Miksei laivalla voi liikkua hiljaa käytävillä???
Ihmettelen vaan, että risteilylle lähdetään ja tiedetään, että äänet kuuluu käytävältä hyttiin, mutta silti siellä on pakko möykätä ja huutaa. Mitä järkeä? Tallinnan laivalla ei edes kalliimmissa hyttiluokissa säästy yömetelöinniltä. Minä opetan lapsetkin, ettei saa huutaa käytävällä, mutta eräät ei osaa pitää turpaansa kiinni. Kerran kävin valittamassa infossa, kun kirosanat raikui ja ihan törkeää menoa klo 01-04. Kun oli vartija käynyt, hiljaisuus säilyi vartin. Miksi idiootit edes lähtee laivalle, jos ei ole rahaa juoda ravintolassa, vaan pitää huutaa hyteissä ha käytävillä? Olen ollut Ruotsin laivalla myös metelissä, mutta nykyisin otan aina Deluxe tai Commodore-luokasta, että voi nukkuakin.
Kommentit (80)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:23"]
Sää oot just sellanen, että tulisit paplarit päässä hytti käytävälle huutaa, niin heittäisin lonkerot sun päälle.
[/quote]
Pitäisikö kumminkin jäädä sinne lähiöbaariin riehumaan vai oletko ehtinyt saada sinnekin porttikiellon? Kaikille ei alkoholi sovi :)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:56"]
Jos ärsyttää käytävillä ja hyteissä huutajat, niin kyllä ottaa päähän myös nuoret, jotka ryyppää siellä pitkin laivaa. Viimeks olin työpaikan reissulla ja oli tolkuttomia kakaroita. Välillä joku kävi ajamassa niitä pois, mutta siirtyivät kaljabokseineen muualle ja jatkoivat siellä. Kun palattiin ravintolasta hyttiin, siellä oli makaamassa nuoria lattioilla. Hirveä haju ja yhdellä kuset housussa. Aamuyöllä meidän ovea hakkasi tyttö, jolla oli pelkkä t-paita ja pikkuhousut. Oli niin kännissä, ettei osannut sanoa, mistä on tulossa ja mikä on hytin numero. Kiva talutella siellä pitkin laivaa tuollaista känniääliötä. En tiedä, veivätkö putkaan vai osasiko kertoa henkilökunnalle, missä mennään. Ymmärrän hyvin ap:n pointin. Jos joku laivayhtiö perustaa känniääliöistä vapaan laivavuoron, täällä on heti tulijoita !
[/quote]
Olisitte nussineet sitä porukalla ja heittäneet yli laidan
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 10:12"]Metelistä voi ensin ilmoittaa sinne infoon ja vaatia vartijan paikalle. Jos meteli jatkuu, uusi ilmoitus. Ja sama vielä kerran. Sen jälkeen marssi sinne infoon, kirjalline valitus siitä, että matka on pilalla (mukaan tieto hyttiluokasta, kellonajasta jne.) ja kas - saat uuden ilmaisen matkan jopa samassa hyttiluokassa, missä olet metelissä reissannut.
Meillä on tulossa jo neljäs ilmaismatka. Mutta todellakin edellyttää sen, että ensin vaatii vartijaa paikalle pari kertaa ja että sitä meteliä myös on. Ja ainahan sitä on.
[/quote]
Ollaan viimeksi Tallinnan risteilyllä käyty valittamassa metelistä infoon. Vartija tuli noin vartin päästä ja määräsi hyttien ovet pidettäväksi kiinni. Kolmessa hytissä oli ovet auki käytävälle keskellä yötä ja varmaan 15 nuorta örveltäjää. Meteli jatkui, ja puolen tunnin päästä kävin itse huutamassa oven raosta, että turpa kiinni ja menkää baariin huutamaan. Ei se mitään auta, kun porukka on niin kännissä ja persaukista. Mies ilmoitti taas infoon, että käytäväbileet jatkuu. Vartija kävi noin klo 3.30 ja pyysi kaikkia niitä poistumaan, joiden hytit ei ole sillä käytävällä ja hyttien ovet kiinni. Onneksi kirkuva tyttö joutui poistumaan, se kimitys ja kirkuminen oli jotain järkyttävää kuultavaa. Ei me mitään ilmaisia risteilyjä saatu. Minusta sen risteilyn hinta pitäisi periä niiltä, jotka häiriön aiheuttaa!!!!!!' Ei kerrostalossakaan voi juhlia ja huutaa läpi yön, tulee häätö.
P.s. Emme olleet tuolla risteilyllä lasten kanssa. Laivalla on lapsille suunnattuja risteilyjä ja ohjelmaa, mutta Tallinnan laivoilla nekin risteilyt on niin humalaisia täynnä, että eivät ne örveltäjää edes tajua olevansa lapsille suunnatulla risteilyllä.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:31"]Lapselliset voi kostaa juoppojengille heräämällä aamulla klo 6 ja päästämällä lapset pitämään juoksukisoja käytäville. Aamiaisen lapsimellastus puolestaan on ihan hirveetä myös muille kuin krapulaisille. Olin välillä 10 vuotta käymättä Tukholmassa ja nyt viimeksi kun käytiin niin menohan oli ihan järkyttävää.
[/quote]
nätisti läsähti pentu oveen, kun tätä harrastivat. Että nauratti
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:23"]
Sää oot just sellanen, että tulisit paplarit päässä hytti käytävälle huutaa, niin heittäisin lonkerot sun päälle.
[/quote]
Pitäisikö kumminkin jäädä sinne lähiöbaariin riehumaan vai oletko ehtinyt saada sinnekin porttikiellon? Kaikille ei alkoholi sovi :)
[/quote]
Lähden risteileen, jos siltä tuntuu. :) Lähibaariinikin voin mennä vetään kunnon pohjat ennen lähtöä laivalle.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 09:10"]LAPSIPERHEET! Jos maksan risteilystäni, biletän siellä ihan niin paljon kun lystää. En tule huutamaan teidänkään persehedelmille, jotka baarissa ja käytävillä juoksevat. Laittakaa ne pennut nippusiteillä rattaisiin kiinni, että siellä voi PÄIVÄLLÄ kulkea.
[/quote]
Edelleen: myös meissä sinkuissa on niitä, jotka haluaa nukkua yöllä klo 01-04. Laita itsesi nippusiteillä kiinni mihin tahdot, mutta älä huuda käytävillä ja hytissä keskellä yötä!
[/quote]
No pistä vaikka kuulosuojaimet tai jätä seuraava mahdollinen risteilysi väliin, niin saat nukkua rauhassa kaikessa hiljaisuudessa.
Ettekö yhtä, yhtä yötä pysty olemaan, vaikka kuuluisikin juhlimisen ääniä. Se kuuluu sinne laivalle t. Lapsiperheellinen
Eipä innosta lähteä laivalle roskaväen sekaan kun tätä ketjua lukee.
Kylläpä on vihainen ketju. Ois kiva kuulla laivalla työskentelevien tai kenties aikuisten lapsettomien mielipiteitä siitä, kummat on tervetulleita laivalle, lapsiperheet vai känniörveltäjät vai ei mahdollisesti kummatkaan. Minä ajattelen, että kaikille pitäisi olla tilaa.
Olis tietty tosi mukava, jos esim. A-hytteihin ei päästettäisi lainkaan n. 20-vuotiaita kaveriporukoita, mutta kaiketi se olisi syrjintää, joten täytyisi vain toivoa, että känniörvelöt tajuaisivat itsekin valita hyttinsä alimmilta kansilta, koska heille nukkuminen ei ole millään lailla tärkeää.
Olen itse ollut laivalla lapsena, abina, opiskelijaiässä, lapsettomana aikuisena, raskaana kuivin suin sekä lasten kanssa. Aika paljon voi itse valita, milloin matkustaa ja millä laivalla, mutta takuurauhallista hyttiä ei taida voida taata. Nukkuminen on minusta perusoikeus matkoillakin, joten turhanpäiväiselle läpi yön mekastamiselle ei ole musta mitään järjellisiä perusteita. Järjettömiä toki riittää, kuten oikeus huutaa, oksentaa kokolattiamatolle ja kännätä itsensä kolmen promillen konttauskuntoon.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:45"]Kylläpä on vihainen ketju. Ois kiva kuulla laivalla työskentelevien tai kenties aikuisten lapsettomien mielipiteitä siitä, kummat on tervetulleita laivalle, lapsiperheet vai känniörveltäjät vai ei mahdollisesti kummatkaan. Minä ajattelen, että kaikille pitäisi olla tilaa.
Olis tietty tosi mukava, jos esim. A-hytteihin ei päästettäisi lainkaan n. 20-vuotiaita kaveriporukoita, mutta kaiketi se olisi syrjintää, joten täytyisi vain toivoa, että känniörvelöt tajuaisivat itsekin valita hyttinsä alimmilta kansilta, koska heille nukkuminen ei ole millään lailla tärkeää.
Olen itse ollut laivalla lapsena, abina, opiskelijaiässä, lapsettomana aikuisena, raskaana kuivin suin sekä lasten kanssa. Aika paljon voi itse valita, milloin matkustaa ja millä laivalla, mutta takuurauhallista hyttiä ei taida voida taata. Nukkuminen on minusta perusoikeus matkoillakin, joten turhanpäiväiselle läpi yön mekastamiselle ei ole musta mitään järjellisiä perusteita. Järjettömiä toki riittää, kuten oikeus huutaa, oksentaa kokolattiamatolle ja kännätä itsensä kolmen promillen konttauskuntoon.
[/quote]
Miksi pitää olla mielipide? Ketä se hyödyttää? Olen aikuinen, lapsiakin löytyy. Joskus matkustetaan aikuisten kesken, joskus lasten kanssa, etenkin jos vaikka Hevisaurus sattuu esiintymään. Tukholmaan mennään pari kertaa vuodessa. Useamminkin voisi käydä, jos tietäisi, että saa nukkua ne pari yötä. Aika rankkaa mennä ma töihin, jos on pari edellistä yötä valvonut. Viimeksi oli hyvä tuuri: Deluxe-hytissä saatiin ihan hyvät unet ennen päivää Tukholmassa. VIKING Gracen risteilyt on myös kivoja ja yleensä suht siistiä porukkaa.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:14"]Eipä innosta lähteä laivalle roskaväen sekaan kun tätä ketjua lukee.
[/quote]
Ihan samat ajatukset.
Pysykää himassa ja pitäkää ne polvenkorkuset molopäätkin siellä.
Jos menee laivalle niin ei voi odottaa että siellä on yöllä hijaista kuin siellä kotimökissä jossain juupajoella. Mutta ei ole myöskään normaalia huutaa keskellä yötä vittua ja homoa ym hyttikäytävällä eikä muuallakaan.
Mutta juhlimisen ääniä on pakko kestää jos on lähtenyt paikkaan missä pääasiassa juhlitaan.
Örvellys on kamalaa päivällä ja yöllä.
Kun oltiin työporukalla entisessä työpaikassa, niistä ihmisistä kuoriutui sikoja, kun lähdettiin laivalle. Eräät ryyppäsi koko matkan Tallinnaan, pääasiassa hyteissä halpaa viinaa. Olivat jo tukevassa humalassa, kun päästiin satamaan. Tallinnassa suurin osa istui terasseilla ryyppäämässä, mitä nyt superalkosta siitä sataman vierestä rahtasivat Koskenkorva-mäyräkoiria kaksin käsin laivaan palatessaan. Yhden työkaverin hiukset oli ihan oksennuksessa ja niitä pestiin vessan lavuaaritaso heti laivaan pakattuamme. Meille oli varattu laivalla ruokailu, mutta kolmannes ei selviytynyt ravintolaan. Neljä työkaveria olivat "sillai" muiden kuin omien puolisoidensa kanssa. Valitettavasti jaoin hytin yhden näistä kanssa ja odottelin hyttiaulassa, että saivat temput hoidettua. Yököttävää menoa! En lähtisi toista kertaa sen työporukan kanssa edes tuplapalkalla. Kyseinen työpaikka oli ihan Helsingissä, ei missään Juupajoella.
Mistäköhän johtuu, että kerrostaloissa, joissa on sekaisin omistus- ja vuokra-asuntoja, kovinta meteliä pidetään aina niissä vuokra-asunnoissa...?!?
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:06"]Mistäköhän johtuu, että kerrostaloissa, joissa on sekaisin omistus- ja vuokra-asuntoja, kovinta meteliä pidetään aina niissä vuokra-asunnoissa...?!?
[/quote]
Niin ja onko ne tätä samaa sakkia, jotka huutaa hyteissä ja käytävillä laivalla koko yön?
Varmaankin olisi tilausta risteilylle, jossa väki sitoutuu hiljaisuuteen hyttikäytävillä klo 00.00 alkaen. Monet oikeasti haluaa nukkuakin. Minä ainakin menen maihin aamulla, jos on mahdollista. Toki ne risteilyt on erikseen, joissa ei ole maihinnousua ja biletys on päätarkoitus.
Ei käy kateeksi laivasiivoojan työ. Millainen mahtaa olla palkka? Viimeksi mulla oli niin likainen peitto, että otin peiton pois pussilakanasta ja nukuin pussilakanalla. Peitossa oli selvästi kusi- tai kaljatahroja. Myös hytin matossa oli tahroja, pahoja tahroja. Vessassa oli lattian rajassa mustaa hometta. Siivoojien aika menee ehkä kännisotkujen siistimisessä, niin perusteellisempi siivous jää tekemättä.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 10:15"]
Kuka haluaa mennä vapaaehtoisesti laivalle lasten kanssa? En menis vaikka siitä maksettaisiin.
[/quote]
no vaikka me, asumme Tukholmassa ja tulemme lomalle Suomeen, lasten kanssa.....
Kuka haluaa mennä vapaaehtoisesti laivalle lasten kanssa? En menis vaikka siitä maksettaisiin.