Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei akateeminen. Olen duunari. Jutellaanko hetki ja tutustutaan?

Vierailija
17.03.2022 |

Kysymys otsikossa. Puretaa vähän ennakkoluuloja. Ai niin, olen lähihoitaja.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap ja muut keskusteluun osallistuneet! Olipa kiva ketju ja hyvän mielen jutteluanne oli mukava seurata.

Vierailija
42/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi keskustelisin vapaaehtoisesti epäsivistyneen amiksen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia täällä moni määrittelee itsensä koulutustasonsa kautta?

Outoa.

Vierailija
44/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää kommentti kertoo kyllä eniten sinusta itsestäsi. Sori vaan, tulee varmasti pettymyksenä.

T. Akateeminen

Vierailija
45/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

uskotko Leopold II nauttineen La clemenza di Tito:sta?

Tekisi mieli googlata, mutta olenpa rehellinen ja sanon etten tiedä. 

ap

En usko, että moni akateeminenkaan tietää. Nippelitietoa, josta ei ole hyötyä kuin hyvin marginaalisella alalla.

yleissivistystä. mozartin kuuluisimpia teoksia ja viimeisin.

Mikä määrittelee, että Mozart on yleissivistystä, eikä esimerkiksi Popedan viimeinen tuotos? 

Kerropa.

Vierailija
46/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka. Täällä yksi akateeminen eli maisteri. Tavallaan hassua ajatella että olisin erityisen "akateeminen" sillä työyhteisössäni on paljon tuplamaistereita, tohtorin tutkinnon tehneitä, dosentteja ja muita pitkän linjan hyvin erikoistuneita tutkijoita. Samoin ystäväpiirissä. Omassa kuplassani olen siis vähiten koulutettujen joukossa vaikka ylempi korkeakoulututkinto löytyy. Oma taustani on duunarialkkisperheestä ponnistaneena. Joku huonommuuden tunne kulkee aina rinnalla. Haluatko kysyä minulta jotain?

Vierailija
47/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon siivooja (ja vielä osa-aikaisena) ja aviomies on hammaslääkäri. Hassua tässä ainakin muiden mielestä on et mun äiti on eläinlääkäri ja miehen äiti on siivooja. Mun isä on työnjohtaja tehtaalla mutta ihan amispohjalta edennyt ja miehen isä oli lukion opettaja mutta jo edesmennyt.

Vierailija
48/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeasti koulutetut ihmiset ovat ärsyttäviä, kun luulevat olevansa, ah, niin sivistyneitä ja hienoja. Onneksi niitten kanssa ei tarvitse olla tekemisissä vapaaehtoisesti. M27

Vierailija
49/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisättäköön, että korkeasti koulutetuilla on sairaat mielipiteet. Etenkin meistä elämäntapatyöttömistä. Mutta jos vähänkin kritisoit korkeasti koulutettuja, niin se kyllä on paha asia... M27

Vierailija
50/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa.

Jos "täällä" tarkoittaa tätä ketjua, niin minä ihan vain siksi, kun ketjun otsikossa se mainittiin. Muissa ketjuissa en ota koulutustasoani esille, paitsi jos aihe jotenkin nimenomaan siihen liittyy.

Vierailija
51/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarit pärjää tappeluissa ja sodissa parhaiten.

Tämä on hyvä tietää.

t. lähikamppailun expertti

Vierailija
52/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisättäköön, että korkeasti koulutetuilla on sairaat mielipiteet. Etenkin meistä elämäntapatyöttömistä. Mutta jos vähänkin kritisoit korkeasti koulutettuja, niin se kyllä on paha asia... M27

Olen huomannut saman, vain rikas saa kritisoida köyhää.

Vierailija
53/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistyneen vastakohta on sivistymätön. "Epäsivistynyt" ei ole oikeaa suomea. Erikoista, että noin fiksu ihminen ei tiedä tätä.

Terveisin duunari

Vierailija
54/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikki akateemiset ole tehneet duunaritöitä nuorena opintojen ohella. Eli se puoli on tuttua. Mitä muuta kuuluu ap ja haluaisit kertoa? Minä olen akateeminen yksinhuoltaja. Työni on määräaikainen ja loppuu vuoden päästä, saa nähdä, saako jotain tilalle.

Vierailija
55/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa.

Koska yhteiskunnallinen status määräytyy usein sen pohjalta. Lisäksi odotettavissa oleva elinikä ja terveys myöskin.

Vierailija
56/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeasti koulutetut ihmiset ovat ärsyttäviä, kun luulevat olevansa, ah, niin sivistyneitä ja hienoja. Onneksi niitten kanssa ei tarvitse olla tekemisissä vapaaehtoisesti. M27

Tuossa on kyllä juuri sellainen ennakkoluulo, jonka voisi purkaa. 

Varmasti joku korkeasti koulutettu itseään sivistyneeksi ja hienoksi kuvittelee, mutta en ole huomannut sen olevan kovinkaan yleistä.

Vierailija
57/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen duunari ja maisteri. Vaikka on yliopistotutkinto en osaa ajatella itseäni minää akateemisena. 

Vierailija
58/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivistyneen vastakohta on sivistymätön. "Epäsivistynyt" ei ole oikeaa suomea. Erikoista, että noin fiksu ihminen ei tiedä tätä.

Terveisin duunari

Epäsivistys korostaa sivistyksen vastakohtaa, ja viittaa siis tässä yhteydessä sivistykseen ns. kirjaviisautena. Sivistymätön taas voi olla esim. käyttäytymällä huonosti.

eri

Vierailija
59/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen duunari ja maisteri. Vaikka on yliopistotutkinto en osaa ajatella itseäni minää akateemisena. 

Ajattelit sitä tai et, olet akateeminen.

Vierailija
60/92 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on kyllä juuri sellainen ennakkoluulo, jonka voisi purkaa. 

Varmasti joku korkeasti koulutettu itseään sivistyneeksi ja hienoksi kuvittelee, mutta en ole huomannut sen olevan kovinkaan yleistä.

Ainakin yliopisto-opiskelijoissa on paljon masentuneita ja ahdistuneita, ja tästä on uutisoitukin taas ihan hiljattain. Ei sovi kovin hyvin yhteen ylimielisyysväitteen kanssa.