Hei akateeminen. Olen duunari. Jutellaanko hetki ja tutustutaan?
Kysymys otsikossa. Puretaa vähän ennakkoluuloja. Ai niin, olen lähihoitaja.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on neljä yliopistotutkintoa. Mistä haluat jutella?
Mitä kaikkia tutkintoja olet suorittanut? Kuulostaa hurjalta suoritukselta!
ap
Pidätkö työstäsi? Olitko tyytyväinen koulutukseen? Opetan työkseni lähihoitajaopiskelijoita.
Vierailija kirjoitti:
uskotko Leopold II nauttineen La clemenza di Tito:sta?
Tekisi mieli googlata, mutta olenpa rehellinen ja sanon etten tiedä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö työstäsi? Olitko tyytyväinen koulutukseen? Opetan työkseni lähihoitajaopiskelijoita.
No sanotaan niin, että työ menettelee. Olen ollut alalla jo pidempään, joten koulusta on aikaa. Silloin se valmisti hyvin, harjoittelut toki oli ne joiden kautta esim työllistyin.
Kuulostaa kivalta! Yksi entinen työkaveri luki sairaanhoitajaksi ja sitten hoitotieteitä ja on nyt opettaja hänkin.
ap
Missä teet lähihoitajan hommia?
Mä oon akateeminen mut suurin osa mun ystävistä on duunareita tai täysin kouluttamattomia.
mitä mieltä olet Dalva Colheita Golden White Port 1971?
Mä olen maata viljelevä insinööri ja en oikein edes tiedä mihin mut luokiteltais.
Tuttavia löytyy kyllä tohtoreista sähköasentajiin ja maanviljelijöihin ja kaikkien kanssa juttuun tulee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
oletko kuunellut kyseistä teosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
En usko, että moni akateeminenkaan tietää. Nippelitietoa, josta ei ole hyötyä kuin hyvin marginaalisella alalla.
jännitätkö James Webbin tuloksia?
Vierailija kirjoitti:
Missä teet lähihoitajan hommia?
Mä oon akateeminen mut suurin osa mun ystävistä on duunareita tai täysin kouluttamattomia.
Olen sisätautien osastolla töissä, eli sairaalassa.
Minäkin tunnen akateemisia ja olemme tekemisissä jonkin verran.
ap
Mitähän omia ennakkoluulojaan sitä tässä nyt sitten purkaisi...
Olen akateeminen, mutta käyn palkkatyössä eli miellän itseni duunariksi. Mikä se sitten on mikä tekee ihmisestä duunarin, jollei palkkatyö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
En usko, että moni akateeminenkaan tietää. Nippelitietoa, josta ei ole hyötyä kuin hyvin marginaalisella alalla.
yleissivistystä. mozartin kuuluisimpia teoksia ja viimeisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap:lla lemmikkejä? Mulla kissoja jotka on tykänneet tästä etätyöajasta kun omistaja on joskus kotonakin. Ennen koronaa oli monta päivää viikossa lähtö 5.30 ja paluu yleensä 18 - 21 -välillä. Pitkähkö tuo työmatka.
Kissa löytyy minultakin. Halusin koiraa, mutta vuorotyön vuoksi (esim yövuorot) se on haastavaa ja kissa pärjää paremmin.
Onko etätyö kivaa?
ap
Etätyö on ihanaa. Korona on parantanut elämänlaatua huomattavasti juurikin siksi että etätyöstä on tullut uusi normaali, ja meillä ollaan jatkossakin paljon etänä. Ihan täyttä etää ei voi tehdä mutta kyllä sen kerran kuussa voi toimistolla käydä.
Itse ja myös tiimini saa paljon enemmän aikaan etänä, puhumattakaan elämänlaadun noususta. Saa nukkua normaalit yöunet, ehtii pesemään pyykkiä, siivoamaan, tekemään ruokaa ja syömään jopa lounaan.
Bensaa säästyy, auto ei kulu, vaatteita ei tarvitse ostaa niin paljon.
Nyt minun pitää valitettavasti mennä. Ehkäpä nostan tämän ketjun taas huomenna, niin jutellaan lisää! Kiitos kaikille ja tsemppiä jatkoon :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap:lla lemmikkejä? Mulla kissoja jotka on tykänneet tästä etätyöajasta kun omistaja on joskus kotonakin. Ennen koronaa oli monta päivää viikossa lähtö 5.30 ja paluu yleensä 18 - 21 -välillä. Pitkähkö tuo työmatka.
Kissa löytyy minultakin. Halusin koiraa, mutta vuorotyön vuoksi (esim yövuorot) se on haastavaa ja kissa pärjää paremmin.
Onko etätyö kivaa?
ap
Etätyö on ihanaa. Korona on parantanut elämänlaatua huomattavasti juurikin siksi että etätyöstä on tullut uusi normaali, ja meillä ollaan jatkossakin paljon etänä. Ihan täyttä etää ei voi tehdä mutta kyllä sen kerran kuussa voi toimistolla käydä.
Itse ja myös tiimini saa paljon enemmän aikaan etänä, puhumattakaan elämänlaadun noususta. Saa nukkua normaalit yöunet, ehtii pesemään pyykkiä, siivoamaan, tekemään ruokaa ja syömään jopa lounaan.
Bensaa säästyy, auto ei kulu, vaatteita ei tarvitse ostaa niin paljon.
Tähän vielä vastaan, että kuulostaa tosi kivalta ja hyvä että olet viihtynyt. Moni on sanonut samaa. Kaikkea hyvää sinulle!
Mutta nyt pitää mennä.
ap
Minulla on akateeminen tausta ja olin jonkin aikaa tutkijanakin. Tätä nykyä teen ohjelmistohommia. Ystäviini kuuluu väkeä laidasta laitaan, on akateemisia ja on ihan tavallisia duunareita, rekkakuskeja, siivoajia ja lähihoitajia.
Loppujen lopuksi koulutustaustalla ei niin hirveästi väliä ole. Samanlaisia ihmisiä kaikki ovat.
Miksi joku haluaa lähihoitajaksi eikä saman tien sairaanhoitajaksi?
Terv. Ennakkoluuloinen
Luultavasti ihmisten luonteissa on lähes yhtä paljon eroavaisuuksia koulutuksesta riippumatta. Samat peruskoulut on käytynä kaikilla. Duunarit varmaan miettii tätä vain, koska ei ole tietoa, millaista on opiskella ja millaisia ihmiset keskimäärin on.
Monelle akateemiselle varmaan tulee jossain vaiheessa vastaan tunne, ettei omalla työllä ole merkitystä. Ei meistä suurin osa pidä itseään muita parempina ainakaan. Se varmaan riippuu luonteesta ja kasvatuksesta eikä koulutuksesta.