Miksi toista naista syytetään? Mies on se petturi.
Jos on pettänyt aiemmassa liitossa, pettää helposti uudessakin suhteessa. Ei pettäjämies kauniilla puheillaan parane.
Kommentit (85)
Erottuani olen juhlinut paljon yökerhoissa ja liikkunut muutenkin. Ei ole sitä iltaa, kun ukkomiehet eivät tulisi ehdottelemaan. Useimmilla on sormus sormessaan ja sivusuhdetta kuulemma etsitään. Itse en ole koskaan naimisissa oleville ehdotellut. Vaimot voisi miettiä näissä tapauksissa, että jos se ei olisi juuri tämä kyseinen nainen, niin se olisi joku toinen. Eli miehen halusta ryhtyä suhteeseen kaikki on kuitenkin kiinni. Harvemmin kukaan nainen pystyisi miestä "pakottamaan" sivusuhteeseen.
Mun tapauksessa pettäjämies oli "eroamassa". No, en uskonut tuota ihan purematta alkuun, mutta kappas, jonkin ajan kuluttua eropaperit oli toimitettu erääseen käräjäoikeuteen (tarkastin asian voidakseni olla varma). Mies kertoi allekirjoittaneensa paperit yksin, kun vaimo ei suostunut. Myöhemmin selvisi, että vaimo ne oli allekirjoittanut, yksin, kun mies oli jäänyt kiinni pettämisestä vielä sittenkin, kun olivat yrittäneet pelastaa liittonsa edellisen narahtamisen jälkeen.
No, tapailin aikani tuota miestä, mutta kun sain selville, että hänellä olikin toinen nainen, jätin hänet heti. Myöhemmin, useiden vuosien jälkeen mies otti uudelleen yhteyttä ja tuntui todella muuttuneen, kun puhui viimeinkin avoimesti aiemmin selvittämättä jääneistä asioista. Annoin tyhmänä hänelle vielä toisen mahdollisuuden. Muutamia kuukausia sitä kesti, kunnes sain hänet jälleen kiinni siitä, että tapaili toistakin naista.
Kaikki pettäjät eivät varmastikaan ole parantumattomia ja joillakin on jopa painavat syyt toimilleen, kuten kuollut seksitön liitto. Tämä mies oli kuitenkin tapapettäjä, eikä seksin puutteesta ollut kyse kenenkään naisen kanssa. Toivon viisautta ja oveluutta teille naisille näiden tapapettäjien kanssa - älkää olko hölmöjä kuten minä olin.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 22:11"]
Jos on pettänyt aiemmassa liitossa, pettää helposti uudessakin suhteessa. Ei pettäjämies kauniilla puheillaan parane.
[/quote]
Kannattaa käyttää hakua. Tällä palstalla löytyy jopa satoja ketjuja aiheesta.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 11:45"]
[/quote]
[/quote]Mitä tuo tarkoittaa? Sitäkö, että jos epäilee uutta miestuttavaa pettäjäksi, kannattaa käyttää hakua, josko löytyisi mätsääviä tietoja ketjuista? Vai sitä, ettei tästä aiheesta saisi enää keskustella uudessa ketjussa, vaan pitäisi nostaa joku vanha?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 11:48"]
[/quote]
[/quote]Mitä tuo tarkoittaa? Sitäkö, että jos epäilee uutta miestuttavaa pettäjäksi, kannattaa käyttää hakua, josko löytyisi mätsääviä tietoja ketjuista? Vai sitä, ettei tästä aiheesta saisi enää keskustella uudessa ketjussa, vaan pitäisi nostaa joku vanha?
[/quote]
Kysymykseen löytyy varmaan vastaus vanhoista ketjuista. Mitään uutta en usko, että enää keksitään aiheesta. Itseä helpottaa, kun etsii haulla vastauksen mieltään vaivaaviin kysymyksiin
No mä en kyllä ole tällaista huomannut? Ehkä se on se katkeruus vai mikä, tottakai siitä tulee hirveän paha olo kun rakastettusi pettää, se johon luotit ja jota rakastit vilpittömästi. Tavallaan saatan ymmärtää tämän reaktion siihen naiseenkin tietyssä määrin. Toisaalta siinä vaiheessa en jos miestä ei syytetä ollenkaan ja toinen nainen on vain syypää, mutta tällaisista tapauksista en kyllä ole koskaan kuullutkaan? Onko yleistäkin silti? Itse kuvittelisin että olisin tuossa tilanteessa ihan raivona miehelle pitkän aikaa ja vähän jopa sille naisellekin mutta en todellakaan siinä määrin missä miehelle sillä mies tässä on minua pettänyt. Kyllä tähän petetyksi tulemiseen kuuluu varmana kaikenlaisia fiiliksiä ja nimenomaan niitä negatiivisia.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 11:50"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 11:48"]
[/quote]
[/quote]
Kysymykseen löytyy varmaan vastaus vanhoista ketjuista. Mitään uutta en usko, että enää keksitään aiheesta. Itseä helpottaa, kun etsii haulla vastauksen mieltään vaivaaviin kysymyksiin
[/quote]Minulla ei ainakaan Vauvan oma haku toimi, ei ole koskaan toiminut. Pitääkö olla kirjautuneena vai ottaa mainosblokkaukset pois..? Googlettaa toki voi Vauva-keskustelu + pettävä mies, mutta kätevämpää mielestäni aloittaa uusi ketju, jos kahdella ekalla sivulla ei näy vastaavaa sopivaa.
En tätä ketjua aloittanut, mutta ylipäätään ihmettelen tuota mielipidettä, ettei saisi avata uutta ketjua jostain aiheesta. Täällä avaukset, joihin kukaan ei vastaa, uppoavat tosi nopeasti. Sillä se mielenkiinto tulee testattua ja "turhat" avaukset katoavat näkyvistä.
Kyllä sinne peiliin saa katsoa se petetty nainen ihan ensimmäisenä.
Jos kotona on kaikki hyvin, ei ole tarvetta pettää. Pieruverkkareissa , tukka rasvassa sohvalla makaava, nalkuttava ja miehen rahoilla loisiva naisenkaltainen on mielestänne syytön asiaan?
Minä en ole koskaan syyttänyt sitä toista naista. Päinvastoin, pidän naisten puolia. Ilmoitan naiselle, tietääkö hän, että mies on varattu tai että hän tapailee toistakin, minua? Tai muitakin?
Ainoastaan sitten alan syyttää myös naista, jos hän asettuu pettäjän puolelle eli jatkaa suhdettaan, vaikka on tullut petetyksi, eikä halua kuulla mitään muilta naisilta, vaan sulkee silmänsä ja korvansa. (Enkä nyt tarkoita vaimoa, joka haluaa vielä kerran yrittää pelastaa pitkän liiton, vaan naista, joka on todella vain yksi monista, ilman vaimon statusta ja yhteisiä lapsia ja omaisuutta.) Silloin annan palaa, ja haukun henkilöä estoitta ystävilleni. Kynnysmattohan sellainen nainen on.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 11:18"]
Erottuani olen juhlinut paljon yökerhoissa ja liikkunut muutenkin. Ei ole sitä iltaa, kun ukkomiehet eivät tulisi ehdottelemaan. Useimmilla on sormus sormessaan ja sivusuhdetta kuulemma etsitään. Itse en ole koskaan naimisissa oleville ehdotellut. Vaimot voisi miettiä näissä tapauksissa, että jos se ei olisi juuri tämä kyseinen nainen, niin se olisi joku toinen. Eli miehen halusta ryhtyä suhteeseen kaikki on kuitenkin kiinni. Harvemmin kukaan nainen pystyisi miestä "pakottamaan" sivusuhteeseen.
[/quote]
Samassa tilanteessa jonkun kerran olleena: sanon näille paskakasoille, että sori, mutta sun vaimosi ja lapsesi ei ole tehnyt mulle mitään niin pahaa, että haluaisin heitä loukata panemalla sun kanssasi. Se saa pojan (miehiähän nämä eivät ole) yleensä aika hiljaiseksi, muutama on jopa kääntynyt kohti ulko-ovea tässä vaiheessa (toivottavasti kotiin?).
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 11:57"]
Jos kotona on kaikki hyvin, ei ole tarvetta pettää. Pieruverkkareissa , tukka rasvassa sohvalla makaava, nalkuttava ja miehen rahoilla loisiva naisenkaltainen on mielestänne syytön asiaan?
[/quote]
Parisuhdetta ei hoideta siten, että heti jos jotain taphtuu tai sattuu niin on oikeus käydä vieraissa. Pitkässä suhteessa resurssit muuttuvat: tulee työttömyyttä, sairautta, masennusta, arki painaa päälle, stressiä ja haastetta työstä jne. Jossain vaiheessa voi oikeasti huomata, ettei ole enää sama ihminen kuin avioliiton alussa ja että puoliso on täysin muuttunut- niin luonteeltaan kuin ulkonäöltäänkin. Parisuhteen perusidea on kuitenkin siinä, että tähän on sitouduttu ja että jos ei enää halua sitoutua, muuttuneesta tilanteesta kerrotaan avoimesti ja rehellisesti. Kyllä sitä erota saa mutta ei ole reilua eikä oikeudenmukasita puuhailla selän takana, kun toisella on vaikeaa tai itsellä on tarpeet muuttuneet.
Pettäminen ei ole muuten koskaan niin helppo juttu, että petettäisiin, koska parisuhde ei tyydytä. Pettämisessä on kyse ennen kaikkea siitä pettäjästä ja hänen tavastaan käsitellä omia tunteitaan ja kriisinpaikkojaan. Petetyn syyllistäminen on tekosyy, kun ei kyetä tai haluta tutkia omaa arvomaailmaansa. Yhtä hyvin pettämisestä voisi syyttää vaikka lapsia tai lemmikkejä. Tuleehan niistä työtä, ne sitouttavat eikä hoitaminen ole aina niin mukavaa. Mutta eivät ne omat tunteet kuitenkaan johdu niistä lapsista tai lemmikeistä vaan omista voimavaroista, omista prioriteeteista ja käsityksistä ratkoa ongelmia.
Pettäminen on siis valinta ja siinä valitaan tahallaan ja tietoisesti satuttaa sitä ihmistä, jolle on luvannut uskollilsuutta ja joka luottaa toiseen ehdoitta. Ihan sama, onko tämä ihminen nalkuttava hirviö ja makaako sohvalla pieruverkkarit jalassa. Hänen luottamuksensa petetään, hänelle valehdellaan ja ennen kaikkea hänelle ei anneta mahdollisuutta toimia samalla tavalla vaan halutaan pitää itsellään oikeus sekä avioliittoon että pettämiseen. Raukkamaisen ihmisen toimintaa siis.
Ihan voit katsella niitä omia arvojasi ja miettiä, mikä on arvosi kaltaistesi silmissä, jos jäät työttömäksi, sairastut synnytyksenjälkeiseen masennukseen, saat syöpädiagnoosin tai saat tilaisuuden tehdä uraa. Parisuhteen kun pitäisi lähtökohtaiseseti kestää elämän kolhuja ja mahdollisuuksia ilman, että toinen rupeaa heti tekemään jotain selän takana. Sinun arvojesi mukaan voit tehdä mitä lystää muista ihmisistä välittämättä, koska vika on aina heissä eikä koskiaan sinussa ja sinun tarpeesi ovat ainoat jotka otetaan huomioon.
[/quote]Lompakkolassukka, sulla on levy juuttunut paikoilleen.
[/quote]
Voi kun tämä olisikin näin yksinkertaista... muta ei se vaan ole, jo pelkästään se että vaimolla on vaikka joku kriisi elämässä, mulla se oli äidin kuolema, antaa miehelle oikeuden pettää, koska "et ole palvonut minua viime aikoina".. joo, sori, on ollut vähän hoppu näiden hautajaisten, kämpän tyhjennyksen ja perunkirjoitusten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 12:11"]
[/quote]
Parisuhdetta ei hoideta siten, että heti jos jotain taphtuu tai sattuu niin on oikeus käydä vieraissa. Pitkässä suhteessa resurssit muuttuvat: tulee työttömyyttä, sairautta, masennusta, arki painaa päälle, stressiä ja haastetta työstä jne. Jossain vaiheessa voi oikeasti huomata, ettei ole enää sama ihminen kuin avioliiton alussa ja että puoliso on täysin muuttunut- niin luonteeltaan kuin ulkonäöltäänkin. Parisuhteen perusidea on kuitenkin siinä, että tähän on sitouduttu ja että jos ei enää halua sitoutua, muuttuneesta tilanteesta kerrotaan avoimesti ja rehellisesti. Kyllä sitä erota saa mutta ei ole reilua eikä oikeudenmukasita puuhailla selän takana, kun toisella on vaikeaa tai itsellä on tarpeet muuttuneet.
Pettäminen ei ole muuten koskaan niin helppo juttu, että petettäisiin, koska parisuhde ei tyydytä. Pettämisessä on kyse ennen kaikkea siitä pettäjästä ja hänen tavastaan käsitellä omia tunteitaan ja kriisinpaikkojaan. Petetyn syyllistäminen on tekosyy, kun ei kyetä tai haluta tutkia omaa arvomaailmaansa. Yhtä hyvin pettämisestä voisi syyttää vaikka lapsia tai lemmikkejä. Tuleehan niistä työtä, ne sitouttavat eikä hoitaminen ole aina niin mukavaa. Mutta eivät ne omat tunteet kuitenkaan johdu niistä lapsista tai lemmikeistä vaan omista voimavaroista, omista prioriteeteista ja käsityksistä ratkoa ongelmia.
Pettäminen on siis valinta ja siinä valitaan tahallaan ja tietoisesti satuttaa sitä ihmistä, jolle on luvannut uskollilsuutta ja joka luottaa toiseen ehdoitta. Ihan sama, onko tämä ihminen nalkuttava hirviö ja makaako sohvalla pieruverkkarit jalassa. Hänen luottamuksensa petetään, hänelle valehdellaan ja ennen kaikkea hänelle ei anneta mahdollisuutta toimia samalla tavalla vaan halutaan pitää itsellään oikeus sekä avioliittoon että pettämiseen. Raukkamaisen ihmisen toimintaa siis.
Ihan voit katsella niitä omia arvojasi ja miettiä, mikä on arvosi kaltaistesi silmissä, jos jäät työttömäksi, sairastut synnytyksenjälkeiseen masennukseen, saat syöpädiagnoosin tai saat tilaisuuden tehdä uraa. Parisuhteen kun pitäisi lähtökohtaiseseti kestää elämän kolhuja ja mahdollisuuksia ilman, että toinen rupeaa heti tekemään jotain selän takana. Sinun arvojesi mukaan voit tehdä mitä lystää muista ihmisistä välittämättä, koska vika on aina heissä eikä koskiaan sinussa ja sinun tarpeesi ovat ainoat jotka otetaan huomioon.
[/quote]
Keittiöpsykologi vauhdissa, ja lisäksi nainen on aina uhri, huomaattehan UHRI!
Jatka toki naistenlehtien ja av-palstan lukemista, voit elää omassa kuplassasi hamaan loppuun asti.
Tätä ihmetelen oikeasti.. Miksi se on muiden ongelma, jos varattu ei osaa pitää housuja jalassa? Jos toinen osapuoli on sinkku, niin ketä hän silloin pettää?
Noin äkkiseltään tulee mieleen että vierasta naista syyttäessä tavallaan tiputetaan syyllisyys harteilta. Enkä tarkoita sitä että on syyllinen pettämiseen, vaan että on luottanut mieheen, joka petti. Vierasta syyttäessä voi todeta että "en hallinnut tätä tilannetta ja sen kulkua ollenkaan, koska joku vieras tuli ja pilasi liiton". Ei haluta myöntää että on ehkä itse valinnut vähän epärehellisemmän puoleisen ihmisen kumppanikseen.
Mutta itse aineena minä henkilökohtaisesti en ymmärrä pettämistä. En ole ymmärtänyt enkä ymmärrä yhäkään. Mikä tekee ihmisistä sellaisia pelkureita ettei rehdisti laiteta parisuhdetta pakettiin ja siirrytä parempina ihmisinä eteenpäin elämässä. Jos puhuminen ei siis toimi.
No on siinä naisessakin vikaa. Itsekin olen kerran ajautunut toiseksi naiseksi, mutta oli pakko jättää homma lyhyeen kun tunsin itseni niin hemmetin alhaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 11:57"]
[/quote]
Voi kun tämä olisikin näin yksinkertaista... muta ei se vaan ole, jo pelkästään se että vaimolla on vaikka joku kriisi elämässä, mulla se oli äidin kuolema, antaa miehelle oikeuden pettää, koska "et ole palvonut minua viime aikoina".. joo, sori, on ollut vähän hoppu näiden hautajaisten, kämpän tyhjennyksen ja perunkirjoitusten kanssa.
[/quote]
Voi helvetti mikä sika. Toivottavasti jätit.
Onko tosiaan vielä olemassa niin tyhmiä naisia, että uskovat miesten paskapuheet kylmistä ja pihtaavista vaimoista?