Mihin yhteiskuntaluokkaan kuulut ?
Mihin yhteiskuntaluokkaan katsot kuuluvasi ? Ja kuulutko samaan luokkaan sekä taloudellisen tilanteesi, taustasi, ja oman tuntemuksesi perusteella
Kommentit (150)
Pidin uusille sohvakalusteilleni tuparit eli varmaan ylempään keskiluokkaan.
Ylempi keskiluokka. Akateeminen koulutus, hyvä yhteiskunnallinen asema ja varallisuutta. Puoliso samoin vielä vahvemmin. Toki synnyin työväenluokkaan, siitä olen sitten noussut.
En pidä ihmisten luokittelusta ns. yhteiskuntaluokan perusteella vaan henkilökohtaisten ominaisuuksien perusteella. Oma "yhteiskuntaluokkani" on vapaaherra.
Parhaaseen A-luokkaan kuulutaan koko suku ja naapurit.
Suvullamme, naapuristolla ja tietenkin meillä luokitus on AAA.
Vierailija kirjoitti:
En usko yhteiskuntaluokkiin.
Yhteiskuntaluokat vaan ei satu olemaan uskomusasia. Kyllä se ylemmän keskiluokan lääkäri vaan elää erilaista elämää kuin vaikka työväenluokkainen bussikuski.
Alempaa keskiluokkaa, koska mies on edelleen duunariasemassa.
Kyllä mä suvun ja varallisuuden (ja henkisten asioiden) perusteella lasken itseni keski-luokkaan, mutta kyselyjen (eli tulojen) mukaan olen kyllä alinta kastia…(kuntoutustuella, ei työtä tai ammattia).
Vastustan itsekikin kaikkea lokerointia.
Keskiluokkaa tulojen ja ammatin perusteella, omat vanhemmat työväenluokkaa.
Työväenluokkaan. Yhteiskuntaluokka perityy vahvasti ja jos joku työväenluokasta lähtöisin oleva muuta kuvittelee niin erehtyy kyllä...
Vierailija kirjoitti:
Työväenluokkaan. Yhteiskuntaluokka perityy vahvasti ja jos joku työväenluokasta lähtöisin oleva muuta kuvittelee niin erehtyy kyllä...
Niinkö? Jos minulla on maisterintutkinto, työskentelen erityisasiantuntijana ja palkkani on lähes 5000 €, olen työväenluokkaa?
Ylempi keskiluokka. Olen pudonnut yläluokasta, jos katsotaan sukuhistoriaa.
Mihin luokkaan kuuluu jos vanhemmat olivat maanviljelijäyrittäjiä ja olen puolisoni kanssa yrittäjiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Jos minulla on maisterintutkinto, työskentelen erityisasiantuntijana ja palkkani on lähes 5000 €, olen työväenluokkaa?
Se on omaan määrittelyäsi ei niiden jotka sen oikeasti lopulta tekevät.
Muistan erään tyäväenluokkaisen todella korkeastikouluttautuneen kertoneen proffa kai tms jossain että vaikka oli pätevevämpi, kokeneempi ja koulutetumpi kuin moni ylemmänluokan vesa niin hän ei koskaan oikeasti päässyt samalle tasolle kuin näennäisesti niiden kanssa jotka olivat syntyneet kultalusikka suussa, totesi kyllä samalla että oli kyllä menettänyt yhteyden myös töväenluokkaankin samalla joten hän eli elämänsä jossain limbossa kuulumatta oikein mihinkään.
Tulipa taas kirotusvirheitä no välikö tuolla ei uni anna lainaa
En usko yhteiskuntaluokkiin.