KUINKA KAUAN ON SOPIVAA OLLA SAIRASLOMALLA AVIOERON VUOKSI
Monenlaista asiaa kysytään sairauslomista, että mikä on sopiva (moraalinen) aika olle sairaslomalla elämäntilanteen muuttumisen vuoksi. Siksi kysykin mikä on sopiva (säädyllinen) aika olla sairaslomalla avioeron vuoksi. Se on monesti etenkin pitkään aviossa olleille tramaattinen tapahtuma.
Kommentit (170)
Pitkästä avioliitosta ero on vähän eri juttu, kuin ketjun alkupään idioottien ero ensimmäisestä panokaverista kuukauden seurustelun jälkeen. Joten älkää kommentoiko, jos ette ymmärrä.
Sairaslomaa...: D Hyvin on yhärialkeet jo päivästä1 hallussa. Veikkaan että ositus ei ole ihan läpihuutojuttu
Mun työkaveri oli kuukauden ja kun tuli takas oli pelottavaa luottaa sille asiakkaita.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:28"]Talous maassa perseellään ja kaikki eroavat (kuinka monta tyyppiä vuositasolla??) jäävät saikulle??? Laskekaa siitä! Jääkää palkattomalle. Lääkärit tekevät moraalisesti väärin myöntämällä saikkua. Jos ette osaa elää parisuhteessa, ei se ole työnantajan syy.
[/quote]
Miten kaltaisesi arvon kusipää on töissä jos itkee, oksentaa ja ei nuku yöllä? Jos vaikkapa toinen ottaa ja lähtee?
Ei yhtään. Itse sain lauantaina tietää että miehellä on toinen nainen ja tahtoo erota. Sunnuntaina etsin uuden kämpän ja kävin tutun 590-vuotissynttäreillä. Ma ja ti illat pakkasi töiden jälkeen. Keskiviikkoisin otin lomapäivänsä ja muutin. Torstaina ja siitä eteenpäin taas töissä. Ässä aikaa 5 vuotta ja avioliitto oli kestänyt 5 vuotta, parisuhde 10 vuotta. Ei lapsia.
Suru ei ole sairaus eikä liioin viha. Unettomuus on, mutta olen sitä mieltä että pienten epämukavuuksien takia ei jäädä sairaslomalle.
Avioero ei ole sairaus, vitutus ei ole sairaus, joten sairauslomaan ei ole mitään syytä. Palkatonta vapaata voi tietysti ottaa, jos tuntuu että pää hajoaa. Nimerkki 17 vuoden jälkeen avioero, elämä kuitenkin jatkuu.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:25"]EI yhtään. Jo se on kuymma, kun normitapahtumat aiheuttavat saikkutarvetta. Ymmärrään, kun on sairaus, esim. syöpä tai muu fyysinen juttu, mutta ero ei voi olla peruste. [/quote] Huomaan, että et ole kokenut eroa. Itse oksensin kaksi viikkoa, laihduin ja valvoin yöt traumaattisen eron jälkeen. Mies vaihtoi lennosta toiseen. Ilmoitti erosta viestillä ja uusi nainen heti raskaana. Olisi kiva tietää miten olisit mennyt töihin vastaavassa tilanteessa. Ei minustakaan tuntunut kivalta, kun 20v avioliitossa elänyt typerä työkaveri ihmetteli, kun nuorena ollaan niin helposti saikulla. En halunnut kertoa todellakaan hänelle.
[/quote]
Olen kokenut avoeron. Suhde kesti 11 vuotta. Laihduin 10 kiloa, MUTTA oli joka päivä töissä. Vaihdoin paikkakuntaa. Muutto 400 kilometrin päähän uuteen työhön. EI yhtään saikkupäivää.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:25"]EI yhtään. Jo se on kuymma, kun normitapahtumat aiheuttavat saikkutarvetta. Ymmärrään, kun on sairaus, esim. syöpä tai muu fyysinen juttu, mutta ero ei voi olla peruste.
[/quote]
Huomaan, että et ole kokenut eroa. Itse oksensin kaksi viikkoa, laihduin ja valvoin yöt traumaattisen eron jälkeen. Mies vaihtoi lennosta toiseen. Ilmoitti erosta viestillä ja uusi nainen heti raskaana.
Olisi kiva tietää miten olisit mennyt töihin vastaavassa tilanteessa. Ei minustakaan tuntunut kivalta, kun 20v avioliitossa elänyt typerä työkaveri ihmetteli, kun nuorena ollaan niin helposti saikulla. En halunnut kertoa todellakaan hänelle.
[/quote]
Eiköhän täällä ole hyvinkin moni kokenut avioeron, mutta ei se ole syy olla poissa töistä.
Päinvastoin on hyvä, jos on työpaikka mihin mennä.
Mä olin omasta avioerostani yhden päivän. Olin ihan sairauslomalla, koska en nukkunut minuuttia ja olin päänsärkyinen ja oksensin tämän tästä saatuani selville miehen pettämisen. En siis missään nimessä ollut fyysisesti työkuntoinen yhteen päivään. Heti kun oksentelu ja päänsärky loppui palasin töihin. Töissä se huono mieli avioerosta painui kivasti taka-alalle.
Minä olin ensin 2pv töissä, jonka jälkeen esimies ehdotti että kävisin työterveydessä kertomassa tilanteestani. 9pv olin saikulla, rauhoittavien avulla selvisin tuon loman jälkeen töissä.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:52"]Sairaslomaa...: D Hyvin on yhärialkeet jo päivästä1 hallussa. Veikkaan että ositus ei ole ihan läpihuutojuttu
[/quote]
Onneksi ei ollut mun ositukseni sun vastuulla, vaan juristin. :-D Tulen nauramaan sun oven taakse, kun olet haluamattasi samassa tilanteessa. Tuskin kukaan noin vittumaista lehmää koko elämää katselee
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:56"]Ei yhtään. Itse sain lauantaina tietää että miehellä on toinen nainen ja tahtoo erota. Sunnuntaina etsin uuden kämpän ja kävin tutun 590-vuotissynttäreillä. Ma ja ti illat pakkasi töiden jälkeen. Keskiviikkoisin otin lomapäivänsä ja muutin. Torstaina ja siitä eteenpäin taas töissä. Ässä aikaa 5 vuotta ja avioliitto oli kestänyt 5 vuotta, parisuhde 10 vuotta. Ei lapsia.
Suru ei ole sairaus eikä liioin viha. Unettomuus on, mutta olen sitä mieltä että pienten epämukavuuksien takia ei jäädä sairaslomalle.
[/quote]
Tuttusi kannattaisi tuotteistaa pitkän ikänsä salaisuus.
Voihan se olla. Ero on iso asia kun koko elämä muuttuu. Minä pyytäisin samantien kuukauden niin yrittäisin sinä aikana selvittää eron sotkut ja oman pääni että jaksaisin panostaa taas työhön.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:28"]Talous maassa perseellään ja kaikki eroavat (kuinka monta tyyppiä vuositasolla??) jäävät saikulle??? Laskekaa siitä! Jääkää palkattomalle. Lääkärit tekevät moraalisesti väärin myöntämällä saikkua. Jos ette osaa elää parisuhteessa, ei se ole työnantajan syy.
[/quote]
Miten kaltaisesi arvon kusipää on töissä jos itkee, oksentaa ja ei nuku yöllä? Jos vaikkapa toinen ottaa ja lähtee?
[/quote]
Sillä itkemisellä ja oksentamisellako se mies tulee takaisin? Tuo itsesääliä ja typerää.
Tiedän ihmisen, jonka mielenterveys meni erossa lopullisesti. Mutta ei se sitä tarkoita, että jokainen eronnut joutuu työkyvyttömyyseläkkeelle. Eli suurin osa pärjää parilla vapaapäivällä ja osa sairastuu ja osa vakavasti.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:56"]Avioero ei ole sairaus, vitutus ei ole sairaus, joten sairauslomaan ei ole mitään syytä. Palkatonta vapaata voi tietysti ottaa, jos tuntuu että pää hajoaa. Nimerkki 17 vuoden jälkeen avioero, elämä kuitenkin jatkuu.
[/quote]
Eiköhän ole siitäkin kiinni millaiset oireet ja millainen työ. Haluaisitko itse sekavan kirurgin vastaanotolle? Keskity siivoomaan tai tekemään yksin konttorilla töitä...siis jos joku vähemmällä kapasiteetilla varustettu ei nyt ymmärtänyt vielä, että täysin kiinni siitä, miten eron jälkeen voi. Tämä on yksilöllistä ja kiinni myös siitä, onko sopuero vai millainen.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:25"]EI yhtään. Jo se on kuymma, kun normitapahtumat aiheuttavat saikkutarvetta. Ymmärrään, kun on sairaus, esim. syöpä tai muu fyysinen juttu, mutta ero ei voi olla peruste. [/quote] Huomaan, että et ole kokenut eroa. Itse oksensin kaksi viikkoa, laihduin ja valvoin yöt traumaattisen eron jälkeen. Mies vaihtoi lennosta toiseen. Ilmoitti erosta viestillä ja uusi nainen heti raskaana. Olisi kiva tietää miten olisit mennyt töihin vastaavassa tilanteessa. Ei minustakaan tuntunut kivalta, kun 20v avioliitossa elänyt typerä työkaveri ihmetteli, kun nuorena ollaan niin helposti saikulla. En halunnut kertoa todellakaan hänelle.
[/quote]
Olen kokenut avoeron. Suhde kesti 11 vuotta. Laihduin 10 kiloa, MUTTA oli joka päivä töissä. Vaihdoin paikkakuntaa. Muutto 400 kilometrin päähän uuteen työhön. EI yhtään saikkupäivää.
[/quote]
Miten ero tapahtui? Miten voit eron jälkeen? Ehkäpä eroa ei olisi tullut, jos et olisi niin kova ja ymmärtäisit toisia. Ihan omaa itsekkyyttäs
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:22"]Monenlaista asiaa kysytään sairauslomista, että mikä on sopiva (moraalinen) aika olle sairaslomalla elämäntilanteen muuttumisen vuoksi. Siksi kysykin mikä on sopiva (säädyllinen) aika olla sairaslomalla avioeron vuoksi. Se on monesti etenkin pitkään aviossa olleille tramaattinen tapahtuma.
[/quote]
Mä en tiennyt että avioero on sairaus... aina oppii uutta.
KTM
Minullakin kääpiösiili kuoli, olen tosi masentunut ja psyyke kärsii. En ole työkykyinen, kauanko tästä voi ottaa saikkua?