Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KUINKA KAUAN ON SOPIVAA OLLA SAIRASLOMALLA AVIOERON VUOKSI

Vierailija
29.08.2015 |

Monenlaista asiaa kysytään sairauslomista, että mikä on sopiva (moraalinen) aika olle sairaslomalla elämäntilanteen muuttumisen vuoksi. Siksi kysykin mikä on sopiva (säädyllinen) aika olla sairaslomalla avioeron vuoksi. Se on monesti etenkin pitkään aviossa olleille tramaattinen tapahtuma.

Kommentit (170)

Vierailija
41/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatonta vapaata tarpeeksi.

Vierailija
42/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:28"]Talous maassa perseellään ja kaikki eroavat (kuinka monta tyyppiä vuositasolla??) jäävät saikulle??? Laskekaa siitä! Jääkää palkattomalle. Lääkärit tekevät moraalisesti väärin myöntämällä saikkua. Jos ette osaa elää parisuhteessa, ei se ole työnantajan syy.
[/quote]

Miten kaltaisesi arvon kusipää on töissä jos itkee, oksentaa ja ei nuku yöllä? Jos vaikkapa toinen ottaa ja lähtee?
[/quote]
Sillä itkemisellä ja oksentamisellako se mies tulee takaisin? Tuo itsesääliä ja typerää.
[/quote]

Itseasiassa olisi tullut takaisin, mutta en ottanut. Voin hyvin nykyään. Erosta kolme vuotta ja asiat perinpohjin käsitelty. En jäänyt rypemään, vaan tarvitsin ajan itselle. Ja se on maksanit itsensä takaisin. Olen terve, lapset voivat hyvin, suhteet ok exään. En ole juuri koskaan poissa töistä, työnantaja oli ymmärtäväinen ja oli huolissaan siitä, olenko varmasti työkykyinen kahden viikon jälkeen. Minulla on vastuullinen työ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:56"]Avioero ei ole sairaus, vitutus ei ole sairaus, joten sairauslomaan ei ole mitään syytä. Palkatonta vapaata voi tietysti ottaa, jos tuntuu että pää hajoaa. Nimerkki 17 vuoden jälkeen avioero, elämä kuitenkin jatkuu.
[/quote]

Eiköhän ole siitäkin kiinni millaiset oireet ja millainen työ. Haluaisitko itse sekavan kirurgin vastaanotolle? Keskity siivoomaan tai tekemään yksin konttorilla töitä...siis jos joku vähemmällä kapasiteetilla varustettu ei nyt ymmärtänyt vielä, että täysin kiinni siitä, miten eron jälkeen voi. Tämä on yksilöllistä ja kiinni myös siitä, onko sopuero vai millainen.
[/quote]

Ei se avioero silti ole sairaus. Kyllä minäkin saan itkettyä ja valvottua ja vaikka mitä, mutta sairautta se ei ole, joten moraalisesti ei ole mitään oikeutta sairauslomaan. Palkaton on sitä varten. Muutenhan krapula, lottovoitto, vieraissakäynti tai vaikkapa ison vedon häviäminen oikeuttaisi saikkuun, oireita niistäkin moni saa. Mutta sairautta se ei ole. Ja kysymykseesi, en haluaisi sen kirurgin vastaanotolle. En vaikka sillä ei olisi eroakaan, jos se tuollaisista sekoaa niin se nyt voi seota vaikka kuoleman näkemisestä ja tuossa ympäristössä niitä riittää.

Vierailija
44/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:22"]Monenlaista asiaa kysytään sairauslomista, että mikä on sopiva (moraalinen) aika olle sairaslomalla elämäntilanteen muuttumisen vuoksi. Siksi kysykin mikä on sopiva (säädyllinen) aika olla sairaslomalla avioeron vuoksi. Se on monesti etenkin pitkään aviossa olleille tramaattinen tapahtuma.
[/quote]

Mä en tiennyt että avioero on sairaus... aina oppii uutta.

KTM
[/quote]

Ei ole sairaus, vaan osa ihmisistä saa niin pahoja oireita sen vuoksi, ettei määräaikaisesti pysty töihin.

Vierailija
45/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ilmoitti maanantaina muuttavansa uuden naisen luo, menin tiistaina töihin ja itkin holtittomasti puolen päivää, työnteosta ei tullut mitään. Esimies ilmoitti että nyt menet työterveyteen ja lääkäri joko kirjoittaa saikkua tai otat palkatonta, et ole työkunnossa.  En töissäni ole tekemisissä muiden kuin tämän esimiehen kanssa, että periaatteessa hajoilemiseni ei häirinnyt kuin minua itseäni. Sain loppuviikon saikkua.

Vierailija
46/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sairaslomaa, jos työkyky menee. Luulisi sen nyt olevan sanomattakin selvää. Töihin palataan sitten, kun lääkäri on todennut työkykyiseksi. Kannattaa keskustella sen lääkärin kanssa mielummin kuin av-mammojen. Nää on yksilöllisiä juttuja, ei ole mitään "sopivaa " aikaa olla sairaslomalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta jos on oikein mielensä pahoittanut ! 

Vierailija
48/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Jos ollut niin hullu että olet suhteeseen alkanut niin olet tiennyt sen että se joskus päättyy. Eli aivan normi tapahtuma. Sama kuin hammaslääkäri käynti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:56"]Avioero ei ole sairaus, vitutus ei ole sairaus, joten sairauslomaan ei ole mitään syytä. Palkatonta vapaata voi tietysti ottaa, jos tuntuu että pää hajoaa. Nimerkki 17 vuoden jälkeen avioero, elämä kuitenkin jatkuu.
[/quote]

Eiköhän ole siitäkin kiinni millaiset oireet ja millainen työ. Haluaisitko itse sekavan kirurgin vastaanotolle? Keskity siivoomaan tai tekemään yksin konttorilla töitä...siis jos joku vähemmällä kapasiteetilla varustettu ei nyt ymmärtänyt vielä, että täysin kiinni siitä, miten eron jälkeen voi. Tämä on yksilöllistä ja kiinni myös siitä, onko sopuero vai millainen.
[/quote]

Ei se avioero silti ole sairaus. Kyllä minäkin saan itkettyä ja valvottua ja vaikka mitä, mutta sairautta se ei ole, joten moraalisesti ei ole mitään oikeutta sairauslomaan. Palkaton on sitä varten. Muutenhan krapula, lottovoitto, vieraissakäynti tai vaikkapa ison vedon häviäminen oikeuttaisi saikkuun, oireita niistäkin moni saa. Mutta sairautta se ei ole. Ja kysymykseesi, en haluaisi sen kirurgin vastaanotolle. En vaikka sillä ei olisi eroakaan, jos se tuollaisista sekoaa niin se nyt voi seota vaikka kuoleman näkemisestä ja tuossa ympäristössä niitä riittää.
[/quote]

Avioero on iso elämänmuutos
Ei 2-3 tunnin unella jaksa töissä varsinkin elleikkykene syömään. Krapula on itseaiheutettu, ero ei. Kukaan ei voi tietää etukäteen, miten reagoisi vastaavassa tilanteessa. Ero vie ahtaalle myös taloudellisesti.

Vierailija
50/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos todella peräät moraalia niin jäät palkattomalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten itse tekisit jos valvoisit ja oksentaisit? Kukaan ei ole vielä kyennyt vastaamaan yhtään järkevästi. Siis jos reagoisit niin?

Vierailija
52/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ero on yksilöllinen. Lääkäri päättää sair.loman pituuden. Ei yksikään tämän palstan lukija! Ero on aina traumaattinen kokemus,jonka jokainen kokee erilailla. Voimia jokaiselle! Niitä tarvitaan. Ei töihin voi mennä itkemään,jos ei henkisesti jaksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:17"]10 vuotta jos on oikein mielensä pahoittanut ! 
[/quote]

Sinut pitäisi siirtää pysyvästi eläkkeelle tyhmyyden vuoksi. Toivottavasti joskus pahoitat mielesi. Olet juuri niitä, jotka sitten eniten itkevät

Vierailija
54/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas huomaa kuinka henkistä hyvinvointia ja mielenterveyttä ei pidetä yhtään minään, vaikka kaikki ihmisen toiminta perustuu nimenomaan niihin asioihin, ja monet oireilevat henkisen puolen asioita myös vahvasti somaattisesti. Kyllä ihminen voi olla eron jälkeen henkisesti niin kipeä ja rikki, että on ihan oikeasti kykenemätön töihin. avioero ei ole sama kuin vakava masennus tai skitsofrenia, mutta ei ole flunssakaan sama asia kuin syöpä, ja siitä huolimatta kaikki ajattelevat että tottakai flunssaisena haetaan sairaslomaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:56"]Ei yhtään. Itse sain lauantaina tietää että miehellä on toinen nainen ja tahtoo erota. Sunnuntaina etsin uuden kämpän ja kävin tutun 590-vuotissynttäreillä. Ma ja ti illat pakkasi töiden jälkeen. Keskiviikkoisin otin lomapäivänsä ja muutin. Torstaina ja siitä eteenpäin taas töissä. Ässä aikaa 5 vuotta ja avioliitto oli kestänyt 5 vuotta, parisuhde 10 vuotta. Ei lapsia.

Suru ei ole sairaus eikä liioin viha. Unettomuus on, mutta olen sitä mieltä että pienten epämukavuuksien takia ei jäädä sairaslomalle.
[/quote]
Mä sain kamalan naurukohtauksen tästä 590-vuotissynttäreistä! :*D

Vierailija
56/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:21"]Mitä sitten itse tekisit jos valvoisit ja oksentaisit? Kukaan ei ole vielä kyennyt vastaamaan yhtään järkevästi. Siis jos reagoisit niin?
[/quote]
Ottaisn palkatonta. Ei minusta työnantajan tai valtion kuuluisi minun huonoa oloa maksaa.

Vierailija
57/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jonka psyyke ei kestä eroa,on ollut jo alunperin epävakaa.

Vierailija
58/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan oo lääkärinkään helppo sanoa.

Vierailija
59/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon parempi mennä töihin niin saa muuta ajateltavaa.

Vierailija
60/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tulisi pyytämään saikkua avioeron vuoksi niin varmistaisin että ko. henkilö ei ole meillä töissä pitkään.

terv, eronnut miesjohtaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän