AY liikkeen perseily ei oikeuta poissaoloon töistä
Kommentit (123)
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:25"]Ettekö te ymmärrä että kuinka epätasaisesti nämä leikkaukset jakaantuu???!!!
Uskon että ihmisten olisi helpompi sulattaa kyseiset leikkaukset jos ne olisi yhtä reilut kaikkia kohtaan!
Minä klo 8-16 työtä tekevä menevän nyt vuodessa ainoastaan kaksi pyhäkorvaus päivää, n. alle 200€ vuosi. Teen työtä viikolla ja minulla on mahdollisuus viettää aikaa tyttäremme kanssa.
Mieheni joka tekee vuorotyötä joutuu nipistämään luonnollisesti perheen yhteisestä ajasta ja leikkaukset vievät hänen palkastaan 5000€ vuodessa!
Kertokaa joku miten tämä on reilua? Se että te muut annatte kusta linssiinne ei tarkoita että muut annettaisiin!
Kuinka pihalla te oikein olette, täysin todellisuudesta vieraantuneita. Mä en yhtään ihmettele että suomi on näin pahassa tilanteessa kun kansa on näin tyhmää!!!
[/quote]
Juuri tähän olisi ay-liikettä tarvittu eli antamaan asiantuntemustaan siihen miten mikäkin päätös mihinkin työntekijäryhmään koskee. Mutta ay-liikkeitä ei neuvottelut kiinnostaneet! Kyllä minä jo laitoin postia omaan liittooni, että osallistuminen neuvotteluihin olisi ollut edunvalvontaa, nyt se laiminlyötiin. Eli liitto toimii vastoin minun ja muiden jäsenten etua.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 07:27"]Hommiin vaan, muuten tulee varoituksia.
[/quote]
Kyllä nyt EK:n juoksupoikien vituttaa :)
Ettekö tampiot ymmärrä, että kusitte omiin muroihinne ja ammuitte itseänne jalkaan? Kaikkein aktiivisimpia lakon suhteen ovat olleet nimenomaan kokoomuslaiset liitot, eli poliisit ja opettajat.
No minä aion mennä töihin perjantaina iltavuoroon ihan normaalisti. Päivällä ehdin hyvin mukaan mielenosoitukseenkin :)
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:15"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:11"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 08:44"] [quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 08:37"]Mua oikein huvittaa mielikuva kaupoista ja muualta tohkeina ulosmarssivista mammoista, jotka kaksoisleuka väpättäen uhkuvat pyhää vihaa hallitukselle ja Sipilälle. He luulevat tekevänsä palveluksen maallemme ja itselleen vouhkaamalla mukana asiassa, josta he eivät reppanat itse ymmärrä yhtikäs mitään. Mutta suuri ääni heillä on. Kuten yleensäkin yksinkertaisimmilla on. [/quote] Just näin! Hallitus tekee kipeitä päätöksiä, että mammoille olisi töitä vielä viiden vuoden päästäkin, mutta eihän mammat niin kauas osaa ajatella. Oikeastihan tässä on kyse sdp:n vaalikamppanjasta, kadonnutta kannatusta haetaan takaisin ay-liikkeen avustuksella. [/quote] Kipeät päätkökset. Sanoisin mielummin että sairaat päätökset sattuvat pitkään. Näiden päätösten takia suomi ei nouse koskaan. Nyt pitää verot laskea. Yrittäjille sekä palkansaajille. Ei leikkauksille. [/quote] Tuosta verojen laskusta samaa mieltä, mutta mistä varat siihen. Lisä velkaa ei ole oikea vastaus, sitä on joka vuosi otettu lisää, eikä sairaus ole muuta kuin pahentunut. Muuten, sinun linjasihan on eri kuin vasemmiston yleensä, sen ratkaisuhan on ollut verojen nosto. Esim sdp toitotti aina, että rakastakaa veroja!
[/quote] En tunne puoluepolitiikkaa enkä äänestänyt viime vaaleissa. En löytänyt mitään minulle sopivaa puoluetta.
Ei meillä ole varaa ottaa lisäsuita ruokittavaksi. Sekin on täysin sairas teko.
Lainaa on otettu tähänkin asti ja sitä joudutaan jatkossakin ottamaan joten ei se mitään uutta ole.
Leikattavaa löytyy miten paljon tahansa jos vaan on haluja. Leikkaaminen palkansaajilta on täysin edesvastuuton teko jolla kaadetaan yrityksiä ja hävitetään jälleen työpaikkoja.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:07"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 08:42"]
Kaikki vain töihin! Se on isänmaallinen teko. Kukaan ei voi estää vapaassa maassa, vapaata ihmistä menemästä työpaikalleen. Itse lähden perjantaina erityisen ylpeänä työpaikalleni ja teen sen päivän työn isänmaani hyväksi!
[/quote]
Isänmaallisuus on pelastaa yritykset ja kansaa. Leikkauksia ei voida tehdä muuten ruoka loppuu niin monen pöydältä.
[/quote]
Isänmaallisuutta on että yrittäjät lopettaa ahneutensa
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 08:21"] Minä ainakin äänestin oikein eli ihmisiä, jotka uskaltavat oikeasti tehdä kipeitäkin asioita, jos niillä turvataan tulevaisuus.
[/quote]
Kenen tulevaisuus? Luuletko ihan oikeasti, että on olemassa maailma, jossa tehdyt päätökset ovat kaikkien kannalta suotuisia ja toivottuja?
Jos niin ajattelet, niin kerro, minä vuonna ne ihmiset, joiden palkkaa nyt alennetaan pääsevät taas takaisin entiseen elintasoonsa.
[/quote]
Ei ole olemassakaan sellaista maailmaa, jossa päätökset olisi kaikille oikeita ja toivottuja, tiedät sen itsekin. Entiseen elintasoon ei ehkä päästä koskaan tai sitten jo hyvinkin pian. Tehdyt päätökset pyrkivät sisäiseen devalvaatioon, koska euron myötä menetettiin devalvaation mahdollisuus. Eli ennen devalvaatiossa yhdessä yössä palkat ja hinnat laskivat verrattuna muihin valuutoihin. Nyt lasketaan palkkoja ja kädet ristissä toivotaan että hinnat seuraavat perässä. Ja koska kyse on vain suomen palkoista ja hinnoista, niin se ohjaa kysyntää kotimaahan, tuontitavarahan pysyy samanhintaisena. Mutta tämä on pitkä prosessi ja monen vaikea ymmärtää. Mutta toivomus olisi, että ennenkuin riehutaan ja lakkoillaan, tutustutaan edes aiheeseen. Täälläkin monessa ketjussa mesutaan ja meuhkataan, mutta kukaan ei ole esimerkiksi puhunut sanaakaan muutosten tavoitteesta eli devalvaatiosta. Se kertoo ettei asioihin edes viitsitä tutustua. Mesuaminen on helpompaa.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:43"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:07"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 08:42"]
Kaikki vain töihin! Se on isänmaallinen teko. Kukaan ei voi estää vapaassa maassa, vapaata ihmistä menemästä työpaikalleen. Itse lähden perjantaina erityisen ylpeänä työpaikalleni ja teen sen päivän työn isänmaani hyväksi!
[/quote]
Isänmaallisuus on pelastaa yritykset ja kansaa. Leikkauksia ei voida tehdä muuten ruoka loppuu niin monen pöydältä.
[/quote]
Isänmaallisuutta on että yrittäjät lopettaa ahneutensa
[/quote]
Kyllä. Isänmaallisuus on osoittaa pikkasen solidarisuutta ja jakaa kaikille vähän.
Ei veroja voida korottaa koska siihen palkansaajilla ei ole varaa. Eikä matalapalkka-alojen palkkoja voida laskea. Ei myöskään viikonloppu korvauksia pidä leikata.
Nyt on tehtävä muunlaisia päätöksiä.
Hallituspuolueet ovat itse ajaneet itsensä nurkaan tässäkin asiassa. Yrittävät sopimuskulttuurin tilalle käskytyskulttuuria. Kamalinta on että suurimmat säästöt tehdään pienituloisilta ja puolustuskyvyttömiltä. Lähes kaikki vaalilupaukset on rikottu, rikkaat rikastuvat ja köyhiltä viedään loputkin, ja vielä kyykytetään. Minä olen valmis maksamaan enemmän veroja jos näin saadut tulot käytetään koulutukseen ja hädänalaisista huolehtimiseen, mutta en halua että verorahani valuvat yritysten voittoina ulkomaille veroparatiiseihin. Joku kohtuus pitäisi ahneudellakin olla!
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:25"]Ettekö te ymmärrä että kuinka epätasaisesti nämä leikkaukset jakaantuu???!!! Uskon että ihmisten olisi helpompi sulattaa kyseiset leikkaukset jos ne olisi yhtä reilut kaikkia kohtaan! Minä klo 8-16 työtä tekevä menevän nyt vuodessa ainoastaan kaksi pyhäkorvaus päivää, n. alle 200€ vuosi. Teen työtä viikolla ja minulla on mahdollisuus viettää aikaa tyttäremme kanssa. Mieheni joka tekee vuorotyötä joutuu nipistämään luonnollisesti perheen yhteisestä ajasta ja leikkaukset vievät hänen palkastaan 5000€ vuodessa! Kertokaa joku miten tämä on reilua? Se että te muut annatte kusta linssiinne ei tarkoita että muut annettaisiin! Kuinka pihalla te oikein olette, täysin todellisuudesta vieraantuneita. Mä en yhtään ihmettele että suomi on näin pahassa tilanteessa kun kansa on näin tyhmää!!! [/quote] Juuri tähän olisi ay-liikettä tarvittu eli antamaan asiantuntemustaan siihen miten mikäkin päätös mihinkin työntekijäryhmään koskee. Mutta ay-liikkeitä ei neuvottelut kiinnostaneet! Kyllä minä jo laitoin postia omaan liittooni, että osallistuminen neuvotteluihin olisi ollut edunvalvontaa, nyt se laiminlyötiin. Eli liitto toimii vastoin minun ja muiden jäsenten etua.
[/quote]
Liittohan neuvotteli. Mutta kun hallitus eikä elinkeinoelämä suostu neuvottelemaan. Kummankin lähtökohta on että ainoastaan työntekijöiden pitää joustaa eikä kenenkään muun.
Joten mistä neuvottelet? Jos HALLITUS linjaa että se vastustaa kaikkia neuvotteluja missä yritykset joutuvat maksamaan yhtään mitään ja vaativat että työntekijät leikkaavat etujaan. Niin mitä neuvottelemista siinä on?
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 08:21"] Minä ainakin äänestin oikein eli ihmisiä, jotka uskaltavat oikeasti tehdä kipeitäkin asioita, jos niillä turvataan tulevaisuus.
[/quote]
Kenen tulevaisuus? Luuletko ihan oikeasti, että on olemassa maailma, jossa tehdyt päätökset ovat kaikkien kannalta suotuisia ja toivottuja?
Jos niin ajattelet, niin kerro, minä vuonna ne ihmiset, joiden palkkaa nyt alennetaan pääsevät taas takaisin entiseen elintasoonsa.
[/quote]
Ei ole olemassakaan sellaista maailmaa, jossa päätökset olisi kaikille oikeita ja toivottuja, tiedät sen itsekin. Entiseen elintasoon ei ehkä päästä koskaan tai sitten jo hyvinkin pian. Tehdyt päätökset pyrkivät sisäiseen devalvaatioon, koska euron myötä menetettiin devalvaation mahdollisuus. Eli ennen devalvaatiossa yhdessä yössä palkat ja hinnat laskivat verrattuna muihin valuutoihin. Nyt lasketaan palkkoja ja kädet ristissä toivotaan että hinnat seuraavat perässä. Ja koska kyse on vain suomen palkoista ja hinnoista, niin se ohjaa kysyntää kotimaahan, tuontitavarahan pysyy samanhintaisena. Mutta tämä on pitkä prosessi ja monen vaikea ymmärtää. Mutta toivomus olisi, että ennenkuin riehutaan ja lakkoillaan, tutustutaan edes aiheeseen. Täälläkin monessa ketjussa mesutaan ja meuhkataan, mutta kukaan ei ole esimerkiksi puhunut sanaakaan muutosten tavoitteesta eli devalvaatiosta. Se kertoo ettei asioihin edes viitsitä tutustua. Mesuaminen on helpompaa.
[/quote]
Ensimmäinen asiaa sisältävä kommentti. Muutkin voisi lukea tämän ennenkuin jatkaa.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:48"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 08:21"] Minä ainakin äänestin oikein eli ihmisiä, jotka uskaltavat oikeasti tehdä kipeitäkin asioita, jos niillä turvataan tulevaisuus. [/quote] Kenen tulevaisuus? Luuletko ihan oikeasti, että on olemassa maailma, jossa tehdyt päätökset ovat kaikkien kannalta suotuisia ja toivottuja? Jos niin ajattelet, niin kerro, minä vuonna ne ihmiset, joiden palkkaa nyt alennetaan pääsevät taas takaisin entiseen elintasoonsa. [/quote] Ei ole olemassakaan sellaista maailmaa, jossa päätökset olisi kaikille oikeita ja toivottuja, tiedät sen itsekin. Entiseen elintasoon ei ehkä päästä koskaan tai sitten jo hyvinkin pian. Tehdyt päätökset pyrkivät sisäiseen devalvaatioon, koska euron myötä menetettiin devalvaation mahdollisuus. Eli ennen devalvaatiossa yhdessä yössä palkat ja hinnat laskivat verrattuna muihin valuutoihin. Nyt lasketaan palkkoja ja kädet ristissä toivotaan että hinnat seuraavat perässä. Ja koska kyse on vain suomen palkoista ja hinnoista, niin se ohjaa kysyntää kotimaahan, tuontitavarahan pysyy samanhintaisena. Mutta tämä on pitkä prosessi ja monen vaikea ymmärtää. Mutta toivomus olisi, että ennenkuin riehutaan ja lakkoillaan, tutustutaan edes aiheeseen. Täälläkin monessa ketjussa mesutaan ja meuhkataan, mutta kukaan ei ole esimerkiksi puhunut sanaakaan muutosten tavoitteesta eli devalvaatiosta. Se kertoo ettei asioihin edes viitsitä tutustua. Mesuaminen on helpompaa.
[/quote] Deflaatioko on sitä mitä asuntolainan maksajat toivookin, vai mitä?
Palkkoja lasketaan, maksukyky vähenee, asunnon hinta laskee ja pankki vaatii lisää vakuutta. Moni joutuu myymään asunnon hintaan jolla ajautuvat velkasaneraukseen. Sekö olisi toivottavaa?
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:49"]
Hallituspuolueet ovat itse ajaneet itsensä nurkaan tässäkin asiassa. Yrittävät sopimuskulttuurin tilalle käskytyskulttuuria. Kamalinta on että suurimmat säästöt tehdään pienituloisilta ja puolustuskyvyttömiltä. Lähes kaikki vaalilupaukset on rikottu, rikkaat rikastuvat ja köyhiltä viedään loputkin, ja vielä kyykytetään. Minä olen valmis maksamaan enemmän veroja jos näin saadut tulot käytetään koulutukseen ja hädänalaisista huolehtimiseen, mutta en halua että verorahani valuvat yritysten voittoina ulkomaille veroparatiiseihin. Joku kohtuus pitäisi ahneudellakin olla!
[/quote] Nyt viimeistään on aika protestoida!
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:52"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 08:21"] Minä ainakin äänestin oikein eli ihmisiä, jotka uskaltavat oikeasti tehdä kipeitäkin asioita, jos niillä turvataan tulevaisuus. [/quote] Kenen tulevaisuus? Luuletko ihan oikeasti, että on olemassa maailma, jossa tehdyt päätökset ovat kaikkien kannalta suotuisia ja toivottuja? Jos niin ajattelet, niin kerro, minä vuonna ne ihmiset, joiden palkkaa nyt alennetaan pääsevät taas takaisin entiseen elintasoonsa. [/quote] Ei ole olemassakaan sellaista maailmaa, jossa päätökset olisi kaikille oikeita ja toivottuja, tiedät sen itsekin. Entiseen elintasoon ei ehkä päästä koskaan tai sitten jo hyvinkin pian. Tehdyt päätökset pyrkivät sisäiseen devalvaatioon, koska euron myötä menetettiin devalvaation mahdollisuus. Eli ennen devalvaatiossa yhdessä yössä palkat ja hinnat laskivat verrattuna muihin valuutoihin. Nyt lasketaan palkkoja ja kädet ristissä toivotaan että hinnat seuraavat perässä. Ja koska kyse on vain suomen palkoista ja hinnoista, niin se ohjaa kysyntää kotimaahan, tuontitavarahan pysyy samanhintaisena. Mutta tämä on pitkä prosessi ja monen vaikea ymmärtää. Mutta toivomus olisi, että ennenkuin riehutaan ja lakkoillaan, tutustutaan edes aiheeseen. Täälläkin monessa ketjussa mesutaan ja meuhkataan, mutta kukaan ei ole esimerkiksi puhunut sanaakaan muutosten tavoitteesta eli devalvaatiosta. Se kertoo ettei asioihin edes viitsitä tutustua. Mesuaminen on helpompaa. [/quote] Ensimmäinen asiaa sisältävä kommentti. Muutkin voisi lukea tämän ennenkuin jatkaa.
[/quote] nuorsuomalaisten propogandaa
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:33"]Koittakaa hyvät ihmiset ymmärtää se kuka nämä jo saavutetut edut on meille hankkinut, eikä ne ole tullut helposti.
Ilman liittoja me tehtäisiin edelleen 6 päivästä viikkoa, ja aika paljon pidemmillä työajoilla ilman lomaoikeuksia.
Ei olisi työehtosopimuksia ja työnantajat voisivat pallottaa meitä ihan miten lystää.
[/quote]
Juuri näin
Millä ihminen elää jos ei palkka riitä?
Mä olen lakossa perjantaina. Syitä:
- hallitus murtaa liittojen sopimusvapautta EK:n ehdoilla
- näillä toimilla Suomi ei lähde nousuun, vaan kansalaisten ostovoimaa lasketaan ja vientiyrityksille toimista ei ole oikeastaan mitään apua (työvoimakustannukset esim. metsäteollisuudessa ovat mitättömät)
- Suomi on jo valmiiksi hyvin kilpailukykyinen maa
- Julkisen sektorin tehoa ei korjata sillä, että leikataan palkkaa, vaan sillä, että tehtäisiin asiat paremmin. Tähän auttaisi esim. sote-uudistus paljon enemmän ja se olisi hallituksen tehtävissä.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:13"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 08:42"]Kaikki vain töihin! Se on isänmaallinen teko. Kukaan ei voi estää vapaassa maassa, vapaata ihmistä menemästä työpaikalleen. Itse lähden perjantaina erityisen ylpeänä työpaikalleni ja teen sen päivän työn isänmaani hyväksi!
[/quote]
Ihan saat mennäkkin, kyseessä mielenilmaus, ei lakko.
Jos olisi kyse lakosta ja ammattiyhdistyksesi tukisi sitä, niin lakkovahti pitäisi huolen että et astu työmaalle.
[/quote]
Lakkovahdilla ei ole mitään oikeutta puuttua ihmisten oikeuteen mennä töihin. Vai on ay-liike tässä nyt perustuslakia vastaan? Yrittäkää nyt päättää, että kannatteko lakia, sillä välillä vetoatte siihen, välillä taas ette halua noudattaa. Vai luuletteko että teille on omat lait?
[/quote]
Juu ei, mutta liitostaa lentää pois kuin leppäkeihäs.
Mutta ettehän te liittoja tarvitse, te voitte tehdä töitä viikon joka päivä 12 tuntia. Ja ette tarvitse lomaa, ettekä perhe etuuksia, tes-sopimuksia ym.
Ihmiset on ihan kujalla! Älkää sitten itkekö kun meiltä on kaikki viety!
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:25"]Ettekö te ymmärrä että kuinka epätasaisesti nämä leikkaukset jakaantuu???!!!
Uskon että ihmisten olisi helpompi sulattaa kyseiset leikkaukset jos ne olisi yhtä reilut kaikkia kohtaan!
Minä klo 8-16 työtä tekevä menevän nyt vuodessa ainoastaan kaksi pyhäkorvaus päivää, n. alle 200€ vuosi. Teen työtä viikolla ja minulla on mahdollisuus viettää aikaa tyttäremme kanssa.
Mieheni joka tekee vuorotyötä joutuu nipistämään luonnollisesti perheen yhteisestä ajasta ja leikkaukset vievät hänen palkastaan 5000€ vuodessa!
Kertokaa joku miten tämä on reilua? Se että te muut annatte kusta linssiinne ei tarkoita että muut annettaisiin!
Kuinka pihalla te oikein olette, täysin todellisuudesta vieraantuneita. Mä en yhtään ihmettele että suomi on näin pahassa tilanteessa kun kansa on näin tyhmää!!!
[/quote]
Juuri tähän olisi ay-liikettä tarvittu eli antamaan asiantuntemustaan siihen miten mikäkin päätös mihinkin työntekijäryhmään koskee. Mutta ay-liikkeitä ei neuvottelut kiinnostaneet! Kyllä minä jo laitoin postia omaan liittooni, että osallistuminen neuvotteluihin olisi ollut edunvalvontaa, nyt se laiminlyötiin. Eli liitto toimii vastoin minun ja muiden jäsenten etua.
[/quote]
Voi vittu mitä paskaa EK:n juoksupojalta!!!
Mitä ihmettä sä EK:n tsuppari sönkkäät???
Mitkä neuvottelut ei kiinnostaneet??? Nämä nyt julkaistut leikkaukset on kosto AY-liikkeelle siitä, etteivät pistäneet nimeään alle täysin järjettömään saneluun, jota kaikkea sopimustoimintaa halveksien hallitus nimitti "yhteiskuntasopimukseksi". Sen "sopimuksen" ei ollut tarkoituskaan mennä läpi! Sen takia EK (hallituksen toimiessa heidän juoksupoikinaan) löi pöytään niin järjettömät ehdot, joista ei joustettu milliäkään. Nyt sitten EK: n juoksupojat syyttelee AY-liikettä heidän sanelunsa kariutumisesta. Alunperäinen tarkoitus EK:lla siis oli nimenomaan AY-liikkeen heikentäminen ja jopa hajoittaminen, jota työtä sinäkin EK:m juoksupoika täällä teet naamioitumalla työntekijäliiton jäseneksi, vaikka oikeasti olet vain EK:n juoksupoika.
Koittakaa hyvät ihmiset ymmärtää se kuka nämä jo saavutetut edut on meille hankkinut, eikä ne ole tullut helposti.
Ilman liittoja me tehtäisiin edelleen 6 päivästä viikkoa, ja aika paljon pidemmillä työajoilla ilman lomaoikeuksia.
Ei olisi työehtosopimuksia ja työnantajat voisivat pallottaa meitä ihan miten lystää.