Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti antoi vanhat legoni siskon lapsille

Vierailija
21.08.2015 |

Legot olivat nimenomaan minun legojani, eivät yhteisiä. Kaikki purettuna omissa alkuperäislaatikoissaan ohjeiden kanssa, entisessä huoneessani samassa paikassa kuin muutkin sellaiset tavarani mitkä haluan säilyttää ja mille ei ole vielä tilaa. Ja tämä on siis olut vanhemmilleni ok, koska heillä on tilaa ja tavarat olivat siististi pakattuina. Nyt kaikki legot oli kipattu samaan laatikkoon, että siskon lapsilla olisi mummolaleluja.

Vittu että vituttaa.

Kommentit (134)

Vierailija
21/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:50"]

Kuka aikuinen ihminen kiroilee ja kiukuttelee noin paljon yksien legojen perään, jotka ovat lasten käytössä? Varmasti sinunkin lapsesi aikanaan leikkii niillä. Tuskin äidillesi tuli edes mieleen, että haluat legosi vitriiniin? No, mutta mene ihmeessä äitisi luokse samoilla ärräpäillä ja kiukulla ja vie legosi pois. Et taida olla kovinkaan kypsä vielä, vaikka omillasi asutkin.

[/quote]

Vihainen aikuinen ihminen, joka on pettynyt äitinsä käytökseen. Anteeksi, jos kiroiluni pahoitti jonkun mielen. En ole tajunnutkaan, että äiti menisi tonkimaan minun tavaroitani, saati että antaisi niitä muille ilman lupaa.

ap

Vierailija
22/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:50"]Kuka aikuinen ihminen kiroilee ja kiukuttelee noin paljon yksien legojen perään, jotka ovat lasten käytössä? Varmasti sinunkin lapsesi aikanaan leikkii niillä. Tuskin äidillesi tuli edes mieleen, että haluat legosi vitriiniin? No, mutta mene ihmeessä äitisi luokse samoilla ärräpäillä ja kiukulla ja vie legosi pois. Et taida olla kovinkaan kypsä vielä, vaikka omillasi asutkin.
[/quote]

Mäkin ymmärtäisin jos kyse olisi jostain sellaisesta, jonka lapset voisivat ehkä rikkoa tai jotain, mutta legot EI mene rikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin keräämässä omani pois ja veisin kotiini talteen, jos äiti alkaisi meuhkata. Legot eivät ole edes halpoja.

Vierailija
24/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh? Minkä ikäinen olet? Vingut vanhojen legojesi perään?? Oikeesti en ymmärrä.

Tottakai mummolassa etsitään kaikki lelukätköt lapsenlapsille. Mun mielestä on erikoista, jos niin ei saa tehdä? Toki jotkut helposti särkyvät ja muistotavarat on asia erikseen, mutta legot? Ne ei mene miksikään leikeissä, kyllä ne jää sinunkin lapsille vielä.

Vierailija
25/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta saa uusia legoja.

Vierailija
26/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:49"]

Ne on leluja. Enemmän niistä on iloa lapsille, kuin sinulle.

[/quote]

Ja vitustako sinä sen tiedät, kuinka paljon niistä on ollut ja voisi vielä olla iloa minulle tai omille lapsilleni?

ap

[/quote]

Sinä et selvästikään ole ollut iloinen ikinä, eikä sinulla ole sen puoleen lapsiakaan.

[/quote]

Teet päätelmäsi iloisuudestani sillä perusteella, että minua juuri nyt vituttaa kun huolellisesti säilyttämäni lelut on annettu muille ilman lupaa? Lapsia ei ole vielä, mutta toivoisin kovasti että joskus olisi.

ap

Vierailija
27/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti antoi mun Asterix kokoelman pois, sisarusten lapsille. Nyt joku muisteli, kuinka oli kiva ottaa matkalukemiseksi mummon Asterixeja. Kysin sitten, että luulitko että mummo oli niitä ostanut, niin meni hiljaiseksi. Olin itse silloin just aloittanut opiskelut, ja asuin alivuokralaisena. Olin kotona vielä kirjoilla, meillä oli yli 300 neliön talo. Tilaa oli...

Vierailija
28/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän sua!

Mäkin aikoinaan kysyin, että onko ok, että jätän barbiet äidille säilytykseen. Äidille asia oli ok. Yksi säilytyslaatikko ja hyvin tarkkaan olin pakannut ne.

Kyse oli vaan viikosta parista, kunhan saan oman kämppäni siihen kuntoon, että voin loputkin tavarat hakea. Sinne jäi siis muutakin, jotka se yhtä tylysti jakoi/hävitti, muttei niissä tavaroissa ollut tunnetta mukana.

Nukkeja oli 7 kappaletta. Hyväkuntoisia ja vaatteet hyvin säilytetty. Suurimman osan olin ostanut omilla rahoillani. Vanhemmat osti mulle vain Cindyjä, kun niitä sai paljon halvemmalla. Yhden olin saanut kummiltani ja yhden isovanhemmilta.

Äiti sitten antoi ne naapurin muksuille sillä aikaa. Koska en mä aikuinen nainen niillä enää leiki. Niinpä niin. Sehän ei pointti ole ollutkaan. Vaan halusin säilyttää rakkaat leluni, kun eivät vieneet paljon tilaa ja ehkä olisin ne esille laittanut jossain vaiheessa TAI vaan jos omilleni niitä olisin säästänyt. Nehän on sitten jo niin vanhoja kun sulla on lapsia, että on uudet nuket jne. Eihän sen ajan lapset enää barbeilla leiki... yms ihme selittelyä.

Yhä nousee kiukku pintaan. Ei anteeksipyyntöä, ei pahoittelua, ei mitään.. Vain hämilleen mennyt naama, että mistä sä nyt noin suutuit.

Ne oli mun, niitä ei ollut lupaa antaa eteenpäin ilman, että olisi kysynyt. Mä laitoin niihin paljon energiaa ja säästin omista vähistä rahoistani, että saan sitä lapsen luksusta, kun vanhempani ei sitä suoneet.

Ne meni sen siliän tien ja varotin sisaruksiani, että viekää omat kamat mutsin nurkista pois... Oli siskon Tiina kirjatkin jakanut naapurustoon.

Kyllä saa ottaa päähän tuollainen ajattelemattomuus. Oma virhe oli se, että luotin äitiini. Enpä luota enää.

Vierailija
29/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:54"]

Kävisin keräämässä omani pois ja veisin kotiini talteen, jos äiti alkaisi meuhkata. Legot eivät ole edes halpoja.

[/quote] Kukahan nekin lienee ostanut?

Vierailija
30/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:44"]

Minkä ikäinen olet?

[/quote]

28

ap
[/quote]

:D :D :D Ei saakeli!

Vierailija
31/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:50"]Kuka aikuinen ihminen kiroilee ja kiukuttelee noin paljon yksien legojen perään, jotka ovat lasten käytössä? Varmasti sinunkin lapsesi aikanaan leikkii niillä. Tuskin äidillesi tuli edes mieleen, että haluat legosi vitriiniin? No, mutta mene ihmeessä äitisi luokse samoilla ärräpäillä ja kiukulla ja vie legosi pois. Et taida olla kovinkaan kypsä vielä, vaikka omillasi asutkin.
[/quote]

Mäkin ymmärtäisin jos kyse olisi jostain sellaisesta, jonka lapset voisivat ehkä rikkoa tai jotain, mutta legot EI mene rikki.
[/quote]
Jos ne on olleet siististi omissa pakkauksissaan, ja nyt sekoitettu, onhan siinä tavallaan tuhoa tehty.

Vierailija
32/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teistä on ihan ok antaa toisen omaisuutta (kysymättä) muiden käyttöön, vieläpä sellaista, jolla saattaa olla tunnearvoa ja jotka ovat keräilyesineitä? Legohahmot sun muut talot ja härvelit kun voivat sellaisia olla.

Ihan käsittämättömiä vastauksia on ap saanut.

Vierailija
33/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No herran jestas mitä vastauksia! Kyllä mun mielestä äidin olisi tuossa tilanteessa pitänyt kysyä, saako legoja antaa - kyse on kuitenkin pieteetillä säilytetystä kokoelmasta. Ja mitä tulee siihen, kuka legot on ostanut: ei kai lahjan antaja kuitenkaan hallinnoi lahjaa sen jälkeen, kun se on vaihtanut omistajaa.

Vierailija
34/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän ap:ta myös.

nimim. äitini myi kaikki My little poniet tavaroineen kun kuulemma sai hyvän hinnan....joo, epäilemättä 80-90-luvun poneista on saanut aimo kasan rahaa...

Vierailija
35/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin harmittaisi. Pienillä lapsilla osa legoista todennäköisesti hukkuu. Mun äiti antoi mun keräilylelut aikoinaan sisarpuolelle joka oli tuolloin n 2v ja eiköhän puolet kadonneet varsinkin pikkutilpehööristä. Hain jäljelle jääneet sit opiskelijakämppään ja nykyään ne on mun lapsella.

Vierailija
36/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:56"]

Kaupasta saa uusia legoja.

[/quote]

Sinänsä pointiton juttu. Sieltä tosiaan saa uusia legoja, ei niitä vanhoja.

Ohis

Vierailija
37/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole ok. Lapsuudenkodissa olevat sinun vanhat tavarat ovat edelleenkin sinun omistuksessasi. Itselläni on edelleen jotain roinaa vanhempieni luona, mutta _minä_ omistan sen siitäkin huolimatta, että ne majailevat heidän nurkissaan. Isäni kysyi eilen, että saako nakata kierrätykseen vanhoja kirjonani. Totesin, että siitä vain. Asiallista kysyä kuitenkin asiaa, vaikka kyseessä oli tosiaan sellaisia kirjoja joita luin 20 vuotta sitten ja mitään tunnearvoa niillä ei ole. 

Jos olisin ap loukkaantuisin myös siitä, että mamma olisi käynyt tonkimassa vanhoja tavaroitasi. Eivätköhän aikuiset ihmiset osaa sanoa, että vie helvettiin kamasi täältä jos ne häiritsevät. Eli siitä tuskin on kyse.. Mulla on vanhempieni luona edelleen kaapissa vanhoja päiväkirjoja ja kyllä vähän sapettaisi jos vanhempani niitä tonkisivat ilman, että kysyisivät multa asiaa.

Vierailija
38/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu mitä vastauksia :D Varmaan yhden ja saman ihmisen kirjoittamia? Mä kyllä ap ymmärrän sua! Ehkä äitisi ei vaan tajunnut, kuinka tärkeitä legot sulle ovat. Silti väärin toimittu, tulee sellainen olo ettei oikein kunnioita :/ Mua ärsytti joskus, kun jätin mun lempi pehmolelukoiran mummolaan jotta voin leikkiä sillä ensi kerralla, niin se olikin annettu jollekin sukulaistytölle!

Vierailija
39/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:55"]

Siis täh? Minkä ikäinen olet? Vingut vanhojen legojesi perään?? Oikeesti en ymmärrä. Tottakai mummolassa etsitään kaikki lelukätköt lapsenlapsille. Mun mielestä on erikoista, jos niin ei saa tehdä? Toki jotkut helposti särkyvät ja muistotavarat on asia erikseen, mutta legot? Ne ei mene miksikään leikeissä, kyllä ne jää sinunkin lapsille vielä.

[/quote]

Kyse on hei monien vuosien lahjoista ja itse ostetuista rakkaista lapsuudenleluista, joita on vaalittu huolella, vaikka ovatkin "vain" legoja. Nyt ne on kaikki samassa laatikossa sekaisin, ei mitään tietoa ovatko kaikki pienet osat enää edes tallessa... Palikoiden lajittelu takaisin omiin kokonaisuuksiinsa on valtava urakka, ja turhakin jos puuttuu paljon.

Leluja olisi ollut muitakin kuin minun legoni, ja ne olisivat olleet aivan vapaasti käytettävissä.

ap

Vierailija
40/134 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:58"]

Eli teistä on ihan ok antaa toisen omaisuutta (kysymättä) muiden käyttöön, vieläpä sellaista, jolla saattaa olla tunnearvoa ja jotka ovat keräilyesineitä? Legohahmot sun muut talot ja härvelit kun voivat sellaisia olla.

Ihan käsittämättömiä vastauksia on ap saanut.

[/quote]

No, äiti ei ole antanut legoja pois. Olisi mielestäni eri asia, jos hän olisi pakannut legot siskon lasten mukaan. Ja toisekseen, onko ap kertonut äidilleen, että häntä asia harmittaa. En itse tajuaisi välttämättä, että legojen sekoittuminen on kamalan peruuttamatonta. Ehkä ajatus oli se, että kiva ilahduttaa jotakuta tässä välissä, kun ap säilyttää lelujaan äidin luona. Onko ap jutellut äidin kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän