Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti antoi vanhat legoni siskon lapsille

Vierailija
21.08.2015 |

Legot olivat nimenomaan minun legojani, eivät yhteisiä. Kaikki purettuna omissa alkuperäislaatikoissaan ohjeiden kanssa, entisessä huoneessani samassa paikassa kuin muutkin sellaiset tavarani mitkä haluan säilyttää ja mille ei ole vielä tilaa. Ja tämä on siis olut vanhemmilleni ok, koska heillä on tilaa ja tavarat olivat siististi pakattuina. Nyt kaikki legot oli kipattu samaan laatikkoon, että siskon lapsilla olisi mummolaleluja.

Vittu että vituttaa.

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ymmärtämättömiä viestejä osalta. Ymmärrän hyvin tunteesi ja tuohtumuksesi.

Minun ja veljeni tavarat ovat olleet ja osa on vieläkin vanhemmillamme säilössä. Veljeni junarata menee hänen pojalleen, kun on tarpeeksi vanha. Barbini ja tarvikkeet säästin tarkoin ja nyt niillä leikkii tyttäreni. Leluja on vielä tosiaan säilössä mummolassa, ja vanhempani niitä muksuille tuovat aina kun tulevat käymään. Joskus myös pyydän, että toisivat tietyn lelun mukanaan. Muutoin lapset leikkivät mummolassa siellä olevilla leluilla ja osa on tarkemmin tallessa odottaen että lapsenlapset kasvavat.

Ja kyllä olisin tuohtunut, jos barbeja olisi levitelty sukulaislapsille, koska osa pikkutavaroista olisi taatusti hävinnyt. Onneksi vanhempani ymmärsivät tämän.

Terv. 30 ja risat perheenäiti

Vierailija
122/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ap vielä linjoilla,niin minä kyllä ymmärrän tuon vihasi.
Ja minä myös ottaisin legot pois siskosi lasten leikeistä.Jos he ei sitä ymmärrä,on se heidän ongelmansa.Ne on sun ja olit saanut luvan säilöä niitä vanhassa huoneessasi.Älä huoli,ketutus on varmasti suuri,mutta se mikä on totta,ne ei mene rikki,joten ehdit toimia:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:00"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:42"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:16"]

28-vuotias leikkii legoilla? Huh, mulla oli sun ikäisenä kolme lasta. Kuulostat tosi kipeältä tyypiltä:(

[/quote]

Ajatteles, olen 30v. ja odotan neljättä lasta ja kokoan legoja.  Juuri lähti tilaukseen uusi legopaketti johon lapset eivät saa koskea. Heillä on omat legonsa.

[/quote]

Eri juttu. Et ole takakireä, neuroottinen sinkku joka kokoaa illat pitkät legoja. Ja itkee vielä, byhyyy lapset saivat mun legot byhyyyy....

[/quote]

Mistäs tiedät, onko ap sinkku? Tai miten hän iltansa viettää? Ei sen puoleen, legojen kokoaminen on kyllä fiksumpaa ajanvietettä kuin av:lla roikkuminen. Huomattavasti kehittävämpää vaikka ei tekisi legorakennelmia edes ohjeiden mukaan. Kannattaisi sinunkin kokeilla.

[/quote]

Tietysti ap on sinkku. Ei kukaan mies katsele 28-vuotiasta legokireätä muijaa. Ja aika koomista naputella av-palstalle ja ehdottaa toiselle jotain muuta harrastusta kuin mitä itsellä on.

[/quote]

Juuri näin! Olen sinkku ja pillunikin on yhä tiukka.

Vierailija
124/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:15"]

Minun ja veljeni tavarat ovat olleet ja osa on vieläkin vanhemmillamme säilössä. Veljeni junarata menee hänen pojalleen, kun on tarpeeksi vanha. Barbini ja tarvikkeet säästin tarkoin ja nyt niillä leikkii tyttäreni. Leluja on vielä tosiaan säilössä mummolassa, ja vanhempani niitä muksuille tuovat aina kun tulevat käymään. Joskus myös pyydän, että toisivat tietyn lelun mukanaan. Muutoin lapset leikkivät mummolassa siellä olevilla leluilla ja osa on tarkemmin tallessa odottaen että lapsenlapset kasvavat.

Ja kyllä olisin tuohtunut, jos barbeja olisi levitelty sukulaislapsille, koska osa pikkutavaroista olisi taatusti hävinnyt. Onneksi vanhempani ymmärsivät tämän.

[/quote] Entäs, jos perheessä on neljä tytärtä ja nukkeja (barbeja yms ) on ollut paljon. Kaikki ovat leikkineet kaikilla, ei ole ollut erityisesti nimikkoleluja. Vain unilelut (rakkaat pehmolelut ) ja jotkut erityistavarat olivat henkilökohtaisia. Legot myös aina ovat olleet yhteiskäytössä. Kun on useampi lapsi, tuollaista omistamisen vimmaa ei ehkä tulekaan, vaan nyt nämä vanhat lelut ovat tyttärien lasten yhteisessä käytössä täällä mummolassa.

Vierailija
125/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kippaisin mutsin korut yhteen lelulaatikkoon et näillähän voi muksut leikkiä. Ja vähän kolttua, kenkää ja laukkua myös. Että mitä siinä raivoot, antaa lasten leikkiä.

Vierailija
126/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andy Mc Coyko se siellä valittaa?

Vierailija
127/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:55"]

Siis täh? Minkä ikäinen olet? Vingut vanhojen legojesi perään?? Oikeesti en ymmärrä. Tottakai mummolassa etsitään kaikki lelukätköt lapsenlapsille. Mun mielestä on erikoista, jos niin ei saa tehdä? Toki jotkut helposti särkyvät ja muistotavarat on asia erikseen, mutta legot? Ne ei mene miksikään leikeissä, kyllä ne jää sinunkin lapsille vielä.

[/quote]

Kyse on hei monien vuosien lahjoista ja itse ostetuista rakkaista lapsuudenleluista, joita on vaalittu huolella, vaikka ovatkin "vain" legoja. Nyt ne on kaikki samassa laatikossa sekaisin, ei mitään tietoa ovatko kaikki pienet osat enää edes tallessa... Palikoiden lajittelu takaisin omiin kokonaisuuksiinsa on valtava urakka, ja turhakin jos puuttuu paljon.

Leluja olisi ollut muitakin kuin minun legoni, ja ne olisivat olleet aivan vapaasti käytettävissä.

ap
[/quote]

Ymmärrän täysin ap:tä.
Nyt ei auta muu kuin hakea koko laatikko omaan kämppään ja korjata tuho. Kaikki on vielä pelastettavissa! M41

Vierailija
128/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:34"]

Mä kippaisin mutsin korut yhteen lelulaatikkoon et näillähän voi muksut leikkiä. Ja vähän kolttua, kenkää ja laukkua myös. Että mitä siinä raivoot, antaa lasten leikkiä.

[/quote]

Jotain noin lapsellista voisi kuvitella ap:n tekevän.

129/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:56"]

Kaupasta saa uusia legoja.

[/quote]

Jotka matkaa maltaita.

Vierailija
130/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:15"]

[/quote] Entäs, jos perheessä on neljä tytärtä ja nukkeja (barbeja yms ) on ollut paljon. Kaikki ovat leikkineet kaikilla, ei ole ollut erityisesti nimikkoleluja. Vain unilelut (rakkaat pehmolelut ) ja jotkut erityistavarat olivat henkilökohtaisia. Legot myös aina ovat olleet yhteiskäytössä. Kun on useampi lapsi, tuollaista omistamisen vimmaa ei ehkä tulekaan, vaan nyt nämä vanhat lelut ovat tyttärien lasten yhteisessä käytössä täällä mummolassa.

[/quote]

Eikö sen nyt järkikin sano, että yhteisten ja omien lelujen suhteen tilanne on erilainen? Meilläkin oli sisarusten kanssa yhteisiä peruslegoja, ja lisäksi jokaisella omia sarjoja jotka ovat edelleen erikseen eikä niitä varmasti anneta kenellekään eteenpäin, vaikka yhteisillä saisikin joskus leikkiä mummolassa. Onneksi vanhemmillani on sen verran käytöstapoja ja järkeä.

Vierailija
131/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:41"]

Mitä olit aikeissa tehdä legoillasi?

[/quote]

Vaikka antaa tulevaisuudessa omille lapsilleni? Tai koota ja laittaa esille vitriiniin? Mitä väliä? Saako äiti mielestänne antaa loputkin tavarani lapsille, jos minulla ei juuri nyt ole niille selkeää käyttötarkoitusta mietittynä?

ap
[/quote]
Saa jos et vie niitä omiin nurkkiisi.

Vierailija
132/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:47"]Voi tsiisus.... Oletko aikuinen? Itket legojesi perään?
[/quote]

Kyllä muakin itkettää, kun siskon pentujen turmelemista 80-luvun elektroniikkapeleistä nettoais nyt ehjinä 500 euroa. Itse pelasin aina puhtain käsin ja varoin jo pienenä hävittämästä patteriluukkuja.

Mut näille pennuille tungettiin aina uusi huvitus nenän eteen, jotta monttu pysyisi hetken hiljaa.

Vierailija
133/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin äiti yritti heittää mun vanhoja tavaroita pois (mm. barbit), mutta en antanut, Kun sain tilaa, toin ne omaan kotiini. Ne barbit oli mulle tosi tärkeitä. Leikin niillä ihan hirveesti, tein kotia, ompelin vaatteita. Ei kaikkiin leluihin ole tunnesidettä ja muistoa. Ymmärrän ap:ta hyvin.

Itse tekisin nyt niin, että hakisin legot omaan kotiini. Lajittelisin uudestaan ja tarvittaessa tilaisin netistä ne puuttuvat palat. Niitähän saa ihan yksittäinkin. Muutaman tunnin homma mutta sitten elämä jatkuisi.

Vierailija
134/134 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:41"] Mitä olit aikeissa tehdä legoillasi? [/quote] Vaikka antaa tulevaisuudessa omille lapsilleni? Tai koota ja laittaa esille vitriiniin? Mitä väliä? Saako äiti mielestänne antaa loputkin tavarani lapsille, jos minulla ei juuri nyt ole niille selkeää käyttötarkoitusta mietittynä? ap [/quote] Saa jos et vie niitä omiin nurkkiisi.

[/quote]

Ei saa jos on luvannut säilyttää niitä. Idioottimainen teko äidiltä ja idioottimaisia kommentteja ketjussa. Toivottavasti tilanne on vielä pelastettavissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi