Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täystyrmäys D-vitamiinilisäyksille (poislukien kaamos)

Vierailija
12.08.2023 |

Onko D-vitamiinilisästä hyötyä vain D-vitamiinin puutoksessa?
https://www.duodecimlehti.fi/lehti/2023/15/duo17659

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa alkaa D-vitamiinit olemaan lopussa lihansyöjälläkin. Ja talvella se yksi tabletti ei riitä. Aurinkoisena kesäpäivänä 15 minuutissa saa d-vitamiinia 50-100 keskitehoisen D-vitamiinitabletin verran. 

Vierailija
2/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut D-vitamiinia purkista. Mitä mulle on voinut tapahtua? Olen jo 60v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion jatkossakin käyttää d vitamiinilisää mutta en mitään 100 mikrogrammaa päivässä. Nyt käytän maitohappobakteereita mihin on lisätty 10 mikrogrammaa d vitskua.

Vierailija
4/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö suositusten mukaan ja on perusterve ihminen niin ei tarvitse mitään ravintolisiä. Ainoa mitä suositellaan talven pimeinä aikoina on d-vitamiini ja sitäkin vain se 50 mikrogrammaa/vrk joka sekin on ylimitoitettu.

Vierailija
5/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn mittauttamassa d-vitamiinitasot ja syön sen mukaisesti. Paljon.

Vierailija
6/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan saanut koronaa kun söin d-vitamiinilisää päivittäin. Enkä myöskään rokotusta ottanut.

Vierailija
7/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ottanut D-vitamiinia purkista. Mitä mulle on voinut tapahtua? Olen jo 60v.

Luut on voineet haurastua. Saat tietää vasta kun napsahtaa poikki.

Vierailija
8/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn mittauttamassa d-vitamiinitasot ja syön sen mukaisesti. Paljon.

Missä ne voi mittauttaa?

Vierailija
9/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies puolinen ystävä 55v.Iho atopikon.Vältti aina aurinkoa loma matkoillakin. Työ on kevyttä,myynti työ.Jalkoja  alkoi särkee kuin selkää.Usein asiasta läkäriin.Kunnes läkäri laitoi kaikki mahdoliset kokeet,tulos D-vitamiinin puutostila.Syönnyt nyt 3kk/ D-vitamiinia Sv-reseptillä.Alkaa helitää selkä ja jalka säryt.

Vierailija
10/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut talvisin 100mikrogr päivässä. Arvot ovat olleet olleet keväällä aivan maltilliset. Juuri ja juuri sadan pinnassa.

Vierailija
11/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syö suositusten mukaan ja on perusterve ihminen niin ei tarvitse mitään ravintolisiä. Ainoa mitä suositellaan talven pimeinä aikoina on d-vitamiini ja sitäkin vain se 50 mikrogrammaa/vrk joka sekin on ylimitoitettu.

Virallinen suositushan on 10 mikrogrammaa. Lääkärit itse ottaa 100.

Vierailija
12/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luut on voineet haurastua. Saat tietää vasta kun napsahtaa poikki.

D-vitamiinin lisäksi tarvitaan K/vitamiinia.

Vierailija
13/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies puolinen ystävä 55v.Iho atopikon.Vältti aina aurinkoa loma matkoillakin. Työ on kevyttä,myynti työ.Jalkoja  alkoi särkee kuin selkää.Usein asiasta läkäriin.Kunnes läkäri laitoi kaikki mahdoliset kokeet,tulos D-vitamiinin puutostila.Syönnyt nyt 3kk/ D-vitamiinia Sv-reseptillä.Alkaa helitää selkä ja jalka säryt.

Onkohan tässä syöty liikaa vai liian vähän vitamiinia?

Vierailija
14/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä. Mikä ohje sitten sopii yhdelle ei toimi toisella. Tämä pätee kaikkeen.

Vierailija
15/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt ja en kyseenalaista sen syöntiä ollenkaan. En todellakaan saa d-vitamiinia tarpeeksi ruuasta, vaikka aika monipuolisesti syönkin.

Muut saavat minun puolestani tehdä mitä itse haluavat.

N49

Vierailija
16/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tässä syöty liikaa vai liian vähän vitamiinia?

Täh? Jos on puutos, niin tuskinpa tyyppi on sitä kaksinkäsin vedellyt.

Vierailija
17/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virallinen suositushan on 10 mikrogrammaa. Lääkärit itse ottaa 100.

Jaa, että kaikki lääkärit? No eivät ota.

Voi tsiisus taas itä juttuja täällä..

Vierailija
18/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No iso osa syö kuitenkin varmuuden vuoksi. Tuskinpa tulee paljon vaikuttamaan pillerikauppaan.

Vierailija
19/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ei käytä nestemäisiä maitovalmisteita, rasvalevitteitä tai kalaa?

Vierailija
20/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No iso osa syö kuitenkin varmuuden vuoksi. Tuskinpa tulee paljon vaikuttamaan pillerikauppaan.

Jos 100 kappaleen purkki maksaa prismassa 3 €, niin ei kyseessä mikään megabisnes ole. Apteekeissa ja luontaishöttökaupoissa tietysti on omat katteensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi