Miksei laivalla voi liikkua hiljaa käytävillä???
Ihmettelen vaan, että risteilylle lähdetään ja tiedetään, että äänet kuuluu käytävältä hyttiin, mutta silti siellä on pakko möykätä ja huutaa. Mitä järkeä? Tallinnan laivalla ei edes kalliimmissa hyttiluokissa säästy yömetelöinniltä. Minä opetan lapsetkin, ettei saa huutaa käytävällä, mutta eräät ei osaa pitää turpaansa kiinni. Kerran kävin valittamassa infossa, kun kirosanat raikui ja ihan törkeää menoa klo 01-04. Kun oli vartija käynyt, hiljaisuus säilyi vartin. Miksi idiootit edes lähtee laivalle, jos ei ole rahaa juoda ravintolassa, vaan pitää huutaa hyteissä ha käytävillä? Olen ollut Ruotsin laivalla myös metelissä, mutta nykyisin otan aina Deluxe tai Commodore-luokasta, että voi nukkuakin.
Kommentit (80)
Itse kuulun siihen porukkaan, joka ottaa tarjouslapulla Ö-luokan hytin ja ryyppään siellä taxfreesta ostettua viinaa. Omasta mielestäni nipottavat lapsiperheet ovat aivan perseestä. Miksei voitaisi järjestää heille jotain hiljaista hyttiosastoa varaamalla vaikka jotkut tietyt käytävät heille, jotka haluaa nukkua jotta me jotka haluamme ryypätä rajusti voimme olla rauhassa.
Eniten laivalla ärsyttää, kun menet krapulassa baariin ja bändi soittaa, niin me mamman mussukat juoksee siellä tanssijoiden seassa ja pitkin baaria, kun kannat juomatarjotinta.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:23"]
Sää oot just sellanen, että tulisit paplarit päässä hytti käytävälle huutaa, niin heittäisin lonkerot sun päälle.
[/quote]
ja sä oot just sellainen, joka ei koskaan kasva aikuiseksi, eikä opi käytöstapoja
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:24"]Meitä lasten kanssa matkustavia on paljon. Tuodaan aika paljon rahaa laivayhtiöille, koska ei olla litkimässä sitä alle kahdenkympin olutlaatikkoa omassa hytissä. [/quote] Lapsiperheiltä möly ja mekastus onnistuu juomattakin. Joka ikinen kerta.
[/quote]
klo 4 aamuyöllä? En ihan usko tältä istumalta
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:27"]Kas kun ne laivat ovat rakennettu biletystarkoituksiin. Nutturatädit voi mennä lentäen kohteeseensa. [/quote] No eihän ne ole! Ostoksista ja ruokailuista tulee suuri osa laivan tuloista. Työskentelin laivalla pari vuotta, mutta en ikinä Tallinnan laivoilla, koska niissä käy juurikin paljon metelöivää, huonosti käyttäytyvää kaljaturistia. Monet ostavat kaljat ja viinatkin Tallinnasta ja säästävät pari euroa. Laivalla siivouskulut jo enemmän kuin örveltäjien tuotot. Oksennukset ja kuset, veret ja paskat jätetään jälkeensä ja käyttäydytään kuin maailman omistajat. Ikävä kyllä totuus on se, että ilman lapsiperheitä ja eläkeläisiä ja muita tiukkapipoja, jotka kuluttavat rahaa, ei koko laivabisnes pyörisi.
[/quote]Tiedätkö, ketkä kantavat rahat myös niihin kauppoihin ja ruokapaikkoihin? Ilmeisesti et.
[/quote]
Tiedän. Laivayhtiöt seuraavat myös säännöllisesti, kuinka paljon ihmiset kuluttavat rahaa ja mihin kannattaa satsata. Uudet laivat eivät liikennöi niillä reiteillä, jossa eniten tuhotaan paikkoja ja siivouksen tarve valtava. Tähtiartisteilla houkutellaan sitä väkeä, joka käyttäytyy siivosti ja kuluttaa eniten rahaa ruokailuun ja ostoksiin laivalla. Tämä on se puoli kolikosta, joka ei tule mieleen niille, joille laiva on yksi halvan kaljan myymälä.
[/quote]
Tarkeintaisitko hieman, että mistä tiedät, etteivät ne metelöivät ja huonosti käyttäytyvät ihmiset shoppaile ja syö laivalla?
[/quote]
Ei tämä ole mikään henk.koht. mielipide. Kerroin vain, että asiakaskäyttäytymistä seurataan. Ei siellä kukaan katso, että rouva x hytissä 10235 käyttää rahaa risteilymatkaan 120€, ruokailuun 55€ ja tax free-ostoksiin 250€. Kulutuskäyttäytymistä seurataan ennemminkin siten, paljonko keskimäärin yksi Tallinnan bileristeilyasiakas kuluttaa jne. Tallinnan risteilyt ovat ihan kannattavia niin kauan kuin siellä laivalla tosiaan kulutetaan, eli syödään ja juodaan ravintoloissa ja ostetaan myymälöistä, eikä ryypätä hyteissä Tallinnasta hamstrattua halpaa viinaa ja kaljaa. Ei millään pahalla.
Voisikohan satamassa pyytää hyttiä jostain tietystä paikasta? Joskus olin ihan laivan perällä ja oli tosi hiljaista. Ei läpikulkijoita eikä juoksentelijoita. Kerran taas jouduttiin kerroksen porrasaulan kohdalle ja oli aivan mieletön meteli koko yön.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:48"]
Voisikohan satamassa pyytää hyttiä jostain tietystä paikasta? Joskus olin ihan laivan perällä ja oli tosi hiljaista. Ei läpikulkijoita eikä juoksentelijoita. Kerran taas jouduttiin kerroksen porrasaulan kohdalle ja oli aivan mieletön meteli koko yön.
[/quote]Voi toki, rahalla saa ja hevosella pääsee.
Ihan kiva oli olla Tukholman risteilyllä Siljalla Family-hytissä Deluxe-käytävällä. Tultiin tänään kotiin. Oli runsaasti aasialaisia laivalla. He osaavat olla hiljaa klo 23 alkaen. Mitä suomalainen viinaturisti ei aina siis osaa. Meillä on 3 lasta, joista pienin alle vuoden. Maksetaan mieluummin kalliista hytistä kuin valvotetaan lapsia yöt läpeensä.
Noloimpia on ne naimisen äänet...
No pitänee ens kerralla mennä sanoo jollekkin.lapsiperheelle ravintolassa, että menkää pallomereen että saa olla rauhassa, niinkun tekin hytissä.
Mun mielestä taas ihan päinvastoin. Ärsyttää sellaset nipottajat jotka luulee että ihmiset menee laivalla kello 22 nukkumaan. Eikö ne laivat sitä varten oo että siellä pidetään hauskaa.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:07"]No pitänee ens kerralla mennä sanoo jollekkin.lapsiperheelle ravintolassa, että menkää pallomereen että saa olla rauhassa, niinkun tekin hytissä.
[/quote]
Ei ole tullut mieleen, että myös lapsettomat haluaa nukkua klo 03 aamuyöllä? Häh?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:27"]Kas kun ne laivat ovat rakennettu biletystarkoituksiin. Nutturatädit voi mennä lentäen kohteeseensa. [/quote] No eihän ne ole! Ostoksista ja ruokailuista tulee suuri osa laivan tuloista. Työskentelin laivalla pari vuotta, mutta en ikinä Tallinnan laivoilla, koska niissä käy juurikin paljon metelöivää, huonosti käyttäytyvää kaljaturistia. Monet ostavat kaljat ja viinatkin Tallinnasta ja säästävät pari euroa. Laivalla siivouskulut jo enemmän kuin örveltäjien tuotot. Oksennukset ja kuset, veret ja paskat jätetään jälkeensä ja käyttäydytään kuin maailman omistajat. Ikävä kyllä totuus on se, että ilman lapsiperheitä ja eläkeläisiä ja muita tiukkapipoja, jotka kuluttavat rahaa, ei koko laivabisnes pyörisi.
[/quote]Tiedätkö, ketkä kantavat rahat myös niihin kauppoihin ja ruokapaikkoihin? Ilmeisesti et.
[/quote]
Tiedän. Laivayhtiöt seuraavat myös säännöllisesti, kuinka paljon ihmiset kuluttavat rahaa ja mihin kannattaa satsata. Uudet laivat eivät liikennöi niillä reiteillä, jossa eniten tuhotaan paikkoja ja siivouksen tarve valtava. Tähtiartisteilla houkutellaan sitä väkeä, joka käyttäytyy siivosti ja kuluttaa eniten rahaa ruokailuun ja ostoksiin laivalla. Tämä on se puoli kolikosta, joka ei tule mieleen niille, joille laiva on yksi halvan kaljan myymälä.
[/quote]
Tarkeintaisitko hieman, että mistä tiedät, etteivät ne metelöivät ja huonosti käyttäytyvät ihmiset shoppaile ja syö laivalla?
[/quote]
Ei tämä ole mikään henk.koht. mielipide. Kerroin vain, että asiakaskäyttäytymistä seurataan. Ei siellä kukaan katso, että rouva x hytissä 10235 käyttää rahaa risteilymatkaan 120€, ruokailuun 55€ ja tax free-ostoksiin 250€. Kulutuskäyttäytymistä seurataan ennemminkin siten, paljonko keskimäärin yksi Tallinnan bileristeilyasiakas kuluttaa jne. Tallinnan risteilyt ovat ihan kannattavia niin kauan kuin siellä laivalla tosiaan kulutetaan, eli syödään ja juodaan ravintoloissa ja ostetaan myymälöistä, eikä ryypätä hyteissä Tallinnasta hamstrattua halpaa viinaa ja kaljaa. Ei millään pahalla.
[/quote]
Ja miten te erottelette siinä kulutusseurannassa, että kuka myös ryyppäsi laivalla ja kuka ei? Sanoit aiemmin, että "lapsiperheet, eläkeläiset ja muut tiukkapipot, jotka kuluttavat rahaa". Eli miten erottelette seurannassa, kuuluuko laivalla kuluttava henkilö johonkin näistä ryhmistä vai ei?
Sanoit myös, ettet ole ikinä työskennellyt Tallinnan laivalla, mutta nyt tässä kommentissasi puhut juuri pelkästään niistä risteilyistä?
Lapselliset voi kostaa juoppojengille heräämällä aamulla klo 6 ja päästämällä lapset pitämään juoksukisoja käytäville. Aamiaisen lapsimellastus puolestaan on ihan hirveetä myös muille kuin krapulaisille. Olin välillä 10 vuotta käymättä Tukholmassa ja nyt viimeksi kun käytiin niin menohan oli ihan järkyttävää.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:25"]Mun mielestä taas ihan päinvastoin. Ärsyttää sellaset nipottajat jotka luulee että ihmiset menee laivalla kello 22 nukkumaan. Eikö ne laivat sitä varten oo että siellä pidetään hauskaa.
[/quote]
Mikä on hauskaa? Jos on aamiaiselle meno klo 8 ja maihin nousu sen jälkeen, esim. klo 9.30, niin minä en näe mitään hauskaa, jos huudetaan käytävällä vielä neljältä aamuyöllä. Tajuatko, että se häiritsee muita? Ymmärrätkö, että se ei ole hauskaa eikä kivaa?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:27"]Kas kun ne laivat ovat rakennettu biletystarkoituksiin. Nutturatädit voi mennä lentäen kohteeseensa. [/quote] No eihän ne ole! Ostoksista ja ruokailuista tulee suuri osa laivan tuloista. Työskentelin laivalla pari vuotta, mutta en ikinä Tallinnan laivoilla, koska niissä käy juurikin paljon metelöivää, huonosti käyttäytyvää kaljaturistia. Monet ostavat kaljat ja viinatkin Tallinnasta ja säästävät pari euroa. Laivalla siivouskulut jo enemmän kuin örveltäjien tuotot. Oksennukset ja kuset, veret ja paskat jätetään jälkeensä ja käyttäydytään kuin maailman omistajat. Ikävä kyllä totuus on se, että ilman lapsiperheitä ja eläkeläisiä ja muita tiukkapipoja, jotka kuluttavat rahaa, ei koko laivabisnes pyörisi.
[/quote]Tiedätkö, ketkä kantavat rahat myös niihin kauppoihin ja ruokapaikkoihin? Ilmeisesti et.
[/quote]
Tiedän. Laivayhtiöt seuraavat myös säännöllisesti, kuinka paljon ihmiset kuluttavat rahaa ja mihin kannattaa satsata. Uudet laivat eivät liikennöi niillä reiteillä, jossa eniten tuhotaan paikkoja ja siivouksen tarve valtava. Tähtiartisteilla houkutellaan sitä väkeä, joka käyttäytyy siivosti ja kuluttaa eniten rahaa ruokailuun ja ostoksiin laivalla. Tämä on se puoli kolikosta, joka ei tule mieleen niille, joille laiva on yksi halvan kaljan myymälä.
[/quote]
Tarkeintaisitko hieman, että mistä tiedät, etteivät ne metelöivät ja huonosti käyttäytyvät ihmiset shoppaile ja syö laivalla?
[/quote]
Ei tämä ole mikään henk.koht. mielipide. Kerroin vain, että asiakaskäyttäytymistä seurataan. Ei siellä kukaan katso, että rouva x hytissä 10235 käyttää rahaa risteilymatkaan 120€, ruokailuun 55€ ja tax free-ostoksiin 250€. Kulutuskäyttäytymistä seurataan ennemminkin siten, paljonko keskimäärin yksi Tallinnan bileristeilyasiakas kuluttaa jne. Tallinnan risteilyt ovat ihan kannattavia niin kauan kuin siellä laivalla tosiaan kulutetaan, eli syödään ja juodaan ravintoloissa ja ostetaan myymälöistä, eikä ryypätä hyteissä Tallinnasta hamstrattua halpaa viinaa ja kaljaa. Ei millään pahalla.
[/quote]
Mutta justhan sä sanoit, että vaan eläkeläiset ja lapsiperheet kuluttaa rahaa laivalla ja nyt väität, ettei niitä seuratakaan niin tarkkaan. :DD
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:25"]Mun mielestä taas ihan päinvastoin. Ärsyttää sellaset nipottajat jotka luulee että ihmiset menee laivalla kello 22 nukkumaan. Eikö ne laivat sitä varten oo että siellä pidetään hauskaa.
[/quote]
Mikä on hauskaa? Jos on aamiaiselle meno klo 8 ja maihin nousu sen jälkeen, esim. klo 9.30, niin minä en näe mitään hauskaa, jos huudetaan käytävällä vielä neljältä aamuyöllä. Tajuatko, että se häiritsee muita? Ymmärrätkö, että se ei ole hauskaa eikä kivaa?
[/quote]
ota lasi viiniä
Kannattaa varoa niitä risteilyaikoja, kun on käynnissä lukiolaisten risteilyviikonloput. Ne osaavat rellestämisen jalon taidon... Hauskaa viihdykettähän ne on samalla, mutta joskus ei vaan jaksaisi.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:31"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:25"]Mun mielestä taas ihan päinvastoin. Ärsyttää sellaset nipottajat jotka luulee että ihmiset menee laivalla kello 22 nukkumaan. Eikö ne laivat sitä varten oo että siellä pidetään hauskaa. [/quote] Mikä on hauskaa? Jos on aamiaiselle meno klo 8 ja maihin nousu sen jälkeen, esim. klo 9.30, niin minä en näe mitään hauskaa, jos huudetaan käytävällä vielä neljältä aamuyöllä. Tajuatko, että se häiritsee muita? Ymmärrätkö, että se ei ole hauskaa eikä kivaa?
[/quote]
Kannattaa ruveta matkustamaan omalla yksityislentokoneella/-jahdilla.
Kun itse huutaa ja hilluu läpi yön, on helppo syyttää lapsiperheitä metelistä. Jos lapset kulkee käytävällä klo 9, niin ei ole sama asia kuunnella huutoa klo 01-04 (siellä raikuu v*tut ja p*rkeleet ja *illut ja homot ja kaikki mahdolliset. Lapset ei koskaan käytä sellaista kieltä, eivätkä huuda tuntikausia keskellä yötä.
-ap