KUINKA KAUAN ON SOPIVAA OLLA SAIRASLOMALLA AVIOERON VUOKSI
Monenlaista asiaa kysytään sairauslomista, että mikä on sopiva (moraalinen) aika olle sairaslomalla elämäntilanteen muuttumisen vuoksi. Siksi kysykin mikä on sopiva (säädyllinen) aika olla sairaslomalla avioeron vuoksi. Se on monesti etenkin pitkään aviossa olleille tramaattinen tapahtuma.
Kommentit (170)
Mun mielestä traumaattisesta erosta pitäisi saada sairauslomaa. Mä sain kesken työpäivän kuulla, että äitini syöpä on levinnyt. En voinut mitään, itkin holtittomasti eikä siitä tullut mitään. En vaan voinut tunteilleni mitään. Ja koska asiakaspalvelutyö, sain loppupäivän vapaata. Menin kotiin ja itkin vain koko päivän. Kun äiti sitten kuoli, olinkin äitiyslomalla, mutta koska kuolema tuli odotetusti, uskon että en olisi tarvinnut sairauslomaa. Eri juttu jos asioita tapahtuu yllättäen. Ei kai sellainen ero aiheutakaan ihmeellisiä tunteita, jos parisuhde on muutenkin ihan kuollut. Mutta jos yllättäen saisin tietää, että miehelläni on toinen jonka kanssa hän nyt elämäänsä jatkaa, sekoisin enkä varmasti pystyisi töihin ainakaan pariin päivään.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:21"]Mitä sitten itse tekisit jos valvoisit ja oksentaisit? Kukaan ei ole vielä kyennyt vastaamaan yhtään järkevästi. Siis jos reagoisit niin?
[/quote]
Ottaisn palkatonta. Ei minusta työnantajan tai valtion kuuluisi minun huonoa oloa maksaa.
[/quote]
Millä maksaisit elämän? Oireet voivat olla samanlaisia kuin sairaana. Onneksi kaikilla ei. Masennuksen oireet ovat myös syy sairaslomaan. Itsessään ero ei oikeuta sairaslomaan. Sinä joustat työnantajalle ja työnantaja joskus hieman, että saa työkunnossa olevan työntekijän.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:30"]
Jos joku tulisi pyytämään saikkua avioeron vuoksi niin varmistaisin että ko. henkilö ei ole meillä töissä pitkään.
terv, eronnut miesjohtaja
[/quote]
Hölmö. Ei kai kukaan pyydä saikkua avioeron vuoksi, vaan siitä johtuvan romahduksen ja työkyvyttömyyden vuoksi. Vain urpo pomo haluaisi pitää työkyvytöntä ihmistä töissä.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:27"]Se jonka psyyke ei kestä eroa,on ollut jo alunperin epävakaa.
[/quote]
Se joka ei reagoi eroon, on psykopaatti
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:27"]
Ei varmaan oo lääkärinkään helppo sanoa.
[/quote]
No se on kuitenkin sen työtä ja siitä hänelle maksetaan melko kovaa palkkaa.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:30"]Jos joku tulisi pyytämään saikkua avioeron vuoksi niin varmistaisin että ko. henkilö ei ole meillä töissä pitkään.
terv, eronnut miesjohtaja
[/quote]
Sut varmasti potkitaan pellolle vittumaisuuden vuoksi. Tuskin olet kovinkaan pidetty ihminen. En ihmettele miksi olet eronnut
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:21"]Mitä sitten itse tekisit jos valvoisit ja oksentaisit? Kukaan ei ole vielä kyennyt vastaamaan yhtään järkevästi. Siis jos reagoisit niin? [/quote] Ottaisn palkatonta. Ei minusta työnantajan tai valtion kuuluisi minun huonoa oloa maksaa.
[/quote]
Samalla logiikalla kai jäisit palkattomalle, jos vaikka omaa kömpelyyttäsi katkaisisit koipesi vapaa-ajallasi? Miksi työnantajasi kuuluisi sinun kömpelyydestäsi maksaa?
[/quote]
Tuo saikulle jäänti avioeron takia vaan on sellainen juttu, että kotia jääminen vellomaan asiaa ei todellakaan paranna asiaa vaa pahentaa ja pidentää oireita. Sama kuin koiven katkaisseena lähtisin jalkapalloharjoituksiin. Eli töihinmeno vaikka väkisin on oireiden hoitoa, usko pois. Olen testannut.
Ei tullut mieleen olla päivääkään, vaikka meilä ero aika tramaattinen (traumaattinen + dramaattinen?) olikin. Työ on just parasta lääkettä silloin kun privaattipuolella mättää. Pahinta mitä siinä tilanteessa olis voinut tehä, niin alkaa sluibaa töistä. Nyt olenkin edennyt kuin ohjus urallani ja paras työvuosi oli just eron jälkeinen.
Ei päivääkään, ei oo sen väärti.
Miesjohtaja kantaisi ennemmin eron jälkeen johtuvasta väsymyksestä tulevat virheet ja vastuuta niistä?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:38"]
Ei päivääkään, ei oo sen väärti.
[/quote] ei ero tullut yllätyksenä koska olin valmistautunut henkisesti muutaman kuukauden. Oli vain ajan kysymys milloin. H e l p o t t i.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:21"]Mitä sitten itse tekisit jos valvoisit ja oksentaisit? Kukaan ei ole vielä kyennyt vastaamaan yhtään järkevästi. Siis jos reagoisit niin? [/quote] Ottaisn palkatonta. Ei minusta työnantajan tai valtion kuuluisi minun huonoa oloa maksaa.
[/quote]
Samalla logiikalla kai jäisit palkattomalle, jos vaikka omaa kömpelyyttäsi katkaisisit koipesi vapaa-ajallasi? Miksi työnantajasi kuuluisi sinun kömpelyydestäsi maksaa?
[/quote]
Tuo saikulle jäänti avioeron takia vaan on sellainen juttu, että kotia jääminen vellomaan asiaa ei todellakaan paranna asiaa vaa pahentaa ja pidentää oireita. Sama kuin koiven katkaisseena lähtisin jalkapalloharjoituksiin. Eli töihinmeno vaikka väkisin on oireiden hoitoa, usko pois. Olen testannut.
[/quote]
Toiset käyvät läpi asioita eri tavoin ja tarvitsevat aikaa miettiä. Huonosti käsitelty ero johtaa ongelmiin
Etenkin miehet yrittävät eteenpäin ja toistavat samoja virheitä
Tällaisista saikuistahan ei ole työnnantajan pakko maksaa palkkaa
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:21"]Mitä sitten itse tekisit jos valvoisit ja oksentaisit? Kukaan ei ole vielä kyennyt vastaamaan yhtään järkevästi. Siis jos reagoisit niin? [/quote] Ottaisn palkatonta. Ei minusta työnantajan tai valtion kuuluisi minun huonoa oloa maksaa.
[/quote]
Samalla logiikalla kai jäisit palkattomalle, jos vaikka omaa kömpelyyttäsi katkaisisit koipesi vapaa-ajallasi? Miksi työnantajasi kuuluisi sinun kömpelyydestäsi maksaa?
[/quote]
Tuo saikulle jäänti avioeron takia vaan on sellainen juttu, että kotia jääminen vellomaan asiaa ei todellakaan paranna asiaa vaa pahentaa ja pidentää oireita. Sama kuin koiven katkaisseena lähtisin jalkapalloharjoituksiin. Eli töihinmeno vaikka väkisin on oireiden hoitoa, usko pois. Olen testannut.
[/quote]
Toiset käyvät läpi asioita eri tavoin ja tarvitsevat aikaa miettiä. Huonosti käsitelty ero johtaa ongelmiin
Etenkin miehet yrittävät eteenpäin ja toistavat samoja virheitä
[/quote]
Ei miettimisestä pitäisi työantajan maksaa muussa tapauksessa kuin työasioiden miettimisestä. Minun moraali ei vain anna periksi siihen, että murheitten takia hakisin saikkua, vaikka fyysisiä oireitakin esiintyisi. Sori. Palkaton on vaihtoehto.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:37"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:26"] [quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:21"]Mitä sitten itse tekisit jos valvoisit ja oksentaisit? Kukaan ei ole vielä kyennyt vastaamaan yhtään järkevästi. Siis jos reagoisit niin? [/quote] Ottaisn palkatonta. Ei minusta työnantajan tai valtion kuuluisi minun huonoa oloa maksaa. [/quote] Samalla logiikalla kai jäisit palkattomalle, jos vaikka omaa kömpelyyttäsi katkaisisit koipesi vapaa-ajallasi? Miksi työnantajasi kuuluisi sinun kömpelyydestäsi maksaa? [/quote] Tuo saikulle jäänti avioeron takia vaan on sellainen juttu, että kotia jääminen vellomaan asiaa ei todellakaan paranna asiaa vaa pahentaa ja pidentää oireita. Sama kuin koiven katkaisseena lähtisin jalkapalloharjoituksiin. Eli töihinmeno vaikka väkisin on oireiden hoitoa, usko pois. Olen testannut.
[/quote]
Ja koska sinulle se oli oireiden hoitoa, luulet tietäväsi, että se toimii kaikille muillekin? Tiedoksesi, että ihmiset ovat erilaisia ja myös erot ovat erilaisia. Et oikeasti voi tietää, miten joku toinen eronsa kokee ja miten se hänen työkykyynsä vaikuttaa.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:21"]Mitä sitten itse tekisit jos valvoisit ja oksentaisit? Kukaan ei ole vielä kyennyt vastaamaan yhtään järkevästi. Siis jos reagoisit niin? [/quote] Ottaisn palkatonta. Ei minusta työnantajan tai valtion kuuluisi minun huonoa oloa maksaa.
[/quote]
Samalla logiikalla kai jäisit palkattomalle, jos vaikka omaa kömpelyyttäsi katkaisisit koipesi vapaa-ajallasi? Miksi työnantajasi kuuluisi sinun kömpelyydestäsi maksaa?
[/quote]
Tuo saikulle jäänti avioeron takia vaan on sellainen juttu, että kotia jääminen vellomaan asiaa ei todellakaan paranna asiaa vaa pahentaa ja pidentää oireita. Sama kuin koiven katkaisseena lähtisin jalkapalloharjoituksiin. Eli töihinmeno vaikka väkisin on oireiden hoitoa, usko pois. Olen testannut.
[/quote]
Toiset käyvät läpi asioita eri tavoin ja tarvitsevat aikaa miettiä. Huonosti käsitelty ero johtaa ongelmiin
Etenkin miehet yrittävät eteenpäin ja toistavat samoja virheitä
[/quote]
Ei miettimisestä pitäisi työantajan maksaa muussa tapauksessa kuin työasioiden miettimisestä. Minun moraali ei vain anna periksi siihen, että murheitten takia hakisin saikkua, vaikka fyysisiä oireitakin esiintyisi. Sori. Palkaton on vaihtoehto.
[/quote]
Työnantaja saa Kelalta yli kk:n jälkeen korvauksen. Jos sinun älykkyytesi ei riitä prosessiin, älä syyllistä muita.Sori, vedä käteen
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:21"]Mitä sitten itse tekisit jos valvoisit ja oksentaisit? Kukaan ei ole vielä kyennyt vastaamaan yhtään järkevästi. Siis jos reagoisit niin? [/quote] Ottaisn palkatonta. Ei minusta työnantajan tai valtion kuuluisi minun huonoa oloa maksaa.
[/quote]
Samalla logiikalla kai jäisit palkattomalle, jos vaikka omaa kömpelyyttäsi katkaisisit koipesi vapaa-ajallasi? Miksi työnantajasi kuuluisi sinun kömpelyydestäsi maksaa?
[/quote]
Tuo saikulle jäänti avioeron takia vaan on sellainen juttu, että kotia jääminen vellomaan asiaa ei todellakaan paranna asiaa vaa pahentaa ja pidentää oireita. Sama kuin koiven katkaisseena lähtisin jalkapalloharjoituksiin. Eli töihinmeno vaikka väkisin on oireiden hoitoa, usko pois. Olen testannut.
[/quote]
Toiset käyvät läpi asioita eri tavoin ja tarvitsevat aikaa miettiä. Huonosti käsitelty ero johtaa ongelmiin
Etenkin miehet yrittävät eteenpäin ja toistavat samoja virheitä
[/quote]
Ei miettimisestä pitäisi työantajan maksaa muussa tapauksessa kuin työasioiden miettimisestä. Minun moraali ei vain anna periksi siihen, että murheitten takia hakisin saikkua, vaikka fyysisiä oireitakin esiintyisi. Sori. Palkaton on vaihtoehto.
[/quote]
Siis oletko noin tyhmä ihan oikeasti?
Jos vointi on todella huono, tarvitsee aikaa käsitellä asiaa. Sanoinko nyt tarpeeksi selkeästi?
Kela korvaa työnantajalle kulut pitkistä poissaoloista, jos joku on harmissaan
Max. Sen yhden päivän. Kaikki muu on noloa ja "himoa". Töissä ei kerrota erosta ja kuormiteta kaikkia turhalla henkilökohtaisella paskalla.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:21"]Mitä sitten itse tekisit jos valvoisit ja oksentaisit? Kukaan ei ole vielä kyennyt vastaamaan yhtään järkevästi. Siis jos reagoisit niin? [/quote] Ottaisn palkatonta. Ei minusta työnantajan tai valtion kuuluisi minun huonoa oloa maksaa.
[/quote]
Samalla logiikalla kai jäisit palkattomalle, jos vaikka omaa kömpelyyttäsi katkaisisit koipesi vapaa-ajallasi? Miksi työnantajasi kuuluisi sinun kömpelyydestäsi maksaa?