Äiti antoi vanhat legoni siskon lapsille
Legot olivat nimenomaan minun legojani, eivät yhteisiä. Kaikki purettuna omissa alkuperäislaatikoissaan ohjeiden kanssa, entisessä huoneessani samassa paikassa kuin muutkin sellaiset tavarani mitkä haluan säilyttää ja mille ei ole vielä tilaa. Ja tämä on siis olut vanhemmilleni ok, koska heillä on tilaa ja tavarat olivat siististi pakattuina. Nyt kaikki legot oli kipattu samaan laatikkoon, että siskon lapsilla olisi mummolaleluja.
Vittu että vituttaa.
Kommentit (134)
Ymmärrän ärsytyksesi! Minullakin omat legoni lajiteltuina ja kyllä suututtaisi, jos joku niitä sorkkisi ja sotkisi! Minun legot, jotka suurimmaksi osaksi itse lapsena maksanutkin. :(
Ja kyllä, olen legojeni suhteen tarkka, koska pidin niistä kovasti lapsena ja käytin niihin paljon rahaa (synttäri- ja joulurahat jne.).
Sinyna ottaisin legot takaisin ja saattaisim viedä jonkun pienen pakin uusia legoja tilalle lahjana lapsille.
OMG, siis MIETI :DD ihan hirveetä xD
Ja sitten on vielä tietty se näkökulma, että sisko olisi myös voinut puuttua asiaan, jos tuntee ap:n hyvin. Meillä äiti on kantamassa mun lapselle (ainoa lapsenlapsi) kaiken mahdollisen, antaisi varmasti mukaankin, mutta esim. pikkuveljen Pokémon-kortit olen nostanut takaisin kaappiin. Niin se uusi sukupolvi saa vaan isovanhemmat sekaisin. ;)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:58"]
Eli teistä on ihan ok antaa toisen omaisuutta (kysymättä) muiden käyttöön, vieläpä sellaista, jolla saattaa olla tunnearvoa ja jotka ovat keräilyesineitä? Legohahmot sun muut talot ja härvelit kun voivat sellaisia olla.
Ihan käsittämättömiä vastauksia on ap saanut.
[/quote]
No, äiti ei ole antanut legoja pois. Olisi mielestäni eri asia, jos hän olisi pakannut legot siskon lasten mukaan. Ja toisekseen, onko ap kertonut äidilleen, että häntä asia harmittaa. En itse tajuaisi välttämättä, että legojen sekoittuminen on kamalan peruuttamatonta. Ehkä ajatus oli se, että kiva ilahduttaa jotakuta tässä välissä, kun ap säilyttää lelujaan äidin luona. Onko ap jutellut äidin kanssa?
[/quote]
Vaikka äiti ei ole antanut legoja pois, hän on käynyt hakemassa ne minun tavaroistani, joiden hän tietää oikein hyvin olevan minulle tärkeitä. Ja sekoittamalla kaikki keskenään hän on käytännössä tuhonnut kokoelmani. Että kiitos vaan vitusti, äiti. En ole vielä puhunut äidin kanssa, koska haluan ensin vähän rauhoittua.
ap
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:08"]
Kuka osti legot?
[/quote]
Mm. vanhemmat, kummit ja isovanhemmat. Lahjoiksi. Ja osan ostin itse.
ap
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:08"]
Kuka osti legot?
[/quote]
Mitä sillä on väliä, kuka ne on ostanut? Vai ajatteletko, että jos itse saat jotain lahjaksi tai muuten, antajalla on oikeus päättää, mitä sillä tavaralla myöhemmin tehdään?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:58"]
Eli teistä on ihan ok antaa toisen omaisuutta (kysymättä) muiden käyttöön, vieläpä sellaista, jolla saattaa olla tunnearvoa ja jotka ovat keräilyesineitä? Legohahmot sun muut talot ja härvelit kun voivat sellaisia olla.
Ihan käsittämättömiä vastauksia on ap saanut.
[/quote]
No, äiti ei ole antanut legoja pois. Olisi mielestäni eri asia, jos hän olisi pakannut legot siskon lasten mukaan. Ja toisekseen, onko ap kertonut äidilleen, että häntä asia harmittaa. En itse tajuaisi välttämättä, että legojen sekoittuminen on kamalan peruuttamatonta. Ehkä ajatus oli se, että kiva ilahduttaa jotakuta tässä välissä, kun ap säilyttää lelujaan äidin luona. Onko ap jutellut äidin kanssa?
[/quote]
Onhan antanut, siskon lapsille leikkeihin, joihin niitä ei ole tarkoitettu. Purkanut ja levittänyt ap:n paketoimat legot samaan laatikkoon muitten palikoitten kanssa.
Luulisi aikuisella ihmisellä olevan älyä sen verran päässä, että toisen siististi paketoimat mitkä tahansa tavarat pysyvät koskemattomina. Niihin ei kosketa, ei varsinkaan kysymättä.
Ainiin, netistä löytyy kaikkien legopakkausten ohjeet, joten ne on edelleen mahdollista lajitella paketteihinsa, vaikka se valtava homma onkin. Mahdotonta siitä tulee vasta, kun lapset pääsevät niillä leikkimään ja menevät ja hävittävät palasia.
Ehkä ne saisi vielä palautetuksi laatikoihin, jos ne kokoamisohjeetkin on tallella. Kova hommahan siinä on, mutta olisi sen arvoista. Ymmärrän kyllä täysin, että suututtaa. Harmi vain ettet ymmärtänyt mainita asiasta koskaan äidillesi.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:37"]Legot olivat nimenomaan minun legojani, eivät yhteisiä. Kaikki purettuna omissa alkuperäislaatikoissaan ohjeiden kanssa, entisessä huoneessani samassa paikassa kuin muutkin sellaiset tavarani mitkä haluan säilyttää ja mille ei ole vielä tilaa. Ja tämä on siis olut vanhemmilleni ok, koska heillä on tilaa ja tavarat olivat siististi pakattuina. Nyt kaikki legot oli kipattu samaan laatikkoon, että siskon lapsilla olisi mummolaleluja.
Vittu että vituttaa.
[/quote]
Tiesitkö, että jos ne ovat kovinkin vanhoja legoja ja niillä on vielä omat paketitkin tallessa, niin ne ovat arvokkaita.
Sait niin paljon kritiikkiä, et munkin täytyy vastata. Mä olisin myös sun tilanteessa äärettömän loukkaantunut ja vihainen. Säilyttikö äitisi edes niitä kokoamisohjeita ja paketteja? Jos ne kerran on sun ja ne on erikseen sovittuna erillisessä kaapissa niin niihin ei sillon kosketa. Mä olisin ehkä saattanut ymmärtää jos olisi yhden paketin kerrallaan antanut leikittäväksi. Nyt siinä on ihan hirveä homma lajitella ne uudestaan. Ja ihan varmasti joitain osia on jo hukassa. Jos mä olisin sinä niin siirtäisin tavarani muualle. Yrittäisin unohtaa, antaisin anteeksi, mutta siirtäisin ne muualle.
Tosta tulee ihan sellainen olo, että äitisi ei usko sinun saavan lapsia. Tai jotenkin kuvittelee, että et sä kuitenkaan lapsia saadessasi halua niitä vanhoja vaan ostat uusia.
Joo, mulla on henkilökohtaista kokemusta. Ei sisarusten lapsien suhteen vaan ihan omien sisarusten suhteen.
Ap, ymmärrän sinua hyvin! Minulla on melkein sinun ikäisiä lapsia ja heillä on samoin kuin sinulla legoja (molemmilla omansa) pakattuna huolella alkuperäislaatikoihin kokoamisohjeineen. Ne ovat säilytyksessä täällä lapsuudenkodissa, mutten todella ikimaailmassa antaisi niitä kenellekään, en edes lapsenlapsilleni, ilman omistajan nimenomaista pyyntöä ja voi olla, etten antaisi sittenkään, jos ne olisivat kuten sinulla siskon lapsille menossa. Minusta tuntuu, että vaalin niitä itse juuri nyt kaikkein eniten, koska luulen, että eräänä päivänä niillä on lapsilleni suuri muistoarvo. Ihan kauhea ajatuskin ottaa ne käyttöön tuosta noin vain, oikeasti. Äitisi oli harkintakyvytön kyllä nyt :(
Ottakaa nyt opiksenne aikuiset ihmiset älkää kohdelko vanhempianne ilmaisena varastona! Jos asuu omillaan on aika kantaa ottaa omat tavaransakin mukaan. Taas se nähdään että vaikka kuinka sanottaisiin että vanhemmat voivat säilyttää jotain niin se ei ehkä olekaan vanhemmista mukavaa (eivät vain kehtaa sanoa sitä ääneen lapselleen) tai käsitys "säilyttämisestä" on aivan eri kuin tavaroiden omistajalla.
28-vuotias leikkii legoilla? Huh, mulla oli sun ikäisenä kolme lasta. Kuulostat tosi kipeältä tyypiltä:(
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:12"]
Ainiin, netistä löytyy kaikkien legopakkausten ohjeet, joten ne on edelleen mahdollista lajitella paketteihinsa, vaikka se valtava homma onkin. Mahdotonta siitä tulee vasta, kun lapset pääsevät niillä leikkimään ja menevät ja hävittävät palasia.
[/quote]
Ohjeet ovat edelleen tallella, paketit eivät. Täytyy hankkia niille jotain laatikoita, jos on enää mitään säilytettävää.
ap
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:37"]Legot olivat nimenomaan minun legojani, eivät yhteisiä. Kaikki purettuna omissa alkuperäislaatikoissaan ohjeiden kanssa, entisessä huoneessani samassa paikassa kuin muutkin sellaiset tavarani mitkä haluan säilyttää ja mille ei ole vielä tilaa. Ja tämä on siis olut vanhemmilleni ok, koska heillä on tilaa ja tavarat olivat siististi pakattuina. Nyt kaikki legot oli kipattu samaan laatikkoon, että siskon lapsilla olisi mummolaleluja. Vittu että vituttaa. [/quote] Tiesitkö, että jos ne ovat kovinkin vanhoja legoja ja niillä on vielä omat paketitkin tallessa, niin ne ovat arvokkaita.
[/quote]
Ap:n legot ovat varmaankin 90-luvulta.
Lego-mallistot uusiutuvat jatkuvasti, ja täydelliset paketit vuosien takaa, esim. 80-luvulta ovat keräilyharvinaisuuksia ja siten rahanarvoisia. Ne eivät ole mitenkään verrattavissa niihin, joita nyt saa kaupasta. Mutta jos kaikki on sotkettu keskenään, ne ovat vain epämääräinen kasa legoja.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:16"]
28-vuotias leikkii legoilla? Huh, mulla oli sun ikäisenä kolme lasta. Kuulostat tosi kipeältä tyypiltä:(
[/quote]
Missä kohtaa luki, että ap leikkii legoilla? Voisitko ystävällisesti näyttää, tutkailusta huolimatta en sellaista kohtaa löydä.
Mä niin tajuan sua ap ja niin tajuaa suurin osa lukijoistakin kun katsoo peukutusten jakaumat.