KUINKA KAUAN ON SOPIVAA OLLA SAIRASLOMALLA AVIOERON VUOKSI
Monenlaista asiaa kysytään sairauslomista, että mikä on sopiva (moraalinen) aika olle sairaslomalla elämäntilanteen muuttumisen vuoksi. Siksi kysykin mikä on sopiva (säädyllinen) aika olla sairaslomalla avioeron vuoksi. Se on monesti etenkin pitkään aviossa olleille tramaattinen tapahtuma.
Kommentit (170)
Pyydä palkatonta vaikka kuukausi. Ei tarvi sitten stressata töistä.
EI yhtään. Jo se on kuymma, kun normitapahtumat aiheuttavat saikkutarvetta. Ymmärrään, kun on sairaus, esim. syöpä tai muu fyysinen juttu, mutta ero ei voi olla peruste.
No ei päivääkään työnantajan maksamana. Palkaton vapaa erikseen
Mitä vattua, miksi avioero olisi sairasloman syy, sehän on ilon aikaa., niin no paitsi tietysti, kun on kauhea krapula kaiken sen juhlimisen ja siasta eroon pääsyn juhlistamisen jälkeen.
PS. Älä huuda.
Talous maassa perseellään ja kaikki eroavat (kuinka monta tyyppiä vuositasolla??) jäävät saikulle??? Laskekaa siitä! Jääkää palkattomalle. Lääkärit tekevät moraalisesti väärin myöntämällä saikkua. Jos ette osaa elää parisuhteessa, ei se ole työnantajan syy.
Ei kai nyt sen takia tarvitse päivääkään olla sairauslomalla.
Jos on kovin yllättävä tapaus, niin ymmärrän kyllä, että muutamaan päivään ei töihin yksinkertaisesti pysty! Esim. jos vaan itkee nonstoppina... Pidemmät ajat saisi olla palkattomana, mutta siinä on tietty se hankaluus, että erotilanteessa joutuu taloudellisesti tosi tiukille ainakin alussa.
Ei oo vissiin palkallista. Ethän ole sairas.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:31"]Jos on kovin yllättävä tapaus, niin ymmärrän kyllä, että muutamaan päivään ei töihin yksinkertaisesti pysty! Esim. jos vaan itkee nonstoppina... Pidemmät ajat saisi olla palkattomana, mutta siinä on tietty se hankaluus, että erotilanteessa joutuu taloudellisesti tosi tiukille ainakin alussa.
[/quote]
No ei semmosella ole varaa sairastuakaan, vähän kuin yrittäjälläkään. Tai sitten on ihan tosissaan aidossa masennuksessa ja täysin työkyvytön. Mutta pakon edessä ihminen vaan puskee eikä voi kuunnella omia tarpeitaan.
Sairausloma pitää toki pyytää ja saada seuraavan avioliiton solmimiseen saakka.
Viikko saikkua ja lomamatkalle johonkin etelään juomaan shamppanjaa! Kippis!
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:28"]Talous maassa perseellään ja kaikki eroavat (kuinka monta tyyppiä vuositasolla??) jäävät saikulle??? Laskekaa siitä! Jääkää palkattomalle. Lääkärit tekevät moraalisesti väärin myöntämällä saikkua. Jos ette osaa elää parisuhteessa, ei se ole työnantajan syy.
[/quote]
Sinänsä samaa mieltä, mutta on poikkeuksiakin varmasti. Jos puoliso tiistai-iltana täysin yllättäen pamauttaa, että muuttaa toisen luokse, niin on aika inhimillistä, että keskiviikkona ei pysty esim. asiakaspalvelutyöhön. Tässä nyt yksi esimerkki... Mutta suurimmassa osassa tapauksia en kannata palkallista.
Ei yhtään pelkästään avioeron vuoksi.
Muutenkin parempi töissä kuin velloa itsesäälissä kotona.
Arki auttaa eli töihin vaan, saat muuta ajateltavaa. Mulla ainakin helpotti kun joku asia pysyi ennallaan, en kertonut asiasta töissä vaan saina olla siellä ajattelematta asiaa, muuten olin kyllä rikki.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:25"]EI yhtään. Jo se on kuymma, kun normitapahtumat aiheuttavat saikkutarvetta. Ymmärrään, kun on sairaus, esim. syöpä tai muu fyysinen juttu, mutta ero ei voi olla peruste.
[/quote]
Huomaan, että et ole kokenut eroa. Itse oksensin kaksi viikkoa, laihduin ja valvoin yöt traumaattisen eron jälkeen. Mies vaihtoi lennosta toiseen. Ilmoitti erosta viestillä ja uusi nainen heti raskaana.
Olisi kiva tietää miten olisit mennyt töihin vastaavassa tilanteessa. Ei minustakaan tuntunut kivalta, kun 20v avioliitossa elänyt typerä työkaveri ihmetteli, kun nuorena ollaan niin helposti saikulla. En halunnut kertoa todellakaan hänelle.
Tyhmä kysymys. Saikulla ollaan tasan sen ajan kuin työkyvyttömyys kestää. Jos ei saa saikkua, poissaolo on palkatonta.
Olisi kiva tietää miten nuo ketjun alkupään kusipäät olisivat olleet töissä samassa kunnossa
Jos tosi tramaattinen niin viikko.