Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä tarkoittaa: "perheenjäsenillä eri elintaso"?!

Vierailija
28.08.2015 |

Monet naiset perustelevat yhteisiä rahoja perheessä sillä, että perheenjäsenillä ei saa olla eri elintasoa. En ymmärrä, mitä tällä tarkoitetaan.

Jos asutaan samassa asunnossa, syödään samaa ruokaa, nukutaan samoissa lakanoissa, eikö elintaso ole silloin aika lailla sama?

Vai pitäisikö kummallakin olla kymmenen euron tarkkuudella sama summa käyttörahaa joka kuussa, jotta elintasot olisivat yhtenevät?

Mitä jos toinen tykkää säästää ja toinen käyttää rahaa parempaan elintasoon? Tämäkin on kiellettyä?

Selittäkää!

Kommentit (291)

Vierailija
61/291 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mies maksaa myös lasten harrastusmaksut.
-58

Vierailija
62/291 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:32"]

En ole tuo, jolle kommentoit, mutta miksi se kuulostaa hurjalta? Siinä oli lueteltu niitä yhteisiä menoja, kopioin ne tähän: asuminen, sähkö, vakuutukset netti, ruoka, lasten harrastukset, vaatteet, bensa jne. Mun mielestä ei ole lainkaan hurjaa, että 70 % tuloista menee niihin.

[/quote]Olen tottunut siihen, että ns. pakollisiin menoihin kuluu enintään puolet tuloista. Puolet sitten säästöön ja vapaaseen kulutukseen. Myönnän, ettei minulla ole mitään tilastotietoa suomalaisten kotitalouksien tilanteesta tässä suhteessa. -ap

[/quote]

Sulla taitaa olla jotenkin poikkeava käsitys siitä että mitä on elintaso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/291 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:39"]

En ole tuo, jolle kommentoit, mutta miksi se kuulostaa hurjalta? Siinä oli lueteltu niitä yhteisiä menoja, kopioin ne tähän: asuminen, sähkö, vakuutukset netti, ruoka, lasten harrastukset, vaatteet, bensa jne. Mun mielestä ei ole lainkaan hurjaa, että 70 % tuloista menee niihin.

[/quote]Olen tottunut siihen, että ns. pakollisiin menoihin kuluu enintään puolet tuloista. Puolet sitten säästöön ja vapaaseen kulutukseen. Myönnän, ettei minulla ole mitään tilastotietoa suomalaisten kotitalouksien tilanteesta tässä suhteessa. -ap

[/quote]

Kerro vähän perhetilanteestasi. Asumiskulut (vuokra/omistus/ASO, onko velaton vai lyhennetäänkö lainaa, onko yhtiövastiketta, vai kenties joku muu järjestely), onko moottoriajoneuvoja (onko niistä velkaa, montako vakuutusta), onko lapsia, jos on, minkä ikäisiä, onko harrastuksia jne. Tai onko teillä mahdollisesti aika suuret tulot, mutta syystä tai toisesta pienehköt menot?

[/quote]Nämä tiedot eivät kuulu sinulle. -ap

[/quote]

No ilman niitä on hieman vaikea edistää tätä keskustelua. Ehkä sun pitää sitten vain jäädä ihmettelemään. Luuletko, että mua kiinnostavat sun henkilökohtaiset asiat? Eivät tippaakaan, vaan se, että sulla taitaa olla jollain tavalla poikkeava elämäntilanne keskivertoperheeseen verrattuna, ja sen takia pitää ihmetellä toisten normaalia elämää.

[/quote]En tarvitse sinun näkemystäsi siitä, miksi sinun mielestäsi en ymmärrä tätä asiaa. Tarvitsen yksikäsitteisen, venkoilemattoman selityksen siitä, mitä perheen sisäisellä "eri elintasolla" tarkoitetaan, minkälaiset erot oikeuttavat puhumaan "eri elintasosta" ja miten "eri elintaso" syntyy. Minun tilanteellani ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.

Aloittaa voi vaikkapa vastaamalla aloitusviestin kysymyksiin. -ap

Vierailija
64/291 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:41"]

Myös erilaisten tulotasojen perheissä voi olla samanlainen elintaso. Tällöin perheen varat ovat käytännössä yhteiset (eli paremmin toimeentuleva maksaa enemmän). Tällaisessa tapausessa kuitenkaan sen paremmin toimeentulevan elintaso ei ole niin korkea kuin se olisi, jos hänellä ei olisi (reilusti) pienituloisempaa puolisoa.

Aina ei tarvitse tienata (suunnilleen) yhtä paljon, jotta elintasot olisivat samantasoiset.

[/quote]Juuri näin. Yllättävän monen mielestä tämä ei kuitenkaan ole mahdollista. -ap
[/quote]

Lue oma aloituksesi ja painu sit päikkäreille.

Vierailija
65/291 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:52"]

Sulla taitaa olla jotenkin poikkeava käsitys siitä että mitä on elintaso.

[/quote]Selitä, mitä tarkoitat. -ap

Vierailija
66/291 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:24"]Meilläkin on kummallakin omat rahat mutta yhtenäinen elintaso. [/quote] No mitenkäs tuo on mahdollista? Elätte köyhemmän mukaan ja toinen rahastoi tai makselee vanhoja velkoja loppurahollaan? [/quote] No jos puolisot ovat lähtökohtaisesti yhtä varakkaita ja toimeentulevia.

[/quote]

Eihän niillä siloinkaa ole YHTEINEN elintaso, vaan erikseen saman tasoiset elintasot.
[/quote]

Voihan se sitten olla yhdistetty yhteiseksi. Kuten monella on.

Vierailija
67/291 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:40"]

Kuinka paljon enemmän toisella saa olla käytettävissä rahaa, että kyseessä on kaksi eri elintasoa? -ap

[/quote]

Monta olet ottanut tänään? Tuntuu että hissi ei yllä yläkertaan asti enää.

Elintasoeron tunteminenhan on subjektiivinen kokemus. Jotakin voi vituttaa kun käydään illalla kävelyllä ja toisella on varaa ostaa 4€ jäätelö ja toisella ei.

Vierailija
68/291 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:47"]

[/quote]

Kerro vähän perhetilanteestasi. Asumiskulut (vuokra/omistus/ASO, onko velaton vai lyhennetäänkö lainaa, onko yhtiövastiketta, vai kenties joku muu järjestely), onko moottoriajoneuvoja (onko niistä velkaa, montako vakuutusta), onko lapsia, jos on, minkä ikäisiä, onko harrastuksia jne. Tai onko teillä mahdollisesti aika suuret tulot, mutta syystä tai toisesta pienehköt menot?

[/quote]

No ilman niitä on hieman vaikea edistää tätä keskustelua. Ehkä sun pitää sitten vain jäädä ihmettelemään. Luuletko, että mua kiinnostavat sun henkilökohtaiset asiat? Eivät tippaakaan, vaan se, että sulla taitaa olla jollain tavalla poikkeava elämäntilanne keskivertoperheeseen verrattuna, ja sen takia pitää ihmetellä toisten normaalia elämää.

[/quote]En tarvitse sinun näkemystäsi siitä, miksi sinun mielestäsi en ymmärrä tätä asiaa. Tarvitsen yksikäsitteisen, venkoilemattoman selityksen siitä, mitä perheen sisäisellä "eri elintasolla" tarkoitetaan, minkälaiset erot oikeuttavat puhumaan "eri elintasosta" ja miten "eri elintaso" syntyy. Minun tilanteellani ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.

[/quote]

Kysymykset olivat epärelevantit aiheeseen liittyen. Siksi niihin ei vastata.

Vierailija
69/291 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:40"]

Kuinka paljon enemmän toisella saa olla käytettävissä rahaa, että kyseessä on kaksi eri elintasoa? -ap

[/quote]

Monta olet ottanut tänään? Tuntuu että hissi ei yllä yläkertaan asti enää.

Elintasoeron tunteminenhan on subjektiivinen kokemus. Jotakin voi vituttaa kun käydään illalla kävelyllä ja toisella on varaa ostaa 4€ jäätelö ja toisella ei.
[/quote]

Koska vain kusipäisen kumppanin kanssa ollaan tuossa tilanteessa. Treffailu on toki asia erikseen, ei velvollisuuksia.

Vierailija
70/291 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:53"]En tarvitse sinun näkemystäsi siitä, miksi sinun mielestäsi en ymmärrä tätä asiaa. Tarvitsen yksikäsitteisen, venkoilemattoman selityksen siitä, mitä perheen sisäisellä "eri elintasolla" tarkoitetaan, minkälaiset erot oikeuttavat puhumaan "eri elintasosta" ja miten "eri elintaso" syntyy. Minun tilanteellani ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.

[/quote]

Vastaukset ja esimerkit on kerrottu jo. Aina asioita ei vaan voi selittää niin yksinketaisesti että kaikkein tyhminkin sen tajuaisi.

Vierailija
71/291 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:47"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:41"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:39"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:35"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:32"] En ole tuo, jolle kommentoit, mutta miksi se kuulostaa hurjalta? Siinä oli lueteltu niitä yhteisiä menoja, kopioin ne tähän: asuminen, sähkö, vakuutukset netti, ruoka, lasten harrastukset, vaatteet, bensa jne. Mun mielestä ei ole lainkaan hurjaa, että 70 % tuloista menee niihin. [/quote]Olen tottunut siihen, että ns. pakollisiin menoihin kuluu enintään puolet tuloista. Puolet sitten säästöön ja vapaaseen kulutukseen. Myönnän, ettei minulla ole mitään tilastotietoa suomalaisten kotitalouksien tilanteesta tässä suhteessa. -ap [/quote] Kerro vähän perhetilanteestasi. Asumiskulut (vuokra/omistus/ASO, onko velaton vai lyhennetäänkö lainaa, onko yhtiövastiketta, vai kenties joku muu järjestely), onko moottoriajoneuvoja (onko niistä velkaa, montako vakuutusta), onko lapsia, jos on, minkä ikäisiä, onko harrastuksia jne. Tai onko teillä mahdollisesti aika suuret tulot, mutta syystä tai toisesta pienehköt menot? [/quote]Nämä tiedot eivät kuulu sinulle. -ap [/quote] No ilman niitä on hieman vaikea edistää tätä keskustelua. Ehkä sun pitää sitten vain jäädä ihmettelemään. Luuletko, että mua kiinnostavat sun henkilökohtaiset asiat? Eivät tippaakaan, vaan se, että sulla taitaa olla jollain tavalla poikkeava elämäntilanne keskivertoperheeseen verrattuna, ja sen takia pitää ihmetellä toisten normaalia elämää. [/quote]En tarvitse sinun näkemystäsi siitä, miksi sinun mielestäsi en ymmärrä tätä asiaa. Tarvitsen yksikäsitteisen, venkoilemattoman selityksen siitä, mitä perheen sisäisellä "eri elintasolla" tarkoitetaan, minkälaiset erot oikeuttavat puhumaan "eri elintasosta" ja miten "eri elintaso" syntyy. Minun tilanteellani ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Aloittaa voi vaikkapa vastaamalla aloitusviestin kysymyksiin. -ap [/quote] Kysymykset olivat epärelevantit aiheeseen liittyen. Siksi niihin ei vastata.

[/quote]Niihin ei vastata, koska vastaaminen paljastaisi, että koko valitus "eri elintasoista" on joitakin räikeitä tapauksia huolimatta perusteetonta valitusta. Se, että toisella on käytettävissä hieman enemmän rahaa esimerkiksi paremman palkan vuoksi, ei tarkoita, että saman talouden muilla jäsenillä olisi "eri elintaso". -ap

Vierailija
72/291 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap:lla mielikuvituspuoliso.

Vierailija
73/291 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:59"]

Vastaukset ja esimerkit on kerrottu jo.

[/quote]Ei ole. Esimerkiksi tähän ei ole vastannut ollenkaan: Mitä jos toinen tykkää säästää ja toinen käyttää rahaa parempaan elintasoon? Tämäkin on kiellettyä? -ap

Vierailija
74/291 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:47"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miten niin ei ole? Tässä ketjussa aika moni on jo selittänyt sulle tätä asiaa, mutta selitys ei tunnu millään uppoavan sinuun. Tunnut olevan melkoisen pihalla siitä, mitkä ovat normaaleja kuluja perheessä.

Mä en tiedä, mitä mä voisin omalta osaltani enää lisätä näihin vastauksiin, joita sulle on annettu. Ne eivät ole tuntuneet kelpaavan sulle lainkaan. Voinhan tietty yrittää: eri elintasot perheessä ovat sitä, että perheen rahat (eli yhteen lasketut tulot, koostuvat ne sitten aikuisten palkoista tai tulonsiirroista) eivät ole ensisijaisesti perheen yhteisiin menoihin ja yhteisen elintason ylläpitämiseen, vaan on tärkeää, että aikuinen nro 1 ja aikuinen nro 2 maksavat saman prosenttiosuuden niistä yhteisistä menoista. Jos aikuinen nro 1:n tulot ovat kuitenkin huomattavasti pienemmät kuin nro 2:n, elintasot ovat erilaiset, koska nro 2:lla tuloista jäljelle jäävä prosenttiosuus tarkoittaa isompaa rahasummaa kuin nor 1:llä. Niinpä nro 2:lla on varaa kaikenlaiseen semmoiseen, mihin nro 1 ei voi kuvitellakaan rahoja panevansa.

Kympeistä ei ole kyse. Mutta en usko, että tämäkään selitys kelpaa sulle.

Vierailija
75/291 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:47"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:41"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:39"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:35"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:32"] En ole tuo, jolle kommentoit, mutta miksi se kuulostaa hurjalta? Siinä oli lueteltu niitä yhteisiä menoja, kopioin ne tähän: asuminen, sähkö, vakuutukset netti, ruoka, lasten harrastukset, vaatteet, bensa jne. Mun mielestä ei ole lainkaan hurjaa, että 70 % tuloista menee niihin. [/quote]Olen tottunut siihen, että ns. pakollisiin menoihin kuluu enintään puolet tuloista. Puolet sitten säästöön ja vapaaseen kulutukseen. Myönnän, ettei minulla ole mitään tilastotietoa suomalaisten kotitalouksien tilanteesta tässä suhteessa. -ap [/quote] Kerro vähän perhetilanteestasi. Asumiskulut (vuokra/omistus/ASO, onko velaton vai lyhennetäänkö lainaa, onko yhtiövastiketta, vai kenties joku muu järjestely), onko moottoriajoneuvoja (onko niistä velkaa, montako vakuutusta), onko lapsia, jos on, minkä ikäisiä, onko harrastuksia jne. Tai onko teillä mahdollisesti aika suuret tulot, mutta syystä tai toisesta pienehköt menot? [/quote]Nämä tiedot eivät kuulu sinulle. -ap [/quote] No ilman niitä on hieman vaikea edistää tätä keskustelua. Ehkä sun pitää sitten vain jäädä ihmettelemään. Luuletko, että mua kiinnostavat sun henkilökohtaiset asiat? Eivät tippaakaan, vaan se, että sulla taitaa olla jollain tavalla poikkeava elämäntilanne keskivertoperheeseen verrattuna, ja sen takia pitää ihmetellä toisten normaalia elämää. [/quote]En tarvitse sinun näkemystäsi siitä, miksi sinun mielestäsi en ymmärrä tätä asiaa. Tarvitsen yksikäsitteisen, venkoilemattoman selityksen siitä, mitä perheen sisäisellä "eri elintasolla" tarkoitetaan, minkälaiset erot oikeuttavat puhumaan "eri elintasosta" ja miten "eri elintaso" syntyy. Minun tilanteellani ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Aloittaa voi vaikkapa vastaamalla aloitusviestin kysymyksiin. -ap [/quote] Kysymykset olivat epärelevantit aiheeseen liittyen. Siksi niihin ei vastata.

[/quote]Niihin ei vastata, koska vastaaminen paljastaisi, että koko valitus "eri elintasoista" on joitakin räikeitä tapauksia huolimatta perusteetonta valitusta. Se, että toisella on käytettävissä hieman enemmän rahaa esimerkiksi paremman palkan vuoksi, ei tarkoita, että saman talouden muilla jäsenillä olisi "eri elintaso". -ap
[/quote]

Jos vailttu taso ja molempien panos sen saavuttamiseen, ajaa köyhemmän liian ahtaalle, on ulkoisesti näennäisen tasapainoinen elintaso epäsopiva ja ongelmallinen ja voidaan puhua siinäkin tapauksessa jonkinlaisesta elintasoerosta, koska toinen on pakotettu ponnistelemaan äärirajoilla ja tekemään itselleen epäedullisia valintoja.

Vierailija
76/291 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:24"]Kärjistetyillään tää tarkoittaa sitä, että joku aamu mies tulee kotiin upouuden Audi A8:n kanssa, mutta vaimo miettii samaan aikaan, onko hänellä rahaa ostaa itselleen uutta toppatakkia talveksi kun vanhassa on reikä.
[/quote]
Kuulostaa porvoolaiselta

Vierailija
77/291 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:31"]

Minä olen elänyt tuollaisessa kahden elintason perheessä. Miksikö? No alkuun se oli tietysti ihan ymmärrettävää, mies kävi töissä ja hänellä oli rahaa, minä olin kotona, enhän minä edes tarvinnut niitä viikonloppureissuja. Ja auto oli miehen nimissä, mutta minäkin sitä käytin (vaikka en omistanutkaan)

Lapsethan ei hirveästi kuluttaneet, ja minulla oli aikaa kiertää kirpputoreja. Olin ylpeäkin siitä, että pystyin kantamaan korteni kekoon "yhteisen" talouden eteen.

Sitten kun menin töihin minäkin, niin asiat pysyivät ennallaan. Maksoin lasten tarhamaksut, ostin parempaa ruokaa (enemmän lihaa), kirppareille ei ehtinyt enää samalla tavalla. Ei säästöön vieläkään mitään.

Mies vaihtoi kalliimpaan autoon, osti sijoitusasunnon - minä maksoin näitä talouden juoksevia kuluja. Eikä siinä vielä tässäkään vaiheessa mitään, hyvinhän ne rahat riitti minullakin kun lapset aloitti koulun ja tarhamaksut jäi pois. Säästämisen kanssa oli vähän niin ja näin, kun mies katsoi että nyt voidaan tehdä yhteisiä lomamatkoja, joihin tietysti osallistuin.

Siinä vaiheessa, kun ero viimein tuli, miehellä oli ihan kohtuullinen omaisuus. Minulla parin tonnin säästötili. Eikä siinä mitään, itsehän se oli omaisuutensa hankkinut eikä siitä minulle mitään kuulunutkaan.

[/quote]

Just tuon vuoksi avioliittu, niin silloin tuolainen epätasa-arvoinen eläminen voidaan tasata viimeistään erossa.

t.mies

[/quote]

Kerropa, miten pakotat miehen naimisiin? Ai niin, ei olisi ikinä pitänyt tuommoisen kanssa mihinkään ryhtyäkään, ennen kuin olisi kiristänyt sen maistraattiin!

Tiedän kyllä, että yhteisasumisen purkujärjestelyt olivat laissa jo silloin, kun erottiin, mutta eipä ollut voimia lähteä enää sitä ajamaan, kun lasten asioistakin oli tapeltu ihan tarpeeksi.

Vierailija
78/291 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:24"]Kärjistetyillään tää tarkoittaa sitä, että joku aamu mies tulee kotiin upouuden Audi A8:n kanssa, mutta vaimo miettii samaan aikaan, onko hänellä rahaa ostaa itselleen uutta toppatakkia talveksi kun vanhassa on reikä.
[/quote]
Kuulostaa porvoolaiselta
[/quote]
Miksi vitussa se mies katselisi jotain muijaa reikäisessä rotsissa? Ei tässä ole taas mitääs järkeä

Vierailija
79/291 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:56"]

[/quote]

Miksi sä ajattelet, että asia on juuri näin? Miksi kukaan jaksaa valittaa pienistä summista? Oikeasti, mä en ymmärrä lainkaan, mitä sä yrität tässä ketjussa sanoa.

Vierailija
80/291 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri elintasot tarkoittaa sitä, että toisella on varaa tehdä vaikka ulkomaanmatka, syödä ulkona ja harrastaa kalliisti, mutta toinen ei pysty näihin asioihin. Tai että toinen haluaa lähteä 2 tonnin matkalle, mutta puolisolla on varaa vain 500 euron matkaan... Ja näissä tapauksissa on siis kyse siitä, että toisella on isommat tulot, mutta hän käyttää onat rahansa omaan hyvinvointiinsa piittaamatta puolisonsa hyvinvoinnista.

Itse en kykenisi tuollaiseen. Ja elintasoeron perheen sisällä kokeneena olen varma, että tulevalle miehelleni annan rahaa/maksan lomamatkoja, jos hän vaikka joutuisi työttömäksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi