongelman kanssa kamppaileva

Tarvitaan siis henkselillisiä sukkahousuja. Tai jotkut rintaliiveihin kiinitettävät jatkeet.

Miksi ne jatkeet pitäisi rintaliiveihin kiinnittää? Stay upit on keksitty ja ne voi tarvittaessa kiinnittää sukkanauhaliiveillä. 

On puhe sukkahousuista.

Kokeile mammasukkahousuja, siis äitiyssukkahousuja, joita raskaana ollessa käytetään, jos on vatsapömppöä, että sen takia menee vyötäröltä johonkin kippuralle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/784 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kaipasi niitä kiristämättömiä sukkia. Netistä löytyy diabeetikoille tarkoitettuja sukkia. Niiden pitää olla kiristämättömiä ym., joten luulisi olevan hyviä muillekin.

Diabeteskauppa, Sukkamestarit, Karkelonsukka... siinä joitain nettisivuja. Diabetessukan kun laittaa hakusanaksi, niin löytää.

Vierailija
344/784 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sensuellin yöpaidan, jossa ei ole naruolkaimia vaan kunnolla olkapäät peittävät. Saan niskakipuja jos nukun naruolkaimisilla (vetoa), mutta en haluaisi aina pukeutua muumipaituleihin, jotka tuntuvat olevan seuraava vaihtoehto.

Ostin itse joskus viskoosi-elastaania olevan trikootunikan, joka on kuin pitkä toppi (pitkä hihaton t-p) malliltaan, ja leveneekin helmastaan. Tarkoitus ei ollut siitä tehdä mitään yöpaitaa, mutta oivalsin, että malli ja materiaali käyvät hyvin yöpaidasta. On tosi mukava yöpaitana.

Tein myös Novitan 3/4-hihaisesta viskoositunikasta yöpaidan. Nämä viskoosipohjaiset käyvät tosi hyvin yöasuksi, kun joukossa on n. 5% elastaania.

Kumpaakaan ei siis ollut valmistaja tarkoitettu yöpaidaksi, mutta hyvin sellaiseksi sopivat.

Vierailija
345/784 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on luomu tiimalasikroppa, 175 cm ja 97-63-95 cm, ja haluaisin täydellisesti istuvan cocktailmekon. Takapuoli on luonnostaan pyöreä myös eli sivusta katsottuna olen S-kirjaimen muotoinen, edestä päin X-kirjaimen muotoinen, siis kirjaimellisesti :D

Aina käy niin että pepusta istuu hyvin mutta vyötäröön jää pussi ja rintoja puristaa.

Olen yrittänyt muokkauttaa vaatetta ja jopa teettää, muttei ole onnistunut, jotenkin oudosti jää pyörimään vyötärön kohdalta eri suuntiin ylä- ja alaosan suhteen.

Vai pitäisikö lähteä rinta- ja perspienennykseen ja laittaa lisärasvat vyötäröön? :(

Mulla on sama ongelma. Tykkäisin käyttää kotelomekkoja, mutta käytännössä yksikään ei istu päälle. Käytänkin lähinnä kynähameita ja tyköistuvaa yläosaa. Kun ostaa ne samansävyisinä, niin vaikutelma on jakun kanssa sama kuin olisi jakku ja kotelomekko. 

Korkeavyötäröisiä, alaspäin kapenevia kynähameita ei ole tosin helppo löytää niitäkään.

Takkien kanssa on sama ongelma kuin mekkojen. Esimerkiks reisi-/polvimittaisista kevytuntuvatakeista suurin osa ei istu päälle, vaan selkään jää pussi. Sitten, kun löytyy istuva malli, se on melkeinpä pakko ostaa, hinnasta viis.

Vierailija
346/784 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housut ovat usein turhan pitkät.  Joutuu siten lyhennyttämään. 

Vierailija
347/784 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olenkin aina saanut käsiini ompuille tehtyjä vaatteita. Olen X mallinen ja vyötäröt on aina numeroa, kahta isommat.

Kerran kokeilin kivan näköisiä farkkuja, mutta kun pylly ja reidet mahtu mukaan, niin vyötäröstä olisi voinut sujauttaa jalkapallon sisään. Jäi ostamatta.

Eli kivoja housuja pienellä vyötäröllä.

Vierailija
348/784 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alushame (siis puolisellainen) ylipäänsä ja sitten kun toivoisi sen olevan jotain luonnonkuitua, niin aivan mahdoton. Jopa Tamsilk myy alushametta jostain hemmetin keinokuidusta tehtynä.

Moni hame/mekko tehdään nykyään kustannussyistä vuorittomana, mistä seuraa takertuminen sääriin etenkin talviaikaan (jos joku ihmettelee, mihin ylipäänsä alushametta tarvitaan).

Vierailija
349/784 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma ettei löydy säädettäviä vaatteita.

Jojo-laihduttajana antaisin arvoa housuille ja puseroille joissa leveys olisi säädettävissä. Enkä tarkoita kuminauhaa, vaan nauhoja tai riviä neppareita.

Tympii kun kaapit on täynnä erikokoisia vaatteita, kun en osaa pitää painoa kurissa. Ja juu, tiedän ettei tämä ole terveellistä, eikä kaunista.

Vierailija
350/784 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on, kun vaatevalmistajat kuvittelevat plussakokoisten naisten olevan lähes aina mallia päärynä eli Isotakapuolisia, paksureitisiä ja yläosan suhteessa pienempi? Itselläni plussakoon naisena rinnanympärys on 5-10 cm suurempi kuin lantionympärys (lantio kuitenkin levenee vyötäröstä). Siksi ostan mieluummin yläosa ja alaosan erikseen. Tosin kellomekot kyllä sopivat, mutta haluaisin muitakin mekkoja kuin kellomekkoja. 

Tämä onkin jännä, kun itse isona päärynän ja tiimalasin välimuotona tuntuu, että löydän vain vaatteita, jotka on mitoitettu omenamallisille. Ikinä ei tunnu löytyvän pitään, jossa olisi tarpeeksi pieni keskiosa. Sitten virittelen vöitä vyötärölle, että en näyttäisi ihan muumien möröltä.

Mä taas ihmettelen, että miksi pluskoon naisten oletetaan olevan 180 senttisiä? Miksi isot koot pitenevät samassa suhteessa kuin levenevät? Käytin raskausaikana L-koon vaatteita ja olivat valtavan pitkiä (lahkeet, selkä jne.)

Vierailija
351/784 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaivannut ukkohousujen kankaasta olevaa housuhametta. En ole löytänyt. Ihan normi kokoinen olen, joten sisällään ei ole vaikea.

Vierailija
352/784 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenavartaloiselle ei kertakaikkiaan löydy mistään sopivia vaatteita. Iso, siis oikeasti iso maha ja sit alkaa alaspäin kapenemaan, niin ei tämänmalliselle löydy vaatteita. Ihan turha mitään farkkuja tai ylipäänsä mitään housuja sovitella, tulee vaan paha mieli. No paidoista sitten sellaset telttamaiset saattaa jostain saada ostettua, mutta nekin on aina silleen että jotain kirkuvan räikeää väriä on enää jäljellä, tai jos on hillitympää, esim. tummanvihreää, niin ei ole kuin pieniä kokoja. Vielä kun on lyhyt, 163 cm, niin kai se on tehtävä vaatteensa itse. Pitääkin toivoa joululahjaksi ompelukonetta.

Vierailija
353/784 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi pitkiä housuja. Aina on housuissa liian lyhyet lahkeet. EN ole edes kovin pitkä, vain 171 cm, niin kuinka hankalaa on oikeasti pitkillä löytää housuja sopivilla lahkeen pituuksilla?

Vierailija
354/784 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muunneltava luottotakki jossa irrotettava vedenpitävä hartiakappale, ja karvavuori irrotettava.

Vierailija
355/784 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin HM: lta mustat housut, hiukan leveät lahkeet alhaalta, reisistä istuvat ja joustava vyötärö. Ei mitään logoja, voi pitää urheillessa eikä tarvitse vaihtaa kun lähtee esim. salilta, hinta 14,99 €.

Vierailija
356/784 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on toiveena

- Kesämekon, jossa hyvä leikkaus ja kuviointi pientä. Värinä energisiä, vaaleita vihreän

sävyjä.

- Pituus puoleen sääreen ja hihat kuten t-paidoissa ettei kainalokarvat näy jos unohtanut

ajella!

- Kaula-aukon ei tarvitse paljastaa yhtikäs mitään kunhan ei myöskään kurista kaulaa.

- Materiaali ohuehkoa puuvillasekoitetta, joka ei tukahduta helteellä.

- Neljän kpl:n mekko, jossa kivat taskut edessä, ei sivusaumoissa.

- Ei tyköistuva vaan hiukan väljempi.

- Ei liehuvaa helmaa mutta ei kapeakaan, siis siltäväliltä.

Vierailija
357/784 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkälle ihmiselle sopivia, leikkauksiltaan ja väreiltään iättömän ja klassisen näköisiä, laadukkaista materiaaleista. Tämä on nykyään mahdoton yhtälö. Rahallakaan ei saa kuin persjalkaisille ikipissiksille suunnattuja tusinarytkyjä akryylista.

Lisään tuohon vielä, että mallien soisi sopivan myös suurempirintaisille pitkille, muuten allekirjoitan kommenttisi täysin.

Tusinarytkyjen mittasuhteet ovat suorastaan naurettavia. Kun koko suurenee, kasvaa ainoastaan vaatteen keskiosa leveyttä; hihat eivät kasva pituutta (tai sitten kasvaa tolkuttomasti) , vyötärön paikka ei muutu (eli jää pitkällä aivan liian ylös) eikä itse vaatteen pituuskaan kasva.

Zalandolta sai joskus pitkä nainen aikoinaan jotain, mutta nyt nekin ovat karseita tusinarytkyjä tyyliltään.

Vierailija
358/784 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumppaava kirjoitti:

Ostin HM: lta mustat housut, hiukan leveät lahkeet alhaalta, reisistä istuvat ja joustava vyötärö. Ei mitään logoja, voi pitää urheillessa eikä tarvitse vaihtaa kun lähtee esim. salilta, hinta 14,99 €.

NAisten housuiss on aina ne reisipussit. Tarkotettu siis reiteville. Olen itse hoikka ja pitkä, niinpä housuja en löydä. Farkuissa sentään on hyvässä farkkuliikkeessä valinnanvaraa, mutta olishan se kiva joskus pitää ns. siistejäkin housuja...

Vierailija
359/784 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintavalle ihmiselle sopivia paitapuseroita. Jos saan napit kauniisti kiinni, niin koko on liian suuri ja olkapäätä sekä hihat roikkuvat.

Vierailija
360/784 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peffan peittävän xl kokoisen paidan jossa läpinäkyvät hihat