Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei akateeminen. Olen duunari. Jutellaanko hetki ja tutustutaan?

Vierailija
17.03.2022 |

Kysymys otsikossa. Puretaa vähän ennakkoluuloja. Ai niin, olen lähihoitaja.

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetko kirjoja? 

-akateeminen

Vierailija
2/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sosiaalityöntekijä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutellaan vaan. Mitä viikonloppusuunnitelmiisi kuuluu? Me aiomme ulkoilla, saunoa ja muutenkin viettää ihan kotiviikonloppua.

Vierailija
4/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luetko kirjoja? 

-akateeminen

Jonkin verran. Nykyisin vähemmän koska Netflix. Viimeisin lukemani kirja taisi olla Stieg Larssonin Millenium-trilogian eka osa. Tosi hyvä! Pitäisi aloittaa toinen.

Vierailija
5/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä jutellaan? Olen itse tehnyt paljon duunarin hommia. Ajanut trukkia, ollut hihnalla pussittamassa eläinten ruokaa, kolmivuorotyössä tehtaan ohjaamossa. Nykyään teen toimistohommia. Palkka on hyvä, työkaverit ja pomot on mukavia. Ei harmita, että opiskelin mutta ei mulla ole mitään duunareita vastaan. Kaikki työ on arvokasta ja duunarin työ on rankkaa työtä - mutta erilaista kuin akateeminen työ. 

Vierailija
6/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sosiaalityöntekijä.

Ok, kiva. Jonkin verran ollaan tekemisissä teidän kanssa työssäkin, tosin aika vähän.

ap

Vierailija
7/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutellaan vaan. Mitä viikonloppusuunnitelmiisi kuuluu? Me aiomme ulkoilla, saunoa ja muutenkin viettää ihan kotiviikonloppua.

No ajattelin käydä hiihtämässä, jos ladut vielä sallii. Sitten varmaan ihan vaan puolison kanssa oleskelua. Eka vapaa viikonloppu kolmeen viikkoon.

Sinun suunnitelmat kuulostaa kivalle. Minkä alan työssä olet?

ap

Vierailija
8/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä akateeminen, johtaja. Minä pidän duunareista! Omassa työpaikassani teen duunareiden kanssa töitä (olen laatu- ja prosessijohtaja) ja koska olen niin paljon heidän kanssaan, olen oppinut pitämään heistä enkä koe olevani parempi tai ”korkea-arvoisempi”.

Asiaan vaikuttaa sekin että olen alemman keskiluokan perheestä, äitini on lähäri. Huomasin lapsena jo että olen paljon älykkäämpi kuin vanhempani (olen mensan jäsen) joten ehkä siitä syystä olen pyrkinyt korkeammalle kuin omat vanhempani. Tähtään toimitusjohtajaksi.

Vierailija
9/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:lla lemmikkejä? Mulla kissoja jotka on tykänneet tästä etätyöajasta kun omistaja on joskus kotonakin. Ennen koronaa oli monta päivää viikossa lähtö 5.30 ja paluu yleensä 18 - 21 -välillä. Pitkähkö tuo työmatka.

Vierailija
10/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä jutellaan? Olen itse tehnyt paljon duunarin hommia. Ajanut trukkia, ollut hihnalla pussittamassa eläinten ruokaa, kolmivuorotyössä tehtaan ohjaamossa. Nykyään teen toimistohommia. Palkka on hyvä, työkaverit ja pomot on mukavia. Ei harmita, että opiskelin mutta ei mulla ole mitään duunareita vastaan. Kaikki työ on arvokasta ja duunarin työ on rankkaa työtä - mutta erilaista kuin akateeminen työ. 

Jaa-a. No kysyisin vaikka että oletko tyytyväinen työhösi, onko se henkisesti kuormittavaa?

ap

Vierailija
11/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä akateeminen, johtaja. Minä pidän duunareista! Omassa työpaikassani teen duunareiden kanssa töitä (olen laatu- ja prosessijohtaja) ja koska olen niin paljon heidän kanssaan, olen oppinut pitämään heistä enkä koe olevani parempi tai ”korkea-arvoisempi”.

Asiaan vaikuttaa sekin että olen alemman keskiluokan perheestä, äitini on lähäri. Huomasin lapsena jo että olen paljon älykkäämpi kuin vanhempani (olen mensan jäsen) joten ehkä siitä syystä olen pyrkinyt korkeammalle kuin omat vanhempani. Tähtään toimitusjohtajaksi.

Hyvä että on tavoitteita ja sinä selvästi pärjäät! Itse en jaksa tavoitella tämän kummempaa, olen asian kanssa ihan sujut.

ap

Vierailija
12/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on neljä yliopistotutkintoa. Mistä haluat jutella?

Vierailija
13/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihanalta ja avoimelta ihmiseltä, ap. Välillä törmää siihen, että suorittavan työn tekijät ei halua tutustua korkeammin koulutettuihin kun luulevat, että me eletään jotenkin ihan eri maailmoissa, tai että ei arvostettaisi kaikkia ammmatteja.

Vierailija
14/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap:lla lemmikkejä? Mulla kissoja jotka on tykänneet tästä etätyöajasta kun omistaja on joskus kotonakin. Ennen koronaa oli monta päivää viikossa lähtö 5.30 ja paluu yleensä 18 - 21 -välillä. Pitkähkö tuo työmatka.

Kissa löytyy minultakin. Halusin koiraa, mutta vuorotyön vuoksi (esim yövuorot) se on haastavaa ja kissa pärjää paremmin. 

Onko etätyö kivaa?

ap

Vierailija
15/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ajattelin käydä hiihtämässä, jos ladut vielä sallii. Sitten varmaan ihan vaan puolison kanssa oleskelua. Eka vapaa viikonloppu kolmeen viikkoon.

ap

Sote-sektori, kehittäjäpuolella viimeiset noin kymmenen vuotta. Teetkö kolmea vuoroa? Miniäni teki (ei hoitoalalla) aiemmin ja minusta tuntui uskomattomalta, että joku saa vuorokausirytminsä sopeutettua vaihtuviin vuoroihin. Tein itse aikoinaan opintojen ohella iltakeikkaa ja tuntui aina, että työpäivä oli aamusta asti 'pilalla", kun töihin lähtö raksutti koko ajan mielessä.

Vierailija
16/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat ihanalta ja avoimelta ihmiseltä, ap. Välillä törmää siihen, että suorittavan työn tekijät ei halua tutustua korkeammin koulutettuihin kun luulevat, että me eletään jotenkin ihan eri maailmoissa, tai että ei arvostettaisi kaikkia ammmatteja.

Kiitos kauniista sanoista :) Olen avoin ihminen, tykkään jutella ja tutustua jos toinen vain haluaa. Kivaa olisi, jos kaikenlaisia ennakkoluuloja olisi vähemmän. 

ap

Vierailija
17/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisuudestani huolimatta tulen aina olemaan duunari(taustainen), ja koen, etten kuulu kunnolla kumpaankaan porukkaan.

Tunnen sinut siis jo.

T: Maisteri

Vierailija
18/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin ap kuulostaa hurjan mukavalta!

Vierailija
19/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap. Mutta jotenkin tuntuu oudolta tämä luokittelu akateemisten ja duunareiden välillä. Minulla on ystäviä sekä duunariluokasta, että akateemisista. Joskus tohtoriystäväni kyllä puhuu asioista, joista en ymmärrä, mutta ei hänkään ymmärrä omaa työnkuvaani. En tunne oloani tyhmemmäksi silti, vaikka en ole tohtori.

Vierailija
20/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sote-sektori, kehittäjäpuolella viimeiset noin kymmenen vuotta. Teetkö kolmea vuoroa? Miniäni teki (ei hoitoalalla) aiemmin ja minusta tuntui uskomattomalta, että joku saa vuorokausirytminsä sopeutettua vaihtuviin vuoroihin. Tein itse aikoinaan opintojen ohella iltakeikkaa ja tuntui aina, että työpäivä oli aamusta asti 'pilalla", kun töihin lähtö raksutti koko ajan mielessä.

Ok. Joo, teen kolmea vuoroa. Se on ajoittain raskasta, mutta toisaalta se tuo palkkaan lisiä, mitä tarvitsen että saan harrastettua jne. Sote-sektori on siis sinulle hyvin tuttu :)