Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi toista naista syytetään? Mies on se petturi.

Vierailija
02.09.2015 |

Jos on pettänyt aiemmassa liitossa, pettää helposti uudessakin suhteessa. Ei pettäjämies kauniilla puheillaan parane.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 19:10"]

Tämä onkin hankala juttu.. olen itse ollut toinen nainen. Ajattelin kauan, että en koskaan voisi olla, sillä olen itse ollut aina pettämistä vastaan. Kuitenkin, ollessani todella huonossa elämäntilanteessa, masentuneena ja ahdistuneena, tapasin miehen. Tämä mies oli kaikkea mitä olin aina halunnut. Hän kehui, osteli lahjoja ja ennen kaikkea sai elämän tuntumaan elämisen arvoiselta. Siihen jäi koukkuun, se tunne kun toinen ihminen sai elämään merkityksen, sait tuntea itsesi taas arvokkaaksi ja halutuksi. Se tunne oli niin voimakas että järjen ääni haihtui. Olin ollut niin kauan masentuneena huonojen parisuhteiden jälkeen, että tästä ihmisestä ja tunteesta ei vain pystynyt päästämään irti. Tätä on todella vaikea selittää, enkä halua selitellä tekoani. Jälkeenpäin kadun tekoani ja itseäni hävettää edelleen vaikka asiasta on vuosia. Olen pyytänyt vaimolta anteeksi ja ilmeisesti saanut anteeksi. Se mitä haluan tällä sanoa on, että vaikka toinen nainen tietäisi vaimosta, se ei tarkoita että toinen nainen haluaa tahallaan satuttaa vaimoa. Ei todellakaan. Se ei ole hyökkäys teitä kohtaan ja ei tarkoita etteikö teitä arvostettaisi. Toisen naisen elämä saattaa olla niin pohjamudissa ettei kykene ajattelemaan kuin itseään. Silloin kun "pelastaja" saapuu, siitä on vaikeaa päästää irti. Kuin uusi lemmikki joka tuo iloa elämään, ei siitä halua enää luopua. Te petetyt vaimot olette arvokkaita ja aina parempia kuin pettäjät. Muistakaa se. Älkää syyttäkö itseänne, sillä syy ei yleensä ole teissä.

[/quote]

Kiitos tästä kirjoituksesta. T: aika masentunut vaimo

Vierailija
62/85 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten saanut selityksen ettei voida erota kun ei oo lapsi vielä täysikäinen, ja tyhjätaskumies selittelee omaisuuden osittamisen vaikeutta.Että oot ainoa jota rakastan. Joopajoo, höpöhöpöjuttuja, syyllistää sitä kenen kanssa petetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hellanlettas. Kakkonen on ihan yhtä moraaliton mulkku kuin pettäjäkin.

Se kakkonen on syytön, jos on sinkku. Jos on omassa suhteessa, on pettänyt omaa puolisoaan, ei sen panokaverin.

Vierailija
64/85 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 12:19"]

Tätä ihmetelen oikeasti.. Miksi se on muiden ongelma, jos varattu ei osaa pitää housuja jalassa? Jos toinen osapuoli on sinkku, niin ketä hän silloin pettää?

Se sotkeutuu toisen parin elämään.

Ei hänellä ole mitään velvollisuutta kantaa huolta kenenkään sivullisen parisuhteesta, se on niiden parisuhteessa olijoiden asia.

Vierailija
65/85 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua kiinnostanut miehen vaimo. Mies oli omat valintansa tehnyt. Veteli paljaalla meitä kumpaakin.

Vierailija
66/85 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se toinen nainen on ihan syyllinen. Meidän tapauksessa se tiesi, että meillä hankalaa ja hyökkäs heti. Pommitti miestä, kehui ja palvoi ja alistui salatapaamisiin ja siihen, ettei saa ikinä miestä kiinni vaan kaikki yht.pito miehen varassa. Kertoipa vielä miehelle, että sillä on aikasemminkin kokemuksia hankalista existä ja lohdutti, että kyllä se ajan kanssa.

Mä jopa laitoin sille naiselle, että kunnioittais sen verran et saadaan ero aikaseksi. Aamatien laittoi miehelle vonkuviestiä. Mies lopetyi suhteen ja vaihtoi jopa työpaikkaa mut en kyenny lopulta antamaan anteeksi. Nyt asutaan erillään ja molemmat tahoillaan surullisia. Lapset kärsii.

Vierailija
67/85 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, no enpä tiennyt miehen vaimosta. Kun sain tietää niin jätin miehen heti.

Olisko kannattanut ensin vähän selvitellä asioita ja vasta sitten riisua pikkarit?

Vierailija
68/85 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa miksi minä petin miestäni. Mieheni työnsi minut kauemmas ja kauemmas itsestään. Loppui hellyys ja niin loppui myös seksi. Olin hänelle näkymätön henkisesti ja fyysisesti vuosia. Lopulta halusin edes hetken läheisyyttä, kosketusta ja intohimoa. Petin ja petin uudelleen. Ensin kärsin omantunnontuskista, lopulta nekin tunnot vaimenivat. Omat tunteeni kai alkoivat olla kuolleita, kun lopulta pystyin pettämään. Nyt minun ja mieheni välillä on vielä suurempi etäisyys. Tuskin tätä pitkää suhdettamme koskaan enää pystyy pelastamaan.

Vierailija
69/85 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin ap.

Parisuhde on kahden välinen juttu ja sopimus, ja jos toinen rikkoo sopimusta, on se parisuhteen osapuolten selvitettävä kahdestaan.

Vierailija
70/85 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän varattuun sekaantuva nainen antaa itsestään vähän epätoivoisen kuvan. Pitää lainata muilta, kun ei omaakaan saa?

Kärjistetysti asia voi olla noin. Joskus muruset ovat tyhjää parempia.

Mutta kukaan ei omista toista, ja sen isoimman ratkaisun tekee aina ensin se suhteessa oleva pettäjä.

Vierailija
71/85 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama toisinkin päin:

Miksi toista miestä syytetään? Nainen on se petturi.

Vierailija
72/85 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt molemmat puolet. Ex-mies petti minua vuosia. Olin tuohon osasyyllinen kun pihtasin, sillä koin seksielämämme epämiellyttävänä. Toisia naisia en syyttänyt, sillä mies etsimällä etsi jatkuvasti seuraa ja ilmeisesti esiintyi sinkkuna. Olisi silti mielummin jättänyt reilusti kuin pettänyt. Myöhemmin kuulin, että oli tuhonnut samalla tavalla ensimmäisen liittonsa.

Sitten olin se toinen nainen. Rakastuin, olin typerä. Päätin lopulta jättää miehen. Myönnän etten tuntenut syyllisyyttä suhteen aikana sillä tämä oli miehen tietoinen valinta, ja miehellä oli seksitön liitto. Lopetin, koska suhde repi palasiksi, en vaimon vuoksi. Jos en olisi ollut minä, olisi mies hakenut läheisyyttä joltain muulta. Lopulta mieskin päättyi eroamaan kuolleesta liitosta.

Asioilla on kaksi puolta. Moni keski-ikäinen mies, ja ehkä nainenkin, elää vailla hellyyttä ja seksiä arkiseksi muuttuneessa liitossaan. Seksi kuuluu parisuhteeseen ja sen puuttumisen pitäisi tietysti ajaa eroon, mutta ajaa pettämään. Ehkä seksin puute ei ole syy laittaa koko elämää palasiksi eroamalla, vaan se puuttuva osa yritetään löytää muualta.

Uskon, ettei kyse ole edes pelkästä seksistä, vaan toisen ihmisen läheisyydestä ja hellyyden kaipuusta. Ymmärrän, mutta en hyväksy.

Fiksusti kirjoitettu. Elämä ei ole mustavalkoista. Ja on pareja, jotka kykenevät jatkamaan suhdetta myös pettämisestä huolimatta. Ja jopa avoimessa suhteessa eläviä (ulkopuolisille pettäjiä) ja on sarjapettäjiä, jotka pettävät myös vaikka liitossa olisikin hellyyttä ja seksiä.

Olen itse ollut kahteen otteeseen toinen nainen. Ensimmäisellä kerralla olin nuori ja kokematon. Lyhyt suhde, kes kyllä erosi, mutta siirtyi minun kauttani toiseen suhteeseen. En ollut rakastunut mieheen, mutta eihän se itsetuntoa hivellyt. Toisen naisen kotiin en halunnut mennä. Toisella kertaa halusin seksiä ja läheisyyttä, jota ei ollut omassa liitossa ja päädyin suhteeseen samassa tilanteessa olevan miehen kanssa. Tunteita tuli, mutta emme koskaan puhuneet, että menisimme yhteen miehen kanssa, vaikka muuten kävimme yhdessä läpi suhdehistoriaamme. Itse olen sittemmin eronnut, mies vielä liitossaan ja ovat hakeutuneet pariterapiaan. Toivottavasti saavat asioita selvitettyä, puolin ja toisin. Parisuhde on kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti, niinhän se sanonta kuuluu.

Molemmat liitot, joissa olin osallisena kolmantena pyöränä, olivat jo parisuhteen osalta ns. karilla ennen minun tultua kuvioihin.

Vierailija
73/85 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se toinen nainen on myös syyllinen, koska tietää miehen olevan varattu.

Sama asia, jos esim. antaa jonkun ajaa kännissä, vaikka tietää kuskin olevan humalassa.

Vierailija
74/85 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kolmas osapuoli on periaatteessa satunnainen henkilö, joka on osunut kohdalle siinä vaiheessa, kun pettäjällä on ollut haku päällä. Satunnainen siinä mielessä, että jos ei hän, sitten joku muu. Jos on halua pettämiseen, kyllä se kohde ennen pitkää löytyy. Asian ydin on varatun valinta lähteä paneksimaan ympäriinsä, kolmas osapuoli on vain petturin väline.

Vierailija
75/85 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt molemmat puolet. Ex-mies petti minua vuosia. Olin tuohon osasyyllinen kun pihtasin, sillä koin seksielämämme epämiellyttävänä. Toisia naisia en syyttänyt, sillä mies etsimällä etsi jatkuvasti seuraa ja ilmeisesti esiintyi sinkkuna. Olisi silti mielummin jättänyt reilusti kuin pettänyt. Myöhemmin kuulin, että oli tuhonnut samalla tavalla ensimmäisen liittonsa.

Sitten olin se toinen nainen. Rakastuin, olin typerä. Päätin lopulta jättää miehen. Myönnän etten tuntenut syyllisyyttä suhteen aikana sillä tämä oli miehen tietoinen valinta, ja miehellä oli seksitön liitto. Lopetin, koska suhde repi palasiksi, en vaimon vuoksi. Jos en olisi ollut minä, olisi mies hakenut läheisyyttä joltain muulta. Lopulta mieskin päättyi eroamaan kuolleesta liitosta.

Asioilla on kaksi puolta. Moni keski-ikäinen mies, ja ehkä nainenkin, elää vailla hellyyttä ja seksiä arkiseksi muuttuneessa liitossaan. Seksi kuuluu parisuhteeseen ja sen puuttumisen pitäisi tietysti ajaa eroon, mutta ajaa pettämään. Ehkä seksin puute ei ole syy laittaa koko elämää palasiksi eroamalla, vaan se puuttuva osa yritetään löytää muualta.

Uskon, ettei kyse ole edes pelkästä seksistä, vaan toisen ihmisen läheisyydestä ja hellyyden kaipuusta. Ymmärrän, mutta en hyväksy.

Fiksusti kirjoitettu. Elämä ei ole mustavalkoista. Ja on pareja, jotka kykenevät jatkamaan suhdetta myös pettämisestä huolimatta. Ja jopa avoimessa suhteessa eläviä (ulkopuolisille pettäjiä) ja on sarjapettäjiä, jotka pettävät myös vaikka liitossa olisikin hellyyttä ja seksiä.

Olen itse ollut kahteen otteeseen toinen nainen. Ensimmäisellä kerralla olin nuori ja kokematon. Lyhyt suhde, kes kyllä erosi, mutta siirtyi minun kauttani toiseen suhteeseen. En ollut rakastunut mieheen, mutta eihän se itsetuntoa hivellyt. Toisen naisen kotiin en halunnut mennä. Toisella kertaa halusin seksiä ja läheisyyttä, jota ei ollut omassa liitossa ja päädyin suhteeseen samassa tilanteessa olevan miehen kanssa. Tunteita tuli, mutta emme koskaan puhuneet, että menisimme yhteen miehen kanssa, vaikka muuten kävimme yhdessä läpi suhdehistoriaamme. Itse olen sittemmin eronnut, mies vielä liitossaan ja ovat hakeutuneet pariterapiaan. Toivottavasti saavat asioita selvitettyä, puolin ja toisin. Parisuhde on kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti, niinhän se sanonta kuuluu.

Molemmat liitot, joissa olin osallisena kolmantena pyöränä, olivat jo parisuhteen osalta ns. karilla ennen minun tultua kuvioihin.

Tuolla viimeisellä lauseella yrität vain saada itsesi näyttämään vähemmän syylliseltä.

Pitkissä suhteissa on monenlaisia vaiheita, joskus liitto saattaa tuntua loppuun katsotulta, mutta tilanteet muuttuu. Kolmas pyörä suhteessa usein sitten vie sen vähäisenkin toivon ja tahdon jatkaa suhdetta, se ei voi enää koskaan olla samanlainen kuin joskus oli. Tapahtunutta ei voi muuksi muuttaa.

Vierailija
76/85 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen joka lähtee varatun mukaan on läpimätä luonteeltaan.Sopiva kertakulutukseen tai vähän kestävämmäksi panoalustaksi.

Vierailija
77/85 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on mielestäni molemmissa.

Yllättävän moni lähtee suhteeseen, jossa loukkaa enemmän tai vähemmän satunnaisen seksikumppaninsa puolisoa.

Pidän pettäjien moraalikäsityksiä ala-arvoisina.

Vierailija
78/85 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on hyvää vauhtia tulossa se toinen nainen tai rakastajatar. Enkä mä tunne huonoa omaatuntoa. Mies tekee ihan itse omat päätöksensä.

Alusta lähtien on ollut selvää, että mies ei eroa. Ja mulle se on oikein fine. En halua tällä hetkellä mitään vakavaa parisuhdetta, mutta on hyvä, että on joku, joka täyttää fyysiset tarpeet. 

Minua ei kiinnosta miehen perhe-elämä tai vaimo. Tiedän, että mies harrastaa seksiä kotonakin, joten meidän suhde ei ole oikeasti keneltäkään pois. 

Älä jaksa jauhaa paskaa.

Vierailija
79/85 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 22:25"]

Musta on hyvää vauhtia tulossa se toinen nainen tai rakastajatar. Enkä mä tunne huonoa omaatuntoa. Mies tekee ihan itse omat päätöksensä.

Alusta lähtien on ollut selvää, että mies ei eroa. Ja mulle se on oikein fine. En halua tällä hetkellä mitään vakavaa parisuhdetta, mutta on hyvä, että on joku, joka täyttää fyysiset tarpeet. 

Minua ei kiinnosta miehen perhe-elämä tai vaimo. Tiedän, että mies harrastaa seksiä kotonakin, joten meidän suhde ei ole oikeasti keneltäkään pois. 

Kaikki ihmiset eivät kykene empatiaan. 

Joudun kuitenkin romuttamaan lapsellisen ajatuksesi siitä ettei se ole keneltäkään pois, jos vehtaat varatun miehen kanssa. Kyllä se nimittäin todellakin on joltain pois. Vaimo ei halua jakaa miestään muiden kanssa, joten on se häneltä pois, kun joutuu tietämättään elämään valehtelevan nilkin kanssa. Sinulla ei taida olla myöskään kokemusta siitä, mitä tapahtuu, kun suhde paljastuu. Pilaat monen ihmisen elämän pitkäksi aikaa (myös omasi), kun helvetti levähtää jossain vaiheessa kaikkien silmille. 

Näin juuri.

Ja tämän lisäksi mies joka pettää ei käyttäydy kotona avoimesti ja rehellisesti eikä anna itsestään kuin jonkin osan , usein vain vähän, vaimolleen ja perheelleen.

Se näkyy kyllä vaikka vaimo tietäisi mistä on kyse.

Saattaa kysellä että mikä vaivaa tms eikä tietenkään saa vastausta mutta outous on läsnä kuitenkin.

Ja toki pettävä on pääsyyllinen mutta toinen nainen / mies on rikostoveri, pettämisen mahdollistaja.

Vierailija
80/85 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erottuani olen juhlinut paljon yökerhoissa ja liikkunut muutenkin. Ei ole sitä iltaa, kun ukkomiehet eivät tulisi ehdottelemaan. Useimmilla on sormus sormessaan ja sivusuhdetta kuulemma etsitään. Itse en ole koskaan naimisissa oleville ehdotellut. Vaimot voisi miettiä näissä tapauksissa, että jos se ei olisi juuri tämä kyseinen nainen, niin se olisi joku toinen. Eli miehen halusta ryhtyä suhteeseen kaikki on kuitenkin kiinni. Harvemmin kukaan nainen pystyisi miestä "pakottamaan" sivusuhteeseen.

Joo mutta jos naiset yleisesti kieltäytyisivät toisen naisen roolista niin vaikea se miestenkin olisi pettää.