Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissat pöydälle vai suoraan ero 20 vuoden avioliiton jälkeen?

Vierailija
15.06.2026 |

Olen ollut n. 20 vuotta naimisissa ja koen että olen ikäisekseni (kohta 50 v) viriili ja hyvässä kunnossa ikäisekseni. Puolisoni on taas väsähtänyt henkisesti ja fyysisesti. Toki rakastan häntä (ja hän minua...ehkä) ja viihdyn hänen kanssaan, mutta alan olla loppu. En halua, enkä pysty pettämään häntä.

Jotenkin kuvittelin, että kun lapset kasvaa ja meille koittaa enemmän yhteistä aikaa, niin voitaisiin kokeilla kaikkea kivaa ja uutta, ja yleisesti että seksiä olisi enemmän kuin 1krt/3kk, itselle sopiva määrä olisi 1-2 krt/vko. Meillä on suhteen alussa ollut seksiä vaihtevasti keskimäärin 2...3 krt/kk. 

Seksistä puhuminen puolisoni kanssa on todella vaikeaa, en ole edelleenkään kartalla hänen mieltymyksistään tai toiveistaan. Seksistä puhuminen vain pahentaa tilannetta, koska hänellä ei ole tai tai halua kertoa haluistaan/fantasioistaan. Olen ehdottanut lelujen hommaamista, mutta ei. Bj on täysin pois laskuista (edellisen kerran joskus seurusteluaikana yli 20 v sitten). Itse annan hänelle "kielihoitoa" joka kerta. Vehkeeseeni hän ei juurikaan koske. Ja hänelle mieleinen seksi on vain lähtyssaarnaajaa, muihin asentoihin pitää kerjätä ja anella.

Aloitteen tekeminen on aina minun vastuullani ja nyt useiden pakkien jälkeen en viitsi tehdä sitäkään kuin 120% varman paikan tullen (mökillä tai reissussa + vaimo "terveenä"). Tein jopa n. 3kk kokeliun että en edes varman paikan tullen tehnyt aloitetta ja siitä tuli 3kk "kuiva" jakso.

Tämän lisäksi 90% kotitöistä on minun harteilla...v#**u että tässä tuntee itsensä tyhmäksi ja hyväksikäytetyksi..

Auki kirjoitettuna vastaus kysymykseen on helppo, mutta kuitenkin niin vaikea. Viimevuosina olen arjessani huomannut, että hyvinä päivinä haaveilen ja suunnittelen erilaisia esileikkejä tai eroottisia tilanteita yllätykseksi vaimolleni, mutta tilaisuuden tullen ne jää toteutumatta hänen vaivojen tmv. takia. Huonoina päivinä mietin että pettääkö hän minua, onko hänellä joku toinen ja soimaan itseäni... Lisäksi olen havainnut että ajattelen yhä enemmän (eli koko) ajan seksiä tai seksin puutetta päivittäin. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lähes sama tilanne, mutta seksi loppunut kokonaan. Aluksi alkoi harvenemaan ja sitten loppui kokonaan. 

Aina on/oli huono hetki ja jos vaikka mitä "tekosyitä", joten lopetin 3-4 vuoden jälkeen yrittämisenkin. 

Kaikki muukin läheisyys loppunut. 

Ensimmäiset ~15 vuotta seksiä kyllä oli usein.

Joo tiedän, että vaihdevuodet yms. mutta voisihan sitä joskus ajatella minuakin.

Minullakin on erittäin hyväksikäytetty olo. 

Tiedän, että pitäisi erota, mutta tällä hetkellä ei ole kiinnostusta ja voimia alkaa vääntämään. Tiedän siitä tulevan erittäin riitaisa ero.

Olen tullut siihen tulokseen, että kun nuorimmainen täyttää 18, lähden samalla ovenavauksella, kun ei ole enää mitään velvotteita.

Tsemppiä meille.

M46

Vierailija
2/6 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä lähes sama tilanne, mutta seksi loppunut kokonaan. Aluksi alkoi harvenemaan ja sitten loppui kokonaan. 

Aina on/oli huono hetki ja jos vaikka mitä "tekosyitä", joten lopetin 3-4 vuoden jälkeen yrittämisenkin. 

Kaikki muukin läheisyys loppunut. 

Ensimmäiset ~15 vuotta seksiä kyllä oli usein.

Joo tiedän, että vaihdevuodet yms. mutta voisihan sitä joskus ajatella minuakin.

Minullakin on erittäin hyväksikäytetty olo. 

Tiedän, että pitäisi erota, mutta tällä hetkellä ei ole kiinnostusta ja voimia alkaa vääntämään. Tiedän siitä tulevan erittäin riitaisa ero.

Olen tullut siihen tulokseen, että kun nuorimmainen täyttää 18, lähden samalla ovenavauksella, kun ei ole enää mitään velvotteita.

Tsemppiä meille.

M46

Kiitos tsemppaavasta viestistä. Meillä on edelleen läheisyyttä, mutta olen huomannut että sitäkin nyt harvemmin kun lillun epätietoisuuden tilassa jatkon suhteen. Ehkä olen roikkunut suhteessa juuri lasten takia. Pitää ottaa myös takarajaksi tuo nuorimmaisen 18 vuoden ikä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaaliterapeutille Mars. Kerrot, että tämä on sulle tärkeä asia, eli jos hän ei tähän suostu, niin sitten sun on ymmärrettävä niin, ettei sinun tärkeänä pitämääsi asiaan suhtauduta vakavasti ja sun on tehtävä johtopäätökset sen mukaan.

Vierailija
4/6 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas se palstahullu, joka kirjoittaa näitä pitkiä parisuhdeaiheisia trollauksia.

Vierailija
5/6 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ap:n kuvaamassa tilanteessa syntyy helposti kierre: toinen haluaa seksiä, ja toinen kokee sen painostavana, jos ei hänellä spontaania halua ole. Sen syttyminen vaatisi rentoa ja paineetonta ilmapiiriä. Paine seksiin johtaa usein siihen, että läheisyyskin alkaa tuntua painostavana. 

Sanoit, että puolisosi on ”väsähtänyt”. Onko hänen terveytensä tutkittu? Onko hänellä ehkä masennus? Onko tutkittu esimerkiksi rautatasot eli ferritiini ( tulisi olla yli 70, mielellään yli 100), D-vitamiinitasot tai mahdollinen kilpirauhasen vajaatoiminta? Esimerkiksi vakava raudanpuute on synnyttäneillä naisilla hyvin tyypillinen, eikä siihen (kuten ei muihinkaan naisille tyypillisiin ongelmiin) ole helppoa saada hoitoa. Entä mahdolliset vaihdevuosioireet? Kaikki nämä kuitenkin voivat aiheuttaa vakavaa väsymystä, joka vie myös seksihalut. 

Kannattaa hakeutua pariterapiaan. Siellä voi käydä vaikka kerran kokeilemassa. On myös hyvä ymmärtää, ettei puolisosi ole haluton sinua kiusataksesi, vaan hänellä voi olla siihen fyysisiä ja henkisiä syitä. 

Vierailija
6/6 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksuaaliterapeutille Mars. Kerrot, että tämä on sulle tärkeä asia, eli jos hän ei tähän suostu, niin sitten sun on ymmärrettävä niin, ettei sinun tärkeänä pitämääsi asiaan suhtauduta vakavasti ja sun on tehtävä johtopäätökset sen mukaan.

Kiertäkää nyt ne seksuaaliterapeutit helvetin etäältä!! Niillä ei ole mitään varsinaista koulutusta mennä tonkimaan  ihmisten mieliä. Kuka vaan voi alkaa pitämään seksuaalista kuntoutusta ja kerätä raha pois tyhmiltä. Parin kerran jälkeen terapeutti kysyy: oletteko ajatelleet avointa suhdetta. Jos on mies,  tapaa jonkun ajan kuluttua vaimosi ja opettaa hänet seksin saloihin. Siinähän sitten ihmettelet kuinka kävikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan