Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh-äidin taloudellinen romahdus :(

Vierailija
27.08.2015 |

Taloudellinen tilanteeni on katastrofaalinen. Pitkään harkittuani erosin alkoholiongelmaisesta miehestäni ja muutin kolmen lapsen kanssa vuokrakolmioon. Ekaluokkalaisella on oma huone, kaksi pienempää jakavat huoneen ja itse nukun sohvalla olkkarissa. Muutosta koitui kuluja (vuokratakuut yms) ja minä olen työttömänä (ennen kotiäitinä). Kunnes saan töitä meillä on pulaa aivan kaikesta. En raaski ostaa omia shamppoita, käytän lasten pesuaineita. Lisään vettä käsisaippuaan jotta kestää pitempään. Ostamme lihaa n. kerran viikossa (minulla on meille neljälle kauppaan käytettävänä n. 5e/päivä). Sain lahjoituksena kestovaippoja sillä minulla ei ole varaa lapseni vaippoihin. Kaikki pitää laskea tarkkaan ja tuleva talvi pelottaa sillä lasten talvivaatteet ovat liian pieniä enkä tiedä mistä saan heille uusia. Lapset eivät voi harrastaa mitään maksullista, emme voi mennä edes uimahalliin sillä se olisi pois 5e/päivä/viidelle ruokabudjetistamme. Itselleni en voi ostaa koskaan mitään, edes sitä shamppoota. Olen hakenut töitä mutten tunnu kelpaavan mihinkään ihan kuten mieheni sanoi kun erosimme. En kuitenkaan haluaisi rahan takia palata yhteen alkoholistin kanssa vaikka köyhyys on helvettiä sekin. Ellen saa pian töitä en oikeasti tiedä miten enää jaksan... Kiitos jos joku jaksoi lukea avautumiseni.

Kommentit (183)

Vierailija
181/183 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:53"]

Lapsilisä on kyllä äidille osoitettu. Kokeile käydä verkkopankkitunnuksillasi Kelan sivuilla ja vaihda tili mille maksavat lapsilisät.

[/quote]

No ei ole lapsilisä äidille osoitettu. 

Vierailija
182/183 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten kävi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/183 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taisi olla provo. Surullista että tälläisillä asioilla joku viitsii provoilla.

No, aion tästä lähinkin aina tarjota apua. Ehkä joku näistä ketjuista on totta joskus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi