Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläiset kauhui tukien lopettamisesta: "Herrat ajavat ihmiset i

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisten pitääkin säästää joka pennosen ettei käy kuin näille raukoille. Ovat kuuleman mukaan olleet tyhmiä 

Vierailija
22/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tästä se vaan paranee 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma että monen eläkeläisen pitäisi saada yksin asua 65-90 neliön asunnoissa ja nostaa järkyttävän isoa asumistukea... Ihan oikein että ovat saman asumistuen piirissä kuin muutkin. Muuttakoot pienempään jos ei ole muuten varaa asua.

t. opiskelija, asun 35 neliön solussa toisen ihmisen kanssa ja tuki mitätön (opiskelijan asumistuki vielä pienempi kuin yleinen asumistuki)

Vierailija
24/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhimmiltä eläkeläisiltä tukien vähentäminen on mielestäni moraalitonta siksi, että he eivät voi enää tehdä mitään oman taloutensa kohentamiseksi. Esim. opiskelijat ovat tiukilla myös, mutta he voivat lohduttautua sillä että heidän tilanteensa on tod.näk väliaikainen, ja moni heistä pystyy tarvittaessa menemään esim. osa-aikatöihin tms. Vanhukset tai sairaseläkeläiset eivät enää kykene. Samoin monelle heistä on ihan ylivoimaista tehdä kuukausittainen toimeentulotukihakemus.

Minun äitini sairastui erittäin vakavasti reilusti alle viisikymppisenä. Hän oli tehnyt raskaita töitä elättääkseen yksinhuoltajana lapsensa, mutta sairastuttuaan ja lopulta sairaseläkkeelle jouduttuaan hänelle ei ollut ehtinyt kertyä vielä eläkettä juuri lainkaan sen minimin lisäksi. Hän asuu yksin vuokralla yksiössä, ja jo nyt talous on ollut erittäin tiukalla. Jo pelkät lääkemenot ovat olleet valtavat, lisäksi hänellä on keliakia, jonka vuoksi ruokamenot ovat tavallista kalliimmat. Hän on juuri niitä ihmisiä, joille jopa se 23 euron keliakiakorvaus on ollut kuukaudessa iso summa. Nyt kaikki nämä leikkaukset yhteensä tekevät hänestä lopultakin pysyvästi sosiaalitoimen asiakkaan, mutta tiedän jo nyt ettei hänellä ole voimavaroja kuukasittaisen toimeentulotukihakemuksen tekemiseen. Mun mielestä tämä on todella surullista.

Vierailija
25/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivöt muuta maalle missä on tyhjiä taloja?

Vierailija
26/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:04"]

Mikseivöt muuta maalle missä on tyhjiä taloja?

[/quote]

No se kulkeminen ilman autoa ei onnistu, ja ok-taloon asumistuki on pieni (jos sitä tämän jälkeen saa) lämmityskulut yms. menot kuitenkin ovat suuret.

Itsekin saa harkita muuttoa suuriin kaupunkeihin, koska luullakseni asumistukea saa sentään sen verran että elämiseen jää edes muutama satanen.

Täytynee jättää mökki tyhjilleen, myytyä sitä ei saa, mutta omaisuushan ei yleiseen asumistukeen vaikuta.

Vierailija
27/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:04"]Mikseivöt muuta maalle missä on tyhjiä taloja?

[/quote]

Muuta itse.

Vierailija
28/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samaa mieltä, että samat ehdot tuille kuin muillakin. Ei eläkeläisyys tee kenestäkään parempaa. Ja yleensä pieni eläke tarkoittaa sitä, että eipä sitä ole paljon töitäkään tullut tehtyä. Miksi ihmeessä koko ikänsä lusmunnutta eläkeläistä pitäisi paapoa tukien muodossa enemmän kuin vaikka nelikymppistä pitkäaikaistyötöntä? Ja tässä yhteiskunnassa ei ole kaikille töitä, joten turha höpistä, että tuo nelikymppinen voisi tehdä jotain elantonsa eteen toisin kuin vanha. Niin se vanhakin olisi voinut tehdä aikanaan, kun töitä oli kaikille.

Sossusta saa rahaa, jos ei riitä muuten peruselantoon. Sitten kitistään jostain omistusasunnosta, että sossu ei tue, kun on liian iso asunto. No, muuttaa pienempään tai myy sen. Ei tää homma voi niin toimia, että roikutaan yli-isoissa asunnoissa, joihin ei ole varaa, ja yhteiskunnan pitäisi rahoittaa tämä omaisuuden hamstraus ja perinnön siirtäminen lapsille.

Eläkeläisten tulee osallistua talkoisiin siinä kuin työntekijöidenkin. Ihan turhaa rutinaa. Anoppini on pitkäaikaissairas ja kotipalvelukin käy. Ja eläke on nettona reilun tonnin, ei saa tukia. Ja niinpä tilit pullottaa silti rahaa ja koko ajan jää säästöön lisää. Vanhat on nuukia ja ahneita. Haluttasiin istua rahapussin päällä ja laittaa lasku muille. Toki meillä on köyhiä eläkeläisiä, mutta suurin osa tulee paljon paremmin toimeen kuin nuoremmat sukupolvet. Kyse on myös vallasta. Halutaan mielummin ottaa nuoremmilta pois ja pitää itsellä. Okei, itse ei rahoja käytetä vaan paljon sitten autetaan niitä nuorempia eli lapsia. Miksei sitten suoraan anneta lapsille mielummin? Ei anneta, koska on kivaa, että saa itse ne rahat ja saa pitää ohjia. En tajua, miksi joku eläkeläinen huutaa 100 Euron leikkauksesta, mutta ei huuda, että hänen lapsenlapsiltaan viedään se 100 Euroa. Toisaalta jos saa pitää sen satkun, niin antaa sen kuitenkin lapsenlapsille. Se on se valta. Minä saan rahat ja minä saan jakaa ne haluamallani tavalla.

Vierailija
29/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:04"]Mikseivöt muuta maalle missä on tyhjiä taloja? [/quote] Muuta itse.

[/quote]

Asenteesi on sopiva, jos pärjäät ilman asumistukea. Jos olet asumisesi osalta käsi minun taskussani, niin saat puolestani muuttaa maalle.

Vierailija
30/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:04"]Mikseivöt muuta maalle missä on tyhjiä taloja? [/quote] Muuta itse.

[/quote]

Minä ainakin muutan heti kun ei tarvitse työpaikan takia asua täällä pk-seudulla. Jos ei ole töissä, luulisi olevan aika sama asua vaikka jossain pienemmän paikkakunnan keskustassa kerrostalossa erittäin halvalla.

Vierailija
31/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:23"]

[/quote]

Asenteesi on sopiva, jos pärjäät ilman asumistukea. Jos olet asumisesi osalta käsi minun taskussani, niin saat puolestani muuttaa maalle.

[/quote]

Kerro vielä miten se eläminen on halvempaa?

Vierailija
32/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisiltä voi toki leikata, mutta ei niiltä jotka saavat valmiiksi jo pienintä mahdollista eläkettä, onko se noin 750 e/kk.

Nämä pienituloiset ovat ehkä sairaseläkkeellä ilman työhistoriaa tai ovat olleet kotona hoitamassa lapsia tai vaikka maatalon emäntinä eikä ole maksettu eläkemaksua.

Vierailija
33/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni eläkeläinen on 80-90-vuotias. Nämä eivät olleet työmarkkinoilla kuuminta hottia edes 80-luvulla. Lisäksi monet vanhemmista naisista olivat rouvia ihan ammatikseen. Se jopa kannatti, oli aviopuolisojen yhteisverotus. Ei siitä rouvana olemisesta kerry työeläkettä. Suuret ikäluokat ovat eri asia. Maksimiedut, verovähennyskelpoiset eläkesäästöt ja superkarttumat ym., joista nuoremmat voivat vain haaveilla. Jos nämä ovat olleet niin pönttöjä, että ovat kuluttaneet kaiken, syyttäkööt itseään.

Vierailija
34/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas opiskelija täälläkin ruikuttamassa. Opiskelu on lyhyt välivaihe elämässä, jolla pyritään parempiin ansioihin. Valtio kustantaa kaiken opetuksen.

Vanhuksella ei ole odotettavissa mitään muuta kuin samaa köyhää kurjuutta. Huonommaksi voi mennä. Ja vanhuus voi olla pitkäkinvaika kamalaa niukkuutta. (On voinut vaikka olla työkyvytön tms)

Vierailija
35/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:04"]Mikseivöt muuta maalle missä on tyhjiä taloja?

[/quote]
No, nyt on taas realiteetit hallussa. Monet on autottomia ja huonokuntoisia. Busseja ei kulje, kaupat on kaukana, omakotitalon hoitoon ei ole voimia.

Vierailija
36/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:24"]Mikseivät eläkeläiset säästäneet silloin kun olivat töissä? Muistaakseni ainakin 80-luvulla töitä riitti vaikka kaksikin työtä yhdelle ihmiselle, silloin oli ajoittain oikea työvoimapula. Mutta ei, rahat piti haaskata turhaan kulutukseen, mitään ei voinut laittaa vanhuuden varalle. Minä suhteellisen pienipalkkainen säästän itse itselleni rahaa vanhuuden varalle. Ei voi koskaan luottaa siihen, että päättäjät tekevät minulle edullisia päätöksia vielä sitten, kun olen vanha ja hyödytön.
[/quote]
No joo, mutta tässä kaikkein köyhimpien eläkeläisten joukossa on paljon sairaseläkeläisiä, ei välttämättä ole ukin pystyneet töihin.
[/quote]

Tässä maassa on kansaneläkeläisiä jotka eivät saa edes takuueläkettä.

Tiedän erään, joka hoiti kotona lapsia, ja sitten olikin jo "liian vanha". Eläke on alle 500 euroa. Tästä jos leikataan ei voi kuin itkeä.

Vierailija
37/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:24"]Mikseivät eläkeläiset säästäneet silloin kun olivat töissä? Muistaakseni ainakin 80-luvulla töitä riitti vaikka kaksikin työtä yhdelle ihmiselle, silloin oli ajoittain oikea työvoimapula. Mutta ei, rahat piti haaskata turhaan kulutukseen, mitään ei voinut laittaa vanhuuden varalle. Minä suhteellisen pienipalkkainen säästän itse itselleni rahaa vanhuuden varalle. Ei voi koskaan luottaa siihen, että päättäjät tekevät minulle edullisia päätöksia vielä sitten, kun olen vanha ja hyödytön.
[/quote]
No joo, mutta tässä kaikkein köyhimpien eläkeläisten joukossa on paljon sairaseläkeläisiä, ei välttämättä ole ukin pystyneet töihin.
[/quote]

Tiedän erään, joka hoiti kotona lapsia, ja sitten olikin jo "liian vanha". Eläke on alle 500 euroa. Tästä jos leikataan ei voi kuin itkeä.
[/quote]

Ja juu on valitettu, ei auta. :(

Vierailija
38/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:35"]

Moni eläkeläinen on 80-90-vuotias. Nämä eivät olleet työmarkkinoilla kuuminta hottia edes 80-luvulla. Lisäksi monet vanhemmista naisista olivat rouvia ihan ammatikseen. Se jopa kannatti, oli aviopuolisojen yhteisverotus. Ei siitä rouvana olemisesta kerry työeläkettä. Suuret ikäluokat ovat eri asia. Maksimiedut, verovähennyskelpoiset eläkesäästöt ja superkarttumat ym., joista nuoremmat voivat vain haaveilla. Jos nämä ovat olleet niin pönttöjä, että ovat kuluttaneet kaiken, syyttäkööt itseään.

[/quote] Hallituksen lääke on seuraava leikkuri jonka ne voi asettaa vaikkapa keskelle toria, eli giljotiini niinkuin ennen vanhaan. Sinne vaan ja pää poikki. Voi itse painaa nappia kun ei jaksa enää kaikkia muita leikkauksia ja haluaa laukaista sitä viimeistä leikkuria. 

Vierailija
39/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:24"]Mikseivät eläkeläiset säästäneet silloin kun olivat töissä? Muistaakseni ainakin 80-luvulla töitä riitti vaikka kaksikin työtä yhdelle ihmiselle, silloin oli ajoittain oikea työvoimapula. Mutta ei, rahat piti haaskata turhaan kulutukseen, mitään ei voinut laittaa vanhuuden varalle. Minä suhteellisen pienipalkkainen säästän itse itselleni rahaa vanhuuden varalle. Ei voi koskaan luottaa siihen, että päättäjät tekevät minulle edullisia päätöksia vielä sitten, kun olen vanha ja hyödytön.
[/quote]
[/quote]

[/quote]

Ja juu on valitettu, ei auta. :(
[/quote]
Sossuun sitten. 485,50€ pitää jäädä käteen vuokran, sähkön, terveysmenojen ymv. jälkeen.

Vierailija
40/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisellä on se ongelma, että jos on pieni eläke ja kuitenkin omaisuutta, niin se omaisuus on pakko lahjoittaa hyvissä ajoin sukulaisille. Muutenhan se omaisuus käytettäisiin hoitomaksujen perusosiin.

Eli eläkeläinen ei pysty saamaan omaisuudestaan mitään lisäturvaa. Hulluahanbon omistaa laitokseen joutuessaan mitään, kun se otetaan perushoitoihinbjo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi