Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvat Välimereen hukkuneista lapsista

Vierailija
29.08.2015 |

Kaveri jakoi facebookissa tuollaisen jonkun tekemän albumin hukkuneiden lasten kuvista. Vauvoja kellumassa vedessä vaipoissaan. Saman ikäisiä lapsia kuin itsellänikin on ja tottakai järkyttää. Silti myös ärsyttää että en saa itse valita tuleeko silmilleni noin järkyttäviä kuvia yhtäkkiä.

 

Mitä mieltä olette tuollaisten kuvien jakamisesta pyytämättä? Varmaan moni muukin on jo kyseiseen albumiin törmännyt. Tavallaan ymmärrän että joo saahan tuolla nyt viestiä tehostettua, mutta silti, ne kuvat on ihan helvetin järkyttäviä. Seuraavaksi varmaan aletaan jakamaan kuvia tieliikenneonnettomuuksien mössäytyneistä ruumiista.

Kommentit (240)

Vierailija
161/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:57"]

Olisi kyllä mukava ihmiskoe ottaa joukko suomalaisia,vähän pommittaa heitä ja pakottaa elämään sotamaisissa olosuhteissa ja sitten viedä pakolaisleirille keskenään,missä nukkuisivat teltoissa eivätkä saisi ruokaa. Millainenkohan järjestys siellä syntyisi? Ihmiset hermotriekaleina asuisivat vieri vieressä.. Kyllä varmaan tulisi menestystarina! Suomalaisethan on niin tunnettuja yritteliäisyydestään ja pärjäämisestään. Ei ollut täälläkään mitään ongelmia veteraaneilla sotien jälkeen......

[/quote]

 

No kyllä mä kuule uskoisin, että pakon edessä yrittämisen henki nousisi ja sisu löytäisi sijansa. Sivistys ja peruskoulutus katsos auttaa vaikeissakin tilanteissa jaksamaan. Meillä sitä nyt kansana kuitenkin olisi jonkin verran enemmän kuin joillain muilla.

Vierailija
162/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen tulleet iphone -miehet eivät ainakaan ole missään lautoilla olleetkaan,kun puhelimet säilyneet kuivina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:51"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:47"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:00"]

Tarkasta historiantietämyksesi. Ulkomaille paettiin tuolloin täältäkin miten ikinä kyettiin, useimmat paenneet itänaapuriin kärsien sitten vielä pahemman kohtalon 1930-luvulla, mutta myös muihin maihin on paettu ja toki myös maan sisällä.

[/quote]

BNo kerro montako miljoona nuorta miestä Suomesta lähti ulkomaille? Saivatko he hyvän, kattavan sosiaaliturvan siellä perillä?

[/quote]

 

Ahaa, sisällissotaa, kurjuutta ja lähes varmaa kuolemaa saa paeta ainoastaan, jos kohdemaassa EI ole sosiaaliturvaa tarjolla. Tämä selvä. On ne ikäviä ne pakolaiset, kun vääriin maihinkin pakenevat, kun pitäisi ymmärtää olla menemättä turvallisiin maihin, joissa on kunnon infra.

[/quote]

Kertokaapa nyt vain montako miljoonaa suomalaismiestä pakeni sisällissodan aikana Suomesta. Lukuja, lukuja!

[/quote]

Suomalaisia oli alle kolme miljoonaa kokonaisuudessaan tuolloin, joten kysymyksesi on yksinkertaisesti typerä. Ja mitä merkitystä sillä nyt on Syyrian tilanteen ja Välimereen hukkuneiden kannalta? Pakolaisvolyymi on aina suhteessa väestön kokonaismäärään. Tuskinpa Syyria on tyhjentynyt juuri lainkaan, vaikka sieltä on lähtenyt satoja tuhansia ihmisiä.

Vierailija
164/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:51"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:47"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:00"]

Tarkasta historiantietämyksesi. Ulkomaille paettiin tuolloin täältäkin miten ikinä kyettiin, useimmat paenneet itänaapuriin kärsien sitten vielä pahemman kohtalon 1930-luvulla, mutta myös muihin maihin on paettu ja toki myös maan sisällä.

[/quote]

BNo kerro montako miljoona nuorta miestä Suomesta lähti ulkomaille? Saivatko he hyvän, kattavan sosiaaliturvan siellä perillä?

[/quote]

 

Ahaa, sisällissotaa, kurjuutta ja lähes varmaa kuolemaa saa paeta ainoastaan, jos kohdemaassa EI ole sosiaaliturvaa tarjolla. Tämä selvä. On ne ikäviä ne pakolaiset, kun vääriin maihinkin pakenevat, kun pitäisi ymmärtää olla menemättä turvallisiin maihin, joissa on kunnon infra.

[/quote]

Kertokaapa nyt vain montako miljoonaa suomalaismiestä pakeni sisällissodan aikana Suomesta. Lukuja, lukuja!

[/quote]

KVG

Buin siirtola ja Muurmannin legioona.

 

 

Vierailija
165/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:57"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:50"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:42"]

Miksi poliitikot ovat tästä ongelmasta niin hiljaa? Miten esim. Orpo on asiaa kommentoinut?

[/quote]

Yksi Orpon kommentti Kauppalehdessä muutama päivä sitten. En oikein jaksa sanoa tähän yhtään mitään.

”Vaikka meillä on 381 600 työtöntä, niin meillä on pulaa työväestä. Tarvitsemme tekijöitä Suomeen. Tämä turvapaikanhakijoiden määrän kasvu tulee kääntää mahdollisuudeksi, kun vääjäämättä olemme kyseisen tilanteen edessä.”

[/quote]

 

no voi helvata. tällaisen laatulausunnon olenkin missannut. halutaanko tässä samalla nyt sisäpoliittisesti tuottaa samalla suomeen yrittäjille halpatyövoimaa, purkaa ay-liikkeet ja sen jälkeen voikin potkaista nykyiset suomalaiset kumiveneillä afrikkaan... cool. me siis todella tienataan tälläkin! ei tähän voi enää sanoa mitään. paljonkohan talo somaliassa maksaa?

[/quote]

Koko pläjäys on tuolla, mutta ei kannata lukea ennen nukkumaanmenoa, voi tulla painajaisia.

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/maahanmuutto-on-mahdollisuus/Kcx66YFW

Vierailija
166/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:00"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:06"]Ihmisarvoa loukkaava salakuljetus on saatava loppumaan ja heti! Mitä useampi pääsee Eurooppaan laittomasti, sitä enemmän tulee yrittäjiä ja sitä enemmän ihmisiä kuolee. Ja viedään vielä viattomia lapsiakin mukaan, ihan hirveää. Ainut vaihtoehto on Australian malli, eli kaikki palautetaan turvallisille leireille lähtömaahan. [/quote]Vaan entä jos niitä turvallisia leirejä ei ole?

[/quote]

 

Tämähän on aika pitkälle tahtokysymys. Kyllä ne kyetään järjestämään, rakentamaan ja pitämään turvallisina kansainvälisen yhteistyön turvin. 

Tälläkin palstalla on huudeltu NATO:n perään, tässähän nyt olisi Natolle ihan oikea tehtävä. Jenkit on ihmeen kauan viivytelleet puuttumistaan.

[/quote]

No soita sinä Obamalle niin saadaan asia pois päiväjärjestyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
167/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:57"]

Olisi kyllä mukava ihmiskoe ottaa joukko suomalaisia,vähän pommittaa heitä ja pakottaa elämään sotamaisissa olosuhteissa ja sitten viedä pakolaisleirille keskenään,missä nukkuisivat teltoissa eivätkä saisi ruokaa. Millainenkohan järjestys siellä syntyisi? Ihmiset hermotriekaleina asuisivat vieri vieressä.. Kyllä varmaan tulisi menestystarina! Suomalaisethan on niin tunnettuja yritteliäisyydestään ja pärjäämisestään. Ei ollut täälläkään mitään ongelmia veteraaneilla sotien jälkeen......

[/quote]

Tämä saattaa tulla yllätyksenä mutta sellainen ihmiskoe oli Suomessa 1939-1944.

Hyvin pärjättiin eikä lapsia syöty.

Vierailija
168/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:50"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:42"]

Miksi poliitikot ovat tästä ongelmasta niin hiljaa? Miten esim. Orpo on asiaa kommentoinut?

[/quote]

Yksi Orpon kommentti Kauppalehdessä muutama päivä sitten. En oikein jaksa sanoa tähän yhtään mitään.

”Vaikka meillä on 381 600 työtöntä, niin meillä on pulaa työväestä. Tarvitsemme tekijöitä Suomeen. Tämä turvapaikanhakijoiden määrän kasvu tulee kääntää mahdollisuudeksi, kun vääjäämättä olemme kyseisen tilanteen edessä.”

[/quote]

 

Ai kun kiva! Sieltähän niitä lääkäreitä, sairaanhoitajia ja vienti-insinöörejä sekä kv-kaupan myyntiosaajia sankoin joukoin tuleekin, tätä katsellut :) Suomi nousuun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
169/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:55"]

Eli yksikin on liikaa. Totta turisette, autetaan materiaalisesti niitö siellä paikan päällä kun raha ei auta vaikka sitä on sinne tungettu kymmeniä vuosia ja tilanne aina vaan pahenee. Lisää vessoja, vesijärjestelmiä, jääkaappeja, ynnä muuta tarpeellista. Rahanjako on nyt loppu ja siksi suomalaiset voikin itse vapaaehtoisesti antaa sinne käpyä, kehitysapu loppuu mikä on vain hyvä asia.

[/quote]

Syyria ei ole ollut mikään kehitysmaa, vaan jopa suhteellisen länsimainen valtio, jossa on korkeasti koulutettua väestöä. Ei ne kehitysavut sinne ole menneet.

Vierailija
170/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somea voisi verrata kahvipöytään. Mistä keskustelisit työpaikan kahvipöydässä, niistä aiheista voit puhua somessa. Melkein kaikesta voi siis puhua, mutta tietyllä tasolla. Puolison edesottamuksia ei listata somessa, kunnioita yksityisyyttä. Ystävää tai naapuria ei haukuta somessa. Riitoja ei selvitellä fb-seinällä, kaikkien silmien edessä. Omia sairauksia ei selitellä yksityiskohtaisesti, kunnioita omaa yksityisyyttäsi, äläkä aiheuta kiusallista oloa puolitutuillesi. Ei kuvia pakolaisten ruumiista, kiitos. Kunnioita kuolleiden muistoa ja yksityisyyttä. Omaa propagandaa ei tuputeta, ei uskoa, elämänkatsomusta, kasvisyöntiään.

Vanhalle kunnon Käytöksen kultaiselle kirjalle olisi käyttöä. Käytöstavat ja muiden ihmisten kunnioittaminen eivät taida enää olla kauhean pop, vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
171/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

thaimaassa on ihna peittämättömiä kuvia kuolleista liikenneonnettomuuksissa ym, katso phuket gazette tai pattaya news. tsunamin jälkeen käytäni kaduilla myytin paljon tsunamivideoita ym.

mutta ovat rakentaneet uskomattoman nopeasti kaiken takaisin toisin kuin muiden maiden katasrtofialueet, siitä saa laiskemmat ihmiset ottaa oppoa, kun katrine hurrikaani iski lousianaan, niin siellä tietyt porukat käytti vaan tilannetta hyväksi ja rupesi ryöstelemään, myös jälleenrakennus oli paljon hitaampaa ja heikompaa kuin aasiassa.

Vierailija
172/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:00"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:57"]

Olisi kyllä mukava ihmiskoe ottaa joukko suomalaisia,vähän pommittaa heitä ja pakottaa elämään sotamaisissa olosuhteissa ja sitten viedä pakolaisleirille keskenään,missä nukkuisivat teltoissa eivätkä saisi ruokaa. Millainenkohan järjestys siellä syntyisi? Ihmiset hermotriekaleina asuisivat vieri vieressä.. Kyllä varmaan tulisi menestystarina! Suomalaisethan on niin tunnettuja yritteliäisyydestään ja pärjäämisestään. Ei ollut täälläkään mitään ongelmia veteraaneilla sotien jälkeen......

[/quote]

 

No kyllä mä kuule uskoisin, että pakon edessä yrittämisen henki nousisi ja sisu löytäisi sijansa. Sivistys ja peruskoulutus katsos auttaa vaikeissakin tilanteissa jaksamaan. Meillä sitä nyt kansana kuitenkin olisi jonkin verran enemmän kuin joillain muilla.

[/quote]

Kansansivistysaate oli huipussaan v. 1918. Eikä ollut yhtään kaoottista ja yrittämisen henkeäkin oli kivasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
173/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:02"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:51"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:47"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:00"]

Tarkasta historiantietämyksesi. Ulkomaille paettiin tuolloin täältäkin miten ikinä kyettiin, useimmat paenneet itänaapuriin kärsien sitten vielä pahemman kohtalon 1930-luvulla, mutta myös muihin maihin on paettu ja toki myös maan sisällä.

[/quote]

BNo kerro montako miljoona nuorta miestä Suomesta lähti ulkomaille? Saivatko he hyvän, kattavan sosiaaliturvan siellä perillä?

[/quote]

 

Ahaa, sisällissotaa, kurjuutta ja lähes varmaa kuolemaa saa paeta ainoastaan, jos kohdemaassa EI ole sosiaaliturvaa tarjolla. Tämä selvä. On ne ikäviä ne pakolaiset, kun vääriin maihinkin pakenevat, kun pitäisi ymmärtää olla menemättä turvallisiin maihin, joissa on kunnon infra.

[/quote]

Kertokaapa nyt vain montako miljoonaa suomalaismiestä pakeni sisällissodan aikana Suomesta. Lukuja, lukuja!

[/quote]

Suomalaisia oli alle kolme miljoonaa kokonaisuudessaan tuolloin, joten kysymyksesi on yksinkertaisesti typerä. Ja mitä merkitystä sillä nyt on Syyrian tilanteen ja Välimereen hukkuneiden kannalta? Pakolaisvolyymi on aina suhteessa väestön kokonaismäärään. Tuskinpa Syyria on tyhjentynyt juuri lainkaan, vaikka sieltä on lähtenyt satoja tuhansia ihmisiä.

[/quote]

Miksi suomalaisten määrä tekee kysymykseni typeräksi? Minä haluan vain tietää montako miljoonaa suomalaismiestä paketin sisällissodan aikana Suomesta. Myös miljoonaa pienempi vastaus on ihan validi jos se perustuu historialliseen faktaan. Esimerkiksi 100000 suomalaismiestä on 0,1 miljoonaa. Tuhat miestä olisi 0,001 miljoonaa ja yksi mies on 0,000001 miljoonaa.

Kertokaa nyt montako suomalaismiestä pakeni sisällissodan aikana Suomesta?

Jos tämä asia nostetaan esille miksi konkreettisen luvun kertominen on näinkin vaikeaa?

Vierailija
174/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:47"]

Ahaa, sisällissotaa, kurjuutta ja lähes varmaa kuolemaa saa paeta ainoastaan, jos kohdemaassa EI ole sosiaaliturvaa tarjolla. Tämä selvä. On ne ikäviä ne pakolaiset, kun vääriin maihinkin pakenevat, kun pitäisi ymmärtää olla menemättä turvallisiin maihin, joissa on kunnon infra.

[/quote]

Rajat auki! Kyllä meillä riittää kapitaalia millä auttaa kurjassa asemassa olevia. Vai riittääkö sittenkään hartioissa muskelit? http://www.liveleak.com/view?i=d42_1373758900

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
175/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:00"]

Tälläkin palstalla on huudeltu NATO:n perään, tässähän nyt olisi Natolle ihan oikea tehtävä. Jenkit on ihmeen kauan viivytelleet puuttumistaan.

[/quote]

Myös ns. Euroopan nopean toiminnan joukoille olisi oiva tilaisuus sekä harjoitella että samalla tuottaa humanitaarista apua turvallisuuden takaamisen muodossa.

Vierailija
176/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:08"]

Somea voisi verrata kahvipöytään. Mistä keskustelisit työpaikan kahvipöydässä, niistä aiheista voit puhua somessa. Melkein kaikesta voi siis puhua, mutta tietyllä tasolla. Puolison edesottamuksia ei listata somessa, kunnioita yksityisyyttä. Ystävää tai naapuria ei haukuta somessa. Riitoja ei selvitellä fb-seinällä, kaikkien silmien edessä. Omia sairauksia ei selitellä yksityiskohtaisesti, kunnioita omaa yksityisyyttäsi, äläkä aiheuta kiusallista oloa puolitutuillesi. Ei kuvia pakolaisten ruumiista, kiitos. Kunnioita kuolleiden muistoa ja yksityisyyttä. Omaa propagandaa ei tuputeta, ei uskoa, elämänkatsomusta, kasvisyöntiään.

Vanhalle kunnon Käytöksen kultaiselle kirjalle olisi käyttöä. Käytöstavat ja muiden ihmisten kunnioittaminen eivät taida enää olla kauhean pop, vai?

[/quote]

Hyvät some-säännöt olet laatinut!

Vierailija
177/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:09"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:28"]

Vauvako sitten yksin palloisi siellä Saharassa vai? Etkö tajua ettei vanhemmilla tai vauvalla ole oikeutta oleskella maassa ja lisäksi siellä on levotonta ja talous romahtanut. Mitä vauvalle tapahtuisi siellä? Eipä paljon parempaa.

[/quote]

Vauva tuskin löytää tiensä Libyan rannikolle ilman vanhempiaan. Jokin aikuinen joka on huolehtinut vauvasta hänet sinne toi.

Sillä ei ole tällä hetkellä juurikaan merkitystä onko kellään oikeutta olla Libyassa tai ei koska ei siellä ole kunnolla toimivaa yhteiskuntajärjestelmää joka asiaa edes valvoisi. Koska Libyan rannikolle pakkautuu Eurooppaan salakuljetusta havittelevia ihmisiä muodostaa tämä yhdessä edellisen kanssa force majeuren että Eurooppalaisilla tulee olla oikeus edes auttaa ihmisiä siellä Libyan rannalla. Koska pakolaisleirin rahoitus tulisi Euroopasta osa siitä rahasta menisi libyalaisille paikallisen työvoiman ja resurssien käytön kautta. Tästä olisi hyötyä libyalaisillekin ja heidän taloudelleen.

Vauvan perustarpeista pidettäisiin huolta. Tarkoitus on että vauva vanhempineen palaa sinne mistä lähtikin jahka kriisi lähtöalueella on ratkennut.

[/quote]

Sulta on nyt mennyt jotenkin ohi koko Lähi-idän tilanne!

Nämä ihmiset pakenevat Syyriasta, ja Libyassa on vain vähän virallisia Syyrian pakolaisia, koska leirejä ei hirveästi ole ja maassa on omiakin sisäisiä pakolaisia lähes 400 000.

Syyrialaiset ovat paenneet omasta maastaan, koska a) oma hallitus pommitti heitä ja/tai b) Isis hyökkäsi kimppuun. Kun sulla ei ole enää kotitaloa ja pommit sataa lasten niskaan niin eiköhän jokainen normaali lähde rajan yli.

Ovat sitten yrittäneet päästä minne vaan turvaan pääsevät. Monet Egyptiin päätyneet yrittävät Välimeren yli Libyan kautta. Egyptiin on vaikea jäädä kun siellä on n. 80 miljoona ihmisitä ennestään ja neljännesmiljoona pakolaisiakin. Tuntien maan byrokratian miten kauan uskot että sun tp-hakemus käsitellään kun jonossa on 25 000 ennen sua? Ja näkee ettei pakolaisilla tule olemaan maassa paikkaa.

Epätoivo ajaa Välimeren yli, monilla syyrialaisilla on jo ennestään EU:n alueella asuvia sukulaisia.

Eli mitä tekisit itse, jos kotiin ei ole palaamista, maa, jossa olet ei tarjoa turvaa, ja EU:n alueelle on ainoastaan yksi reitti turvaan ja se on Välimeren yli salakuljettajan kyydissä?

Jos olisit nuori isä, jättäisitkö vaimosi ja lapsesi Pohjois-Afrikkaan (lkenties ilman rahaa?) ja luottaisit että selviät hengissä matkasta ja saat sitten ehkä turvapaikan EU:sta ja vuoden kuluttua voit hakea vaimon ja vauvan (joka ei enää tunne iskää)?

Vai ottaisitko vaimon ja lapsen mukaan, ettei mitään pahaa tapahdu heille Afrikassa ja uskoisit että voit itse suojella heitä matkan aikana?

Vai tajuaisitko vihdoin viimeiset rahasi salakujettajille maksaneena, että he ovat roistoja ja että olette todella vaarassa ja jäisit paperittomaksi vailla rahaa Libyaan (jossa on levotonta)?

Mikä olisi paras ratkaisu?

 

[/quote]

EU:n yl-lä-pi-tä-mät lei-rit lä-hi-a-lu-eil-la. Pitääkö tavuttaa?

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/asiantuntija-iltalehdessa-pakolaiset-ohjattava-lahileireille-ei-eu-maihin/5282634

[/quote]

 

Oletko lukutaidoton? Tuo on poliitikoksi pyrkivän tyypin kuvitelmaa. Niitä leirejä e-i  o-l-e  o-l-e-ma-s-s-a!

Vain UNHCR:llä on leirejä. Ne ovat tilapäisiä. Perustelttaleiriä. Tuossa kuvaa, jos se menis jakeluun:

https://www.middleeastmonitor.com/news/europe/17441-amnesty-calls-on-france-to-absorb-more-syrian-refugees

 

 

Vierailija
178/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:09"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:28"]

Vauvako sitten yksin palloisi siellä Saharassa vai? Etkö tajua ettei vanhemmilla tai vauvalla ole oikeutta oleskella maassa ja lisäksi siellä on levotonta ja talous romahtanut. Mitä vauvalle tapahtuisi siellä? Eipä paljon parempaa.

[/quote]

Vauva tuskin löytää tiensä Libyan rannikolle ilman vanhempiaan. Jokin aikuinen joka on huolehtinut vauvasta hänet sinne toi.

Sillä ei ole tällä hetkellä juurikaan merkitystä onko kellään oikeutta olla Libyassa tai ei koska ei siellä ole kunnolla toimivaa yhteiskuntajärjestelmää joka asiaa edes valvoisi. Koska Libyan rannikolle pakkautuu Eurooppaan salakuljetusta havittelevia ihmisiä muodostaa tämä yhdessä edellisen kanssa force majeuren että Eurooppalaisilla tulee olla oikeus edes auttaa ihmisiä siellä Libyan rannalla. Koska pakolaisleirin rahoitus tulisi Euroopasta osa siitä rahasta menisi libyalaisille paikallisen työvoiman ja resurssien käytön kautta. Tästä olisi hyötyä libyalaisillekin ja heidän taloudelleen.

Vauvan perustarpeista pidettäisiin huolta. Tarkoitus on että vauva vanhempineen palaa sinne mistä lähtikin jahka kriisi lähtöalueella on ratkennut.

[/quote]

Sulta on nyt mennyt jotenkin ohi koko Lähi-idän tilanne!

Nämä ihmiset pakenevat Syyriasta, ja Libyassa on vain vähän virallisia Syyrian pakolaisia, koska leirejä ei hirveästi ole ja maassa on omiakin sisäisiä pakolaisia lähes 400 000.

Syyrialaiset ovat paenneet omasta maastaan, koska a) oma hallitus pommitti heitä ja/tai b) Isis hyökkäsi kimppuun. Kun sulla ei ole enää kotitaloa ja pommit sataa lasten niskaan niin eiköhän jokainen normaali lähde rajan yli.

Ovat sitten yrittäneet päästä minne vaan turvaan pääsevät. Monet Egyptiin päätyneet yrittävät Välimeren yli Libyan kautta. Egyptiin on vaikea jäädä kun siellä on n. 80 miljoona ihmisitä ennestään ja neljännesmiljoona pakolaisiakin. Tuntien maan byrokratian miten kauan uskot että sun tp-hakemus käsitellään kun jonossa on 25 000 ennen sua? Ja näkee ettei pakolaisilla tule olemaan maassa paikkaa.

Epätoivo ajaa Välimeren yli, monilla syyrialaisilla on jo ennestään EU:n alueella asuvia sukulaisia.

Eli mitä tekisit itse, jos kotiin ei ole palaamista, maa, jossa olet ei tarjoa turvaa, ja EU:n alueelle on ainoastaan yksi reitti turvaan ja se on Välimeren yli salakuljettajan kyydissä?

Jos olisit nuori isä, jättäisitkö vaimosi ja lapsesi Pohjois-Afrikkaan (lkenties ilman rahaa?) ja luottaisit että selviät hengissä matkasta ja saat sitten ehkä turvapaikan EU:sta ja vuoden kuluttua voit hakea vaimon ja vauvan (joka ei enää tunne iskää)?

Vai ottaisitko vaimon ja lapsen mukaan, ettei mitään pahaa tapahdu heille Afrikassa ja uskoisit että voit itse suojella heitä matkan aikana?

Vai tajuaisitko vihdoin viimeiset rahasi salakujettajille maksaneena, että he ovat roistoja ja että olette todella vaarassa ja jäisit paperittomaksi vailla rahaa Libyaan (jossa on levotonta)?

Mikä olisi paras ratkaisu?

 

[/quote]

EU:n yl-lä-pi-tä-mät lei-rit lä-hi-a-lu-eil-la. Pitääkö tavuttaa?

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/asiantuntija-iltalehdessa-pakolaiset-ohjattava-lahileireille-ei-eu-maihin/5282634

[/quote]

Mutta mites, kun eivät nuo ihmiset halua mihinkään leirille, vaan juuri Eurooppaan? Ja Euroopassakin juuri tiettyihin maihin? Kyllä noilla alueilla ON jo pakolaisleirejä, mutta ihmiset lähtevät sieltäkin ylittämään merta koska tietävät saavansa jäädä Eurooppaan. 

Ainut tapa ohjata ihmisvirtoja pakolaisleireille eikä merenylityksiin on saapuvien aluksien välitön palauttaminen omalle mantereelle. Kuulostaa julmalta, mutta kyllä kuulostaa minusta nykyinenkin ihmiskauppahelvetti.

Vierailija
179/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:01"]Noh nuo puolestapuhujat tekevät työtänsä vetoamalla tunteisiin. Tunteilla asioiden hoitaminen on isossa mittakaavassa ainoastaan idioottimaista.
[/quote]Nimenomaan! Meillä ei ole mitään mahdollisuutta pelastaa kokonaista maanosaa. Ei se voi mennä niin, että pelastamme niin kauan kuin itse hukumme.
Tässä kaaoksessa tulee ennenpitkää käyttöön "viidakonlait" koska mikään yhteiskunta ei kestä tällaista.

Vierailija
180/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kyynel... Mamma parka järkyttyi kun näki yhden kuvan. Mieti niitä ihmisiä, jotka elävät tuollaisten tapahtumien keskellä. Mutta poissa silmistä, poissa mielestä vai miten se olikaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme