Etelä-Pohjanmaa,millaista asua?
Hinnat ainakin edulliset.Olen pk-seudulta.Erityisesti etelästä muuttaneet,kertokaa ja muutkin.
Kommentit (258)
Oletko rikkaasta, nimekkäästä suvusta? Se on nimittäin täällä aina paree.
Soita Juha Miedolle ja kysy. Jos saat puheesta selvää kun on suu täynnä siannahkaa.
Vierailija kirjoitti:
Esim.Seinäjoen,Lapuan lähellä.
Älä ainakaan lapualle muuta. Ihmiset on perseestä ja epärehellisiä.
Eteläpohjalaiset vaikuttavat varmasti aluksi sisäänpäinkääntyneiltä, mutta eivät kyllä ole niin ahdasmielistä tai juroa väkeä, mitä yleisesti kuvitellaan. Jos itse toimii reilusti ja avoimesti, täällä pärjää kyllä. Sitten jos sortuu sellaiseen provosointiin, mitä tälläkin palstalla viljellään, voi kyllä tulla sanomista. Elämiseen liittyvät kulut ovat pieniä, palvelut toimivia ja välimatkat lyhyitä. Työllisyystilannekin on pääosin hyvä. Tarvittaessa suurempiin kaupunkeihin pääsee sujuvasti hyvien liikenneyhteyksien ansiosta. Olen syntynyt pk-seudulla, mutta vuosia asunut Seinäjoella ja nyt Lapualla, eikä ole ollut tarvetta harkita muuttoa muualle.
Vierailija kirjoitti:
Eteläpohjalaiset vaikuttavat varmasti aluksi sisäänpäinkääntyneiltä, mutta eivät kyllä ole niin ahdasmielistä tai juroa väkeä, mitä yleisesti kuvitellaan. Jos itse toimii reilusti ja avoimesti, täällä pärjää kyllä. Sitten jos sortuu sellaiseen provosointiin, mitä tälläkin palstalla viljellään, voi kyllä tulla sanomista. Elämiseen liittyvät kulut ovat pieniä, palvelut toimivia ja välimatkat lyhyitä. Työllisyystilannekin on pääosin hyvä. Tarvittaessa suurempiin kaupunkeihin pääsee sujuvasti hyvien liikenneyhteyksien ansiosta. Olen syntynyt pk-seudulla, mutta vuosia asunut Seinäjoella ja nyt Lapualla, eikä ole ollut tarvetta harkita muuttoa muualle.
Niin siis "provosointia" on esimerkiksi kasviseinesten etsiminen kaupasta. Mutta jos tekee mieli jutella rättipäiden ampumisesta pellolle S-kaupan aulassa, niin se käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis "provosointia" on esimerkiksi kasviseinesten etsiminen kaupasta. Mutta jos tekee mieli jutella rättipäiden ampumisesta pellolle S-kaupan aulassa, niin se käy.
No ei kyllä käy. Todella surkea vertaus. Kyllähän joka kylästä saa ne ääritapaukset kaivettua esiin, mutta kannattaa ennemminkin keskittyä keskivertoväestöön. Taitaa ne ahdasmieliset ja ennakkoluuloiset olla todellakin muualla kuin Etelä-Pohjanmaalla.
Muu Suomi sekoaa kun Etelä-Pohjanmaata joku uskaltaa puolustaa... :D
Vähän riippuu missäpäin Etelä-Pohjanmaata aikoo asua. Seinäjoen citykeskustassa vai Alajärven sukurutsaisilla syrjäkylillä vai Lapuan raamattuvyöhykkeellä vai ruotsinkielisen Vöyrin rajamailla Ylihärmässä. Etelä-Pohjanmaa on vaihtelevaa aluetta kulttuuri-ilmastoltaan, eikä mikään yksi yhtenäinen könttä.
Jos olet mies, älä vaan pue päällesi punaista. Olet joko homo tai kommari. (Tai saahan sitä ollakin, mutta tulet kyllä kuulemaan siitä.) Värit ovat muutenkin nou nou...
Älä mielellään kerro myöskään puoluemieltymystäsi. Ellei se ole Keskusta tahi PerSu.
Opettele mielistelemään. Toisenlaiset mielipiteet loukkaavat, vaikka koskisivat vain asioita. Otetaan henkilökohtaisena, joka muistetaan kyllä kostaa sopivan tilanteen tullen.
Piilovittuilu on sitten huumorilaji.
Tervetuloa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä käy. Todella surkea vertaus. Kyllähän joka kylästä saa ne ääritapaukset kaivettua esiin, mutta kannattaa ennemminkin keskittyä keskivertoväestöön. Taitaa ne ahdasmieliset ja ennakkoluuloiset olla todellakin muualla kuin Etelä-Pohjanmaalla.
Esimerkit on elävästä elämästä. Aika paljon saa tapahtua, että muutan takaisin.
Eiköhän tämä ketju jo ehtinyt kertoa paljon. Ainoat järjelliset vastaukset taisivat tulla eteläpohjalaisilta. Hienoa av-mammat!
Se piilovittuilu on mulle vaikeaa sietää,noi muut jutut on ihan ok,en niin välitä kuka äänestää mitäkin jne....Olen kyllä itse kasvissyöjä ja korkeasti koulutettu,äänestän vihreitä 😀.Joutuuko näistä nyt outcast:iin?
Vierailija kirjoitti:
Se piilovittuilu on mulle vaikeaa sietää,noi muut jutut on ihan ok,en niin välitä kuka äänestää mitäkin jne....Olen kyllä itse kasvissyöjä ja korkeasti koulutettu,äänestän vihreitä 😀.Joutuuko näistä nyt outcast:iin?
Vähän riippuu siitä, kuinka pienellä äänestysalueella äänestät ja kuinka kiinnostuneita naapurit on lukemaan tuloiksia ja arpomaan, jos olet yksi kolmesta kylällä jotain demareita radikaalimpaa äänestäneistä.
Jos toisaalta olet Joku, niin saat virheitä anteeksi ;)
Ei maksa mitään ja naapuri-luolassakin ihan mukavaa sakkia.