Mitä te keräilette?
Itse keräilen fantasia aiheisia tavaroita ja juttuja, esim. lohikäärmeitä ja keijuja.
Kommentit (386)
En mitään, mutta jos puolisolta kysyttäisiin, niin kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan keräilin pinssejä.
Nykyään kerään vain ongelmia :/ Kokoelma onkin jo aika laaja ja kasvaa itsestään.
Me ostimme puolisoni kanssa viime syksynä ongelmakokoelman. Olen tehnyt mm. tieteellistä tutkimustyötä selvittääkseni joitakin ongelmia. Puolisoni kanssa sitten ratkaisemme niitä.
Naapuri kaivaa juuri nyt kaivinkoneellaan yhtä ongelmaa esiin. Voi olla, että samalla löytyy useampikin ongelma. Katsotaan nyt .
Minulla loppui kaikenlainen keräily kuin seinään, kun olin muutaman kuukauden asunnottomana.
keräilen autostani tippuvia osia. suomen nuori autokanta nääs.
kaivinkoneet ja puolisot kaivelee menneitä
Ne "roinat" ovat jo olemassa. Mitä se haittaa, jos ne kerää yhteen ja samaan paikkaan?
Vierailija kirjoitti:
Turhan kaman haaliminen "keräilyn" vuoksi on kyllä yksi maailman typerimmistä harrastuksista. Epäekologista ja tuhlaavaista täyttää kotinsa roinalla. Eri asia jos oikeasti käyttääkin niitä esineitä, tai jos niillä on edes taiteellista arvoa. Jollain muovinukeilla ei sitä ole.
Mineraaleja (kiviä), fossiileja, kirjoja, Kalevala koruja ja yhtä astiasarjaa.
Vinyyli- ja CD-levyjä, DVD-leffoja, Iittalan astioita, lätkänpelaajien ja futarien kortteja. Hyviä keikkakokemuksia.
Varmaan luomiväripaletteja, mutta en kyllä ostele niitä noin vain. Väriteeman on oltava minua inspiroiva, sellainen joka innostaa leikittelemään meikillä.
Taidetarvikkeita ja taidekirjoja jossain määrin. Olen luovalla alalla ja täällä se on enemmänkin normi kuin poikkeus.
Kiviä, enimmäkseen luonnosta, mutta ostankin, jos joku "vetää puoleensa". Kirppareilta vanhoja Arabian astioita ja lisäksi kaikenlaista "roinaa", jolle ehkä on myöhemmin käyttöä. Monelle tavaralle onkin ollut käyttöä, esim. vanhat ikkunat ja ovi ja käytetyt tiiliskivet pääsivät kasvihuoneeni materiaaliksi. Meidän talo on lähes täysin sisustettu kirppari- ja roskalavatavaralla. Keräilen myös räsymattoja, pitsipeittoja ja -liinoja ja -tyynynpäällisiä. Niitä värjäilen, liinoja käytän myös vaatteisiin. Varasto on pullollaan kamaa, mutta ei mitään hyödytöntä, vaan sellaista, jolle joskus jollakin on varmasti käyttöä...
Miehiä ja sukupuolitauteja.
Jakamisen ilo. Varsinkin varatut miehet. Siinä selitätte puolisolle 😂😂😂😂😂
Mm. Paloma Picasson muotoilemaa lasia. Tai keräsin, mutta hiljattain kuulin, että niiden hintojen odotetaan nousevan kamalasti, niin että keräilyhohto voi pian olla hommasta kateissa. Haluan keräillä kauniita esineitä, en sijoittaa rahallisen voiton takia.
Moottoripyöriä ja sähkökitaroita. Joo kalliiksi tulee.
Rahaa säästöön ja elämyksiä.
En keräile tavaraa.
En mitään, mutta kirjoja on kerääntynyt jostain syystä satoja ellei tuhansia, vaikka käytän suurimmaksi osaksi kirjastoa ja ostan omaksi vain harraste- ja ammattikirjallisuutta.
Moni täällä arvostelee keräilyharrastusta rahanhukkana, mutta ei tajua, että keräilytavara säilyttää arvonsa melko hyvin, joskus arvo aikaa myöten nouseekin. Viinaa juomalla ja tupakkaa polttamalla häviää rahansa varmasti, eikä hienommistakaan gourmee -aterioista saa muuta kuin nälkää siirrettyä, matkustelustakaan ei saa kuin muistoja, kuvia tai videoita jos on jaksanut ottaa.
Keräilytavarasta saa aina vähintään osan rahoista pois myymällä ne.
Varakkaammissa maissa keräilyharrastus on suosittua, mutta täällä köyhässä Suomessa ei tietenkään ymmärretä kuin kaljanjuonnin päälle...
70- ja 80-luvun Barbie-nukkeja ja niille vaatteita. Eli muotinukkeja omasta lapsuudestani :)
Taidetta: veistoksia (pronssi, lasi, keramiikka, kipsi), maalauksia, grafiikkaa. Muulla ei ole elämässä väliä.
Selkeästikään et ymmärrä keräilijän sielunelämää. Keräily on intohimo