Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti antoi vanhat legoni siskon lapsille

Vierailija
21.08.2015 |

Legot olivat nimenomaan minun legojani, eivät yhteisiä. Kaikki purettuna omissa alkuperäislaatikoissaan ohjeiden kanssa, entisessä huoneessani samassa paikassa kuin muutkin sellaiset tavarani mitkä haluan säilyttää ja mille ei ole vielä tilaa. Ja tämä on siis olut vanhemmilleni ok, koska heillä on tilaa ja tavarat olivat siististi pakattuina. Nyt kaikki legot oli kipattu samaan laatikkoon, että siskon lapsilla olisi mummolaleluja.

Vittu että vituttaa.

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:23"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:18"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:16"]

28-vuotias leikkii legoilla? Huh, mulla oli sun ikäisenä kolme lasta. Kuulostat tosi kipeältä tyypiltä:(

[/quote]

Missä kohtaa luki, että ap leikkii legoilla? Voisitko ystävällisesti näyttää, tutkailusta huolimatta en sellaista kohtaa löydä.

[/quote]

No vaikka tässä:Vaikka antaa tulevaisuudessa omille lapsilleni? Tai koota ja laittaa esille vitriiniin?

[/quote]

Miten kokoaminen ja esille laittaminen liittyy leikkimiseen? Onkohan sulla nyt ymmärryksessä jotain pientä häikkää?

[/quote]

Jos 28-vuotias nainen kokoaa legoja ja laittaa ne vitriiniin, se ON leikkimistä. Siis ihan tosi, kokosin tuon ikäisenä legoja kolmen lapsen kanssa, joo - vitriiniin ei laitettu. Sulla on ymmärryksessä paha vika, jos pidät legoleikkejä ihan normaalina aikuisella ihmisellä.

[/quote] Jospa ap on mies? Ei naiset millään legoilla leiki tai ota niistä tuollaista pulttia.

Vierailija
82/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:32"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:28"]

Voi herranjestas, ne on leluja! Niillä on tarkoitus leikkiä! LEGO tarkoittaa "Leiki hyvin"!

On suorastaan legojen häpäisyä sulkea ne rasiaan tai kasata vitriiniin, jos vaihtoehtona olisi antaa lasten leikkiä niillä.

[/quote]

Eiväthän nukkekotiharrastajatkaan leiki nukkekodeillaan. Tiedän myös nelikymppisen miehen, joka keräilee pikkuautoja ja säilyttää niitä lasivitriineissä. Kyseisessä perheessä lapset eivät leiki isän autoilla, vaan heillä on ihan omat lelunsa.

[/quote]

Tuollaista miestä en kyllä jaksaisi, vaikka joskus neppaan lapsien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

28-vuotias leikkii legoilla? Huh, mulla oli sun ikäisenä kolme lasta. Kuulostat tosi kipeältä tyypiltä:(

[/quote]

Missä kohtaa luki, että ap leikkii legoilla? Voisitko ystävällisesti näyttää, tutkailusta huolimatta en sellaista kohtaa löydä.

[/quote]

No vaikka tässä:Vaikka antaa tulevaisuudessa omille lapsilleni? Tai koota ja laittaa esille vitriiniin?

[/quote]

Miten kokoaminen ja esille laittaminen liittyy leikkimiseen? Onkohan sulla nyt ymmärryksessä jotain pientä häikkää?

[/quote]

Jos 28-vuotias nainen kokoaa legoja ja laittaa ne vitriiniin, se ON leikkimistä. Siis ihan tosi, kokosin tuon ikäisenä legoja kolmen lapsen kanssa, joo - vitriiniin ei laitettu. Sulla on ymmärryksessä paha vika, jos pidät legoleikkejä ihan normaalina aikuisella ihmisellä.

[/quote]

Eli kokoaminen ilman vitriiniin laittamista ei ole mitenkään epänormaalia (olethan sinä itsekin tehnyt niin aikuisena), mutta jos erehdyn laittamaan kokoamani legotalot vitriiniin näytille, on se leikkimistä?

Mulla tosiaan on ymmärryksessä vikaa, en nimittäin saa alkuunkaan otetta siitä logiikasta, joka ainakin omasta mielestäsi tekstissäsi on.

Vierailija
84/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapsena tosi hienot viskilasit, olin voittanut ne pilkkikilpailusta. Vuosia ne oli meidän vitriinissä ja niitä ihastelin, kunnes mun veli muutti pois kotoa. Äiti antoi ne mun lasit sille kysymättä multa mitään. Harmittaa vieläkin ja siitä on jo päälle 10 vuotta :D

Vierailija
85/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote] sano ihminen jolla on vitriinissä muumimukeja

Vierailija
86/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eroaako legojen kokoaminen kovinkin merkittävästi esim. pienoismallien rakentamisesta? Tai 73:n mainitsemasta nukkekotiharrastuksesta? Sitten ymmärtäisin sen leikiksi, jos kokoaisin niitä jatkuvasti, mutta yksi mahdollinen ajatus oli että kokoaisin legot alkuperäisen ohjeen mukaan ja laittaisin esille, koska ne ovat mielestäni hienoja, ja myös tärkeitä muistoja lapsuudesta.

ap

Vierailija
87/134 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:04"]

Ymmärrän myös ap:ta. Minun äitini antoi (lähetti ulkomaille) lapseni vauvanvaatteet siskolle lupaa pyytämättä tarjottuaan säilytystilaa siihen asti että seuraava lapemme syntyi. Nyt olen taas raskaana ne vaatteet ovat jo niin tahraiset ja kuluneet kahden lapsen käytön jälkeen että minun on ostettava uudet. Ja molempien mielestä minä olin itsekäs kun suutuin. Sisko sai siis ilmaiset vaatteet ja minun on ostettava kahdet. Vieläkin suututtaa.

[/quote]

Montako vuotta niitä olisi pitänyt säilyttää? Sinä et ollut edes raskaana, siskosi sai lapsen, äidilläsi oli lapsen vaatteita komerossa. Mikä on loogisinta mitä tehdä?

Millaiset välit tällä palstalla pyörivillä muutenkin on sukulaisiinsa, kun tämän keskustelun perusteella jokainen pitää tiukasti kiinni omastaan?

Vierailija
88/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pyytänyt hältä sulle kuuluvat asiat? Jos legot ovat sulle terapiaa tai muuten tärkeitä, mene ja kysy mitä tämä on.

Terkuin, legolander

Vierailija
89/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:31"]

[/quote]

Ajatteles, olen 30v. ja odotan neljättä lasta ja kokoan legoja.  Juuri lähti tilaukseen uusi legopaketti johon lapset eivät saa koskea. Heillä on omat legonsa.

[/quote]

Eri juttu. Et ole takakireä, neuroottinen sinkku joka kokoaa illat pitkät legoja. Ja itkee vielä, byhyyy lapset saivat mun legot byhyyyy....

Vierailija
90/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:24"]

Ottakaa nyt opiksenne aikuiset ihmiset älkää kohdelko vanhempianne ilmaisena varastona! Jos asuu omillaan on aika kantaa ottaa omat tavaransakin mukaan. Taas se nähdään että vaikka kuinka sanottaisiin että vanhemmat voivat säilyttää jotain niin se ei ehkä olekaan vanhemmista mukavaa (eivät vain kehtaa sanoa sitä ääneen lapselleen) tai käsitys "säilyttämisestä" on aivan eri kuin tavaroiden omistajalla.

[/quote]

Mikä siinä on, ettei voi puhua suoraan? Jos vanhempi sanoo, että tavarat voi jättää säilöön, niin miksi aikuinen lapsi ei luottaisi siihen? Miksi vanhempi ei voi sanoa suoraan, että tavarat on vietävä pois tai ne hävitetään? Toki on sosiaalisesti kyvyttömiä vanhempia ja aikuisia lapsia, mutta silti luulisi että aikuisten kesken olisi edes jonkinlainen yhteisymmärrys olemassa.

[/quote]

Vastasitkin jo omaan kysymykseesi - sosiaalinen kyvyttömyys...

Vierailija
91/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

65: Olen samaa mieltä siitä, että pitäisi pystyä puhumaan ja pitäisi pysytä luottamaan, mutta lopulta kyse on siitä, että vain omaan toimintaan voi vaikuttaa.

Helposti ajatellaan, ettei omassa kodissa ole tilaa, mutta kuinka moni on sitä mieltä enää sen jälkeen kun on menettänyt rakkaat tavaransa? Eiköhän sittenkin olisi mieluummin pitänyt jossain makkarin nurkassa pinoa pahvilaatikoita ennemmin kuin kuullut, että tavarat ovat joutuneet roskiin? Harvalla niitä lapsuuden lempileluja on viiden neliön verran. 

Vierailija
92/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:31"]

[/quote]

Ajatteles, olen 30v. ja odotan neljättä lasta ja kokoan legoja.  Juuri lähti tilaukseen uusi legopaketti johon lapset eivät saa koskea. Heillä on omat legonsa.

[/quote]

Eri juttu. Et ole takakireä, neuroottinen sinkku joka kokoaa illat pitkät legoja. Ja itkee vielä, byhyyy lapset saivat mun legot byhyyyy....

[/quote]

Mistäs tiedät, onko ap sinkku? Tai miten hän iltansa viettää? Ei sen puoleen, legojen kokoaminen on kyllä fiksumpaa ajanvietettä kuin av:lla roikkuminen. Huomattavasti kehittävämpää vaikka ei tekisi legorakennelmia edes ohjeiden mukaan. Kannattaisi sinunkin kokeilla.

Vierailija
93/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet samanlainen kuin siskoni. Varasi itselleen kaikki vanhempien hienot taulut ja isoisäni teettämät kristalliesineet itselleen .. kaiken mahdollisen. Itsekäs ihminen siis kyseessä .. Itse olen mies.

Vanhempani antoivat kaiken etuaikaan pois, ettei tarvitse perinnöistä sitten kinastella .. 

Vierailija
94/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myynyt ainokaiseni tavaroita paljon kirppiksellä, mutta kaikki myynnit olen sopinut erikseen enkä ole myynyt esim lyhyen aikaa myytyjä Lego Belle Ville -sarjoja, jotka olen jopa itse koonnut, pakannut ja tarkistanut kaikki osaset jokaikisestä laatikosta. Myös My Little Pony -hevosia ja Baby Born -nuken olen säilyttänyt sekä Disneylandista ja -Worldeista ostettuja pehmoeläimiä. Eivät nuo todellakaan vie kuin yhden pienen komeron verran tilaa. Minullahan on kenkiäkin jo tuplamäärä. Niistä voisi mieluummin luopua. Ei opiskelija voi raahata lapsuuden lelukokoelmiaan opiskelijaasuntoon, ainakaan ulkomaille.

Kysymys on toisen ihmisen ja hänen omaisuutensa kunnioittamisesta. Suurimmalla osalla lasten hankkimisen motiivi on lapsilisät ja lapsista halutaan heti eroon, kun 18 vuotta on täynnä. He eivät edes teeskentele välittävänsä lapsestaan. Tottakai lapsen on itsenäistyttävä jossakin vaiheessa, mutta miksi ihmeessä tuollainen asenne? Entäpä, jos kyseessä onkin poika ja junaratakokoelma. Silloin varmaan ei ole kysymyksessä turha roina, vaan kallisarvoinen tekninen vempele...

Vierailija
95/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:32"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:28"]

Voi herranjestas, ne on leluja! Niillä on tarkoitus leikkiä! LEGO tarkoittaa "Leiki hyvin"!

On suorastaan legojen häpäisyä sulkea ne rasiaan tai kasata vitriiniin, jos vaihtoehtona olisi antaa lasten leikkiä niillä.

[/quote]

Eiväthän nukkekotiharrastajatkaan leiki nukkekodeillaan. Tiedän myös nelikymppisen miehen, joka keräilee pikkuautoja ja säilyttää niitä lasivitriineissä. Kyseisessä perheessä lapset eivät leiki isän autoilla, vaan heillä on ihan omat lelunsa.

[/quote] Säilyttääkö tämä nelikymppinen mies pikkuautojaa äitinsä luona?

Vierailija
96/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka eivät näe asiassa vääryyttä, voivat pohtia, miltä tuntuisi, jos joku antaisi sisaruksen lapselle omat kenkäsi, meikkisi tai juhlapukusi leikkiin. Jos et niitä käytä, ni sinne vaan sotkettavaksi ja hävitettäväksi! Ethän sä nyt niitä kaikkia käytä...

Vierailija
97/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:37"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eroaako legojen kokoaminen kovinkin merkittävästi esim. pienoismallien rakentamisesta? Tai 73:n mainitsemasta nukkekotiharrastuksesta? Sitten ymmärtäisin sen leikiksi, jos kokoaisin niitä jatkuvasti, mutta yksi mahdollinen ajatus oli että kokoaisin legot alkuperäisen ohjeen mukaan ja laittaisin esille, koska ne ovat mielestäni hienoja, ja myös tärkeitä muistoja lapsuudesta.

ap

[/quote]

Yritän sanoa tämän nyt rakentavasti. Ikävä varmaankin luopua tavarasta, johon on tunneside. Sano äidillesi, että pahoitit mielesi ja kerro syy, mutta sen jälkeen UNOHDA. Tulet kokemaan vielä paljon luopumisen hetkiä, paljon syvempiä, satuttavampia ja raadollisempia. Jonain päivänä luovut vanhemmistasikin, ehkä luovut unelmiesi miehestä, unelmiesi ammatista ta ihan mistä vain. Elämä on luopumista, erikokoisia hetkiä antaa jonkin asian/ihmisen/tapahtuman mennä pois omasta elämästä.

Legot ovat vain - legoja. Jonain päivänä naurat koko suuttumuksellesi, ja ajattelet: "voi, kuinka pieniä huoleni silloin olivatkaan".

Vierailija
98/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa nyt opiksenne aikuiset ihmiset älkää kohdelko vanhempianne ilmaisena varastona! Jos asuu omillaan on aika kantaa ottaa omat tavaransakin mukaan. Taas se nähdään että vaikka kuinka sanottaisiin että vanhemmat voivat säilyttää jotain niin se ei ehkä olekaan vanhemmista mukavaa (eivät vain kehtaa sanoa sitä ääneen lapselleen) tai käsitys "säilyttämisestä" on aivan eri kuin tavaroiden omistajalla.

[/quote]

Isäni haki oman autoratansa lapsuudenkodistaan vasta, kun mummon taloa tyhjennettiin hautajaisten jälkeen. Onneksi mummo ei pahastunut, että heidän taloaan käyettiin näin ilmaisena varastona, saati että olisi antanut meidän lapsina tuhota vanhan autoradan.

Vierailija
99/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiukuttaa ja ärsyttää niin paljon ap:n puolesta. Mulle kävi vastaavasti ihan vähän aikaa sitten, kun minun sovitusti tilapäisessä säilytyksessä ollutta omaisuuttani irroitettiin ja annettiin minulta mitään kysymättä kolmannelle osapuolelle lahjaksi. Tosi mahtavaa, nyt joudun sitten huolehtimaan että saan omaisuuteni takaisin tältä vieraalta kolmannelta osapuolelta kun joku on sählännyt eikä edes tajua sitä.

Vanha perintönukkekoti lähti samaan tyyliin jonnekin pahuksen serkun lapsille joskus. Takaisin ei tullut, vaan annettiin edelleen eteenpäin, "oho". Ketutus ei tosiaan laannu edes vuosikymmenessä.

Jos olisin ap, hakisin legot pikimiten pois ja antaisin kuulua että väärin on toimittu. Ihan suloisen sama vaikka menisi siskon lasten suut mutrulle, kyllä niillä varmaan on luvallisiakin leikkikaluja. Paketitkin hävitetty, pahaa tekee...

Vierailija
100/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoi.

1) todellakin oikeasti aikuinen ihminen vie omat tavaransa pois eikä säilytä niitä lapsuudenkodissa vaikka siellä olisi tuhat neliötä tilaa

2) ei ne sun 90-luvun legot juuri minkään arvoisia välttämättä olisi olleet. Mulla oli kanssa tallessa 90-luvun lasten legoja, ohjeineen ja paketteineen. Lajittelin niitä iät ja ajat, kasasin, myin, ei niistä kauheasti saanut - ne ei vielä ole tarpeeksi vanhoja ollakseen keräilykamaa. Hyvä jos 10-20% uuden hinnasta sai.

3) Jos saatkin joskus lapsia, ei he välttämättä ole niin kovin innostuneita kuitenkaan sun vanhoista legoista - uusiakin haluavat varmasti. Kuten meillä kävi - uusia piti ostaa nuoremmille lapsille 2000-luvulla, ei nuo isosisarusten vanhemmat niin enää houkuttaneet.

Joten anna olla äläkä turhaa sure, päästä irti. Jos tekee mielesi legoja, niin osta itsellesi nyt uusia ihan kokoamisen ilosta ja säästä niitä. Nykyään on paljon hienompiakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän