AY liikkeen perseily ei oikeuta poissaoloon töistä
Kommentit (123)
Ööh. Miten niin valtiolla ei ole sanomista työehtoihin? Valtio on tietääkseni esimerkiksi poliisien työnantaja ja kuntien kumppani eli tavallaan myös hoitajien välillisesti. Julkisen sektorin työntekijöille nyt on työnantajapuoli asettanut rajat palkalle/eduille, ja se on niiden oikeus. Sama valtionfirmat jne. Eli hoitajat on hyvät ja lähtee keskustelemaan kuntatyöntantajan kanssa, joka on oikeastaan valtion aviopuoliso.
Mitä yksitysiin kauppoihin tulee ja sen semmoisiin, niin niiden kohdalla kai huudon jotenkin ymmärtää.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:05"]
Kertokaa kuinka paljon jo annetut helpotukset työnantajapuolelle on lisännyt työpaikkoja ja yritysten laajentamista sekä investointia? Ei niin yhtään, väkeä vähennetään koko ajan ja rahat käärii osakkeenomistajat. Työnantajapuolen olisi pitänyt sitoutua investointeihin ja työpaikkoihin, mutta eihän ne sitä halua tehdä.
[/quote]
Oletko sä jossain julkisella töissä vai tyhmä? Yksikään firma ei tasan perusta yhtään työpaikkaa tänne, ellei se hyödy siitä itse. Ei ole olemassa mitään velvollisuutta, jos ei kannata. Ja näköjään ei sitten kannata. Voitot voi olla omistajille kasvanut, mutta taatusti niitä työpaikkoja syntyisi, jos niillä saataisiin vielä enemmän voittoa omistajien taskuun.
Lyhyesti: yksityisellä työpaikkoja syntyy vain ja ainoastaan, jos työnantaja laskee sen tuottavan itselleen entistä enemmän voittoa. Jos työntekijän palkkaaminen on plus-miinus-nolla myös pidemmällä aikavälillä, ei sitä palkata riskien takia.
Minun mielestäni näitä syitä tähän tilanteeseen on kolme:
- palkkaamisen sivukulut on liian isot, alv:t on liian isot jne. Dynamiikka ei toimi, jos pitää asiakkaan maksaa 40 Euroa tunnin työsuoritteesta ja samalla työntekijälle ei jää kuin vajaa kymppi käteen. Joku vetää välistä ja paljon, ja se ei ole aina se työnantaja. Tässä yhdistyy huonot palkat ja huono ostovoima. Sillä kympin saavalla ei ole varaa mihinkään, mutta kun sillä parikymppiä saavallakaan ei ole näillä hinnoilla varaa sen kympin saavan palveluihin.
- ihmiset on laiskistuneet. Töissä ollaan yhä enemmän olemassa ja työaikana ei saisi vaatia liikaa.
- yritysjohto on myös laiskistunut ja sen vaikutus talouteen on vielä isompi kuin yksittäisen laiskistuneen työntekijän. Ei oteta riskejä, ei jakseta nähdä vaivaa, ei jakseta markkinoida jne. Keskitytään lähinnä viilaamaan nykyistä ja ennen kaikkea petaamaan itselleen hyvät edut/eläkkeet. Ei yritysjohto enää aja omistajiensa asiaa, koska omistaja on kasvoton maailma. Ne on ristiin toistensa hallituksissa, ostaa konsulttipalvelut omista palkkioistaan samoilta "hyväksi todetuilta" firmoilta jne. Otetaan vaikka Kone. Koneen etu menestyksessä on se, että siellä on edes yksi kasvollinen omistaja, jolla on ajatus, että vielä lapsenlapset paisuisi siitä firmasta. Siksi Kone on pärjännyt paremmin. Varmaan pomot siellä repii isot rahat, mutta hommassa on joku valvonta.
Jotenkin tulee näistä keskusteluista mieleen, että paras lakiuudistus suomen saamiseksi jaloilleen, olisi edes jonkinlainen pakollinen talouden peruskurssi koko kansalle. Puhuttaisiin edes samasta asiasta ja samoista vaikutuksista, mielipiteet sitten faktoihin sidottuna, niin päästäisiin inttämisestä keskusteluun. Peukku ylös jos tiedät mitä tarkoittaa inflaatio, deflaatio, devalvaatio, revalvaatio. Peukku alas, jos et tilinauhastasi katso kuin loppusumman, muu menköön mihin menee.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:14"] [quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:25"]Ettekö te ymmärrä että kuinka epätasaisesti nämä leikkaukset jakaantuu???!!! Uskon että ihmisten olisi helpompi sulattaa kyseiset leikkaukset jos ne olisi yhtä reilut kaikkia kohtaan! Minä klo 8-16 työtä tekevä menevän nyt vuodessa ainoastaan kaksi pyhäkorvaus päivää, n. alle 200€ vuosi. Teen työtä viikolla ja minulla on mahdollisuus viettää aikaa tyttäremme kanssa. Mieheni joka tekee vuorotyötä joutuu nipistämään luonnollisesti perheen yhteisestä ajasta ja leikkaukset vievät hänen palkastaan 5000€ vuodessa! Kertokaa joku miten tämä on reilua? Se että te muut annatte kusta linssiinne ei tarkoita että muut annettaisiin! Kuinka pihalla te oikein olette, täysin todellisuudesta vieraantuneita. Mä en yhtään ihmettele että suomi on näin pahassa tilanteessa kun kansa on näin tyhmää!!! [/quote] Juuri tähän olisi ay-liikettä tarvittu eli antamaan asiantuntemustaan siihen miten mikäkin päätös mihinkin työntekijäryhmään koskee. Mutta ay-liikkeitä ei neuvottelut kiinnostaneet! Kyllä minä jo laitoin postia omaan liittooni, että osallistuminen neuvotteluihin olisi ollut edunvalvontaa, nyt se laiminlyötiin. Eli liitto toimii vastoin minun ja muiden jäsenten etua. [/quote] Voi vittu mitä paskaa EK:n juoksupojalta!!! Mitä ihmettä sä EK:n tsuppari sönkkäät??? Mitkä neuvottelut ei kiinnostaneet??? Nämä nyt julkaistut leikkaukset on kosto AY-liikkeelle siitä, etteivät pistäneet nimeään alle täysin järjettömään saneluun, jota kaikkea sopimustoimintaa halveksien hallitus nimitti "yhteiskuntasopimukseksi". Sen "sopimuksen" ei ollut tarkoituskaan mennä läpi! Sen takia EK (hallituksen toimiessa heidän juoksupoikinaan) löi pöytään niin järjettömät ehdot, joista ei joustettu milliäkään. Nyt sitten EK: n juoksupojat syyttelee AY-liikettä heidän sanelunsa kariutumisesta. Alunperäinen tarkoitus EK:lla siis oli nimenomaan AY-liikkeen heikentäminen ja jopa hajoittaminen, jota työtä sinäkin EK:m juoksupoika täällä teet naamioitumalla työntekijäliiton jäseneksi, vaikka oikeasti olet vain EK:n juoksupoika. [/quote] Sehän oli selvää, että yhteiskuntasopimuksen maksumieheksi joutuvat palkansaajat ja julkinen sektori, eihän siinä ollut mitään epäselvää. Jos sinulle oli, niin otapas hetkeksi se peruskoulun yhteiskuntaopin kirja esiin ja lue edes sellaillen, se syy on helppo löytää sieltä. Se miten mikäkin päätös mihinkin vaikuttaa oli neuvoteltavissa, mutta kun ay-liitot eivät hyväksyneet tuota alkuperäistä syytäkään, ne eivät lähteneet neuvottelemaan sitä tilanteeseen vähiten haitallista vaihtoehtoa. Ja siitä minä omaakin liittoa syytän. Ja mitä minuun henkilökohtaisesti tulee, olen ulkomaankaupassa yrittäjänä aiemmin toiminut, nyt vastaavissa hommissa toisella töissä. On tullut nämä talousasiat aika tutuiksi, varsinkin 90 -luvun lama yrittäjänä oli sellainen helvetti, etten toivoisi pahimmalle vihamiehellenikään. Ja silloin olin siellä yrittäjänä "herrapuolella" haukuttavana ahneudesta, vaikka yhä vieläkin maksan tuota velkaa ja meillä todella perhekin näki nälkää. Siis oikeasti nälkää, ei mitään hessburgerin puutetta. [/quote] Meillä Suomessa mm. pääomavero on erittäin pieni tässä maassa. Muualla euroopassa se on paljon korkeampi. Tuloerot ovat suurempia kuin koskaan Suomen historiassa. Korjataan noi asiat ensiksi niin ruvetaan sitten puhumaan talousvajeesta. [/quote] Tuloerot olivat suurimmillaan ennen lamaa eli 2007, sen jälkeen kaventuneet (lähde Tilastokeskus). Suomessa on euroopan mittakaavassa kilpailukykyinen pääomaverotus ja sillä on jonkun verran saatukin sijoituksia suomalaisiin yrityksiin. Nyt laman aikana kuitenkin kansainväliset sijoitukset ovat huomattavasti vähentyneet eli suomea ei koeta sijoittajien toimesta enää kiinnostavaksi sijoitusympäristöksi ( lähde Eurostat). Jos halutaan yritysten rahoitus jäihin, niin tottakai pääomaverotusta kiristää. Samalla kaatunee aikalailla työpaikkoja mutta ehkäpä tuottoa saadaan esimerkiksi asuntojen vuokraajilta. Toinen asia tuli siis korjattua, toinenkin voidaan korjata jolloin romahdutetaan taloutta lisää. Ja sittenkö aletaan keskustelemaan?
[/quote]
Muissa euroopan maissa on paljon korkampi pääomaverotus eikä niissä maissa ole mitään ongelmaa. Joten ongelma ei todellakaan ole pääomaverotus. Toi on EK:n paskanjauhantaa missä yritetään saada lisää rahaa itselle.
Ainoastaan Virossa on alempi pääomavero euroopassa kuin Suomessa joten on aivan turha valittaa jostain pääomaverosta.
Tuloerot ovat aivat järkyttävät tässä maassa ja ne karkaavat koko ajan vaan kauemmaksi. Sillä ei ole mitään merkitystä onko prosentti mennyt sinne tai tänne vuodesta 2007 tai ei?
Mutta sama ongelma on itseasiassa koko euroopassa. Olemme ottamassa kiinni Yhdysvaltoja ja se ei ole järkevää.
Johtajien järjettömät palkat ja niiden vielä järjettömämmät bonukset ja optiot. Suomessa kun vielä julkinen sektori on ruvennut kirimään yksityistä sektoria palkoissa kiinni myös johtajissa niin tilanne on aivan kestämätön.
[/quote]
Näin.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:00"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:14"] [quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:25"]Ettekö te ymmärrä että kuinka epätasaisesti nämä leikkaukset jakaantuu???!!! Uskon että ihmisten olisi helpompi sulattaa kyseiset leikkaukset jos ne olisi yhtä reilut kaikkia kohtaan! Minä klo 8-16 työtä tekevä menevän nyt vuodessa ainoastaan kaksi pyhäkorvaus päivää, n. alle 200€ vuosi. Teen työtä viikolla ja minulla on mahdollisuus viettää aikaa tyttäremme kanssa. Mieheni joka tekee vuorotyötä joutuu nipistämään luonnollisesti perheen yhteisestä ajasta ja leikkaukset vievät hänen palkastaan 5000€ vuodessa! Kertokaa joku miten tämä on reilua? Se että te muut annatte kusta linssiinne ei tarkoita että muut annettaisiin! Kuinka pihalla te oikein olette, täysin todellisuudesta vieraantuneita. Mä en yhtään ihmettele että suomi on näin pahassa tilanteessa kun kansa on näin tyhmää!!! [/quote] Juuri tähän olisi ay-liikettä tarvittu eli antamaan asiantuntemustaan siihen miten mikäkin päätös mihinkin työntekijäryhmään koskee. Mutta ay-liikkeitä ei neuvottelut kiinnostaneet! Kyllä minä jo laitoin postia omaan liittooni, että osallistuminen neuvotteluihin olisi ollut edunvalvontaa, nyt se laiminlyötiin. Eli liitto toimii vastoin minun ja muiden jäsenten etua. [/quote] Voi vittu mitä paskaa EK:n juoksupojalta!!! Mitä ihmettä sä EK:n tsuppari sönkkäät??? Mitkä neuvottelut ei kiinnostaneet??? Nämä nyt julkaistut leikkaukset on kosto AY-liikkeelle siitä, etteivät pistäneet nimeään alle täysin järjettömään saneluun, jota kaikkea sopimustoimintaa halveksien hallitus nimitti "yhteiskuntasopimukseksi". Sen "sopimuksen" ei ollut tarkoituskaan mennä läpi! Sen takia EK (hallituksen toimiessa heidän juoksupoikinaan) löi pöytään niin järjettömät ehdot, joista ei joustettu milliäkään. Nyt sitten EK: n juoksupojat syyttelee AY-liikettä heidän sanelunsa kariutumisesta. Alunperäinen tarkoitus EK:lla siis oli nimenomaan AY-liikkeen heikentäminen ja jopa hajoittaminen, jota työtä sinäkin EK:m juoksupoika täällä teet naamioitumalla työntekijäliiton jäseneksi, vaikka oikeasti olet vain EK:n juoksupoika. [/quote] Sehän oli selvää, että yhteiskuntasopimuksen maksumieheksi joutuvat palkansaajat ja julkinen sektori, eihän siinä ollut mitään epäselvää. Jos sinulle oli, niin otapas hetkeksi se peruskoulun yhteiskuntaopin kirja esiin ja lue edes sellaillen, se syy on helppo löytää sieltä. Se miten mikäkin päätös mihinkin vaikuttaa oli neuvoteltavissa, mutta kun ay-liitot eivät hyväksyneet tuota alkuperäistä syytäkään, ne eivät lähteneet neuvottelemaan sitä tilanteeseen vähiten haitallista vaihtoehtoa. Ja siitä minä omaakin liittoa syytän. Ja mitä minuun henkilökohtaisesti tulee, olen ulkomaankaupassa yrittäjänä aiemmin toiminut, nyt vastaavissa hommissa toisella töissä. On tullut nämä talousasiat aika tutuiksi, varsinkin 90 -luvun lama yrittäjänä oli sellainen helvetti, etten toivoisi pahimmalle vihamiehellenikään. Ja silloin olin siellä yrittäjänä "herrapuolella" haukuttavana ahneudesta, vaikka yhä vieläkin maksan tuota velkaa ja meillä todella perhekin näki nälkää. Siis oikeasti nälkää, ei mitään hessburgerin puutetta. [/quote] Meillä Suomessa mm. pääomavero on erittäin pieni tässä maassa. Muualla euroopassa se on paljon korkeampi. Tuloerot ovat suurempia kuin koskaan Suomen historiassa. Korjataan noi asiat ensiksi niin ruvetaan sitten puhumaan talousvajeesta. [/quote] Tuloerot olivat suurimmillaan ennen lamaa eli 2007, sen jälkeen kaventuneet (lähde Tilastokeskus). Suomessa on euroopan mittakaavassa kilpailukykyinen pääomaverotus ja sillä on jonkun verran saatukin sijoituksia suomalaisiin yrityksiin. Nyt laman aikana kuitenkin kansainväliset sijoitukset ovat huomattavasti vähentyneet eli suomea ei koeta sijoittajien toimesta enää kiinnostavaksi sijoitusympäristöksi ( lähde Eurostat). Jos halutaan yritysten rahoitus jäihin, niin tottakai pääomaverotusta kiristää. Samalla kaatunee aikalailla työpaikkoja mutta ehkäpä tuottoa saadaan esimerkiksi asuntojen vuokraajilta. Toinen asia tuli siis korjattua, toinenkin voidaan korjata jolloin romahdutetaan taloutta lisää. Ja sittenkö aletaan keskustelemaan?
[/quote]
Muissa euroopan maissa on paljon korkampi pääomaverotus eikä niissä maissa ole mitään ongelmaa. Joten ongelma ei todellakaan ole pääomaverotus. Toi on EK:n paskanjauhantaa missä yritetään saada lisää rahaa itselle.
Ainoastaan Virossa on alempi pääomavero euroopassa kuin Suomessa joten on aivan turha valittaa jostain pääomaverosta.
Tuloerot ovat aivat järkyttävät tässä maassa ja ne karkaavat koko ajan vaan kauemmaksi. Sillä ei ole mitään merkitystä onko prosentti mennyt sinne tai tänne vuodesta 2007 tai ei?
[/quote]
Mistäköhän paikasta nämä sinun tietosi on peräisin? Muissa euroopan maissa on korkeampi "pääomaverotus" ? Opettelisit nyt edes alkeellisimmat perusasiat ja kertoisit mikä se "pääomaverotus" on. Kertoisitko samalla myös millä asteikolla muissa euroopan maissa tämä on korkeampi. Saattaa arvon puupäälle tulla yllätyksenä, että euroopasta ei kovin montaa maata löydy, joissa pääomatulojen verotus olisi suomea kovempaa. Ei se mitään, toistele vaan päättömänä ja idioottina muualta kopioimaasi huuhaata.
http://yle.fi/uutiset/tilastot_osoittavat_suomessa_jo_nyt_alhainen_yritys-_ja_paaomavero/6561684
Edellinen puhuu täyttä paskaa. Suomessa ALHAINEN pääomaverotus
Olen opiskelija, mutta jos olisin töissä tuolloin perjantaina, niin aivan varmasti tekisin koko työvuoron, enkä lähtisi jonnekin torille perseilemään. Ei tolla mielenosoituksella mihinkään päästä. Paitsi toki menettää sen palkan mitä voisi noiden tuntien aikana tehdä.
Olisivat päässeet siihen sopimukseen niin ei tarvitsisi nyt itkeä kun jostain se säästö on revittävä ja ikävä kyllä se ei kaikkia miellytä, ei minuakaan.
http://yle.fi/uutiset/tilastot_osoittavat_suomessa_jo_nyt_alhainen_yritys-_ja_paaomavero/6561684
quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:00"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:04"]
[/quote]
[/quote]
Mistäköhän paikasta nämä sinun tietosi on peräisin? Muissa euroopan maissa on korkeampi "pääomaverotus" ? Opettelisit nyt edes alkeellisimmat perusasiat ja kertoisit mikä se "pääomaverotus" on. Kertoisitko samalla myös millä asteikolla muissa euroopan maissa tämä on korkeampi. Saattaa arvon puupäälle tulla yllätyksenä, että euroopasta ei kovin montaa maata löydy, joissa pääomatulojen verotus olisi suomea kovempaa. Ei se mitään, toistele vaan päättömänä ja idioottina muualta kopioimaasi huuhaata.
[/quote]
Vitun vajakki!
114, SINÄ tässä olet vitun tyhmä
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:37"]
http://yle.fi/uutiset/tilastot_osoittavat_suomessa_jo_nyt_alhainen_yritys-_ja_paaomavero/6561684 Edellinen puhuu täyttä paskaa. Suomessa ALHAINEN pääomaverotus
[/quote]
Naurattaa aina, kun porukka vetää aina tämän yhden ja ainoan artikkelin, joka löytyy ja tukee sitä omaa näkökantaa. Pikkaisen taustoja tutkimalla tosiaan selviää, että kyseiset johtopäätökset perustuvat suomen kommunistipuolueen jäsenen *omiin* laskelmiin, joita ei ole tainnut mikään muu taho vahvistaa. Käyttäkää nyt sitä vähää järkeänne. Ne Suomen ja muiden EU-maiden veroprosentit on kaikkien katsottavissa. Katsotaa mihin suomi sijoittuu. Idiootti nyt on idiootti vaikka voissa paistaisi. Onnea googletteluun.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:37"]
http://yle.fi/uutiset/tilastot_osoittavat_suomessa_jo_nyt_alhainen_yritys-_ja_paaomavero/6561684 Edellinen puhuu täyttä paskaa. Suomessa ALHAINEN pääomaverotus
[/quote]
Naurattaa aina, kun porukka vetää aina tämän yhden ja ainoan artikkelin, joka löytyy ja tukee sitä omaa näkökantaa. Pikkaisen taustoja tutkimalla tosiaan selviää, että kyseiset johtopäätökset perustuvat suomen kommunistipuolueen jäsenen *omiin* laskelmiin, joita ei ole tainnut mikään muu taho vahvistaa. Käyttäkää nyt sitä vähää järkeänne. Ne Suomen ja muiden EU-maiden veroprosentit on kaikkien katsottavissa. Katsotaa mihin suomi sijoittuu. Idiootti nyt on idiootti vaikka voissa paistaisi. Onnea googletteluun.
[/quote]
Seli seli
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:37"]
[/quote]
[/quote]
Laitapa sitten linkkejä kehiin sikamahaporvari. Vai eikö löydy? ???
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:54"]
Hallitus voi vaikka tänä päivänä kieltää koko ay-liikkeen, jos haluaa. Se kun on ylin maassa valtaa käyttävä elin. Onneksi ei kuitenkaan tee sitä. Mutta johonkin suhteeseen pitää asettaa niin EK:n kuin ay-liikkeenkin asema demokraattisessa maassa.
[/quote]
Itseasiassa ei voi. Hallituksen pitää noudattaa perustuslakia, EU:n lakia sekä kansainvälisiä lakeja sekä sopimuksia mitä Suomi on allekirjoittanut.
Hallitus on tehnyt mpari laitonta linjausta lyhyessä ajassa. Ensimmäinen oli tämä leikkauslinjaus ta toinen oli tämä pakolaisia koskeva toinen sosiaaliturvajärjestelmä. Joka rikkoo Suomen perustuslakia, EU:n ihmisoikeuslakia sekä kansainvälisiä ihmisoikeuslakeja.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:09"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:04"] [quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:14"] [quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:25"]Ettekö te ymmärrä että kuinka epätasaisesti nämä leikkaukset jakaantuu???!!! Uskon että ihmisten olisi helpompi sulattaa kyseiset leikkaukset jos ne olisi yhtä reilut kaikkia kohtaan! Minä klo 8-16 työtä tekevä menevän nyt vuodessa ainoastaan kaksi pyhäkorvaus päivää, n. alle 200€ vuosi. Teen työtä viikolla ja minulla on mahdollisuus viettää aikaa tyttäremme kanssa. Mieheni joka tekee vuorotyötä joutuu nipistämään luonnollisesti perheen yhteisestä ajasta ja leikkaukset vievät hänen palkastaan 5000€ vuodessa! Kertokaa joku miten tämä on reilua? Se että te muut annatte kusta linssiinne ei tarkoita että muut annettaisiin! Kuinka pihalla te oikein olette, täysin todellisuudesta vieraantuneita. Mä en yhtään ihmettele että suomi on näin pahassa tilanteessa kun kansa on näin tyhmää!!! [/quote] Juuri tähän olisi ay-liikettä tarvittu eli antamaan asiantuntemustaan siihen miten mikäkin päätös mihinkin työntekijäryhmään koskee. Mutta ay-liikkeitä ei neuvottelut kiinnostaneet! Kyllä minä jo laitoin postia omaan liittooni, että osallistuminen neuvotteluihin olisi ollut edunvalvontaa, nyt se laiminlyötiin. Eli liitto toimii vastoin minun ja muiden jäsenten etua. [/quote] Voi vittu mitä paskaa EK:n juoksupojalta!!! Mitä ihmettä sä EK:n tsuppari sönkkäät??? Mitkä neuvottelut ei kiinnostaneet??? Nämä nyt julkaistut leikkaukset on kosto AY-liikkeelle siitä, etteivät pistäneet nimeään alle täysin järjettömään saneluun, jota kaikkea sopimustoimintaa halveksien hallitus nimitti "yhteiskuntasopimukseksi". Sen "sopimuksen" ei ollut tarkoituskaan mennä läpi! Sen takia EK (hallituksen toimiessa heidän juoksupoikinaan) löi pöytään niin järjettömät ehdot, joista ei joustettu milliäkään. Nyt sitten EK: n juoksupojat syyttelee AY-liikettä heidän sanelunsa kariutumisesta. Alunperäinen tarkoitus EK:lla siis oli nimenomaan AY-liikkeen heikentäminen ja jopa hajoittaminen, jota työtä sinäkin EK:m juoksupoika täällä teet naamioitumalla työntekijäliiton jäseneksi, vaikka oikeasti olet vain EK:n juoksupoika. [/quote] Sehän oli selvää, että yhteiskuntasopimuksen maksumieheksi joutuvat palkansaajat ja julkinen sektori, eihän siinä ollut mitään epäselvää. Jos sinulle oli, niin otapas hetkeksi se peruskoulun yhteiskuntaopin kirja esiin ja lue edes sellaillen, se syy on helppo löytää sieltä. Se miten mikäkin päätös mihinkin vaikuttaa oli neuvoteltavissa, mutta kun ay-liitot eivät hyväksyneet tuota alkuperäistä syytäkään, ne eivät lähteneet neuvottelemaan sitä tilanteeseen vähiten haitallista vaihtoehtoa. Ja siitä minä omaakin liittoa syytän. Ja mitä minuun henkilökohtaisesti tulee, olen ulkomaankaupassa yrittäjänä aiemmin toiminut, nyt vastaavissa hommissa toisella töissä. On tullut nämä talousasiat aika tutuiksi, varsinkin 90 -luvun lama yrittäjänä oli sellainen helvetti, etten toivoisi pahimmalle vihamiehellenikään. Ja silloin olin siellä yrittäjänä "herrapuolella" haukuttavana ahneudesta, vaikka yhä vieläkin maksan tuota velkaa ja meillä todella perhekin näki nälkää. Siis oikeasti nälkää, ei mitään hessburgerin puutetta. [/quote] Meillä Suomessa mm. pääomavero on erittäin pieni tässä maassa. Muualla euroopassa se on paljon korkeampi. Tuloerot ovat suurempia kuin koskaan Suomen historiassa. Korjataan noi asiat ensiksi niin ruvetaan sitten puhumaan talousvajeesta. [/quote] Tuloerot olivat suurimmillaan ennen lamaa eli 2007, sen jälkeen kaventuneet (lähde Tilastokeskus). Suomessa on euroopan mittakaavassa kilpailukykyinen pääomaverotus ja sillä on jonkun verran saatukin sijoituksia suomalaisiin yrityksiin. Nyt laman aikana kuitenkin kansainväliset sijoitukset ovat huomattavasti vähentyneet eli suomea ei koeta sijoittajien toimesta enää kiinnostavaksi sijoitusympäristöksi ( lähde Eurostat). Jos halutaan yritysten rahoitus jäihin, niin tottakai pääomaverotusta kiristää. Samalla kaatunee aikalailla työpaikkoja mutta ehkäpä tuottoa saadaan esimerkiksi asuntojen vuokraajilta. Toinen asia tuli siis korjattua, toinenkin voidaan korjata jolloin romahdutetaan taloutta lisää. Ja sittenkö aletaan keskustelemaan? [/quote] Muissa euroopan maissa on paljon korkampi pääomaverotus eikä niissä maissa ole mitään ongelmaa. Joten ongelma ei todellakaan ole pääomaverotus. Toi on EK:n paskanjauhantaa missä yritetään saada lisää rahaa itselle. Ainoastaan Virossa on alempi pääomavero euroopassa kuin Suomessa joten on aivan turha valittaa jostain pääomaverosta. Tuloerot ovat aivat järkyttävät tässä maassa ja ne karkaavat koko ajan vaan kauemmaksi. Sillä ei ole mitään merkitystä onko prosentti mennyt sinne tai tänne vuodesta 2007 tai ei? Mutta sama ongelma on itseasiassa koko euroopassa. Olemme ottamassa kiinni Yhdysvaltoja ja se ei ole järkevää. Johtajien järjettömät palkat ja niiden vielä järjettömämmät bonukset ja optiot. Suomessa kun vielä julkinen sektori on ruvennut kirimään yksityistä sektoria palkoissa kiinni myös johtajissa niin tilanne on aivan kestämätön. [/quote] Joihinkin faktoihin kannattaisi mielipiteetkin perustaa. Esimerkiksi tuloeroissa suomi on yksi maailman alhaisimmista maista, voi tarkastaa helposti esim eurostat.com, mecometer.com, worldbank.com tai tuhannesta muustakin paikasta, noin ensialkuun....
[/quote]
Mitä sitten? Tuloerothan pitääkin olla pienet.
Suomessa vastoin monia muita maita tuloerot jatkuvat vielä eläkkeelläkin koska täällä ei ole eläkekattoa
Kansa luulee edelleen, että raha kasvaa puussa ja sitä on rajattomasti.
Hyvä hallitus, uskaltaa kertoa ja toteuttaa!
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:54"]Tämä nyt on tällainen hankala vaihe tässä mutta kyllä se tästä paranee. Ennenkuin tämä kriisi on ohitse on ammattiliitot kyykytetty mitättömiksi niinkuin Englannissa kävi. Sitten voi jokainen neuvotella itse omat lisäetunsa ja tulee työpaikkakohtaiset sopimukset. Helpompaa työntekijöillekin ja paljon paremmat tulokset uin maksaa jotain mieletöntä AY-maksua joka vain menee ihraistuvien AY-alkoholistien ylläpitoon.
[/quote]
Eli siis myönnät ihan rykimättä sen, mistä tässä on oikeasti kysymys Tarkoitus on siis saada AY-liike polvilleen ja sitä kautta paikallinen sanelu läpi thacherilaisessa hengessä. Onhan se helkkarin helppoa, kun ei mistään enää tarvi neuvotella, vaan työnantaja sanelee kaikki ehdot ja sinun ei tarvi kuin nyökkäillä, muuta kun et voi.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:13"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 08:42"]Kaikki vain töihin! Se on isänmaallinen teko. Kukaan ei voi estää vapaassa maassa, vapaata ihmistä menemästä työpaikalleen. Itse lähden perjantaina erityisen ylpeänä työpaikalleni ja teen sen päivän työn isänmaani hyväksi!
[/quote]
Ihan saat mennäkkin, kyseessä mielenilmaus, ei lakko.
Jos olisi kyse lakosta ja ammattiyhdistyksesi tukisi sitä, niin lakkovahti pitäisi huolen että et astu työmaalle.
[/quote]
Lakkovahdilla ei ole mitään oikeutta puuttua ihmisten oikeuteen mennä töihin. Vai on ay-liike tässä nyt perustuslakia vastaan? Yrittäkää nyt päättää, että kannatteko lakia, sillä välillä vetoatte siihen, välillä taas ette halua noudattaa. Vai luuletteko että teille on omat lait?
Ettekö te ymmärrä että kuinka epätasaisesti nämä leikkaukset jakaantuu???!!!
Uskon että ihmisten olisi helpompi sulattaa kyseiset leikkaukset jos ne olisi yhtä reilut kaikkia kohtaan!
Minä klo 8-16 työtä tekevä menevän nyt vuodessa ainoastaan kaksi pyhäkorvaus päivää, n. alle 200€ vuosi. Teen työtä viikolla ja minulla on mahdollisuus viettää aikaa tyttäremme kanssa.
Mieheni joka tekee vuorotyötä joutuu nipistämään luonnollisesti perheen yhteisestä ajasta ja leikkaukset vievät hänen palkastaan 5000€ vuodessa!
Kertokaa joku miten tämä on reilua? Se että te muut annatte kusta linssiinne ei tarkoita että muut annettaisiin!
Kuinka pihalla te oikein olette, täysin todellisuudesta vieraantuneita. Mä en yhtään ihmettele että suomi on näin pahassa tilanteessa kun kansa on näin tyhmää!!!
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 08:21"] Minä ainakin äänestin oikein eli ihmisiä, jotka uskaltavat oikeasti tehdä kipeitäkin asioita, jos niillä turvataan tulevaisuus.
[/quote]
Kenen tulevaisuus? Luuletko ihan oikeasti, että on olemassa maailma, jossa tehdyt päätökset ovat kaikkien kannalta suotuisia ja toivottuja?
Jos niin ajattelet, niin kerro, minä vuonna ne ihmiset, joiden palkkaa nyt alennetaan pääsevät taas takaisin entiseen elintasoonsa.
Tuossakin olisi ihan hyvää iltaluettavaa kaikille.