Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KUINKA KAUAN ON SOPIVAA OLLA SAIRASLOMALLA AVIOERON VUOKSI

Vierailija
29.08.2015 |

Monenlaista asiaa kysytään sairauslomista, että mikä on sopiva (moraalinen) aika olle sairaslomalla elämäntilanteen muuttumisen vuoksi. Siksi kysykin mikä on sopiva (säädyllinen) aika olla sairaslomalla avioeron vuoksi. Se on monesti etenkin pitkään aviossa olleille tramaattinen tapahtuma.

Kommentit (170)

Vierailija
1/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosi tramaattinen niin viikko.

Vierailija
2/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä palkatonta vaikka kuukausi. Ei tarvi sitten stressata töistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI yhtään. Jo se on kuymma, kun normitapahtumat aiheuttavat saikkutarvetta. Ymmärrään, kun on sairaus, esim. syöpä tai muu fyysinen juttu, mutta ero ei voi olla peruste.

Vierailija
4/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei päivääkään työnantajan maksamana. Palkaton vapaa erikseen

Vierailija
5/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vattua, miksi avioero olisi sairasloman syy, sehän on ilon aikaa., niin no paitsi tietysti, kun on kauhea krapula kaiken sen juhlimisen ja siasta eroon pääsyn juhlistamisen jälkeen.

PS. Älä huuda.

Vierailija
6/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talous maassa perseellään ja kaikki eroavat (kuinka monta tyyppiä vuositasolla??) jäävät saikulle??? Laskekaa siitä! Jääkää palkattomalle. Lääkärit tekevät moraalisesti väärin myöntämällä saikkua. Jos ette osaa elää parisuhteessa, ei se ole työnantajan syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt sen takia tarvitse päivääkään olla sairauslomalla.

Vierailija
8/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kovin yllättävä tapaus, niin ymmärrän kyllä, että muutamaan päivään ei töihin yksinkertaisesti pysty! Esim. jos vaan itkee nonstoppina... Pidemmät ajat saisi olla palkattomana, mutta siinä on tietty se hankaluus, että erotilanteessa joutuu taloudellisesti tosi tiukille ainakin alussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo vissiin palkallista. Ethän ole sairas.

Vierailija
10/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:31"]Jos on kovin yllättävä tapaus, niin ymmärrän kyllä, että muutamaan päivään ei töihin yksinkertaisesti pysty! Esim. jos vaan itkee nonstoppina... Pidemmät ajat saisi olla palkattomana, mutta siinä on tietty se hankaluus, että erotilanteessa joutuu taloudellisesti tosi tiukille ainakin alussa.
[/quote]

No ei semmosella ole varaa sairastuakaan, vähän kuin yrittäjälläkään. Tai sitten on ihan tosissaan aidossa masennuksessa ja täysin työkyvytön. Mutta pakon edessä ihminen vaan puskee eikä voi kuunnella omia tarpeitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairausloma pitää toki pyytää ja saada seuraavan avioliiton solmimiseen saakka.

Vierailija
12/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko saikkua ja lomamatkalle johonkin etelään juomaan shamppanjaa! Kippis!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:28"]Talous maassa perseellään ja kaikki eroavat (kuinka monta tyyppiä vuositasolla??) jäävät saikulle??? Laskekaa siitä! Jääkää palkattomalle. Lääkärit tekevät moraalisesti väärin myöntämällä saikkua. Jos ette osaa elää parisuhteessa, ei se ole työnantajan syy.
[/quote]

Sinänsä samaa mieltä, mutta on poikkeuksiakin varmasti. Jos puoliso tiistai-iltana täysin yllättäen pamauttaa, että muuttaa toisen luokse, niin on aika inhimillistä, että keskiviikkona ei pysty esim. asiakaspalvelutyöhön. Tässä nyt yksi esimerkki... Mutta suurimmassa osassa tapauksia en kannata palkallista.

Vierailija
14/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään pelkästään avioeron vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin parempi töissä kuin velloa itsesäälissä kotona.

Vierailija
16/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vrk

Vierailija
17/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki auttaa eli töihin vaan, saat muuta ajateltavaa.  Mulla ainakin helpotti kun joku asia pysyi ennallaan, en kertonut asiasta töissä vaan saina olla siellä ajattelematta asiaa, muuten olin kyllä rikki. 

Vierailija
18/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:25"]EI yhtään. Jo se on kuymma, kun normitapahtumat aiheuttavat saikkutarvetta. Ymmärrään, kun on sairaus, esim. syöpä tai muu fyysinen juttu, mutta ero ei voi olla peruste.
[/quote]

Huomaan, että et ole kokenut eroa. Itse oksensin kaksi viikkoa, laihduin ja valvoin yöt traumaattisen eron jälkeen. Mies vaihtoi lennosta toiseen. Ilmoitti erosta viestillä ja uusi nainen heti raskaana.
Olisi kiva tietää miten olisit mennyt töihin vastaavassa tilanteessa. Ei minustakaan tuntunut kivalta, kun 20v avioliitossa elänyt typerä työkaveri ihmetteli, kun nuorena ollaan niin helposti saikulla. En halunnut kertoa todellakaan hänelle.

Vierailija
19/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys. Saikulla ollaan tasan sen ajan kuin työkyvyttömyys kestää. Jos ei saa saikkua, poissaolo on palkatonta.

Vierailija
20/170 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää miten nuo ketjun alkupään kusipäät olisivat olleet töissä samassa kunnossa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi