Mitäs nyt sitten tehdä kun töitä en saa vaikka tuhansia hakemuksia takana, ja 12 vuotta työttömyyttä?
Kommentit (25)
Minäkin jaksoin tuota hyvän aikaa. Nykyään en.
Miten sulle voisi mitään keksiä kun valtion ja kuntien tukitöistä ei makseta paljoakaan ja sullehan ei mikään alle kajden tonnin rupupalkka kelpaa.
Vain 12 vuotta työtön. Olen ollut 18 vuotta. Heti kun valmistuin rakennusinsinööriksi niin minusta tuli työtön.
Työt saadaan nykypäivänä lähinnä suhteilla ja verkostojen kautta eikä hakemalla. Hakemispolku on käyttökelpoinen lähinnä niille joilla on lähes täydellinen cv tai joku todella kysytty koulutus kuten lääkäri tai sairaanhoitaja.
Ihan järjetöntä tuupata menemään tuhansia hakemuksia. Viimeistään muutaman sadan hakemuksen jälkeen pitäisi ymmärtää, että hakeminen on pelkkää pään hakkaamista seinään ja ajan (eli viime kädessä oman elämän) haaskaamista.
Pysy vaan siellä suljetulla osastolla, pehmoaivo!
Vierailija kirjoitti:
Työt saadaan nykypäivänä lähinnä suhteilla ja verkostojen kautta eikä hakemalla. Hakemispolku on käyttökelpoinen lähinnä niille joilla on lähes täydellinen cv tai joku todella kysytty koulutus kuten lääkäri tai sairaanhoitaja.
Ihan järjetöntä tuupata menemään tuhansia hakemuksia. Viimeistään muutaman sadan hakemuksen jälkeen pitäisi ymmärtää, että hakeminen on pelkkää pään hakkaamista seinään ja ajan (eli viime kädessä oman elämän) haaskaamista.
Ai, ite ainakin sain työpaikan, missä aloitan heinäkuun alussa, niin ihan hakemalla. Koulutukseltani en ole lääkäri enkä sairaanhoitaja. Kyseessä tekninen ala. Mikäli oikeasti joku on ollut 10 vuotta+ työttömänä, niin aika paljon on siinä ajassa ehtinyt asiat muuttua. Melkein on pakko mennä koulun penkille uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työt saadaan nykypäivänä lähinnä suhteilla ja verkostojen kautta eikä hakemalla. Hakemispolku on käyttökelpoinen lähinnä niille joilla on lähes täydellinen cv tai joku todella kysytty koulutus kuten lääkäri tai sairaanhoitaja.
Ihan järjetöntä tuupata menemään tuhansia hakemuksia. Viimeistään muutaman sadan hakemuksen jälkeen pitäisi ymmärtää, että hakeminen on pelkkää pään hakkaamista seinään ja ajan (eli viime kädessä oman elämän) haaskaamista.
Ai, ite ainakin sain työpaikan, missä aloitan heinäkuun alussa, niin ihan hakemalla. Koulutukseltani en ole lääkäri enkä sairaanhoitaja. Kyseessä tekninen ala. Mikäli oikeasti joku on ollut 10 vuotta+ työttömänä, niin aika paljon on siinä ajassa ehtinyt asiat muuttua. Melkein on pakko mennä koulun penkille uudestaan.
Monilla insinööreillä on toki myös hyvä työllisyys ja siksi usein pääsevät hakemalla töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työt saadaan nykypäivänä lähinnä suhteilla ja verkostojen kautta eikä hakemalla. Hakemispolku on käyttökelpoinen lähinnä niille joilla on lähes täydellinen cv tai joku todella kysytty koulutus kuten lääkäri tai sairaanhoitaja.
Ihan järjetöntä tuupata menemään tuhansia hakemuksia. Viimeistään muutaman sadan hakemuksen jälkeen pitäisi ymmärtää, että hakeminen on pelkkää pään hakkaamista seinään ja ajan (eli viime kädessä oman elämän) haaskaamista.
Ai, ite ainakin sain työpaikan, missä aloitan heinäkuun alussa, niin ihan hakemalla. Koulutukseltani en ole lääkäri enkä sairaanhoitaja. Kyseessä tekninen ala. Mikäli oikeasti joku on ollut 10 vuotta+ työttömänä, niin aika paljon on siinä ajassa ehtinyt asiat muuttua. Melkein on pakko mennä koulun penkille uudestaan.
Monilla insinööreillä on toki myös hyvä työllisyys ja siksi usein pääsevät hakemalla töihin.
En ole edes insinööri koulutukseltani. Sanotaan näin, että 20 vuotta tehnyt näitä hommia. Tietty on ollut hetkiä, jolloin ei ole töitä ollut, nämäkin olivat enemmänkin tuolla uran alkupäässä. Aina vastavalmistuunena/kokemusta omaavana on hankalaa saada työpaikkaa. Mikäli joku on työttömänä toistakymmentä vuotta, niin vikaa on jossain ja paljon.
Ala yrittäjäksi siinä hommassa mikä sinua kiinnostaa eniten.
Pitää vain hyväksyä vallitseva tilanne jos sitä ei pysty muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisit vaikka mennä töihin?
Luitko ketjun otsikon, ja jos luit, niin ymmärsitkö siitä mitään?
Lopeta kuluttamisen ja tienaamisen himoitseminen. 95% suomalaisista on harakoita, jotka tuhlaa rahansa joutavaan sontaan vaikka tienaisivat 3 tonnia kuussa puhtaana. Osta kiljupönttö ja nauti elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Ala yrittäjäksi siinä hommassa mikä sinua kiinnostaa eniten.
Miten työtön alkaa yrittäjäksi?
Vierailija kirjoitti:
Voisit vaikka mennä töihin?
Minne?
Uusi koulutus tai oma bisnes ovat asioita mitä ap:n olisi kannattanut hommata jo noin 10 vuotta sitten. Nyt on on käyttänyt suuren osan aikuiselämästään kotona istumiseen.
Men töihin tai perusta yritys. Älä ole luuseri.
Ei mitään