Kuvat Välimereen hukkuneista lapsista
Kaveri jakoi facebookissa tuollaisen jonkun tekemän albumin hukkuneiden lasten kuvista. Vauvoja kellumassa vedessä vaipoissaan. Saman ikäisiä lapsia kuin itsellänikin on ja tottakai järkyttää. Silti myös ärsyttää että en saa itse valita tuleeko silmilleni noin järkyttäviä kuvia yhtäkkiä.
Mitä mieltä olette tuollaisten kuvien jakamisesta pyytämättä? Varmaan moni muukin on jo kyseiseen albumiin törmännyt. Tavallaan ymmärrän että joo saahan tuolla nyt viestiä tehostettua, mutta silti, ne kuvat on ihan helvetin järkyttäviä. Seuraavaksi varmaan aletaan jakamaan kuvia tieliikenneonnettomuuksien mössäytyneistä ruumiista.
Kommentit (240)
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:40"]
YK:n pakolaisleireillä olisi kyllä paljon parannettavaa, mutta tällä hetkellä jäsenmaiden ja EU:n rahat menevät lähes täysin muutaman onnekkaan kalliiseen auttamiseen uudessa maassa. Yhteen tänne selvinneeseen upotetaan täällä helposti satoja tuhansia euroja...Tajuatteko mitä samalla summalla saisi aikaan jos ne käytettäisiin pakolaisleirien parantamiseen noilla alueilla? Pelkästään rahan arvo on mantereilla niin erilainen, että yhdellä eurolla saat paikan päällä 4-5 kertaa enemmän kuin mitä saisit sillä täällä.
[/quote]
Se on totta, ettei monella oikein ole käsitystä siitä, kuinka kallis yksi Suomeen saapunut maahanmuuttaja on verrattuna yhteen leireillä asuvaan.
Tuosta aiemmin kirjoittamastani saa kuitenkin jotain osviittaa, eli 15 000 turvapaikanhakijan käsittely Suomessa maksaa yhtä paljon, kuin 600 000 pakolaisen leirittäminen Keniassa vuodessa. Yksi hakija Suomessa vastaa siis neljääkymmentä Keniassa. Jos otettaisiin huomioon oleskeluluvan saaneen hakijan elinkaarikustannukset Suomessa, niin veikkaisin todellisen suhdeluvun olevan vähintään luokkaa 1:200.
Minusta tuo suhdeluku on niin iso, että on päivänselvää, että kaikkien etu olisi etsiä jonkinlainen kompromissi, jossa Suomeen asti ei tarvitsisi tulla. Olettaen, että suhdeluku on länsimaissa keskimäärin samaa magnitudia, leiriolojen radikaalikin parantaminen olisi todella paljon halvempaa, kuin pakolaisten kuskaaminen Eurooppaan.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:20"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:02"]
Buin siirtola ja Muurmannin legioona.
[/quote]
Muurmannin legioona oli punakaartilaisista muodostettu sotilaallinen yksikkö joka taisteli Suomen hallituksen joukkoja vastaan.
Miten se liittyy pakolaisuuteen ja pakolaisleireihin?
Buin siirtolaan saapui wikin mukaan noin 6000 ihmistä. Artikkelista käy ilmi että ainakin osa joukosta oli naisia, vanhuksia, lapsia tai muuten työkyvyttömiä. Artikkeli ei kerro paljonko näistä oli työ/taistelukykyisiä suomalaismiehiä. Voidaan päätellä että niitä oli vähemmän kuin 6000.
Koska Buin siirtolaan saapuneet olivat punaisia he käytännössä vastustivat Suomen itsenäisyyttä. Teknisesti ottaen he eivät siis edes paenneet "ulkomaille" vaan muualle siihen maahan mihin katsoivat Suomenkin kuuluvan.
Vähemmän kuin 6000 miestä kuulostaa aika vähältä 3000000 kokoisesta kansasta. Rohkenisin väittää että suomalaismiesten taipumus paeta maasta sisällissodan aikana ei ainakaan ollut mitenkään yleinen vaan pikemminkin poikkeus.
[/quote]
Olet torvi. Etkö tajua että Muurmannin legioonan tyypit olivat NL:n puolella rajaa siis niitä Suomesta paenneita miehiä.
Ja kyllä Suomen sodissa oli karkureita, kvg
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sotilaskarkuruus
Lisäksi yrität todistella jotain älyvapaata omaa pikku ideaasi, jolla ei ole mitään tekemistä Syyrian nykytilanteen kanssa. Etkö todella tajua mitä Geneven sopimus ja muut ihmisoikeussopimukset tarkoittavat?
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:00"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:06"]Ihmisarvoa loukkaava salakuljetus on saatava loppumaan ja heti! Mitä useampi pääsee Eurooppaan laittomasti, sitä enemmän tulee yrittäjiä ja sitä enemmän ihmisiä kuolee. Ja viedään vielä viattomia lapsiakin mukaan, ihan hirveää. Ainut vaihtoehto on Australian malli, eli kaikki palautetaan turvallisille leireille lähtömaahan. [/quote]Vaan entä jos niitä turvallisia leirejä ei ole?
[/quote]
Tämähän on aika pitkälle tahtokysymys. Kyllä ne kyetään järjestämään, rakentamaan ja pitämään turvallisina kansainvälisen yhteistyön turvin.
Tälläkin palstalla on huudeltu NATO:n perään, tässähän nyt olisi Natolle ihan oikea tehtävä. Jenkit on ihmeen kauan viivytelleet puuttumistaan.
[/quote]
Kyllä sen tahdon turvallisuuteen pitäisi lähteä leirien asukkaista itsestään.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:08"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:02"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:51"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:47"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:05"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:00"]
Tarkasta historiantietämyksesi. Ulkomaille paettiin tuolloin täältäkin miten ikinä kyettiin, useimmat paenneet itänaapuriin kärsien sitten vielä pahemman kohtalon 1930-luvulla, mutta myös muihin maihin on paettu ja toki myös maan sisällä.
[/quote]
BNo kerro montako miljoona nuorta miestä Suomesta lähti ulkomaille? Saivatko he hyvän, kattavan sosiaaliturvan siellä perillä?
[/quote]
Ahaa, sisällissotaa, kurjuutta ja lähes varmaa kuolemaa saa paeta ainoastaan, jos kohdemaassa EI ole sosiaaliturvaa tarjolla. Tämä selvä. On ne ikäviä ne pakolaiset, kun vääriin maihinkin pakenevat, kun pitäisi ymmärtää olla menemättä turvallisiin maihin, joissa on kunnon infra.
[/quote]
Kertokaapa nyt vain montako miljoonaa suomalaismiestä pakeni sisällissodan aikana Suomesta. Lukuja, lukuja!
[/quote]
Suomalaisia oli alle kolme miljoonaa kokonaisuudessaan tuolloin, joten kysymyksesi on yksinkertaisesti typerä. Ja mitä merkitystä sillä nyt on Syyrian tilanteen ja Välimereen hukkuneiden kannalta? Pakolaisvolyymi on aina suhteessa väestön kokonaismäärään. Tuskinpa Syyria on tyhjentynyt juuri lainkaan, vaikka sieltä on lähtenyt satoja tuhansia ihmisiä.
[/quote]
Miksi suomalaisten määrä tekee kysymykseni typeräksi? Minä haluan vain tietää montako miljoonaa suomalaismiestä paketin sisällissodan aikana Suomesta. Myös miljoonaa pienempi vastaus on ihan validi jos se perustuu historialliseen faktaan. Esimerkiksi 100000 suomalaismiestä on 0,1 miljoonaa. Tuhat miestä olisi 0,001 miljoonaa ja yksi mies on 0,000001 miljoonaa.
Kertokaa nyt montako suomalaismiestä pakeni sisällissodan aikana Suomesta?
Jos tämä asia nostetaan esille miksi konkreettisen luvun kertominen on näinkin vaikeaa?
[/quote]
No ihan siksi on vaikeaa, kun tarkkoja lukuja ei tiedetä edes kuolleiden osalta. Todella monen kohdalla ei tiedetä, että kuoliko vai pakeniko. Oletko mielikuvitukseltasi niin rajoittunut, ettet todella pysty ymmärtämään miten kaoottisia aikoja silloin elettiin? Ja edelleen näillä asioilla ei ole relevanssia Syyrian kannalta.
Suomen ja Syyrian sisällissotien rinnastaminen edustaa heikkoa ymmärrystä muutenkin. Sanomattakin selvää, eletään eri maailmanaikaa ja eri kulttuuripiirissä ja eri geopoliittisessa ympäristössä ja hyvin erilaisen sisällissodan tunnelmissa. Suomen sisällissodassa oli kaksi osapuolta, jotka kumpikin kokivat puolustavansa omaansa tai saavuttavansa jotain, mikä on moraalisesti oikein. Minne Syyrian sodassa sijoittuisi esimerkiksi humanistisesti ajatteleva länsimaistunut opettaja, joka ei halua liittyä terroristeihin, uskonnollisiin fanaatikkoihin eikä valtaa pitävän hallituksen teloituskomppanioihin? Sodassa ei ole yksityisyrittäjiä. Liityt mielekkääseen kaartiin tai pakenet. Tavallisille kunnon ihmisille ei ole Syyriassa olemassa mielekästä porukkaa, jonka puolesta taistella.
(Uskon, että ihan oikeasti tajuat kaiken tämän, mutta kunhan haluat provoilla.)
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:57"]
Olet torvi. Etkö tajua että Muurmannin legioonan tyypit olivat NL:n puolella rajaa siis niitä Suomesta paenneita miehiä.
Ja kyllä Suomen sodissa oli karkureita, kvg
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sotilaskarkuruus
Lisäksi yrität todistella jotain älyvapaata omaa pikku ideaasi, jolla ei ole mitään tekemistä Syyrian nykytilanteen kanssa. Etkö todella tajua mitä Geneven sopimus ja muut ihmisoikeussopimukset tarkoittavat?
[/quote]
Kiitos. Tuut tuut.
Jos luet aikaisemmat vastaukset uudelleen niin punakaartilaiset eivät teknisesti ottaen edes paenneet minnekään ulkomaille koska he eivät edes tunnustaneet Suomen itsenäisyyttä vaan maahan johon heidän mielestään Suomenkin alueen tulisi kuulua. Lisäksi he eivät olleet mikään passiivinen pakolaisjoukko vaan heidät aseistettiin sotilaalliseksi yksiköksi joka osallistui taisteluihin Suomen hallituksen joukkoja vastaan. Muurmannin legioonaa voi pitää suunnilleen yhtä paljon pakolaisasiana kuin vastapuolen jääkäriliikettä.
Montako miljoonaa sotilaskarkuria Suomesta pakeni ulkomaille?
Geneven sopimus ja ihmisoikeussopimukset eivät ole millään tavoin ristiriidassa turvallisien pakolaisleirien perustamisen kanssa esimerkiksi Libyan rannikolle. Olisi aika outoa jos ne olisivat kun on esitetty että nykyisin on paljon turvattomampiakin pakolaisleirejä. Olisi aika loogista em. sopimukset silloin olisivat ristiriidassa noiden "turvattomienkin" leirien kanssa.
Pikkuideani on että iso määrä ihmisiä saa humanitaarisen avun kuin että paljon pienempi määrä ihmisiä otetaan täyshoitoon. Se ei tietenkään ole omani, eikä mitenkään originelli. Jostain syystä se ei tällä hetkellä tunnu olevan muodikasta, pienemmän ihmismäärän parempi hoito koetaan jollain oudolla mittaristolla paremmaksi.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:57"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:20"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:02"]
Buin siirtola ja Muurmannin legioona.
[/quote]
Muurmannin legioona oli punakaartilaisista muodostettu sotilaallinen yksikkö joka taisteli Suomen hallituksen joukkoja vastaan.
Miten se liittyy pakolaisuuteen ja pakolaisleireihin?
Buin siirtolaan saapui wikin mukaan noin 6000 ihmistä. Artikkelista käy ilmi että ainakin osa joukosta oli naisia, vanhuksia, lapsia tai muuten työkyvyttömiä. Artikkeli ei kerro paljonko näistä oli työ/taistelukykyisiä suomalaismiehiä. Voidaan päätellä että niitä oli vähemmän kuin 6000.
Koska Buin siirtolaan saapuneet olivat punaisia he käytännössä vastustivat Suomen itsenäisyyttä. Teknisesti ottaen he eivät siis edes paenneet "ulkomaille" vaan muualle siihen maahan mihin katsoivat Suomenkin kuuluvan.
Vähemmän kuin 6000 miestä kuulostaa aika vähältä 3000000 kokoisesta kansasta. Rohkenisin väittää että suomalaismiesten taipumus paeta maasta sisällissodan aikana ei ainakaan ollut mitenkään yleinen vaan pikemminkin poikkeus.
[/quote]
Olet torvi. Etkö tajua että Muurmannin legioonan tyypit olivat NL:n puolella rajaa siis niitä Suomesta paenneita miehiä.
Ja kyllä Suomen sodissa oli karkureita, kvg
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sotilaskarkuruus
Lisäksi yrität todistella jotain älyvapaata omaa pikku ideaasi, jolla ei ole mitään tekemistä Syyrian nykytilanteen kanssa. Etkö todella tajua mitä Geneven sopimus ja muut ihmisoikeussopimukset tarkoittavat?
[/quote]
Reunahuomautus: Punaiset eivät ryhmittymänä vastustaneet Suomen itsenäisyyttä ja tämä oli myös Leninin virallinen linja, vaikka oletettavasti hän suunnitteli epävirallisesti toisin. Leninhän se nimenomaan Suomelle itsenäisyyden myönsi. Oikeistokonservatiivithan eivät muuten halunneet tsaarin alaisuudesta edes luopua, eli oli heille ikävä homma aluksi koko itsenäisyys. t: historian FM
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 01:10"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:08"]
Miksi suomalaisten määrä tekee kysymykseni typeräksi? Minä haluan vain tietää montako miljoonaa suomalaismiestä paketin sisällissodan aikana Suomesta. Myös miljoonaa pienempi vastaus on ihan validi jos se perustuu historialliseen faktaan. Esimerkiksi 100000 suomalaismiestä on 0,1 miljoonaa. Tuhat miestä olisi 0,001 miljoonaa ja yksi mies on 0,000001 miljoonaa.
Kertokaa nyt montako suomalaismiestä pakeni sisällissodan aikana Suomesta?
Jos tämä asia nostetaan esille miksi konkreettisen luvun kertominen on näinkin vaikeaa?
[/quote]
No ihan siksi on vaikeaa, kun tarkkoja lukuja ei tiedetä edes kuolleiden osalta. Todella monen kohdalla ei tiedetä, että kuoliko vai pakeniko. Oletko mielikuvitukseltasi niin rajoittunut, ettet todella pysty ymmärtämään miten kaoottisia aikoja silloin elettiin? Ja edelleen näillä asioilla ei ole relevanssia Syyrian kannalta.
Suomen ja Syyrian sisällissotien rinnastaminen edustaa heikkoa ymmärrystä muutenkin. Sanomattakin selvää, eletään eri maailmanaikaa ja eri kulttuuripiirissä ja eri geopoliittisessa ympäristössä ja hyvin erilaisen sisällissodan tunnelmissa. Suomen sisällissodassa oli kaksi osapuolta, jotka kumpikin kokivat puolustavansa omaansa tai saavuttavansa jotain, mikä on moraalisesti oikein. Minne Syyrian sodassa sijoittuisi esimerkiksi humanistisesti ajatteleva länsimaistunut opettaja, joka ei halua liittyä terroristeihin, uskonnollisiin fanaatikkoihin eikä valtaa pitävän hallituksen teloituskomppanioihin? Sodassa ei ole yksityisyrittäjiä. Liityt mielekkääseen kaartiin tai pakenet. Tavallisille kunnon ihmisille ei ole Syyriassa olemassa mielekästä porukkaa, jonka puolesta taistella.
(Uskon, että ihan oikeasti tajuat kaiken tämän, mutta kunhan haluat provoilla.)
[/quote]
Nyt minun on luovutettava ja varmaankin julistettava sinut "voittajaksi" koska boldaamani argumenttisi tuli niin puskista; kuinkahan monta sivua olen koettanut kysyä tätä Suomen sisällissodasta ulkomaille paenneiden määrää sen takia että joku ns. suvaitsevaiston jäsen (sinä?) alunperin tarjosi sitä minulle klassisena "pakeniHAN suomalaismiehetKIN sisällissodassammeKIN" argumenttina Syyriaan liittyen. Kun halusin tietää konkreettisia määriä että ovatko tapahtumat rinnastettavissa seurasi liuta vinksahduksia ja nyrjähdyksiä vailla konkreettisia numeroita. Lopuksi julistat minut provoksi joka edustaa heikkoa ymmärrystä Suomen ja Syyrian rinnastamisen takia.
Onnittelut. Kultainen "Argumentum ad absurdum" pokaali on teidän.
Nyt unille.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:58"]
Kaveri jakoi facebookissa tuollaisen jonkun tekemän albumin hukkuneiden lasten kuvista. Vauvoja kellumassa vedessä vaipoissaan. Saman ikäisiä lapsia kuin itsellänikin on ja tottakai järkyttää. Silti myös ärsyttää että en saa itse valita tuleeko silmilleni noin järkyttäviä kuvia yhtäkkiä.
Mitä mieltä olette tuollaisten kuvien jakamisesta pyytämättä? Varmaan moni muukin on jo kyseiseen albumiin törmännyt. Tavallaan ymmärrän että joo saahan tuolla nyt viestiä tehostettua, mutta silti, ne kuvat on ihan helvetin järkyttäviä. Seuraavaksi varmaan aletaan jakamaan kuvia tieliikenneonnettomuuksien mössäytyneistä ruumiista.
[/quote]
Median mielikuva lapsista Välimeren yli ja todellisuus
http://snag.gy/NheVn.jpg
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 01:12"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:57"]
Olet torvi. Etkö tajua että Muurmannin legioonan tyypit olivat NL:n puolella rajaa siis niitä Suomesta paenneita miehiä.
Ja kyllä Suomen sodissa oli karkureita, kvg
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sotilaskarkuruus
Lisäksi yrität todistella jotain älyvapaata omaa pikku ideaasi, jolla ei ole mitään tekemistä Syyrian nykytilanteen kanssa. Etkö todella tajua mitä Geneven sopimus ja muut ihmisoikeussopimukset tarkoittavat?
[/quote]
Kiitos. Tuut tuut.
Jos luet aikaisemmat vastaukset uudelleen niin punakaartilaiset eivät teknisesti ottaen edes paenneet minnekään ulkomaille koska he eivät edes tunnustaneet Suomen itsenäisyyttä vaan maahan johon heidän mielestään Suomenkin alueen tulisi kuulua. Lisäksi he eivät olleet mikään passiivinen pakolaisjoukko vaan heidät aseistettiin sotilaalliseksi yksiköksi joka osallistui taisteluihin Suomen hallituksen joukkoja vastaan. Muurmannin legioonaa voi pitää suunnilleen yhtä paljon pakolaisasiana kuin vastapuolen jääkäriliikettä.
Montako miljoonaa sotilaskarkuria Suomesta pakeni ulkomaille?
Geneven sopimus ja ihmisoikeussopimukset eivät ole millään tavoin ristiriidassa turvallisien pakolaisleirien perustamisen kanssa esimerkiksi Libyan rannikolle. Olisi aika outoa jos ne olisivat kun on esitetty että nykyisin on paljon turvattomampiakin pakolaisleirejä. Olisi aika loogista em. sopimukset silloin olisivat ristiriidassa noiden "turvattomienkin" leirien kanssa.
Pikkuideani on että iso määrä ihmisiä saa humanitaarisen avun kuin että paljon pienempi määrä ihmisiä otetaan täyshoitoon. Se ei tietenkään ole omani, eikä mitenkään originelli. Jostain syystä se ei tällä hetkellä tunnu olevan muodikasta, pienemmän ihmismäärän parempi hoito koetaan jollain oudolla mittaristolla paremmaksi.
[/quote]
Yleensä samat ihmiset vastustavat sekä pakolaisten vastaanottamista että humanitaarista apua kriisipesäkkeisiin. Ensin kyllä sanotaan, että pitäisi auttaa kohdemaissa, mutta kummasti sitten ilmeisesti jonkun muun pitäisi auttaa, koska meidäm rahoja ei saa sinne laittaa.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 01:15"]
Reunahuomautus: Punaiset eivät ryhmittymänä vastustaneet Suomen itsenäisyyttä ja tämä oli myös Leninin virallinen linja, vaikka oletettavasti hän suunnitteli epävirallisesti toisin. Leninhän se nimenomaan Suomelle itsenäisyyden myönsi. Oikeistokonservatiivithan eivät muuten halunneet tsaarin alaisuudesta edes luopua, eli oli heille ikävä homma aluksi koko itsenäisyys. t: historian FM
[/quote]
Lienee julkinen salaisuus että Lenin oletti suomalaisten punaisten liittävän maan mitä pikimmiten uuteen hienoon sosialististen neuvostotasavaltojen liittoon jahka vallankumous olisi sujunut kuten piti. Se ei vain sujunut.
t. jokuhienotitteli
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 01:21"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 01:10"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:08"]
Miksi suomalaisten määrä tekee kysymykseni typeräksi? Minä haluan vain tietää montako miljoonaa suomalaismiestä paketin sisällissodan aikana Suomesta. Myös miljoonaa pienempi vastaus on ihan validi jos se perustuu historialliseen faktaan. Esimerkiksi 100000 suomalaismiestä on 0,1 miljoonaa. Tuhat miestä olisi 0,001 miljoonaa ja yksi mies on 0,000001 miljoonaa.
Kertokaa nyt montako suomalaismiestä pakeni sisällissodan aikana Suomesta?
Jos tämä asia nostetaan esille miksi konkreettisen luvun kertominen on näinkin vaikeaa?
[/quote]
No ihan siksi on vaikeaa, kun tarkkoja lukuja ei tiedetä edes kuolleiden osalta. Todella monen kohdalla ei tiedetä, että kuoliko vai pakeniko. Oletko mielikuvitukseltasi niin rajoittunut, ettet todella pysty ymmärtämään miten kaoottisia aikoja silloin elettiin? Ja edelleen näillä asioilla ei ole relevanssia Syyrian kannalta.
Suomen ja Syyrian sisällissotien rinnastaminen edustaa heikkoa ymmärrystä muutenkin. Sanomattakin selvää, eletään eri maailmanaikaa ja eri kulttuuripiirissä ja eri geopoliittisessa ympäristössä ja hyvin erilaisen sisällissodan tunnelmissa. Suomen sisällissodassa oli kaksi osapuolta, jotka kumpikin kokivat puolustavansa omaansa tai saavuttavansa jotain, mikä on moraalisesti oikein. Minne Syyrian sodassa sijoittuisi esimerkiksi humanistisesti ajatteleva länsimaistunut opettaja, joka ei halua liittyä terroristeihin, uskonnollisiin fanaatikkoihin eikä valtaa pitävän hallituksen teloituskomppanioihin? Sodassa ei ole yksityisyrittäjiä. Liityt mielekkääseen kaartiin tai pakenet. Tavallisille kunnon ihmisille ei ole Syyriassa olemassa mielekästä porukkaa, jonka puolesta taistella.
(Uskon, että ihan oikeasti tajuat kaiken tämän, mutta kunhan haluat provoilla.)
[/quote]
Nyt minun on luovutettava ja varmaankin julistettava sinut "voittajaksi" koska boldaamani argumenttisi tuli niin puskista; kuinkahan monta sivua olen koettanut kysyä tätä Suomen sisällissodasta ulkomaille paenneiden määrää sen takia että joku ns. suvaitsevaiston jäsen (sinä?) alunperin tarjosi sitä minulle klassisena "pakeniHAN suomalaismiehetKIN sisällissodassammeKIN" argumenttina Syyriaan liittyen. Kun halusin tietää konkreettisia määriä että ovatko tapahtumat rinnastettavissa seurasi liuta vinksahduksia ja nyrjähdyksiä vailla konkreettisia numeroita. Lopuksi julistat minut provoksi joka edustaa heikkoa ymmärrystä Suomen ja Syyrian rinnastamisen takia.
Onnittelut. Kultainen "Argumentum ad absurdum" pokaali on teidän.
Nyt unille.
[/quote]
Minä en ole tarjonnut tätä rinnastusta sinulle koskaan, joten anna pokaalisi jollekin toiselle. En ole kollektiivisessa mielipideyhteydessä kenenkään toisen av-kirjoittelijan kanssa vaan vastaan vain omista kirjoituksistani.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:18"] Suuntaa sinä resursseja mutta Libyasta et saa turvallista vaikka laittaisit sinne koko Suomen valtion budjetin... [/quote] a) Libyan rannalle ilmestyvien vauvojen humanitaarinen turvaaminen ei liene yksistään Suomen valtion vastuulla b) Libyan rannalle ilmestyuvien vauvojen humanitaarinen turvaaminen ei edellytä koko Libyan muuttamista turvalliseksi, ainoastaan sen pakolaisleirin missä vauvaa hoidetaan. [/quote] Sinä et loppupeleissä oikeasti edes välitä - tämä on vain vähän vähemmän karmaiseva versio siitä "kunhan ei tule tänne" kommentista. Ainakin se tyyppi oli rehellinen.
[/quote]
Minun versioni maksimoi toteutetun humanitaarisen avun määrän. Haluat ilmeisesti humanitaariselta avulta jotain muuta?
[/quote]
Minä teen työtä humanitaarisen avun parissa ja pidän "turvallisia leirejä Libyassa" täysin utopistisena vaihtoehtona ihan faktapohjalta.
[/quote]
Oletko kuulut rauhanturvaajista? Ammattisotilaita parhailla mahdollisilla varusteilla. Jos olisi poliittista tahtoa, niin pakolaisleireille olisi mahdollista järjestää sotilaallista suojelua, joka takaisi leirin turvallisuuden.
Ja turvallisille pakolaisleireille järjestettäisiin koulutusta, terveydenhuoltoa yms. muuta välttämätöntä. Se(kään) ei tietenkään olisi ilmaista, mutta sillä rahalla mikä kuluu 100 turvapaikanhakijasta huolehtimiseen vuodessa voitaisiin järjestää kymmeniä rauhanturvaajia turvaamaan kymmenien tuhansien pakolaisten asuttamat pakolaisleirit.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 01:22"]
Yleensä samat ihmiset vastustavat sekä pakolaisten vastaanottamista että humanitaarista apua kriisipesäkkeisiin. Ensin kyllä sanotaan, että pitäisi auttaa kohdemaissa, mutta kummasti sitten ilmeisesti jonkun muun pitäisi auttaa, koska meidäm rahoja ei saa sinne laittaa.
[/quote]
Tai sitten tämä on perusteeton mielikuva johon haluat uskoa koska se tekee persuista ja muista nuivakkeista helpompia inhota.
Jos se ei ole sinulla on varmaankin lähde, gallup tms todistamaan väitös.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:10"]
Ap, tuo on todella kamalaa. Noiden lasten äidit ovat varmaan myös hukkuneet.
Mutta voimmeko moraalisesti sulkea silmämme noille kuville? Mielestäni emme. Nuo kuvat juuri todistavat, että ihmisillä on hätä päästä turvaan.
[/quote]
Nuo kuvat juuri todistavat, että ihmiset ottavat liian suuria riskejä. Darwin karsii tyhmimmät.
Ei ole todisteita, että muka kaikki siirtolaisuuteen pyrkivät pakenisivat sotaa tai vainoja.
Monet haluavat helpompaa rahaa eivätkä jää rakentamaan omaan maahan parempaa tulevaisuutta.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 01:42"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:10"]
Ap, tuo on todella kamalaa. Noiden lasten äidit ovat varmaan myös hukkuneet.
Mutta voimmeko moraalisesti sulkea silmämme noille kuville? Mielestäni emme. Nuo kuvat juuri todistavat, että ihmisillä on hätä päästä turvaan.
[/quote]
Nuo kuvat juuri todistavat, että ihmiset ottavat liian suuria riskejä. Darwin karsii tyhmimmät.
Ei ole todisteita, että muka kaikki siirtolaisuuteen pyrkivät pakenisivat sotaa tai vainoja.
Monet haluavat helpompaa rahaa eivätkä jää rakentamaan omaan maahan parempaa tulevaisuutta.
[/quote]
Noiden kuvien pienet lapset olivat Syyriasta. Helpon rahan perässä ja Darwin Awards? Häpeäisit, hirveä ihminen.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 02:13"]
Noiden kuvien pienet lapset olivat Syyriasta.
[/quote]
TIedät tämän varmuuudella ... mistä?
Sivuhuomautuksena että ISIS on uhka naisille ja lapsille, heitä pidetään seksiorjina järjestön sisällä. Joku kun sanoi ketjussa että tuo järjestö olisi vain miehille vaaraksi.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:01"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:58"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:54"]
Niiden lähteminen pitäisi estää. Laivat pitäisi ohjata takaisin lähtösatamaan. Syyrian tilanne pitäisi panna kuriin vaikka muiden maiden voimin. Siinä niitä ratkaisuja.
[/quote]
Venäjä esti YK:n puuttumisen Syyrian tilanteeseen veto-oikeudellaan.
[/quote]
Milloin YK on pysäyttänyt yhtäkään sotaa? Sen on aina tehnyt joku muu, Nato, koalitio tms.
[/quote]
No ilmeisesti Syyriassa ei ole öljyä tai mitään muutakaan arvokasta, jonka takia tilanteeseen viitsittäisi puuttua.
[/quote]
Venäjällä on 1 laivastotukikohta Syyriassa. Venäjän AINOA tukikohta Välimerellä. He EIVÄT halua luopua siitä. Siksi tukevat Syyrian hallitsijaa ja estävät diktaattorin kaatamisen.
Tulkoon tänne vaan, kunhan kantaväestö ei joudu leikkausten kohteeksi. Ärsyttää kun omien vanhusten hoito on retuperällä, on omia asunnottomia, koulutuksesta säästetään, kaikesta säästetään.. Ja sitten kuitenkin löytyy rahaa tähän rumbaan. Eikä niitä kaikkia kuitenkaan voi tänne tuoda, sillä meillä ei riitä resurssit. Siksi apu pitää viedä sinne.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:21"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:53"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:36"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:29"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:22"]
Sulle ei vaan mene kaaliin, ettei jonnekin aavikolle voi putkahduttaa yhtäkkiä uutta kaupunkia leiristä.
[/quote]
Mikä estää? Rakentamaton aavikko on nimenomaan otollinen paikka koska siellä ei ole mitään tiellä.
[/quote]
Joo, ihan uskomattoman otollinen. Ei vettä ja mikään ei kasva. Toktok, ajattelu olis sullekin sallittua.
[/quote]
Alapeukuttajat eivät oivaltaneet, että jollain se miljoonien porukka olis juotettava ja syötettäväkin keskellä aavikkoa. Jos vaikka K-kaupasta hakevat?
[/quote]
Älä nyt viitsi olla noin mielikuvitukseton.
YK'pakolaisjärjestön kenian operaation budjetti on n. 250miljoonaa vuodessa eli suurinpiirtein neljännes Suomen kehitysavusta. Sillä pidetään jotenkuten hengissä n. 600 000 pakolaista ja pyöritetään myös niitä kouluja n. 50 000 lapselle.
Kehitysapu nykymuodossaan on pitkälti epäonnistunut, länsimaiden harrastama ylijäämän dumppaaminen on lähinnä este koko Afrikan mantereen kehitykselle.
Entäs jos...
Kehitysapurahat käytettäisiinkin pakolaisten auttamiseen. Pelkästään EU-maista maksetaan vuosittain valtioiden toimesta lähemmäs 60mrd euroa kehitysapua ja monessa maassa yksityiset lahjoittajat maksavat jopa lähes saman verran kuin valtio. Sanotaan, että maailmanlaajuisesti saataisiin kehitysapurahoista kokoon esim 150mrd potti. Siinä alkaa olla sen verran rahaa, että taatusti saataisiin neuvoteltua sopivan maapläntin liisaus.
Leirien rakentamisessa lähdettäisiin siitä, että niistä tulee pysyviä. Infraan satsattaisiin enemmän. Asukkaiden kouluttamiseen satsattaisiin enemmän, tavoite olisi, että pyörittäisivät leirejä pääosin itse. Alkuvaiheessa tukeuduttaisiin entiseen malliin länsimaiseen ylijäämään, mutta pyrittäisiin siihen suuntaan, että esim ruokapuoli hoituisi "lähiruokana" eli sapuskat hankittaisiin ensisijaisesti paikallisilta (väljästi tulkiten, lähimaat tai koko afrikka kelpaa), joten samalla toteutuisi myös se kehitysavun tavoite, afrikan taloudellinen kehitys.
Länsimaiden rooliksi jäisi lopulta koulutus ja rahan kaataminen systeemiin, mutta näkisin, että se tulisi kuitenkin halvemmaksi kuin miljoonien pakolaisten asuttaminen eurooppaan ja sillä olisi toivottavasti lopulta positiivisempi vaikutus sekä Afrikan talouteen että pakolaisongelmaan, kuin nykymallilla.
[/quote]
Haluaisitko itse asua pakolaisleirillä lopun elämääsi? Etenkin, jos olet hyvin koulutettu.