Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi syödä rautakuurin jos tulee järkyt vatsakivut ??

Vierailija
04.05.2023 |

Miten ootte pysytyneet?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota koko kuuri kerralla.

Vierailija
2/24 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koettanut nestemäisiä rautavalmisteita? Yleensä niitä siedetään paremmin kuin tabletteja.

Sain myös jossain kohden ohjeen koettaa ottaa joko yhden tai kaksi tablettia joka toinen päivä, jolloin vaikutuksessa ei pitäisi olla suurta eroa, mutta ei ärsytä vatsaa yhtä paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/24 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän, että lääkärit ohjaa ottamaan apteekin rautatabletteja 100mg/vrk, mutta mä olin viime syksynä erään raudanpuuteanemiaan erikoistuneen guru-lääkärin luennolla ja hän sanoi, että ne apteekin rautatabletit ovat huonoja, vaan nestemäiset rautavalmisteet, esim rautabiglysinaatti ovat parempia ja niitä pitäisi ottaa vain joka toinen päivä.

Vierailija
4/24 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Obsidania.

Vierailija
5/24 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautaa voi myös hankkia käyttämällä rautaisia ruuanlaittovälineitä.

Minulla oli ennen mökki jossa oli rautapatoja ja rautaisessa isossa muuripadassa kaikki vesi lämmitettiin tiskaukseen ja muuhun.

Rauta- arvoni kukoistivat.

Sitten mökki myytiin ja tavarat. Noin vuosi mökin myynnin jälkeen jouduin työni vuoksi melkoisen pyörittkseen.

Aluksi minulle kerrottiin että verenkuvani on muuttunut mutta ei tarkempia tietoja.

Työskentelen säteilyn parissa ja ihan jo liikesalaisuuksienkaan vuoksi minulle voitu kertoa miten vereni on muuttunut. Aika oli pelottavaa.

Lopulta kerrottiin että rauta- arvoni olivat äkillisesti romahtaneet- olin jo siirretty alempiin tehtäviin ja varmaan minun luultiin kuolevan pian ja hautovan kostoa!

Pyysin mökin uudelta omistajalta kuvan entisestä keittiöstäni jossa rautaa oli joka puolella.

Mökki oli vieläpä järven rannalla josta oli nostettu valtavasti järvimalmia, kaivommekin pohjalle muodostui rautakuulia.

Työpaikaltamme kävikin mökillä ihmisiä sitten ja ylennyin takaisin entiseen työhöni.

Rautaa ja muitakin aineita vaihtelevin pitoisuuksin ympäristössä ja elimistössä- suhteet voivat vaihdella nopeasti.

Yhdysvalloissa olen nähnyt magneettisia sukkia ja t-paitoja joiden pitäisi poistaa liialliset raudat elimistöstä.

Ehkä tuossa mökissä oleilevan kannattaisi pitää tuollaisia magneettisukkia ja magneettista kielikorua.

Vierailija
6/24 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koettanut nestemäisiä rautavalmisteita? Yleensä niitä siedetään paremmin kuin tabletteja.

Sain myös jossain kohden ohjeen koettaa ottaa joko yhden tai kaksi tablettia joka toinen päivä, jolloin vaikutuksessa ei pitäisi olla suurta eroa, mutta ei ärsytä vatsaa yhtä paljon.

Noissa nestemäisessä nyt on niin vähän rautaa että jos on paha puute niin ei kyllä auta. Ei ne sit tietty ärsytä mahaakaan. Sideral fortea pystyy syömään ilman vatsaärsytystä ja myös ei tarvitse välttää maitotuotteita ja kahvia/teetä samalla aterialla, koska se on yhdisteenä ja vapautuu vasta maksassa. Mutta on hintava tuote.

Vierailija
7/24 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kelatoitua rautavalmistetta, joka on bisglysinaattimuodossa. Vatsaystävällisempää ja helpommin imeytyvää.

Vierailija
8/24 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä tiedän, että lääkärit ohjaa ottamaan apteekin rautatabletteja 100mg/vrk, mutta mä olin viime syksynä erään raudanpuuteanemiaan erikoistuneen guru-lääkärin luennolla ja hän sanoi, että ne apteekin rautatabletit ovat huonoja, vaan nestemäiset rautavalmisteet, esim rautabiglysinaatti ovat parempia ja niitä pitäisi ottaa vain joka toinen päivä.

Voisitko paljastaa sen lääkärin nimen? Onko Esa Soppi?

Tuosta olen kuullut, että rautaa joka 2. päivä ja itsekin teen niin.

Vierailija
9/24 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä.

Yritin kuukauden päivät eri valmisteilla ja maha oli siinä kunnossa, ettei ilman Imodiumia voinut edes roskia viedä.

Lääkäri laittoi saman tien sairaalaan suonensisäiseen hoitoon, kun näki arvot. Ilmeisesti kuukauden ripulikaan ei oikein edistänyt asiaa.

Vierailija
10/24 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa nestemäisessä nyt on niin vähän rautaa että jos on paha puute niin ei kyllä auta. Ei ne sit tietty ärsytä mahaakaan. Sideral fortea pystyy syömään ilman vatsaärsytystä ja myös ei tarvitse välttää maitotuotteita ja kahvia/teetä samalla aterialla, koska se on yhdisteenä ja vapautuu vasta maksassa. Mutta on hintava tuote.

Tämä! Nestemäiset sisältää tosiaan vain vähän rautaa. Raudan imeytymistä voi parantaa ottamalla sen pari tuntia erillään ruuasta, varsinkin maitotuotteet ja viljat estävät raudan imeytymistä. C-vitamiinia sisältävät ruuat taas auttavat imeytymään. Vitamiinitabletteja ei saa ottaa samaan aikaan raudan kanssa.

Vierailija
11/24 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestemäiset tekee värjäymiä hampaisiin. Olen kanssa lukenut tuon neuvon, että rauta kannattaisi ottaa vain joka toinen päivä. Ilmeisesti se imeytyy silloin paremmin ja elimistö hyödyntää sen tehokkaammin. Kaipa se on myös hellävaraisempaa vatsan limakalvolle niin.

Itse saan kanssa apteekin rautatableteista vatsaoireita, mutta olen huomannut, ettei oireita tule, jos raudan ottaa vain muutamana päivänä viikossa. Uskon, että se on parempi niin, kuin että vatsa kramppaa koko ajan eikä mikään ruoka pysy sisällä. Silloin se rauta, tai muutkaan ravintoaineet ruuasta tuskin imeytyy.

Vierailija
12/24 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla eri rautavalmisteita, vaikka kalliiksihan se tulee, jos purkki toisensa jälkeen jää käyttämättä. 

Mulla obsidan aiheutti kamalat vatsakivut, vaikka sitä mainostetaan vatsaystävällisenä.

Ja kantsii pitää mehulasi ja rautatabletti yöpöydällä ja ottaa joskus aamuyöstä täysin tyhjään mahaan ja jatkaa unia (mikäli on sellaista sorttia, että joka tapauksessa heräilee). Silloin tulee monta tuntia taukoa ennen ja jälkeen.

Itsellä ei rauta-arvot nousseet yhtään (siis kirjaimellisesti ei yhtään) 3 kk aikana, kun otin sellaista rautaa joka päivä, jota voi ottaa "milloin vain" ja "minkä kanssa vain".

Ihan siis ferritiini mitattiin ennen ja jälkeen.

Sitten aloin ottaa oikeasti tyhjään mahaan aamuyöstä ja ferritiini nousi todella paljon seuraavan 3 kk aikana.

Eli kyllä se niin on, että ohje "ota tyhjään mahaan, vältä maitotuotteita monta tuntia ennen ja jälkeen" on totta, jotta rauta imeytyisi.

Vierailija
13/24 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottaa rautakapselin nestemäisen raudan kanssa, imeytyykö se kapselin rautakin paremmin?

Vierailija
14/24 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kokeilla eri rautavalmisteita, vaikka kalliiksihan se tulee, jos purkki toisensa jälkeen jää käyttämättä. 

Mulla obsidan aiheutti kamalat vatsakivut, vaikka sitä mainostetaan vatsaystävällisenä.

Ja kantsii pitää mehulasi ja rautatabletti yöpöydällä ja ottaa joskus aamuyöstä täysin tyhjään mahaan ja jatkaa unia (mikäli on sellaista sorttia, että joka tapauksessa heräilee). Silloin tulee monta tuntia taukoa ennen ja jälkeen.

Itsellä ei rauta-arvot nousseet yhtään (siis kirjaimellisesti ei yhtään) 3 kk aikana, kun otin sellaista rautaa joka päivä, jota voi ottaa "milloin vain" ja "minkä kanssa vain".

Sitten aloin ottaa oikeasti tyhjään mahaan aamuyöstä ja ferritiini nousi todella paljon seuraavan 3 kk aikana.

Eli kyllä se niin on, että ohje "ota tyhjään mahaan, vältä maitotuotteita monta tuntia ennen ja jälkeen" on totta, jotta rauta imeytyisi.

Lisäys: tuote, joka ei nostanut tippaakaan rauta-arvojani oli Maltofer.

Ja tuon  jälkeen vaihdoin sellaiseen kuin Ferrodan, jolla lähti nousemaan ja joka ei aiheuttanut vatsakipuja, kuten Obsidan.

Vierailija
15/24 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ottaa rautakapselin nestemäisen raudan kanssa, imeytyykö se kapselin rautakin paremmin?

En usko, että kukaan tietää.

Vierailija
16/24 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta kaikkien valmisteiden kohdalla ei saa näin toimia. Osan pakkausselosteessa nimenomaan lukee, ettei rautaa saa ottaa ennen makuulle menoa, vaan pitää olla pystyasennossa. Siinä on ilmeisesti joku riski, että se tabletti voi kulkeutua ylöspäin ja tehdä syöpymiä ruokatorveen, tai jotain sellaista.

Vierailija
17/24 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli ennen mökki jossa oli rautapatoja ja rautaisessa isossa muuripadassa kaikki vesi lämmitettiin tiskaukseen ja muuhun.

Sitten mökki myytiin ja tavarat. Noin vuosi mökin myynnin jälkeen jouduin työni vuoksi melkoisen pyörittkseen.

Aluksi minulle kerrottiin että verenkuvani on muuttunut mutta ei tarkempia tietoja.

Työskentelen säteilyn parissa ja ihan jo liikesalaisuuksienkaan vuoksi minulle voitu kertoa miten vereni on muuttunut. Aika oli pelottavaa.

Lopulta kerrottiin että rauta- arvoni olivat äkillisesti romahtaneet- olin jo siirretty alempiin tehtäviin ja varmaan minun luultiin kuolevan pian ja hautovan kostoa!

Pyysin mökin uudelta omistajalta kuvan entisestä keittiöstäni jossa rautaa oli joka puolella.

Mökki oli vieläpä järven rannalla josta oli nostettu valtavasti järvimalmia, kaivommekin pohjalle muodostui rautakuulia.

Työpaikaltamme kävikin mökillä ihmisiä sitten ja ylennyin takaisin entiseen työhöni.

Rautaa ja muitakin aineita vaihtelevin pitoisuuksin ympäristössä ja elimistössä- suhteet voivat vaihdella nopeasti.

Yhdysvalloissa olen nähnyt magneettisia sukkia ja t-paitoja joiden pitäisi poistaa liialliset raudat elimistöstä.

Ehkä tuossa mökissä oleilevan kannattaisi pitää tuollaisia magneettisukkia ja magneettista kielikorua.

Voi hyvänen aika!

Vierailija
18/24 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sideral forte, tuntuu auttavan, hb noususuunnassa jo kuukauden käytön jälkeen ja ei koske mahaan toisin kuin kaikki muut valmisteet mutta on tosiaan kallis.

Vierailija
19/24 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miinukset?

Siis USAssa tosiaan on jopa magneettisia pohjalliwia kun etenkin miehille voi tulla liikaa rautaa elimistöön mutta siis vitsi että niitä oikeasti kannattaisi käyttää, 3n nyt tajunnut alleviivata vitsiä kun ajattelin että suomalaiset ymmärtää.

Siis liika rauta ja kihti todennäköisesti yhteydessä ja siksi USAssa myydään pohjallisia, sukkia ja muuta "rautaa imevää".

Jokainen jolla on vaikka valurautapata niin näkee kyllä miten pinta hapettuu eli ruostuu. Raudan pinta ikäänkuin vedenpinta josta rauta-atomeja kyllä irtoaa ja liukenee kaikkeen. Sama kaikissa aineissa, fyysikot tietää.

Vierailija
20/24 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippoina itse käytän, Biomedin ja kyllä on noussut hb! Eikä käy vatsan päälle. Pahalta kyllä maistuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme