Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankkisitko lapsia tällaisen kumppanin kanssa?

Vierailija
28.08.2015 |

- tarvitsee paljon omaa aikaa (ainakin pari tuntia päivässä)

- älykäs

- iltavirkku ja aamu-uninen, ei normaalisti viikonloppuisin suostu heräämään ennen puolta päivää

- kärsimätön

- rauhallinen

- hyvä ratkaisemaan ongelmia

- ei erityistä hoivaviettiä

- herkkä ja helposti ahdistuva

- rakastaa vapautta eikä lähtökohtaisesti mitään, mitä ei halua

- uskollinen ja rehellinen

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:47"]

Mä oon tuommonen ihminen ja tein lapsia.

[/quote]Irtoaako yhtään lisää? Miten menee..

Vierailija
42/66 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:05"]Ihan kun koiran luonnetesti tulos.. lähelle päästävyys +2
[/quote] aloitekyky -3, puolustuskyky ilman jäljellejäävää hyökkäyshalua -2, kyllä liianhuonot pisteet. Kuten palveluskoiralla, myös miehellä lt- tulos pitäisi olla yli +200 että edes harkitsisin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä "juokse kauas" viestejä, kun eihän ap edes sanonut että haluaisi tuollaisen ihmisen kanssa lapsia :o. Ei kai mikään noista ominaisuuksista parisuhteessa ole sellainen, että pitäisi välttämättä "juosta kauas". Ihan kuin ap olisi kuvaillut jotain väkivaltaista päihdeongelmaista, eikä suht tavallisia luonteenpiirteitä...

Vierailija
44/66 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:47"]

Mä oon tuommonen ihminen ja tein lapsia.

[/quote]Voitko kertoa tästä lisää? AP

Vierailija
45/66 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
46/66 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks, mutta noi on just niin kuin horoskooppikirjasta vetastuja piirteitä. Mitä tulee omiin kriteereihin potentiaalisen isän suhteen, niin ei ne luonteenpiirteet (jotka ovat aina jossain määrin tilannesidonnaisia) vaan teot. Puheetkin on monilla puuta heinää, kun taas ne teot oikeasti kertoo paljon enemmän.

 

En hankkisi lasta puolison kanssa joka:

-Käyttää huumeita, tai alkoholia kohtuuttomasti

-Pitää omia harrastuksia tärkeämpänä kuin yhteistä arkea (toki harrastuksille on sijansa arjessa)

-Kohtelee huonosti muita ihmisiä/käyttäytyy törkeästi heitä kohtaan. Pätee myös alkoholin varjolla törkeään käytökseen.

-Puhuu ihmisistä todella törkeästi selän takana (toki kaikki juoruvat joskus, mutta satunnaisella päivittelyllä on iso ero sairaalloiseen kateuteen tai vihaan)

-Käyttäisi holtittomasti rahaa taloudelliseen tilanteeseen nähden

-Ostelisi vähistä rahoista kalliita asioita, vain tehdäkseen vaikutuksen muihin

-Harrastaisi laitonta toimintaa (tarkoitan pirate bayn käyttöä kovempaa)

-Ehdottaisi lapsen hankintaa/naimisiin menoa jo hyvin pian suhteen kestoon nähden

-Käyttäisi väkivaltaa, henkistä tai fyysistä

-Olisi vapaaehtoisesti työtön

-Yrittäisi erottaa minua selvästi ystävistäni tai perheestäni, tai sitten tekisi käytöksellään mahdotonta meidän tavata heitä yhdessä pariskuntana

 

Varmaan noita olisi muitakin, mutta siinäpä nyt ensimmäiset mitä mieleen tuli. On muuten ollut yllättävän helppo löytää puoliso näillä kriteereillä, ja ainakin vauva-arki on sujunut hyvin. Voin siis suositella muillekin listaani!

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/66 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkokysymys kaikille: Mitkä listan piirteet tai kahden piirteen yhdistelmät ovat teistä erityisen huonoja lapsen hankkimista ajatellen? AP

Vierailija
48/66 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:03"]

Varmaan noita olisi muitakin, mutta siinäpä nyt ensimmäiset mitä mieleen tuli. On muuten ollut yllättävän helppo löytää puoliso näillä kriteereillä, ja ainakin vauva-arki on sujunut hyvin. Voin siis suositella muillekin listaani!

[/quote]Varmaan onkin ollut helppo löytää puoliso, jos ei tuon kummoisempia vaatimuksia ole. :D Minulle se, ettei ole väkivaltainen juoppo, on ihan perusjuttu jo minkäänlaisen vuorovaikutuksen kannalta. Ei se ole mikään parisuhdekriteeri. Parisuhdekriteereitä ovat se, että toisen ulkonäkö miellyttää, hänellä on hauskat jutut, elämänarvot käyvät yksiin, halutaan tulevaisuudelta samoja asioita, persoonallisuus on hyvä, löytyy yhteisiä kiinnostuksenkohteita...

Tietty jos haluaa vain VAUVOJA ja itselleen kelpo kasvatuskumppanin, näillä ei ole niin merkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/66 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kohta joku tulee sanomaan, että noihan on ihan itsestäänselvyyksiä. Ei ole, mitä on tälläkin palstalla moneen moneen kertaan luettu. Monet naiset keskittyy enemmän siihen, kuinka mies ääneen lupaa sitoutua tai keittääkö se aamukahvit vai ei, ja katsoo läpi sormien esim. useamman kerran viikossa juopottelua, tai huonoa käytöstä läheisiä kohtaan (omia tai kumppanin)

 

47

Vierailija
50/66 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:03"]

Varmaan noita olisi muitakin, mutta siinäpä nyt ensimmäiset mitä mieleen tuli. On muuten ollut yllättävän helppo löytää puoliso näillä kriteereillä, ja ainakin vauva-arki on sujunut hyvin. Voin siis suositella muillekin listaani!

[/quote]Varmaan onkin ollut helppo löytää puoliso, jos ei tuon kummoisempia vaatimuksia ole. :D Minulle se, ettei ole väkivaltainen juoppo, on ihan perusjuttu jo minkäänlaisen vuorovaikutuksen kannalta. Ei se ole mikään parisuhdekriteeri. Parisuhdekriteereitä ovat se, että toisen ulkonäkö miellyttää, hänellä on hauskat jutut, elämänarvot käyvät yksiin, halutaan tulevaisuudelta samoja asioita, persoonallisuus on hyvä, löytyy yhteisiä kiinnostuksenkohteita...

Tietty jos haluaa vain VAUVOJA ja itselleen kelpo kasvatuskumppanin, näillä ei ole niin merkitystä.

[/quote]

 

Voi kun olisikin itsestäänselvyyksiä kaikille, vaan kun ei ole. Suurin osa ihmisistä tekee lisääntymispäätöksen täysin tunteisiin perustuen, eikä mieti sitä onkohan puoliso kärsivällinen vai kärsimätön, jotta sen kanssa voi tehdä lapsen. Jos ihmiset edes ottaisivat nuo kriteerinsä käyttöön, niin maailma olisi 100x parempi paikka. Kuinka moni lapsi onkaan syntynyt perheväkivallan, alkoholiongelmien ja sukuriitojen keskelle. Aika moni, täällä meidän ihanassa Suomessakin. Sen sijaan kun venkslataan sen kanssa että onko puoliso tarpeeksi ongelmanratkaisukykyinen pärjätäkseen lapsen kanssa (mitä jokainen normaalijärkinen ihminen on), voisi oikeasti keskittyä miettimään onko elämänarvot kohdallaan. Monilla ei ole, siis todella monilla. Sen tietää tasan jokaikinen lastentarhaopettaja, lastenhoitaja, opettaja ym. lasten kanssa työskentelevä. Suomessa lapset voi huonosti, ja ei se ei jodu siitä että ihmiset ovat valinneet iltavirkun puolison/iltavirkut ovat tehneet lapsia.

 

37

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/66 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, äsköinen oli 47 viesti siis.

Vierailija
52/66 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/66 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkokysymys kaikille: Mitkä listan piirteet tai kahden piirteen yhdistelmät ovat teistä erityisen huonoja lapsen hankkimista ajatellen? AP

 

Vierailija
54/66 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:47"]

Mä oon tuommonen ihminen ja tein lapsia.

[/quote]Voitko kertoa tästä lisää? AP

[/quote]

Oman ajan kanssa oli haasteita silloin kun lapset on olleet vauvoja. Helpottunut vähän kun lapset on kasvaneet, mutta siitä on jatkuva syyllisyys, kun ei vaan aina jaksa toisten ihmisten seuraa, ei edes omien lasten. Yksinhuoltajana en todennäköisesti pärjäisi, vaan erossa lapset jäisi isälleen, se on vain niin, vaikka se tuntuisikin musertavalta.

 

Iltavirkkuus ja aamu-unisuus on aina olleet sellaisia asioita, joiden kanssa joutuu vaan tekemään kompromisseja. Ei tämä maailma muutenkaan pyöri oman unirytmini mukaan. Usein väsyttää.

Kärsimättömyys myös on kauheaa. Kyllä sitä lasten kanssa oppii, mutta jatkuva syyllisyys myös tämän puutteesta. Näkyy lähinnä tiuskimisena. Tiedostan ongelman ja suurimmaksi osaksi pärjään ihan ok, mutta toisina päivinä se vaan puskee läpi.

 

Hoivaviettiä ei ollut yhtään ennen omia lapsia. Nykyäänkin se rajoittuu omiin lapsiin. Ei luonne muutu miksikään, mutta omat pennut nyt vaan on semmonen luontainen juttu. Tosi vaikeaa oli kuvitella esimerkiksi imettämistä ennen vauvan saamista, ajattelin etten varmaan niin pidä siitä, eikä minusta mikään taaperoimettäjä olisi koskaan tullut, mutta se oli tavallaan kuitenkin kivaa ja se tuntuu ittestä hyvältä, siitä vissiin saa endorfiinejä, se auttaa, vaikka se aluksi tuntui kummalliselta.

Ahdistukseen tulee lasten myötä ihan uusi ulottuvuus, kun voi ahdistua lasten tulevaisuudesta ja omasta vaikutuksestaan lapsiin. Pääsee ihan uudelle levelille. :D Vapaudestaan joutuu tinkimään, mutta tuleehan se sieltä takaisin pala kerrallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/66 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:16"]

Jatkokysymys kaikille: Mitkä listan piirteet tai kahden piirteen yhdistelmät ovat teistä erityisen huonoja lapsen hankkimista ajatellen? AP

 

[/quote]

Mitä väliä? Yrittäisitkö vastausten perusteella muuttaa itseäsi/jotakuta muuta "soveltuvammaksi"? Ei ehkä kannata...

Vierailija
56/66 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaikuttaa siltä että miehestä tulee passattava lisälapsi.

Vierailija
57/66 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo munkin mielestä on vähän naurettavaa miettiä tätä asiaa piirteiden kautta. Kyllä se sitoutumiskyky, elämänarvot ym. lapsenkasvatukseen liittyvät asiat välittyvät ihan siellä perusarjessa. Suurin osa ihmisistä tekee lapsia - oli se oma temperamentti ja luonne mikä tahansa. Tai olivat ne puolisolla mitkä tahansa. On ihmisiä, joiden ei ikinä pitäisi tehdä lapsia, mutta ne eivät ole yksittäisistä luonteenpiirteistä kiinni vaan ihan käytöksestä ja siitä miten toisia ihmisiä kohtelee. Ihminen joka raivoilee tuntemattomillekin, tuskin on omaa lastaan kohtaansa mikään vuoden vanhempi. Ihmisen on hyvin hankala peittää sitä itsekkyyttään tai heikko itsetuntoaan jatkuvasti puolisolta. Kyse ei usein ole siitä etteikö niitä huomattaisi, vaan se että niitä juurikin aletaan puolustella sellaisten romanttisten kuvien avulla kuin "Kyllä siitä hyvä äiti/isä tulee, kun on kuitenkin noin älykäs ja rauhallinen". Ei se lapsi mitään tee sillä, että vanhempi on edellämainittuja, jos hän ei osaa luoda niitä peruspalikoita sinne arkeen. Lapsi tarvitsee vanhemman joka kykenee hänet huomioimaan ja rakastaa häntä, sekä myös pystyy pitämään puljun pystyssä, eli taloudelliset menot pysyy kohtuudessa ja päihteet ei kuulu arkeen. Turvaverkkoa pidetään yllä, ja ei opeteta lapselle huonoa käytöstä esim. haukkumalla naapurin Irmaa. Se on jo paljon se, sillä moni lapsi ei saa edes noita. Ja mitä joku sanoi, että sellaiset asiat on itsestäänselvyyksiä, niin eihän ne ole. Nähty tälläkin palstalla aivan liian monta kertaa. 

Vierailija
58/66 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:16"]

Jatkokysymys kaikille: Mitkä listan piirteet tai kahden piirteen yhdistelmät ovat teistä erityisen huonoja lapsen hankkimista ajatellen? AP

 

[/quote]

Mitä väliä? Yrittäisitkö vastausten perusteella muuttaa itseäsi/jotakuta muuta "soveltuvammaksi"? Ei ehkä kannata...

[/quote]En usko, että ihmisiä voi muuttaa. Haluaisin vain tietää, mitkä piirteet erityisesti eivät sovi yhteen vanhemmuuden kanssa.

Kiitos kommentistasi, 55. AP

Vierailija
59/66 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:03"]

-Harrastaisi laitonta toimintaa (tarkoitan pirate bayn käyttöä kovempaa)

[/quote]

 

Haittaako harrastusmielessä tehdyt, hyvin suunnitellut tietomurrot?

Vierailija
60/66 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:23"]

En, vaikuttaa siltä että miehestä tulee passattava lisälapsi.

[/quote]Millä perusteella? AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi