Kuinka korkeaa vuokraa maksatte ja missä asutte?
Yksityinen vuokranantaja vai mikä?
Itseäni risoo nämä vuokra-asuntojen hintojen nousu. Nyt jo maksan kaupungin vuokra-asunnosta 52 neliötä 810€. On kyllä ihan kivasti rempattu (vaikka itse talo vanha) ja sijainti ihan ok.
Haluaisin kuitenkin muuttaa (minulla 1 lapsi), mutta siis voi luoja mitä hintoja joutuu maksamaan. Vähänkin kivempi asunto ja paremmalla sijainnilla, niin menee jo yli 900€ vaikka neliöitä ei olisi kuin 50. Omistusasuntoon en saa riittävän suurta lainaa, jotta saisin minkäänlaisen järkevän asunnon tästä kaupungista.
Kommentit (28)
Vajaa 720 euroa, yksityinen. 3-4 km Helsingin keskustaan.
Helsingissä käytännössä olematon vuokra.
Ihan kohtuulliselta hinnalta kuulostaa. Itse asun myös isommassa kaupungissa kaupunkialueella, ja noin 50 neliön ihan kiva kämppä on sen 800-950e.
Mutta tulihan se syykin siinä, asunnot on arvokkaita joten jos se jonkun muun käytöön menee, ei sitä oikein puoli-ilmaiseksi tahdo/voi antaa. Monessa saattaa vastikkeetkin olla jo melkein tuon verran.
Mitä veetä sinä tämmöisillä tuntemattomien tiedoilla teet. Mihin tilastoihin menee.
Hekan asunto pohjois-Helsingissä, 4 h+k, vuokra 951€
Vierailija kirjoitti:
Vajaa 720 euroa, yksityinen. 3-4 km Helsingin keskustaan.
Helsingissä käytännössä olematon vuokra.
No niin. Hyvä kun kerroit. Sataako siellä?
Vierailija kirjoitti:
Hekan asunto pohjois-Helsingissä, 4 h+k, vuokra 951€
Kiiitooosss
Vierailija kirjoitti:
1200€ Kampissa.
Hesoissa 22000e.
42 neliön kaksio Helsingin kantakaupungissa, vuokra 750e, vuokranantajana Auroranlinna.
Saariston pikkukaupunki, yksityinen, 25 neliötä 350€. Minusta yläkanttiin, vaikka ranta on lähellä.
Vierailija kirjoitti:
300, yksiö pohjois-pohjanmaa
Siellä nyt kukaan halua asuakaan
750 euroa, kaksio Etelä-haagassa, oma piha.
Erittäin kohtuullinen mielestäni.
Yksityinen vuokranantaja, joten aina on pelko pois joutumisesta.
Kaupungin vuokrakaksio 42 neliötä 541 €, Jyväskylä.
Raumalla ja 340 euroa. 34 neliön yksiö. Tienaan 2700.
Vierailija kirjoitti:
Raumalla ja 340 euroa. 34 neliön yksiö. Tienaan 2700.
No vesi ja saunaa 30 euroa ja sähkö noin 37 euroa kk.
1200€ Kampissa.