Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhempi haluaa hankkia lapsellemme "kaikki isot jutut"

Vierailija
23.03.2022 |

Kyllä, ihmisillä on isompiakin ongelmia, mutta meillä on tosi rasittava tilanne. Lapsemme on isovanhempien ainoa lapsenlapsi, eikä muita lapsenlapsia ole tulossa. Yksi isovanhemmista haluaa ehdottomasti hankkia lapsellemme kaikki isot ja näkyvät jutut. Tyyliin, että on halunnut hankkia lapsellemme vaunut, ulkohaalarit ja muut. Hän ei siis kysy meiltä, että onko meillä jo nämä tavarat/millaiset haluaisimme, vaan hän hankkii omasta mielestään kivannäköiset kysymättä meiltä ja tuo ne kotiimme. Isovanhempi on esimerkiksi tuonut meille haalarit jo useammassa koossa valmiiksi nurkkiin pyörimään ja joudumme nyt pitämään noita kaapeissa odottamassa tulevia syksyjä ja talvia.

Olemmeko pikkumaisia puolisoni kanssa, kun haluaisimme itse valita ainoan lapsemme haalarit ja muut isot asiat? Lapsi on pieni vain vähän aikaa ja ei mene kauaa, kun lapsi haluaa valita nuo itse. Olisi mukava tässä vaiheessa pukea lapsi niin kuin itse parhaaksi näkee. Ei siinäkään mitään, jos isovanhempi haluaisi vaikka taloudellisesti osallistua jonkun haalarin hankintaan ja antaisi sitä varten rahaa, mutta miksi isovanhemman pitää saada itse valita nuo jutut? Hän on jo oman lapsensa aikoinaan vaatettanut, nyt on meidän vuoro.

Ja kun joku kysyy, niin on sanottu asiasta isovanhemmalle, mutta ei usko. Ei suostu ostamaan sukkia ja muuta pientä tarpeellista, koska haluaa hankkia ne isot asiat. Tietää myös, että mietimme ympäristöasioita sen verran, ettemme vain kykene heittämään isovanhemman antamia tavaroita pois ja ostamaan uusia tilalle. Me saadaan sitten päivittäin katsella noita isovanhemman ostamia tavaroita, jotka eivät ole mieluisia eivätkä sellaisia, mitä olisimme omalle lapsellemme hankkineet (osa on esim. hankalasti puettavia).

Kommentit (760)

Vierailija
1/760 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myykää pois.

Vierailija
2/760 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy ne pois tai lahjoita johonkin. Jos onnistut myymään, niin niillä rahoilla on hyvä sitten ostaa itselle mieleistä ja toisaalta, jos menee eteenpäin lahjoittamalla, niin sehän ei kuitenkaan ole teiltä pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/760 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydy vastaanottamasta.

Vierailija
4/760 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäytykää ottamasta vastaan, kun tuo tavaraa.

Meillä piti ihan erikseen riidellä tästä anopin kanssa muutaman kerran, ennen kuin uskoi. On sovittu, että mitään sellaista ei meidän kynnyksen yli tule, mistä ei ole etukäteen sovittu. Toistaiseksi näyttää toimineen. Viimeksi anoppi yritti tyrkyttää meille haudutuskattilaa kotoaan. Meillä ei ole sille mitään tarvetta. Sain kieltäytyä siitä monta kertaa, ei meinannut uskoa millään, että meillä on tarpeeksi kattiloita.

Vierailija
5/760 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitat tarvitseville.

Tai sitten rohkeasti palautat ne antajalleen.

Vierailija
6/760 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy ne pois tai lahjoita johonkin. Jos onnistut myymään, niin niillä rahoilla on hyvä sitten ostaa itselle mieleistä ja toisaalta, jos menee eteenpäin lahjoittamalla, niin sehän ei kuitenkaan ole teiltä pois?

Monet käytetyt lastenvaatteet on kirpparilla ja nettikirpparilla tosi halpoja. Et välttämättä saa siitä käytetystä välikausihaalarista kuin kympin ja uusi maksaa kaupassa moninkertaisesti.

Vierailija
7/760 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sanomalla usko niin eihän tuohon voi vaikuttaa.Mutta siis myykää/antakaa pois ja ostakaa mieluisat ihan hyvällä omalla tunnolla...

Vierailija
8/760 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kieltäydytään kategorisesti ottamasta mitään romuja vastaan, niin eipä ne kauaa jaksa kantaa niitä kun saavat aina viedä mukanaan pois ja itse tykönään sitten ihmetellä että mitä niille turhaan ostetuille kamoille tehdään.

Vierailija
9/760 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistäisin ne surutta myyntiin, jos ei usko, että ei ole hänen asiansa ostaa noita, niin ihmetelkööt sitten miksei kyseisiä vaatteita ja tavaroita lapsella olekaan.

Vierailija
10/760 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on säännöllisesti keskustelua rajattomista isovanhemmista. Se on siis varsin tavanomaista isovanhempien keskuudessa.

Lähes aina tämä rajaton käytös perustellaan "hyvää hyvyyttänihän minä!" ja kieltäydytään sitkeästi kuuntelemasta kaikkia vastakkaisia kommentteja ja toiveita.

Yhtä varmasti saat myös kateellisia ja katkeria kommentteja siitä "voi kun meilläkin isovanhemmat auttaisivat, kylläpä olet kiittämätön, kun valitat!". Täysin oikealla asialla olet silti. Sinulla on oikeus valita ja maksaa lapsesi vaunut ja haalarit itse. Sinä et ole pyytänyt tällaista auttamista isovanhemmilta ja se ylittää häiritsevän rajat.

Vierailija
11/760 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, ketkä kehotatte myymään tavarat eteenpäin:

Minulla on vauva ja vauvan kanssa on sairauksien takia ollut tosi rankkaa. Jos tähän päälle pitäisi ryhtyä kirppistelemään jotain turhia tavaroita, niin en jaksaisi. Vauvanvaatteiden kirppistelyssä on iso työ ja hirveästi säätöä, jota en itse arjessa kaipaisi.

Vierailija
12/760 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallan käyttöä, laita rajat.

Vierailija
13/760 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua täysin, meillä oli vähän samaa. Kasvatimme pallit ja sanoimme ei kiitos, emme ota. Jos ei puhetta ymmärrä niin kotiimme ei ole tervetullut.

Vierailija
14/760 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaten anoppi asialla.

Vierailija
15/760 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samanlaista. Välit meni lopulta poikki, kun jopa lasten synttärit olisi pitänyt juhlia kolmeen otteeseen. Ensin minun järjestämänäni minun leipomallani kakulla, sitten kaverisynttärit ja sitten mummon järjestämät mummon tilaamalla kakulla.

Siis jouduin oikeasti kilpailemaan oman lapseni syntymäpäivistä.

Sitä ennen oli tuotu just nää kaikki "suuret jutut" ja sitten paljon myös tavaraa ilkeästi eli sellaista joka vie tilaa ja metelöi ja jotenkin omituisen aggressiivisesti sotkee ja valtaa kotimme.

Vierailija
16/760 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltäytykää ottamasta vastaan, kun tuo tavaraa.

Meillä piti ihan erikseen riidellä tästä anopin kanssa muutaman kerran, ennen kuin uskoi. On sovittu, että mitään sellaista ei meidän kynnyksen yli tule, mistä ei ole etukäteen sovittu. Toistaiseksi näyttää toimineen. Viimeksi anoppi yritti tyrkyttää meille haudutuskattilaa kotoaan. Meillä ei ole sille mitään tarvetta. Sain kieltäytyä siitä monta kertaa, ei meinannut uskoa millään, että meillä on tarpeeksi kattiloita.

Meidän olisi pitänyt mm. ottaa vanhoja patjoja vieraita varten.

"Ei meillä käy koskaan yövieraita."

"No mutta nythän te voitte kutsua vieraita!!"

"Ei meillä ihan oikeasti käy yövieraita, kaikki meidän kaverimme ja lähisukulaisemme asuvat täällä pk-seudulla."

Vierailija
17/760 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolta. Sitä ei kestä kun sen alkuhuuman eli kun lapsi on pieni. Ei se jaksa enää teinille ostaa talvitakkia. Ihan vain tämän saman asian kokeneena. Nimikin olisi pitänyt olla anopin valitsema.

Vierailija
18/760 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo on. Ihan suoraan syvältä porvoosta.

Semmosta ihmistä ei löydykään joka ei uutta ja hienoa haluaisi vastaanottaa.

Vierailija
19/760 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaten anoppi asialla.

Väistämättä koska molemmat isoäidit on anoppeja väkisinkin.

Vierailija
20/760 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yrittää omia teidän vauvan. Tökerö isoäiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän