KUINKA KAUAN ON SOPIVAA OLLA SAIRASLOMALLA AVIOERON VUOKSI
Monenlaista asiaa kysytään sairauslomista, että mikä on sopiva (moraalinen) aika olle sairaslomalla elämäntilanteen muuttumisen vuoksi. Siksi kysykin mikä on sopiva (säädyllinen) aika olla sairaslomalla avioeron vuoksi. Se on monesti etenkin pitkään aviossa olleille tramaattinen tapahtuma.
Kommentit (170)
Ajattelen, että sairausloman tarve avioeron kohdalla riippuu yksilöstä ja myös työtehtävästä. Itse en ole kokenut eroa, mutta veljeni teki yllättäen itsemurhan. Olin poissa töistä 6 päivää tuosta syystä, lääkäri kirjoitti suoraan sen verran sairaslomaa, ja totesi että tulet uudestaan sen jälkeen ja katsotaan jatketaanko. Olen töissä asiakaspalvelutehtävissä, enkä olisi kyllä mitenkään pystynyt olla töissä. Tuon 6 päivän saikun jälkeen menin töihin, ja se sujui suht ok. Töissä on kiire koko ajan, ja se piti ajatukset kiinni vain siinä. Tosi väsynyt kyllä olin, sillä illat kuluivat itkiessä, ja nukuin unilääkkeiden avulla.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:21"]Mitä sitten itse tekisit jos valvoisit ja oksentaisit? Kukaan ei ole vielä kyennyt vastaamaan yhtään järkevästi. Siis jos reagoisit niin? [/quote] Ottaisn palkatonta. Ei minusta työnantajan tai valtion kuuluisi minun huonoa oloa maksaa.
[/quote]
Samalla logiikalla kai jäisit palkattomalle, jos vaikka omaa kömpelyyttäsi katkaisisit koipesi vapaa-ajallasi? Miksi työnantajasi kuuluisi sinun kömpelyydestäsi maksaa?
[/quote]
Tuo saikulle jäänti avioeron takia vaan on sellainen juttu, että kotia jääminen vellomaan asiaa ei todellakaan paranna asiaa vaa pahentaa ja pidentää oireita. Sama kuin koiven katkaisseena lähtisin jalkapalloharjoituksiin. Eli töihinmeno vaikka väkisin on oireiden hoitoa, usko pois. Olen testannut.
[/quote]
Toiset käyvät läpi asioita eri tavoin ja tarvitsevat aikaa miettiä. Huonosti käsitelty ero johtaa ongelmiin
Etenkin miehet yrittävät eteenpäin ja toistavat samoja virheitä
[/quote]
Ei miettimisestä pitäisi työantajan maksaa muussa tapauksessa kuin työasioiden miettimisestä. Minun moraali ei vain anna periksi siihen, että murheitten takia hakisin saikkua, vaikka fyysisiä oireitakin esiintyisi. Sori. Palkaton on vaihtoehto.
[/quote]
Työnantaja saa Kelalta yli kk:n jälkeen korvauksen. Jos sinun älykkyytesi ei riitä prosessiin, älä syyllistä muita.Sori, vedä käteen
[/quote]
Ei vittu, sinun älypään mukaanko avioeron pohtimiseen pitäisi olla saikulla yli kuukausi. Kenenhän älykkyys tässä prosessissa ei riitä ;) Sun mielestä varmaan Kelan pitäisi maksaa matkaa Tiibetiinkin, kun Dalai Laman tapaaminen on joillakin osa eroprosessia... Ei vittu ihmetytä yhtään, että tämä maa on menossa kohti taloudellista katastrofia. Eli harrasta vaan itse tuota käsityöprosessia!
[/quote]
Et sä naista löydä noilla lahjoilla.. maksan veroja sen verran, että käytän mieluusti jotain etuuksia. Yleensä älykkäät ihmiset pohtivat asioita pidempään ja osaavat välttää karikot jatkossa. Minun sairaslomani ei ole sinun ongelmia, varsinkaan kun ole koskaan töistä poissa muuten. En ole edes flunssainen ikinä. Tämän kaksi viikkoa olen siihen aikanaan oireiden vuoksi joutunut käyttämään. Siitä on vuosia jo aikaa, enkä edelleenkään edes sairasta.
Keskity hoitamaan psyyke kuntoon, että sulla on parempaa tekemistä kuin vittuilla asioista joista et tajua mitään. Hoida yläpää ja alapää
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:21"]Mitä sitten itse tekisit jos valvoisit ja oksentaisit? Kukaan ei ole vielä kyennyt vastaamaan yhtään järkevästi. Siis jos reagoisit niin? [/quote] Ottaisn palkatonta. Ei minusta työnantajan tai valtion kuuluisi minun huonoa oloa maksaa.
[/quote]
Samalla logiikalla kai jäisit palkattomalle, jos vaikka omaa kömpelyyttäsi katkaisisit koipesi vapaa-ajallasi? Miksi työnantajasi kuuluisi sinun kömpelyydestäsi maksaa?
[/quote]
Tuo saikulle jäänti avioeron takia vaan on sellainen juttu, että kotia jääminen vellomaan asiaa ei todellakaan paranna asiaa vaa pahentaa ja pidentää oireita. Sama kuin koiven katkaisseena lähtisin jalkapalloharjoituksiin. Eli töihinmeno vaikka väkisin on oireiden hoitoa, usko pois. Olen testannut.
[/quote]
Toiset käyvät läpi asioita eri tavoin ja tarvitsevat aikaa miettiä. Huonosti käsitelty ero johtaa ongelmiin
Etenkin miehet yrittävät eteenpäin ja toistavat samoja virheitä
[/quote]
Ei miettimisestä pitäisi työantajan maksaa muussa tapauksessa kuin työasioiden miettimisestä. Minun moraali ei vain anna periksi siihen, että murheitten takia hakisin saikkua, vaikka fyysisiä oireitakin esiintyisi. Sori. Palkaton on vaihtoehto.
[/quote]
Työnantaja saa Kelalta yli kk:n jälkeen korvauksen. Jos sinun älykkyytesi ei riitä prosessiin, älä syyllistä muita.Sori, vedä käteen
[/quote]
Ei vittu, sinun älypään mukaanko avioeron pohtimiseen pitäisi olla saikulla yli kuukausi. Kenenhän älykkyys tässä prosessissa ei riitä ;) Sun mielestä varmaan Kelan pitäisi maksaa matkaa Tiibetiinkin, kun Dalai Laman tapaaminen on joillakin osa eroprosessia... Ei vittu ihmetytä yhtään, että tämä maa on menossa kohti taloudellista katastrofia. Eli harrasta vaan itse tuota käsityöprosessia!
[/quote]
Mene nuolemaan Stubbin persettä. Sun mielestä inhimillisyys on niin iso ongelma että toivottavasti sulla ei ole lapsia
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:30"]Jos joku tulisi pyytämään saikkua avioeron vuoksi niin varmistaisin että ko. henkilö ei ole meillä töissä pitkään.
terv, eronnut miesjohtaja
[/quote] En-eronneena naisjohtajajana ajattelen kyllä aivan toisin. Minulla on muutama työntekijä ollut hetken sairauslomalla, kun yllättävä avioero tai muu vaikea kriisi kohdannut elämässä. He ovat erinomaisia työntekijöitä, eikä inhimillinen voimakas reagoiminen vaikeaan elämäntapahtumaan mitenkään huononna heitä työntekijöinä. Ja nämä työntekijät ovat sekä naisia että miehiä.
Ex vaimo oli kaksi viikkoo kun saikulla kun ilmoitin huomenna muuttavani pois
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:28"]Talous maassa perseellään ja kaikki eroavat (kuinka monta tyyppiä vuositasolla??) jäävät saikulle??? Laskekaa siitä! Jääkää palkattomalle. Lääkärit tekevät moraalisesti väärin myöntämällä saikkua. Jos ette osaa elää parisuhteessa, ei se ole työnantajan syy. [/quote] Miten kaltaisesi arvon kusipää on töissä jos itkee, oksentaa ja ei nuku yöllä? Jos vaikkapa toinen ottaa ja lähtee?
[/quote]
Kyllä aikuisen pitää osata kontroloida itseään tuon verran. Kyllä minäkin olen avioeron kokenut mutta ei siinä auta mikään kotiin linnottautuminen ja itkeminen.
Ihmisellä pitää olla henkistä kestävyyttä kestää huonoja asioita ja suuria pettymyksiä. Jopa kuolemia ja avioeroja ilman hajoamista. Lapsi ei niitä kestä mutta aikuisen pitää kestää. Aikuisen pitäisi jo osata tuntea itsensä ja osata hallita ja järjestellä ajatuksiaan niin että vaikka on tuskaa niin ei kuitenkaan romahda.
Työnantajan ei todellakaan kuuluisi joutua kärsimään tuollaisesta. Työnantajan pitäisi saada irtisanoa työntekijä tuollaisen takia jos ei töihin tule.
Nössöt ja urpot vittuilee. Oikeasti itse olisivat partaveitsi ekana kädessä kun ensimmmäinen elämän tiukka paikka tulee eteen
Nuoret itsekkäät pilalle yhteiskunnan puolesta passatut kusipät jotka hölmöyttään purkavat omia etujaan.
Minua kosittiin viime viikonloppuna ja siinä huumassa ja ystävien läsnäollessa en kehdannut kieltäytyäkään. Nyt on viikko mennyt valvoessa ja töissä olen ollut aivan muissa maailmoissa. Itkettää ja oksettaa, on helvetin paha olo. Minäkin joudun kyllä kohta hakemaan saikkua, en pysty olemaan töissä. Harmittaa....
Ensimmäisen avoliiton kariuduttua olin surullinen, kävin kuitenkin töissä. Muutoin itkin kotona, mutta töistä suoriuduin kuitenkin.
Toisen avoliiton kariuduttua (kun puolisoni imoitti muuttavansa pois ja löytäneensä uuden puolison) olin aivan rikki, yritin lähteä töihin ja pääsin kyllä perille, mutta kyyneleet valuivat eikä itkulle tullut loppua. No, sanomattakin selvää että en ollut työkykyinen. Viikon taisin olla poissa. Erosta nyt 6kk aikaa ja enää ikinä en aio ketään uutta miestä elämääni päätää, en usko että selviäisin enää kolmatta kertaa erosta. Suru on edelleen läsnä elämässä, välillä menee päiviä etten itke, mutta toisinaan itken edelleen heti kun pääsen töistä.
Kovin yksilöllisiä juttuja, omat kokemukset, yhteinen historia, oma elämänkatsomus ja kyky sietää pettymyksiä sekä luonne vaikutavat paljolti toipumiseen. Erot ja niitä edeltäneet elämäntilanteet eivät ole samanlaisia. Täytyy muistaa että osa päätyy jopa oman elämänsä päättämään eron jälkeen, joten on hieman tahditonta täällä palstalla naureskella että eroaminen ei olisi iso juttu ja tarkoittaisi työkyvyttömyyttä.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:56"]Avioero ei ole sairaus, vitutus ei ole sairaus, joten sairauslomaan ei ole mitään syytä. Palkatonta vapaata voi tietysti ottaa, jos tuntuu että pää hajoaa. Nimerkki 17 vuoden jälkeen avioero, elämä kuitenkin jatkuu. [/quote] Eiköhän ole siitäkin kiinni millaiset oireet ja millainen työ. Haluaisitko itse sekavan kirurgin vastaanotolle? Keskity siivoomaan tai tekemään yksin konttorilla töitä...siis jos joku vähemmällä kapasiteetilla varustettu ei nyt ymmärtänyt vielä, että täysin kiinni siitä, miten eron jälkeen voi. Tämä on yksilöllistä ja kiinni myös siitä, onko sopuero vai millainen. [/quote] Ei se avioero silti ole sairaus. Kyllä minäkin saan itkettyä ja valvottua ja vaikka mitä, mutta sairautta se ei ole, joten moraalisesti ei ole mitään oikeutta sairauslomaan. Palkaton on sitä varten. Muutenhan krapula, lottovoitto, vieraissakäynti tai vaikkapa ison vedon häviäminen oikeuttaisi saikkuun, oireita niistäkin moni saa. Mutta sairautta se ei ole. Ja kysymykseesi, en haluaisi sen kirurgin vastaanotolle. En vaikka sillä ei olisi eroakaan, jos se tuollaisista sekoaa niin se nyt voi seota vaikka kuoleman näkemisestä ja tuossa ympäristössä niitä riittää. [/quote] Avioero on iso elämänmuutos Ei 2-3 tunnin unella jaksa töissä varsinkin elleikkykene syömään. Krapula on itseaiheutettu, ero ei. Kukaan ei voi tietää etukäteen, miten reagoisi vastaavassa tilanteessa. Ero vie ahtaalle myös taloudellisesti.
[/quote]
Kyllä minä olen ollut töissä vaikka olen monta yötä nukkunut tuon verran enkä syö ikinä aamuisin enkä töissä ruokaa. Vasta kun tulen töistä kotiin. Kyllähän se väsyttää ja on jopa huono olo kun on nukkunut niin paljon mutta kyllä jaksaa.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:30"]Jos joku tulisi pyytämään saikkua avioeron vuoksi niin varmistaisin että ko. henkilö ei ole meillä töissä pitkään.
terv, eronnut miesjohtaja
[/quote]
Tämä eronnut naisjohtaja on taas sitä mieltä, että töihin ei ole syytä tulla jos ei ole työkykyinen. Järjestelisin töitä alaisen jaksamisen mukaan ja tsemppaisin pahimman yli. Erosuru, eikä muutkaan elämän katastrofit, kestä ikuisesti ja sen jälkeen työntekijä on entistä tuottavampi, kun hänestä on huolehdittu huonona aikana. Kenelle tahansa voi sattua mitä tahansa. Eivätkä johtajat ole sen yläpuolella.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:21"]Mitä sitten itse tekisit jos valvoisit ja oksentaisit? Kukaan ei ole vielä kyennyt vastaamaan yhtään järkevästi. Siis jos reagoisit niin? [/quote] Ottaisn palkatonta. Ei minusta työnantajan tai valtion kuuluisi minun huonoa oloa maksaa.
[/quote]
Samalla logiikalla kai jäisit palkattomalle, jos vaikka omaa kömpelyyttäsi katkaisisit koipesi vapaa-ajallasi? Miksi työnantajasi kuuluisi sinun kömpelyydestäsi maksaa?
[/quote]
Täysin eri asia. Ihminen kontroloi 100% omaa mieltään. Ihminen ei kontroloi sitä jos jalka menee poikki.
Toinen on oikea lääketieteellinen turma = loukkaantuminen. Toisessa joku on pahoittanut mielensä kun joku ei enää rakasta.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:33"]
Mun mielestä traumaattisesta erosta pitäisi saada sairauslomaa. Mä sain kesken työpäivän kuulla, että äitini syöpä on levinnyt. En voinut mitään, itkin holtittomasti eikä siitä tullut mitään. En vaan voinut tunteilleni mitään. Ja koska asiakaspalvelutyö, sain loppupäivän vapaata. Menin kotiin ja itkin vain koko päivän. Kun äiti sitten kuoli, olinkin äitiyslomalla, mutta koska kuolema tuli odotetusti, uskon että en olisi tarvinnut sairauslomaa. Eri juttu jos asioita tapahtuu yllättäen. Ei kai sellainen ero aiheutakaan ihmeellisiä tunteita, jos parisuhde on muutenkin ihan kuollut. Mutta jos yllättäen saisin tietää, että miehelläni on toinen jonka kanssa hän nyt elämäänsä jatkaa, sekoisin enkä varmasti pystyisi töihin ainakaan pariin päivään.
[/quote]
Tuokin on eri asia. Rakkaan kuoleminen tai vakava sairastuminen on ymmärrettävää. Mutta ei siltikään hyväksyttävä syy sairaslomaan.
Mutta avioero ei koskaan.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:21"]Mitä sitten itse tekisit jos valvoisit ja oksentaisit? Kukaan ei ole vielä kyennyt vastaamaan yhtään järkevästi. Siis jos reagoisit niin? [/quote] Ottaisn palkatonta. Ei minusta työnantajan tai valtion kuuluisi minun huonoa oloa maksaa.
[/quote]
Samalla logiikalla kai jäisit palkattomalle, jos vaikka omaa kömpelyyttäsi katkaisisit koipesi vapaa-ajallasi? Miksi työnantajasi kuuluisi sinun kömpelyydestäsi maksaa?
[/quote]
Tuo saikulle jäänti avioeron takia vaan on sellainen juttu, että kotia jääminen vellomaan asiaa ei todellakaan paranna asiaa vaa pahentaa ja pidentää oireita. Sama kuin koiven katkaisseena lähtisin jalkapalloharjoituksiin. Eli töihinmeno vaikka väkisin on oireiden hoitoa, usko pois. Olen testannut.
[/quote]
Toiset käyvät läpi asioita eri tavoin ja tarvitsevat aikaa miettiä. Huonosti käsitelty ero johtaa ongelmiin
Etenkin miehet yrittävät eteenpäin ja toistavat samoja virheitä
[/quote]
Ei miettimisestä pitäisi työantajan maksaa muussa tapauksessa kuin työasioiden miettimisestä. Minun moraali ei vain anna periksi siihen, että murheitten takia hakisin saikkua, vaikka fyysisiä oireitakin esiintyisi. Sori. Palkaton on vaihtoehto.
[/quote]
Työnantaja saa Kelalta yli kk:n jälkeen korvauksen. Jos sinun älykkyytesi ei riitä prosessiin, älä syyllistä muita.Sori, vedä käteen
[/quote]
Ei vittu, sinun älypään mukaanko avioeron pohtimiseen pitäisi olla saikulla yli kuukausi. Kenenhän älykkyys tässä prosessissa ei riitä ;) Sun mielestä varmaan Kelan pitäisi maksaa matkaa Tiibetiinkin, kun Dalai Laman tapaaminen on joillakin osa eroprosessia... Ei vittu ihmetytä yhtään, että tämä maa on menossa kohti taloudellista katastrofia. Eli harrasta vaan itse tuota käsityöprosessia!
[/quote]
Et sä naista löydä noilla lahjoilla.. maksan veroja sen verran, että käytän mieluusti jotain etuuksia. Yleensä älykkäät ihmiset pohtivat asioita pidempään ja osaavat välttää karikot jatkossa. Minun sairaslomani ei ole sinun ongelmia, varsinkaan kun ole koskaan töistä poissa muuten. En ole edes flunssainen ikinä. Tämän kaksi viikkoa olen siihen aikanaan oireiden vuoksi joutunut käyttämään. Siitä on vuosia jo aikaa, enkä edelleenkään edes sairasta.
Keskity hoitamaan psyyke kuntoon, että sulla on parempaa tekemistä kuin vittuilla asioista joista et tajua mitään. Hoida yläpää ja alapää
[/quote]
Kuules, olen kyllä löytänyt jo aikaa sitten naisen eli sinun ei tarvitse huolta kantaa. Ettet vaan joudu saikulle siitäkin.
Joo, minunkin verovaroistani sitä sinun miettimissaikkua on varmaan makseltu, ei ihme että veroprosentti on jo yli 40. Vai menikö sittenkin työnantajasi piikkiin? Varmasti mielissään maksoi pari viikkoa työpanoksesi puuttumisesta.
Ja älykkyydestä jos aletaan puhumaan, niin pitkään voidaan mielipiteitä vaihtaakin. Älykkyydelle on paljon määritelmiä ja mittareita. Yksi yleisesti tunnustettu on älyllyystesti ja tunnustan etten ylittänyt mensan 130 pisteen rajaa, vaan jäin 127 pisteeseen. Oliko sinulla jotain näyttöä vai lauotko noita käteenvetokommentteja ihan vaan mutu-pohjalta? Entä mikä alapäätäsi vaivaa? Kyllä minäkin suosittelen sinua hoitamaan psyykesi ja sen alakerran ongelman kuntoon, tosin mieluummin ilman saikkua.
Täällä kysyttiin mielipidettä eli haluttiin eri näkökantoja saikusta avioerotilanteessa. Se että mielipiteeni erosi sinun mielipiteestä on tietenkin selvää. Älykkäältä ihmiseltä odottaisin perusteltuja mielipiteitä ja toki minun kanssani saa olla eri mieltäkin. Sinun tapauksessa ymmärrän kyllä käteen veto kommentit, ethän elämässä ole muuten oppinut itseäsi ilmaisemaan. Ehkä joku itseilmaisukurssi auttaisi. Mutta älä odota palkallista vapaata siihenkään.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:49"]
Olisi kiva tietää miten nuo ketjun alkupään kusipäät olisivat olleet töissä samassa kunnossa
[/quote]
Itse kyllä olin töissä sinäkin päivänä kun kuulin erosta ( tulin jätetyksi). Minusta se oli parempaa olla töissä kun olla kotona, jossa nyt ainakin tuli suru todella pintaan. Töissä sai muuta ajateltavaa.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:52"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:26"] [quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:21"]Mitä sitten itse tekisit jos valvoisit ja oksentaisit? Kukaan ei ole vielä kyennyt vastaamaan yhtään järkevästi. Siis jos reagoisit niin? [/quote] Ottaisn palkatonta. Ei minusta työnantajan tai valtion kuuluisi minun huonoa oloa maksaa. [/quote] Samalla logiikalla kai jäisit palkattomalle, jos vaikka omaa kömpelyyttäsi katkaisisit koipesi vapaa-ajallasi? Miksi työnantajasi kuuluisi sinun kömpelyydestäsi maksaa? [/quote] Tuo saikulle jäänti avioeron takia vaan on sellainen juttu, että kotia jääminen vellomaan asiaa ei todellakaan paranna asiaa vaa pahentaa ja pidentää oireita. Sama kuin koiven katkaisseena lähtisin jalkapalloharjoituksiin. Eli töihinmeno vaikka väkisin on oireiden hoitoa, usko pois. Olen testannut. [/quote] Toiset käyvät läpi asioita eri tavoin ja tarvitsevat aikaa miettiä. Huonosti käsitelty ero johtaa ongelmiin Etenkin miehet yrittävät eteenpäin ja toistavat samoja virheitä [/quote] Ei miettimisestä pitäisi työantajan maksaa muussa tapauksessa kuin työasioiden miettimisestä. Minun moraali ei vain anna periksi siihen, että murheitten takia hakisin saikkua, vaikka fyysisiä oireitakin esiintyisi. Sori. Palkaton on vaihtoehto. [/quote] Työnantaja saa Kelalta yli kk:n jälkeen korvauksen. Jos sinun älykkyytesi ei riitä prosessiin, älä syyllistä muita.Sori, vedä käteen
[/quote]
Yhteiskunnankaan ei pidä maksaa sitä että jollekkin tulee paha mieli
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:33"]
Mun mielestä traumaattisesta erosta pitäisi saada sairauslomaa. Mä sain kesken työpäivän kuulla, että äitini syöpä on levinnyt. En voinut mitään, itkin holtittomasti eikä siitä tullut mitään. En vaan voinut tunteilleni mitään. Ja koska asiakaspalvelutyö, sain loppupäivän vapaata. Menin kotiin ja itkin vain koko päivän. Kun äiti sitten kuoli, olinkin äitiyslomalla, mutta koska kuolema tuli odotetusti, uskon että en olisi tarvinnut sairauslomaa. Eri juttu jos asioita tapahtuu yllättäen. Ei kai sellainen ero aiheutakaan ihmeellisiä tunteita, jos parisuhde on muutenkin ihan kuollut. Mutta jos yllättäen saisin tietää, että miehelläni on toinen jonka kanssa hän nyt elämäänsä jatkaa, sekoisin enkä varmasti pystyisi töihin ainakaan pariin päivään.
[/quote]
Tuokin on eri asia. Rakkaan kuoleminen tai vakava sairastuminen on ymmärrettävää. Mutta ei siltikään hyväksyttävä syy sairaslomaan.
Mutta avioero ei koskaan.
[/quote]
Tosi. Kuolema ja ihmissuhteen muuttuminen ovat hiukan eri asioita.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:56"]
Kela korvaa työnantajalle kulut pitkistä poissaoloista, jos joku on harmissaan
[/quote]
Eli on parempi että YHTEISKUNTA eli veronmaksajat maksaa sen että jollekkin tulee kyynel silmään?
0 pv.
Pure hammasta, kärsi, itke! Mutta tee se kotonasi.
Työkavereiden ei pidä joutua käsimään sinun epäonnistumisestasi.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:21"]Mitä sitten itse tekisit jos valvoisit ja oksentaisit? Kukaan ei ole vielä kyennyt vastaamaan yhtään järkevästi. Siis jos reagoisit niin? [/quote] Ottaisn palkatonta. Ei minusta työnantajan tai valtion kuuluisi minun huonoa oloa maksaa.
[/quote]
Samalla logiikalla kai jäisit palkattomalle, jos vaikka omaa kömpelyyttäsi katkaisisit koipesi vapaa-ajallasi? Miksi työnantajasi kuuluisi sinun kömpelyydestäsi maksaa?
[/quote]
Tuo saikulle jäänti avioeron takia vaan on sellainen juttu, että kotia jääminen vellomaan asiaa ei todellakaan paranna asiaa vaa pahentaa ja pidentää oireita. Sama kuin koiven katkaisseena lähtisin jalkapalloharjoituksiin. Eli töihinmeno vaikka väkisin on oireiden hoitoa, usko pois. Olen testannut.
[/quote]
Toiset käyvät läpi asioita eri tavoin ja tarvitsevat aikaa miettiä. Huonosti käsitelty ero johtaa ongelmiin
Etenkin miehet yrittävät eteenpäin ja toistavat samoja virheitä
[/quote]
Ei miettimisestä pitäisi työantajan maksaa muussa tapauksessa kuin työasioiden miettimisestä. Minun moraali ei vain anna periksi siihen, että murheitten takia hakisin saikkua, vaikka fyysisiä oireitakin esiintyisi. Sori. Palkaton on vaihtoehto.
[/quote]
Työnantaja saa Kelalta yli kk:n jälkeen korvauksen. Jos sinun älykkyytesi ei riitä prosessiin, älä syyllistä muita.Sori, vedä käteen
[/quote]
Ei vittu, sinun älypään mukaanko avioeron pohtimiseen pitäisi olla saikulla yli kuukausi. Kenenhän älykkyys tässä prosessissa ei riitä ;) Sun mielestä varmaan Kelan pitäisi maksaa matkaa Tiibetiinkin, kun Dalai Laman tapaaminen on joillakin osa eroprosessia... Ei vittu ihmetytä yhtään, että tämä maa on menossa kohti taloudellista katastrofia. Eli harrasta vaan itse tuota käsityöprosessia!