Hankkisitko lapsia tällaisen kumppanin kanssa?
- tarvitsee paljon omaa aikaa (ainakin pari tuntia päivässä)
- älykäs
- iltavirkku ja aamu-uninen, ei normaalisti viikonloppuisin suostu heräämään ennen puolta päivää
- kärsimätön
- rauhallinen
- hyvä ratkaisemaan ongelmia
- ei erityistä hoivaviettiä
- herkkä ja helposti ahdistuva
- rakastaa vapautta eikä lähtökohtaisesti mitään, mitä ei halua
- uskollinen ja rehellinen
Kommentit (66)
Ihan kun koiran luonnetesti tulos.. lähelle päästävyys +2
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:04"]
- rakastaa vapautta eikä lähtökohtaisesti tee mitään, mitä ei halua
[/quote]Lisätty puuttuva sana. AP
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:05"]
En.
[/quote]Miksi et? AP
Millainen ihminen sinä ole, ap. Ja onko noista jokin ylitsepääsemätön?
Kärsimätön ihminen on KAMALA. Tuo pelkästään on punainen vaate minulle. Pärisuhteessa tulee joustaa, joustaa ja joustaa. Miten kärsimätön sen tekee.
Miten kärsimätön ja rauhallinen voi olla samassa ihmisessä?
Minä voisin hankkia, mutta tiedostaisin samalla, että joudun pitkälle hoitamaan lapset yksin.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:05"]
En.
[/quote]Miksi et? AP
[/quote]
-kärsimätön
-ahdistuva
-itsekeskeinen (ei tee mitään, mitä ei halua)
En myöskään luottaisi siihen, että lapsi herättäisi hoivavietin ja empatiakyvyn.
Tein lapsia samankaltaisen miehen kanssa ja kärsin siitä vuosia.
En tekisi ikinä lapsia aamuvirkun kanssa.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:08"]
Kärsimätön ihminen on KAMALA. Tuo pelkästään on punainen vaate minulle. Pärisuhteessa tulee joustaa, joustaa ja joustaa. Miten kärsimätön sen tekee.
[/quote]Ei tarvitse joustaa, joustaa, joustaa. Riittää, kun valitsee kumppaninsa oikein. En minä ainakaan jaksaisi suhdetta, jossa ei saisi elää sillä lailla kuin tahtoo.
En tietenkään tekisi. Vauva tuohon lisää, niin olet yksinhuoltaja sen jälkeen.
Odottaisin muutaman vuoden josko ne virheet tasaantuisi. Jos ei niin en tekisi.
Ihan kuin minä! Ja en, en ole hankkinut itseni enkä kenenkään muun kanssa lapsia, koska en halua niitä. Eivät sovi elämäntyyliini enkä tarvitse niitä mihinkään.
T.41v nainen, naimisissa aikuisten lasten isän kanssa
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:10"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:08"]
Kärsimätön ihminen on KAMALA. Tuo pelkästään on punainen vaate minulle. Pärisuhteessa tulee joustaa, joustaa ja joustaa. Miten kärsimätön sen tekee.
[/quote]Ei tarvitse joustaa, joustaa, joustaa. Riittää, kun valitsee kumppaninsa oikein. En minä ainakaan jaksaisi suhdetta, jossa ei saisi elää sillä lailla kuin tahtoo.
[/quote]Viimeistään silloin kun tulee lapsia on joustettava. Voit joutua lopettamaan lemppariharrastuksesi/jättämään totutut ylityöt pois/heräämään yöllä vaikka nukuttaa...miljoona asiaa joissa joutuu joustamaan. Parisuhteessa ja lapsen kanssa ei voi vaan ajatella itseään.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:08"]
Miten kärsimätön ja rauhallinen voi olla samassa ihmisessä?
[/quote]Miksi ei voisi? Voi olla sellainen ettei jaksa odottaa asioita, silti sellainen joka osaa olla reuhomatta kun ei saakaan sitä heti. AP
Kärsimätön ja rauhallinen. Kerrotko tuosta yhdistelmästä lisää?
Listassasi ei ole kaikkia olennaisia asioita. Vanhemmuudessa on tärkeää sellainen tunne-elämän terveys ja tasapainoisuus, joka näkyy esim. kaikenlaisten tunteiden sietokykynä. Lapsi ilmaisee voimakkaasti tunteensa laidasta laitaan, ja hänelle on lähinnä puhdasta väkivaltaa sellainen vanhempi, jolle sallittuja tunteita ovat vain ilo ja suru, mutta muut (kuten suuttuminen) ovat mörköjä. Eli siis sellainen vanhempi joka ei ole sinut oman tunne-elämänsä koko kirjon kanssa. Minulla on ollut tällainen mieskandidaatti joskus, jolla oli hyvin ahdas ja rajoittunut näkemys ihmisyydestä, enkä pidä häntä (tämän kuten monien muidenkaan asioiden puolesta) kelvollisena isämatskuna.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:10"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:08"]
Kärsimätön ihminen on KAMALA. Tuo pelkästään on punainen vaate minulle. Pärisuhteessa tulee joustaa, joustaa ja joustaa. Miten kärsimätön sen tekee.
[/quote]Ei tarvitse joustaa, joustaa, joustaa. Riittää, kun valitsee kumppaninsa oikein. En minä ainakaan jaksaisi suhdetta, jossa ei saisi elää sillä lailla kuin tahtoo.
[/quote]Et kyllä voi elää kuten sinä tahdot, vaan kuten te tahdotte. Ei voi mitenkään olla elämää niin että voisit tehdä aina mitä haluat + sinulla on perhe.
En.