Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti antoi vanhat legoni siskon lapsille

Vierailija
21.08.2015 |

Legot olivat nimenomaan minun legojani, eivät yhteisiä. Kaikki purettuna omissa alkuperäislaatikoissaan ohjeiden kanssa, entisessä huoneessani samassa paikassa kuin muutkin sellaiset tavarani mitkä haluan säilyttää ja mille ei ole vielä tilaa. Ja tämä on siis olut vanhemmilleni ok, koska heillä on tilaa ja tavarat olivat siististi pakattuina. Nyt kaikki legot oli kipattu samaan laatikkoon, että siskon lapsilla olisi mummolaleluja.

Vittu että vituttaa.

Kommentit (134)

Vierailija
61/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:18"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:16"]

28-vuotias leikkii legoilla? Huh, mulla oli sun ikäisenä kolme lasta. Kuulostat tosi kipeältä tyypiltä:(

[/quote]

Missä kohtaa luki, että ap leikkii legoilla? Voisitko ystävällisesti näyttää, tutkailusta huolimatta en sellaista kohtaa löydä.

[/quote]

No vaikka tässä:Vaikka antaa tulevaisuudessa omille lapsilleni? Tai koota ja laittaa esille vitriiniin?

Vierailija
62/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiukuttaa ap sun puolesta. Olisin suuttunut itsekin. Meidän äiti myi meidän rakkaita lapsuustavaroita surutta kirpparilla. Siitä on jo varmaan kymmenen vuotta, mutta tästä ketutuksesta ei vaan pääse yli. Toivottavasti niistä sun legoista ei ole hukkunut mitään! Käy hakemassa pois parempaan talteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:22"]

28-vuotias leikkii legoilla? Huh, mulla oli sun ikäisenä kolme lasta. Kuulostat tosi kipeältä tyypiltä:(

[/quote]

Missä kohtaa luki, että ap leikkii legoilla? Voisitko ystävällisesti näyttää, tutkailusta huolimatta en sellaista kohtaa löydä.

[/quote]

No vaikka tässä:Vaikka antaa tulevaisuudessa omille lapsilleni? Tai koota ja laittaa esille vitriiniin?

[/quote]

Miten kokoaminen ja esille laittaminen liittyy leikkimiseen? Onkohan sulla nyt ymmärryksessä jotain pientä häikkää?

Vierailija
64/134 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen nainen itkee LEGOJEN perään?!? Ei ole todellista :D

Vierailija
65/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa nyt opiksenne aikuiset ihmiset älkää kohdelko vanhempianne ilmaisena varastona! Jos asuu omillaan on aika kantaa ottaa omat tavaransakin mukaan. Taas se nähdään että vaikka kuinka sanottaisiin että vanhemmat voivat säilyttää jotain niin se ei ehkä olekaan vanhemmista mukavaa (eivät vain kehtaa sanoa sitä ääneen lapselleen) tai käsitys "säilyttämisestä" on aivan eri kuin tavaroiden omistajalla.

[/quote]

Mikä siinä on, ettei voi puhua suoraan? Jos vanhempi sanoo, että tavarat voi jättää säilöön, niin miksi aikuinen lapsi ei luottaisi siihen? Miksi vanhempi ei voi sanoa suoraan, että tavarat on vietävä pois tai ne hävitetään? Toki on sosiaalisesti kyvyttömiä vanhempia ja aikuisia lapsia, mutta silti luulisi että aikuisten kesken olisi edes jonkinlainen yhteisymmärrys olemassa.

Vierailija
66/134 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini antoi pois lukiokirjani heti kun muutin kotoa pois opiskelemaan. Olisin tarvinnut niistä osaa opiskeluissani, mutta kun viikon jälkeen tulin kotiin, oli kaikki jo hävitetty. 

Vierailija
67/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menet seuraavan kerran kotiisi käymään, ota iso pakettiauto ja kerää äitisi astiat, erityisesti perintöastiastot,  kirpparimyyntiin. Eihän niillä nyt mitään tunnearvoa ole. Rojua vain! 

Vierailija
68/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjestas, ne on leluja! Niillä on tarkoitus leikkiä! LEGO tarkoittaa "Leiki hyvin"!

On suorastaan legojen häpäisyä sulkea ne rasiaan tai kasata vitriiniin, jos vaihtoehtona olisi antaa lasten leikkiä niillä.

Vierailija
69/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:55"]

Siis täh? Minkä ikäinen olet? Vingut vanhojen legojesi perään?? Oikeesti en ymmärrä. Tottakai mummolassa etsitään kaikki lelukätköt lapsenlapsille. Mun mielestä on erikoista, jos niin ei saa tehdä? Toki jotkut helposti särkyvät ja muistotavarat on asia erikseen, mutta legot? Ne ei mene miksikään leikeissä, kyllä ne jää sinunkin lapsille vielä.

[/quote]

noilla vanhoilla legoilla on myös rahallista arvoa varsinkin jos alkuperäiset pakkaukset ja ohjeet ovat tallella

ei ap

Vierailija
70/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että antoi ne pois  lapsille kotiin asti.

eihän tossa ole herneen nenään vetämistä....aika kova keuhkoominen. Ne lapset lainaavat niitä. eivät vie pois.

joku mummo olis saattanut antaa veks kokonaan. jos ei sulle käy, niin kerää legosi ja vie ne omaan kotiisi.

olishan se ollut kiva, että olis kysynyt, mutta älä ole äidillesi hirveän vihainen. Ei osannut ajatella, että ovat sinulle noin tärkeitä. Voithan puhua äidillesi. Ei isovanhemmat aina muista kaikkea. Ymmärrän ja toisaalta kehotan laittamaan jäitä hattuun ja suhteuttamaan nuo levisi tähän maailmaan. Ei ne niin kauheasti käytössä kulu.

Ole hyvä täti ja mene leikkimään niillä lasten kanssa.

Vierailija
71/134 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän myös ap:ta. Minun äitini antoi (lähetti ulkomaille) lapseni vauvanvaatteet siskolle lupaa pyytämättä tarjottuaan säilytystilaa siihen asti että seuraava lapemme syntyi. Nyt olen taas raskaana ne vaatteet ovat jo niin tahraiset ja kuluneet kahden lapsen käytön jälkeen että minun on ostettava uudet. Ja molempien mielestä minä olin itsekäs kun suutuin. Sisko sai siis ilmaiset vaatteet ja minun on ostettava kahdet. Vieläkin suututtaa.

Vierailija
72/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miten kokoaminen ja esille laittaminen liittyy leikkimiseen? Onkohan sulla nyt ymmärryksessä jotain pientä häikkää?

[/quote]

Jos 28-vuotias nainen kokoaa legoja ja laittaa ne vitriiniin, se ON leikkimistä. Siis ihan tosi, kokosin tuon ikäisenä legoja kolmen lapsen kanssa, joo - vitriiniin ei laitettu. Sulla on ymmärryksessä paha vika, jos pidät legoleikkejä ihan normaalina aikuisella ihmisellä.

Vierailija
73/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:55"]

Siis täh? Minkä ikäinen olet? Vingut vanhojen legojesi perään?? Oikeesti en ymmärrä. Tottakai mummolassa etsitään kaikki lelukätköt lapsenlapsille. Mun mielestä on erikoista, jos niin ei saa tehdä? Toki jotkut helposti särkyvät ja muistotavarat on asia erikseen, mutta legot? Ne ei mene miksikään leikeissä, kyllä ne jää sinunkin lapsille vielä.

[/quote]

noilla vanhoilla legoilla on myös rahallista arvoa varsinkin jos alkuperäiset pakkaukset ja ohjeet ovat tallella

ei ap

[/quote]

Onko sitten kuitenkaan? Ap eli lapsuuttaan 90-luvulla, joten minkäslaista keräilyharvinaisuus legoa hänen varastoissaan olisi ollut?

Vierailija
74/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ajatteles, olen 30v. ja odotan neljättä lasta ja kokoan legoja.  Juuri lähti tilaukseen uusi legopaketti johon lapset eivät saa koskea. Heillä on omat legonsa.

Vierailija
75/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:28"]

Voi herranjestas, ne on leluja! Niillä on tarkoitus leikkiä! LEGO tarkoittaa "Leiki hyvin"!

On suorastaan legojen häpäisyä sulkea ne rasiaan tai kasata vitriiniin, jos vaihtoehtona olisi antaa lasten leikkiä niillä.

[/quote]

Eiväthän nukkekotiharrastajatkaan leiki nukkekodeillaan. Tiedän myös nelikymppisen miehen, joka keräilee pikkuautoja ja säilyttää niitä lasivitriineissä. Kyseisessä perheessä lapset eivät leiki isän autoilla, vaan heillä on ihan omat lelunsa.

Vierailija
76/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:54"]

Kävisin keräämässä omani pois ja veisin kotiini talteen, jos äiti alkaisi meuhkata. Legot eivät ole edes halpoja.

[/quote] Kukahan nekin lienee ostanut?

[/quote]

oi hitto pitääkin mennä hakemaan kummipoikani legot pois, kun muutti pois vanhemmiltaan minähän ne ostin

Vierailija
77/134 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun joku käyttäytymisterapeutti opettaisikin, miten pääsee eroon tuollaisista vanhoista tunnesiteistä joutaviin kohteisiin!

Vierailija
78/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:08"]

Kuka osti legot?

[/quote]

Merkityksetöntä. Se kuka omistaa legot on merkitystä.

Jos saan joululahjaksi luistimet, niin sen jälkeen ne ovat minun. Ymmärrätkö?

Vierailija
79/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos 28-vuotias nainen kokoaa legoja ja laittaa ne vitriiniin, se ON leikkimistä. Siis ihan tosi, kokosin tuon ikäisenä legoja kolmen lapsen kanssa, joo - vitriiniin ei laitettu. Sulla on ymmärryksessä paha vika, jos pidät legoleikkejä ihan normaalina aikuisella ihmisellä.

[/quote]

jos aikuinen ihminen kerää muumimukeja ja laittaa ne vitriiniin, se on leikkimistä. Tai kerää käsilaukkuja, kenkiä tai sisustaa vimmaisesti kotiaan ja laittaa kuvat siitä nettiin, sekin on leikkimistä!

Vierailija
80/134 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:56"]

Kaupasta saa uusia legoja.

[/quote]

Ei ole sama asia.

Ap hakee pois omat legot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi