Rintaliivien rinnakkaiskoot, mitä ihmettä?
Oon siis koittanut lukea vaikka kuinka monta tekstiä ja katsellut taulukkoja, mutta en oo varma ymmärränkö siltikään tota rintaliivien rinnakkaiskokoa oikein.
Mittani ovat rintojen alta 100cm ja rintojen päältä 112cm. Näiden mittojen mukaan koko olisi 95D tai 90F. Onko tää nyt sit oikein? Ihmekään kun rintaliivit tuntuneet jo pidemmän aikaa todella epämukavilta, kun mukamas asiantuntevassa liikkeessä mun kooksi sanottiin 85B ja tuon kokoisia liivejä oon ostellut. Tuntuvat aina sovituskopissa hyviltä, mutta käytössä onkin sit ihan toinen juttu. Jotenkin vaan noi D ja F-kupit kuulostavat niin kamalan isoilta, kun eivät rintani nyt niin kovin isoilta kuitenkaan näytä..
Kommentit (104)
Millä lailla liivisi ovat tuntuneet epämukavilta? Mistä sait tuon d ja f kupin tulokseksi?
Kiinnostaisi tietää, miksi rinnakkaiskoko on edes keksitty? En jotenkin näe siinä mitään logiikkaa.. :o Miten voi olla saman kokoiset liivit jos toisessa on pienempi kuppi ja isompi ympärys ja toisessa taas toisinpäin?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 23:43"]
Millä lailla liivisi ovat tuntuneet epämukavilta? Mistä sait tuon d ja f kupin tulokseksi?
[/quote]
Ympärysmitta on tuntunut kiristävältä ja samaan aikaan liivit nousevat selästä ylöspäin. Rinnat myös meinaavat pursuilla usein kupeista ulos, minulla on hieman roikkuvat rinnat ja hyvän tuntuisten ja mallisten liivien löytäminen on ollut todella vaikeaa. Siksi kävin liikkeessä pyytämässä apua ja tuntuu, että sain sieltä ihan väärää tietoa. Laskin oman rinnakkaiskokoni googlesta löytämäni taulukon mukaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 23:45"]
[/quote]
Ympärysmitta on tuntunut kiristävältä ja samaan aikaan liivit nousevat selästä ylöspäin. Rinnat myös meinaavat pursuilla usein kupeista ulos, minulla on hieman roikkuvat rinnat ja hyvän tuntuisten ja mallisten liivien löytäminen on ollut todella vaikeaa. Siksi kävin liikkeessä pyytämässä apua ja tuntuu, että sain sieltä ihan väärää tietoa. Laskin oman rinnakkaiskokoni googlesta löytämäni taulukon mukaan.
Ap
[/quote]
Kyllä noi merkit viittaisi että kuppikoko on ollut liian pieni. Rohkeasti kokeilet sellaisiakin kuppikokoja jotka ovat "mukavuusalueesi" ulkopuolella, eli niitä joiden olet kuvitellut aina olevan liian isoja.
Kokeile tätä laskuria, minkä tuloksen se antaa?
miten sulla on vain 2 cm ero rinnan ali ja rinnan korkeimmalta kohdalta mitattuna :0 tai siis, onko mulla jäänyt jotain olennaista tajuamatta, kun eikös taulukoiden mukaan joku 2cm ero ole tyyliin.. AAA-kuppi? Mitä isompi erotus sitä suurempi kuppikoko, ja ympärysmitan tulisi olla taas sama tai hiukan pienempi kuin oma ympärysmitta rinnan alta.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 23:53"]
miten sulla on vain 2 cm ero rinnan ali ja rinnan korkeimmalta kohdalta mitattuna :0 tai siis, onko mulla jäänyt jotain olennaista tajuamatta, kun eikös taulukoiden mukaan joku 2cm ero ole tyyliin.. AAA-kuppi? Mitä isompi erotus sitä suurempi kuppikoko, ja ympärysmitan tulisi olla taas sama tai hiukan pienempi kuin oma ympärysmitta rinnan alta.
[/quote]
Anteeksi, luin väärin. :S
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 23:53"]miten sulla on vain 2 cm ero rinnan ali ja rinnan korkeimmalta kohdalta mitattuna :0 tai siis, onko mulla jäänyt jotain olennaista tajuamatta, kun eikös taulukoiden mukaan joku 2cm ero ole tyyliin.. AAA-kuppi? Mitä isompi erotus sitä suurempi kuppikoko, ja ympärysmitan tulisi olla taas sama tai hiukan pienempi kuin oma ympärysmitta rinnan alta.
[/quote]
Sinulla taisi jäädä yksi ykkönen huomioimatta.
Tuon laskurin mukaan kokoni olisi huima 90F ja rinnakkaiskoot taas 95E ja 85G. Kuulostaa ihan hullulta!! :D
Ap
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 00:10"]
Tuon laskurin mukaan kokoni olisi huima 90F ja rinnakkaiskoot taas 95E ja 85G. Kuulostaa ihan hullulta!! :D
Ap
[/quote]
Onko tuo eu vai uk koko? Bra Band Project on hyvä sivusto, siellä on kuvia eri kokoisista rinnoista oikean kokoisissa rintaliiveissä. Etsi sieltä nykyään käyttämäsi koon kuvia ja sitten etsit kuvia laskurin ehdottaman koon rinnoista. Kummat kuvat vastaavat enemmän omia rintojasi? Muista että tuon sivuston kuppikokohakuri on uk mitoitusta.
Muunsin nuo EU-mitoiksi tähän tekstiin :) Kiitos vinkistä, käyn katselemassa kuvia!
Ap
Kyllä ihan selkeästi noi ton sivuston 85B-kokoa vastaavat rinnat ovat pienemmät kuin omani. Mutta sitten taas laskurin mittojen mukaan kun katselin rintoja niin ovat kuvissa taas selkeästi isommat kuin itselläni. Onkohan rintojen roikkumisen takia vaan vaikea löytää sopivan kokoisia liivejä? Vai voiko sellaisillekin rinnoille muka jostain löytyä sopivat liivit? Tuntuu, että aina kun testaa niin joko ympärys tai kuppi on liian pieni tai sitten kuppi on aivan liian iso jos löytyy sopiva ympärys... :/
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 23:45"]
[/quote]
Ap
[/quote]
Valitettavasti myös alusvaateliikkeiden ns. asiantuntijat tuntuvat hyvin usein olevan aivan hakoteillä noiden kokojen kanssa. Rintaliivin malli muuten vaikuttaa hirveän paljon siihen miten rintasi asettuvat liiveihin. Vaikka jostain liivistä olisikin ihan oikea koko se ei välttämättä kertakaikkiaan tule koskaan olemään hyvä koska kuppi on tarkoitettu eri malliselle rinnalle kuin omasi ovat.
Itselläni siirtyminen esim. Lumingerien kokolaskurin suosittelemaan kokoon, jonka mukaan kuppikokoni kasvoi valtavaksi, on tuonut huomattavaa tukea ja mukavuutta. Ennen tuntui juuri tuolta mitä ap:kun kuvaili ja riisuin aina rintsikat, jos suinkin oli mahdollista. Nyt en edes huomaa käyttäväni rintsikoita. Samoin niskat ja hartiat ovat kivuttomammat, kun kupit tukevat rintoja, eikä kaikki rintojen paino "roiku" olkaimien varassa.
Kyllä harmittaa kun maksoin kahdista uusista liiveistä yli 200 euroa, koska todella koin että ne tuntuivat liikkeessä hyvältä ja myyjä tietenkin ylistyi niitä maasta taivaisiin kuinka täydellseltä näyttävät päällä. Kotona vasta muutaman päivän käytön jälkeen myösnin itselleni, että väärää kokoa ovat. Olen nyt kuitenkin yrittänyt niitä käyttää kun ajattelin etten kalliita liivejä viitsi jättää kaappiin.. Vasta nyt todella tajuan, että olis ehdottomasti pitänyt palauttaa liivit kauppaan ja marssia toiseen liikkeeseen pyytämään apua.
Olen muutenkin niin ujo näyttämään rintojani kenellekään ulkopuoliselle, niin tämä käynti vaati todella paljon että uskalsin edes mennä sinne. Nyt sitten pitäisi mennä uudestaan ja maksaa taas kalliit uudet liivit..
Olis se vaan niin ihanaa kun vois vaan olla ihan muina naisina miettimättä kokoajan, että kylläpäs nyt liivit puristaa ja on huonosti ja joutuu asettelemaan tissejä paremmin kuppeihin. Aina kun pääsen kotiin, ensimmäisenä otan liivit pois ja toivon ettei tarvitse enää laittaa takaisin koko päivän aikana..
Ap
http://bustyresources.wikia.com/wiki/Resources
Täältä iltalukemista aiheena rintaliivit. Suosittelen myös redditin ABraThatFits foorumia, löytyy googlella.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 00:48"]
Kyllä harmittaa kun maksoin kahdista uusista liiveistä yli 200 euroa, koska todella koin että ne tuntuivat liikkeessä hyvältä ja myyjä tietenkin ylistyi niitä maasta taivaisiin kuinka täydellseltä näyttävät päällä. Kotona vasta muutaman päivän käytön jälkeen myösnin itselleni, että väärää kokoa ovat. Olen nyt kuitenkin yrittänyt niitä käyttää kun ajattelin etten kalliita liivejä viitsi jättää kaappiin.. Vasta nyt todella tajuan, että olis ehdottomasti pitänyt palauttaa liivit kauppaan ja marssia toiseen liikkeeseen pyytämään apua.
Olen muutenkin niin ujo näyttämään rintojani kenellekään ulkopuoliselle, niin tämä käynti vaati todella paljon että uskalsin edes mennä sinne. Nyt sitten pitäisi mennä uudestaan ja maksaa taas kalliit uudet liivit..
Olis se vaan niin ihanaa kun vois vaan olla ihan muina naisina miettimättä kokoajan, että kylläpäs nyt liivit puristaa ja on huonosti ja joutuu asettelemaan tissejä paremmin kuppeihin. Aina kun pääsen kotiin, ensimmäisenä otan liivit pois ja toivon ettei tarvitse enää laittaa takaisin koko päivän aikana..
Ap
[/quote]
200€!? Voi taivas. Minkä merkkiset? Tietysti se myyjä ylisti niitä kun sai hyvän kaupan tehtyä. Itse laitan liiveihini enintään 60€, yleensä noin 40€. Tilaan figleavesilta tai bravissimosta, niissä myydään isompia kuppikokoja. Suosittelen sinullekin, mutta sinun kannattaa selvittää se oikea koko ensin.
sE rinnakkaiskoko tarkoittaa vain sitä, että liiveissä on samankokoinen kuppi vaikka ympärysmitassa on 5 cm ero. Eli jos otat sen 90E ja 95D vaikka, niiden kaarituet ja kuppi pitäisi olla kutakuinkin samankokoiset mutta ne on vain istutettu erikokoisiin ympärysnauhoihin. Jos saat molemmat kiinni, niin toisessa ne kupit voi sinulleiolla paremmalla paikalla, vaikka malli olisi sama. Ja tietenkin liivimallista riippuu mitä kokoja löytyy, joku malli joka on toimiva ja nätti 75C koossa olisi varmaan naurettava rimpulahepene 100F koossa, ja jos jotain 90E:nä toimivaa liiviä pienennettäisiin reilusti, se olisi karmea tönkkö, pelkkää saumaa ja kuin haarniska. Mutta jos olet mitannut ympärysmitaksi 100cm, niin sovita vaikka 100D ja rinnakkaiskoko 95E.
Kiinnostaisi tietää, miksi rinnakkaiskoko on edes keksitty? En jotenkin näe siinä mitään logiikkaa.. :o Miten voi olla saman kokoiset liivit jos toisessa on pienempi kuppi ja isompi ympärys ja toisessa taas toisinpäin?
[/quote]
Luultavasti siksi, että tilavuudeltaan täsmälleen samankokoiset rinnat tarvitsevat erikokoiset liivit 155 cm ja 175cm pitkillä, ja varsinkin 45 ja 125 kiloa painavilla.
Kuvittele tilannetta, jossa naisella on 2 dl:n kahvikupin kokoiset rinnat. Sanoisin, että aika pienet ... mutta aivan erikokoiset 155 cm/ 45 kg kuin 175 cm/ 125 kg kokoisilla naisilla.
Ei D-kuppi ole mikään iso, sillä 75-koossa se on yhtä pieni kuin 85-koon B-kuppi.
Todella ongelmallisia liivien valmistajillekin ovat pienen ympärysmitan ja ison kupin yhdistelmät. Ei se onnistu sillä tavalla, että heitetään sama kuppi sekä 65- että 85-senttiseen liiviin, vaikka ainakin bravissimo on sitä yrittänyt. Oletettavasti noin puolet ympärysmitasta pitäisi olla kuppia = etupuolta ja vähintään puolet takaosaa, muuten ei ole rinnat ja kupit samalla puolella vartaloa. Olishan se melko merkillisen mallinen nainen, jolla olisi 1/3 ympärysmitasta vasenta rintaa, 1/3 oikeaa ja loput selkää, kuten joissakin liiveissä on.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 00:10"]
Ap
[/quote]
Ei sovittaminen maksa mitään. Käy kokeilemassa eri malleja ja eri valmistajien liivejä. Et sinä oikeasti sopivia saa kuin sovittamalla, jos sittenkään. Tilaa posti- /nettimyynnistä, niin saat sovittaa rauhassa kotona. Jos saat laskulla, tilaa heti kahdet tai kolmet, joista huonommat palautat.
Minä kyllä tiedän tuon tunteen, kun myyjän avustuksella ostan kalliit ja hyvät liivit. Nyt sinulla on ne kalliit, ja tässä tulee pari neuvoa: Osta vielä jatkokappaleet selkään. Tai siis yksi jatko riittää, mutta ne kai myydään yleensä parin-kolmen pakkauksissa. Sitten ei enää purista. Kupit saat paremmin kohdalleen säätämällä oikaimia pitemmiksi tai lyhemmiksi.
Kahdet liivit? Jos minä en mitään muuta ole näin ongelmarintaisena oppinut niin ainakin sen, että en koskaan osta kaksia liivejä kerralla, vaikka miten sopivilta tuntuisivat. Otan toiset vasta sitten, jos pitempiaikaisessakin käytössä tuntuvat hyviltä.
Tässä taulukko: http://4.bp.blogspot.com/-0cpNs8NKPAk/VIbv_WvfVHI/AAAAAAAABjg/boFzUSZt4gw/s1600/rinnakkaiskoko-esimerkki-lumingerie.jpg
Käytätkö itse oikeaa kokoa tällä hetkellä? Tiedätkö mikä on rinnakkaiskokosi liiveissä?