Miksei laivalla voi liikkua hiljaa käytävillä???
Ihmettelen vaan, että risteilylle lähdetään ja tiedetään, että äänet kuuluu käytävältä hyttiin, mutta silti siellä on pakko möykätä ja huutaa. Mitä järkeä? Tallinnan laivalla ei edes kalliimmissa hyttiluokissa säästy yömetelöinniltä. Minä opetan lapsetkin, ettei saa huutaa käytävällä, mutta eräät ei osaa pitää turpaansa kiinni. Kerran kävin valittamassa infossa, kun kirosanat raikui ja ihan törkeää menoa klo 01-04. Kun oli vartija käynyt, hiljaisuus säilyi vartin. Miksi idiootit edes lähtee laivalle, jos ei ole rahaa juoda ravintolassa, vaan pitää huutaa hyteissä ha käytävillä? Olen ollut Ruotsin laivalla myös metelissä, mutta nykyisin otan aina Deluxe tai Commodore-luokasta, että voi nukkuakin.
Kommentit (80)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:27"]Kas kun ne laivat ovat rakennettu biletystarkoituksiin. Nutturatädit voi mennä lentäen kohteeseensa. [/quote] No eihän ne ole! Ostoksista ja ruokailuista tulee suuri osa laivan tuloista. Työskentelin laivalla pari vuotta, mutta en ikinä Tallinnan laivoilla, koska niissä käy juurikin paljon metelöivää, huonosti käyttäytyvää kaljaturistia. Monet ostavat kaljat ja viinatkin Tallinnasta ja säästävät pari euroa. Laivalla siivouskulut jo enemmän kuin örveltäjien tuotot. Oksennukset ja kuset, veret ja paskat jätetään jälkeensä ja käyttäydytään kuin maailman omistajat. Ikävä kyllä totuus on se, että ilman lapsiperheitä ja eläkeläisiä ja muita tiukkapipoja, jotka kuluttavat rahaa, ei koko laivabisnes pyörisi.
[/quote]Tiedätkö, ketkä kantavat rahat myös niihin kauppoihin ja ruokapaikkoihin? Ilmeisesti et.
[/quote]
Tiedän. Laivayhtiöt seuraavat myös säännöllisesti, kuinka paljon ihmiset kuluttavat rahaa ja mihin kannattaa satsata. Uudet laivat eivät liikennöi niillä reiteillä, jossa eniten tuhotaan paikkoja ja siivouksen tarve valtava. Tähtiartisteilla houkutellaan sitä väkeä, joka käyttäytyy siivosti ja kuluttaa eniten rahaa ruokailuun ja ostoksiin laivalla. Tämä on se puoli kolikosta, joka ei tule mieleen niille, joille laiva on yksi halvan kaljan myymälä.
[/quote]
Tarkeintaisitko hieman, että mistä tiedät, etteivät ne metelöivät ja huonosti käyttäytyvät ihmiset shoppaile ja syö laivalla?
[/quote]
Ei tämä ole mikään henk.koht. mielipide. Kerroin vain, että asiakaskäyttäytymistä seurataan. Ei siellä kukaan katso, että rouva x hytissä 10235 käyttää rahaa risteilymatkaan 120€, ruokailuun 55€ ja tax free-ostoksiin 250€. Kulutuskäyttäytymistä seurataan ennemminkin siten, paljonko keskimäärin yksi Tallinnan bileristeilyasiakas kuluttaa jne. Tallinnan risteilyt ovat ihan kannattavia niin kauan kuin siellä laivalla tosiaan kulutetaan, eli syödään ja juodaan ravintoloissa ja ostetaan myymälöistä, eikä ryypätä hyteissä Tallinnasta hamstrattua halpaa viinaa ja kaljaa. Ei millään pahalla.
[/quote]
Ja miten te erottelette siinä kulutusseurannassa, että kuka myös ryyppäsi laivalla ja kuka ei? Sanoit aiemmin, että "lapsiperheet, eläkeläiset ja muut tiukkapipot, jotka kuluttavat rahaa". Eli miten erottelette seurannassa, kuuluuko laivalla kuluttava henkilö johonkin näistä ryhmistä vai ei?
Sanoit myös, ettet ole ikinä työskennellyt Tallinnan laivalla, mutta nyt tässä kommentissasi puhut juuri pelkästään niistä risteilyistä?
[/quote]
No sinun täytyy varmaan itse miettiä, mitenvoi seurata kulutuskäyttäytymistä... Nämä asiat liittyvät myös liikesalaisuuksiin. En pysty avautumaan tarkemmin. Onko sinulla ollut koskaan etukorttia laivalla tai kaupassa? Jos olet s-ryhmän asiakaskortilla yötä hotellissa x ja käyt syömässä hotellin ravintolassa ja ostat saman kaupungin kaupasta x ruokaa ja käyt yökerhossa x, jossa vingutat jälleen sitä korttiasi, sinusta tiedetään reissun jälkeen, paljonko olet kuluttanut rahaa palveluihin kun olit hotellimatkalla Kotkassa, Muoniossa tai Turussa. Kun kaverisi, jolla on 5 lasta js rinnakkaiskortin omaava aviomies tekee saman homman S-ryhmän bonuskorttia käyttäen Tampereelle, hänestä tallentuu tiedot, paljonko heidän perheensä kuluttaa keskimäärin viikonloppumatkallaan S-ryhmän palveluissa. Kaikilla ei ole bonuskorttia, joten myynnin perusteella pystytään erottelemaan myynti ilman etukorttia ja paljonko se on per ostokerta tai per risteily. Etukortti on muuten yllättävän yleinen ja kertoo ostokäyttäytymisestä. Mutta tämä ei edes liity metelöintiin, vaan yleisesti siihen, miten tiedetään, ketkä kuluttavat ja kuinka paljon se tuottaa voittoa. Voitto on se oleellinen luku. Niin pitää ollakin kaikessa liiketoiminnassa.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:25"]Mun mielestä taas ihan päinvastoin. Ärsyttää sellaset nipottajat jotka luulee että ihmiset menee laivalla kello 22 nukkumaan. Eikö ne laivat sitä varten oo että siellä pidetään hauskaa.
[/quote]
Mikä on hauskaa? Jos on aamiaiselle meno klo 8 ja maihin nousu sen jälkeen, esim. klo 9.30, niin minä en näe mitään hauskaa, jos huudetaan käytävällä vielä neljältä aamuyöllä. Tajuatko, että se häiritsee muita? Ymmärrätkö, että se ei ole hauskaa eikä kivaa?
[/quote]
Ei nää urpot ymmärrä. Ihan oikeasti voi liikkua hiljaa käytävillä ja bilettää siellä ravintolassa. Paitsi kun on minäminäminä. Itsekeskeisyyden huiput.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:25"]Mun mielestä taas ihan päinvastoin. Ärsyttää sellaset nipottajat jotka luulee että ihmiset menee laivalla kello 22 nukkumaan. Eikö ne laivat sitä varten oo että siellä pidetään hauskaa.
[/quote]
Mikä on hauskaa? Jos on aamiaiselle meno klo 8 ja maihin nousu sen jälkeen, esim. klo 9.30, niin minä en näe mitään hauskaa, jos huudetaan käytävällä vielä neljältä aamuyöllä. Tajuatko, että se häiritsee muita? Ymmärrätkö, että se ei ole hauskaa eikä kivaa?
[/quote]
Ei nää urpot ymmärrä. Ihan oikeasti voi liikkua hiljaa käytävillä ja bilettää siellä ravintolassa. Paitsi kun on minäminäminä. Itsekeskeisyyden huiput.
[/quote]
Vahingossa tuli alapeukku. Olen samaa mieltä. Osaan olla huutamatta hyttikäytävällä ja juon mieluiten viiniä seisovassa pöydässä ja swn jälkeen ravintolassa. Miehen kanssa ollaan aina nukkumassa viimeistään yhdeltä. En välitä huutajista. Ei ole hyvä vitsi.
Ei kannata liikkua kotoa mihkään, jos jaksaa kaikesta nähdä vaivaa.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:27"]Kas kun ne laivat ovat rakennettu biletystarkoituksiin. Nutturatädit voi mennä lentäen kohteeseensa.
[/quote]
No eihän ne ole! Ostoksista ja ruokailuista tulee suuri osa laivan tuloista. Työskentelin laivalla pari vuotta, mutta en ikinä Tallinnan laivoilla, koska niissä käy juurikin paljon metelöivää, huonosti käyttäytyvää kaljaturistia. Monet ostavat kaljat ja viinatkin Tallinnasta ja säästävät pari euroa. Laivalla siivouskulut jo enemmän kuin örveltäjien tuotot. Oksennukset ja kuset, veret ja paskat jätetään jälkeensä ja käyttäydytään kuin maailman omistajat. Ikävä kyllä totuus on se, että ilman lapsiperheitä ja eläkeläisiä ja muita tiukkapipoja, jotka kuluttavat rahaa, ei koko laivabisnes pyörisi.
[/quote]
Eikö ne huonosti käyttäytyvät sitten kuluta rahaa?
pitäs olla omat luokat wt:eille ja porvareille
No ei mut..oikeasti olis ideaa olla omat käytävät vanhuksille ja lapsiperheille, niin että ne mekastajat olis muualla.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:27"]Kas kun ne laivat ovat rakennettu biletystarkoituksiin. Nutturatädit voi mennä lentäen kohteeseensa. [/quote] No eihän ne ole! Ostoksista ja ruokailuista tulee suuri osa laivan tuloista. Työskentelin laivalla pari vuotta, mutta en ikinä Tallinnan laivoilla, koska niissä käy juurikin paljon metelöivää, huonosti käyttäytyvää kaljaturistia. Monet ostavat kaljat ja viinatkin Tallinnasta ja säästävät pari euroa. Laivalla siivouskulut jo enemmän kuin örveltäjien tuotot. Oksennukset ja kuset, veret ja paskat jätetään jälkeensä ja käyttäydytään kuin maailman omistajat. Ikävä kyllä totuus on se, että ilman lapsiperheitä ja eläkeläisiä ja muita tiukkapipoja, jotka kuluttavat rahaa, ei koko laivabisnes pyörisi.
[/quote]Tiedätkö, ketkä kantavat rahat myös niihin kauppoihin ja ruokapaikkoihin? Ilmeisesti et.
[/quote]
Tiedän. Laivayhtiöt seuraavat myös säännöllisesti, kuinka paljon ihmiset kuluttavat rahaa ja mihin kannattaa satsata. Uudet laivat eivät liikennöi niillä reiteillä, jossa eniten tuhotaan paikkoja ja siivouksen tarve valtava. Tähtiartisteilla houkutellaan sitä väkeä, joka käyttäytyy siivosti ja kuluttaa eniten rahaa ruokailuun ja ostoksiin laivalla. Tämä on se puoli kolikosta, joka ei tule mieleen niille, joille laiva on yksi halvan kaljan myymälä.
[/quote]
Tarkeintaisitko hieman, että mistä tiedät, etteivät ne metelöivät ja huonosti käyttäytyvät ihmiset shoppaile ja syö laivalla?
[/quote]
Ei tämä ole mikään henk.koht. mielipide. Kerroin vain, että asiakaskäyttäytymistä seurataan. Ei siellä kukaan katso, että rouva x hytissä 10235 käyttää rahaa risteilymatkaan 120€, ruokailuun 55€ ja tax free-ostoksiin 250€. Kulutuskäyttäytymistä seurataan ennemminkin siten, paljonko keskimäärin yksi Tallinnan bileristeilyasiakas kuluttaa jne. Tallinnan risteilyt ovat ihan kannattavia niin kauan kuin siellä laivalla tosiaan kulutetaan, eli syödään ja juodaan ravintoloissa ja ostetaan myymälöistä, eikä ryypätä hyteissä Tallinnasta hamstrattua halpaa viinaa ja kaljaa. Ei millään pahalla.
[/quote]
Ja miten te erottelette siinä kulutusseurannassa, että kuka myös ryyppäsi laivalla ja kuka ei? Sanoit aiemmin, että "lapsiperheet, eläkeläiset ja muut tiukkapipot, jotka kuluttavat rahaa". Eli miten erottelette seurannassa, kuuluuko laivalla kuluttava henkilö johonkin näistä ryhmistä vai ei?
Sanoit myös, ettet ole ikinä työskennellyt Tallinnan laivalla, mutta nyt tässä kommentissasi puhut juuri pelkästään niistä risteilyistä?
[/quote]
No sinun täytyy varmaan itse miettiä, mitenvoi seurata kulutuskäyttäytymistä... Nämä asiat liittyvät myös liikesalaisuuksiin. En pysty avautumaan tarkemmin. Onko sinulla ollut koskaan etukorttia laivalla tai kaupassa? Jos olet s-ryhmän asiakaskortilla yötä hotellissa x ja käyt syömässä hotellin ravintolassa ja ostat saman kaupungin kaupasta x ruokaa ja käyt yökerhossa x, jossa vingutat jälleen sitä korttiasi, sinusta tiedetään reissun jälkeen, paljonko olet kuluttanut rahaa palveluihin kun olit hotellimatkalla Kotkassa, Muoniossa tai Turussa. Kun kaverisi, jolla on 5 lasta js rinnakkaiskortin omaava aviomies tekee saman homman S-ryhmän bonuskorttia käyttäen Tampereelle, hänestä tallentuu tiedot, paljonko heidän perheensä kuluttaa keskimäärin viikonloppumatkallaan S-ryhmän palveluissa. Kaikilla ei ole bonuskorttia, joten myynnin perusteella pystytään erottelemaan myynti ilman etukorttia ja paljonko se on per ostokerta tai per risteily. Etukortti on muuten yllättävän yleinen ja kertoo ostokäyttäytymisestä. Mutta tämä ei edes liity metelöintiin, vaan yleisesti siihen, miten tiedetään, ketkä kuluttavat ja kuinka paljon se tuottaa voittoa. Voitto on se oleellinen luku. Niin pitää ollakin kaikessa liiketoiminnassa.
[/quote]
No, tämä nyt ei siltikään vastannut siihen alkuperäiseen kysymykseen; miksi mielestäsi vain eläkeläiset, lapsiperheet ja muut tiukkapipot kuluttavat sitä rahaa laivalla?
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:04"]pitäs olla omat luokat wt:eille ja porvareille
No ei mut..oikeasti olis ideaa olla omat käytävät vanhuksille ja lapsiperheille, niin että ne mekastajat olis muualla.
[/quote]
Tai äänieristetyt bilehytit! Tosin siitäkään mitään hyötyä ois kun jotkut on aina hyttien ovet auki, paska musiikki mahdollisimman kovalla.
Alkoholismi on sairaus! Joidenkin on pakko huutaa käytävillä ja pitää bileitä hytissä, koska niillä on sairaus, joka estää toisten huomioimisen.
Koska on rahvaan huvi mekkaloida yökaudet.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:06"]
Alkoholismi on sairaus! Joidenkin on pakko huutaa käytävillä ja pitää bileitä hytissä, koska niillä on sairaus, joka estää toisten huomioimisen.
[/quote]Miten pärjäät suviseuroilla?
Minä olen niin innoissani kun on loma ja on laivalla että kirmailen nauraen pitkin käytäviä :) On hauskaa juosta ja tuuppaista vuorotellen oikeaa ja vasenta seinää kämmenellä.
t. av-mamma-81
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:04"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:27"]Kas kun ne laivat ovat rakennettu biletystarkoituksiin. Nutturatädit voi mennä lentäen kohteeseensa. [/quote] No eihän ne ole! Ostoksista ja ruokailuista tulee suuri osa laivan tuloista. Työskentelin laivalla pari vuotta, mutta en ikinä Tallinnan laivoilla, koska niissä käy juurikin paljon metelöivää, huonosti käyttäytyvää kaljaturistia. Monet ostavat kaljat ja viinatkin Tallinnasta ja säästävät pari euroa. Laivalla siivouskulut jo enemmän kuin örveltäjien tuotot. Oksennukset ja kuset, veret ja paskat jätetään jälkeensä ja käyttäydytään kuin maailman omistajat. Ikävä kyllä totuus on se, että ilman lapsiperheitä ja eläkeläisiä ja muita tiukkapipoja, jotka kuluttavat rahaa, ei koko laivabisnes pyörisi. [/quote] Eikö ne huonosti käyttäytyvät sitten kuluta rahaa?
[/quote]justhan se sanottiin että ne ostaa viinat tallinnasta ja ryyppää niitä sitten hytissä ja ördää. Tuskin tuommoinen sen ördäyksen jälkeen lähtee shoppailemaan, hyvä että selviää pois laivasta kun päästään satamaan.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:06"]
Alkoholismi on sairaus! Joidenkin on pakko huutaa käytävillä ja pitää bileitä hytissä, koska niillä on sairaus, joka estää toisten huomioimisen.
[/quote]Miten pärjäät suviseuroilla?
[/quote]
En kuulu kirkkoon, mutta olen alkoholistien lapsi. Häpesin vanhempieni käytöstä mm. laivalla. Eivät olleet ainoita konttaajia klo 3 yöllä. Viimeksi kun oltiin perheen kanssa laivalla, palasi vanhat muistot. Moni ei tajua, että riippuvuus alkoholista kehittyy vaivihkaa. Ensin on hauskaa, juodaan juomisen ilosta. Menee 20 vuotta, ei ole enää hauskaa, juodaan pakosta.
Suomalainen ja ruotsalainen tapa juoda liikaa laivalla ja huutaa yöt. Eräät ei mene edes maihin, kun makaavat krapulassa koko päivän. Kun menee risteilylle muualla, esim. Välimerellä, ei siellä ole tapana rellestää. Jos vaikka Tallinnan risteilyn hintaa korotettaisiin 100%, ehkä meno siistiytyisi. Tukholmam risteilyt on onneksi vähän hiljaisempia ja mukavampia.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:09"]Minä olen niin innoissani kun on loma ja on laivalla että kirmailen nauraen pitkin käytäviä :) On hauskaa juosta ja tuuppaista vuorotellen oikeaa ja vasenta seinää kämmenellä.
t. av-mamma-81
[/quote]
Mitä ? Kiva paukutella seiniä? Yölläkin? Huudat varmaan myös ääneen iloasi?
LAPSIPERHEET! Jos maksan risteilystäni, biletän siellä ihan niin paljon kun lystää. En tule huutamaan teidänkään persehedelmille, jotka baarissa ja käytävillä juoksevat. Laittakaa ne pennut nippusiteillä rattaisiin kiinni, että siellä voi PÄIVÄLLÄ kulkea.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 09:10"]LAPSIPERHEET! Jos maksan risteilystäni, biletän siellä ihan niin paljon kun lystää. En tule huutamaan teidänkään persehedelmille, jotka baarissa ja käytävillä juoksevat. Laittakaa ne pennut nippusiteillä rattaisiin kiinni, että siellä voi PÄIVÄLLÄ kulkea.
[/quote]
Edelleen: myös meissä sinkuissa on niitä, jotka haluaa nukkua yöllä klo 01-04. Laita itsesi nippusiteillä kiinni mihin tahdot, mutta älä huuda käytävillä ja hytissä keskellä yötä!
Metelistä voi ensin ilmoittaa sinne infoon ja vaatia vartijan paikalle. Jos meteli jatkuu, uusi ilmoitus. Ja sama vielä kerran. Sen jälkeen marssi sinne infoon, kirjalline valitus siitä, että matka on pilalla (mukaan tieto hyttiluokasta, kellonajasta jne.) ja kas - saat uuden ilmaisen matkan jopa samassa hyttiluokassa, missä olet metelissä reissannut.
Meillä on tulossa jo neljäs ilmaismatka. Mutta todellakin edellyttää sen, että ensin vaatii vartijaa paikalle pari kertaa ja että sitä meteliä myös on. Ja ainahan sitä on.
Me varataan kaveriporukalla aina suurin sviitti (ja muutama normihytti), bileet on sviitissä ja nukkumaan porukka kömpii hytteihinsä. Eli edes varaamalla sen 2. suurimman sviitin ei välttämättä säästy meteliltä, sori.