Mitä te keräilette?
Itse keräilen fantasia aiheisia tavaroita ja juttuja, esim. lohikäärmeitä ja keijuja.
Kommentit (386)
Vierailija kirjoitti:
Marjoja kesäisin ja sieniä syksyisin
Joku se aina osaa ymmärtää asiat "oikein" 🤣
Olen kerännyt tarroja 31 vuotta. Sesonkien vaihtuessa on aina kiva lähteä katsastamaan uusi tarravalikoima, esim. nyt on pääsiäistarroja saatavilla. On aina ihanaa saada tarroja maasta, josta minulla ei niitä ole, tai muuten harvinaisia tarroja. Esimerkiksi suklaamunissa on välillä tarroja ja ne ovat sellaisia, joita ei voi erikseen ostaa eli saat tarran vain onnenkantamoisella.
Matkustan paljon ja matkabudjetista on aina siivu varattu tarroille. Parhaimmat tarrat löytyvät Japanista, Kiinasta ja Koreasta, jossa tarra- ja kirjekulttuuri voi hyvin.
Tarroja on laatikoissa omissa kääreissään, jos kääreet ovat nättejä. Muutoin liimaan niitä kovakantisiin vihkoihin. Sopivan vihkon löytäminen tarroille on yllättävän haastavaa!
En kerää tarroja sillä ajatuksella, että miten paljon niitä olisi, vaan niiden pitää olla erilaisia, ja valkkkaan ne mitkä näyttävät kivoille ja joista tulee hyvä mieli. Vanhemmiten olen tullut vähän nirsoksi, tosin ulkomailta löytyy hyvin kivoja tarrasettejä myös verkosta ostettuna. Lahjana otan vastaan ihan millaisia tarroja tahansa.
Halpa harrastus, joka ei loppuviimeksi vie kamalasti tilaakaan.
Ompelukoneita. Nyt olisi työn alla tehdä Singer 221 ja 222 koneilleni valaistu vitriini.
Nätti ja pieni kone joka on suosittu keräilykohde pienen kokonsakin vuoksi.
Tuossa kuvia, ei tosin mikään juuri minun kokoelmastani.
https://fabulous-featherweights.com/products/1-1955-singer-featherweigh…
Mä oon säilönyt kaikki kortit mitä olen saanut.
Myös oon Kinder figuuritkin säilönyt.
Mä oon myös liikaa vaatteitakin haalinut, että kaipa näitä kaikkia voisi sanoa keräilyksi, kun paljon omistan kaikkia näitä.
Keräilen kirjoja ja vinyylilevyjä
Toki moni ei tätä varmaan edes keräilyksi kutsuisi, sillä ostan ainoastaan suosikki kirjat ja albumit, ja käytän näitä keräämiäni esineitä. Enkä kyllä näitä jatkuvasti havittele, lähinnä silloin kun on ylimääräistä rahaa, tai joku suosikki levy löytyy torista.
Sitä en kyllä oikein ymmärrä, jos jotain kertakäyttöastoita hilloaa kaapit täyteen keräilyn nimissä. Minusta myös keräilyesineillä on oltava joku käyttötarkoitus, edes sitten sisustusesineenä
Tällä hetkellä kerään vain asiakaskokemuksia eri terveydenhuollon yksiköistä. Viimeisen vuoden ajalta kokemuksia on kertynyt kotipaikkakunnan terveyskeskuksesta, naapurikaupungin yliopistosairaasta, HUS:n Meilahden sairaalasta, työterveydestä, kolmesta eri hammaslääkäristä, useammasta eri laboratoriosta. Ajattelin lopettaa tämän keräilyharrastukseni jossain vaiheessa, mutta ihan vielä se ei ole mahdollista.
Tavaran suhteen olen enemmän hävittäjä kuin keräilijä. Tosin sain ystävältä melkoisen kokoelman vanhaa lasia, Iittalaa ja Kumelaa. Ne ovat niin kauniita, että ostin niille oman vitriinikaapin. En usko, että kerään lisää noita, mutta eihän sitä koskaan tiedä, jos eteen sattuu saman sarjan lasi, joka täydentäisi sarjan täyteen tusinaan. Käyttöastioiksi nuokin meille tulivat, eivät keräilyesineiksi.